09-10-2008, 00:35 AM
to: kalac. esimene lause oli ka väikse irooniaga pandud, ma lihtsalt ei oska neid märke kasutada, nagu tead
kalacompany Kirjutas:Ja üldiselt võiks kokku tulla parimad EestiWabariigi Vanasõidukite taastajad ja panna kokku oma teadmised ning teha oma pood .
Pood mis asuks kuskil Eesti keskel kus oleks nii osasid kui ka tööjõudu . Koolitatud tööjõudu . Mitte nii, kaklete koguaeg ,ma teen 300.000 tuhandega aga sina 1.000.000 . Koht mille kvaliteet ei langeks tänu massilisele huvile. Meil on siin umbes viis võimekat tegelast (asutust) kes oleksid pädevad? Lükake üks korralik oldtimerite tall kokku ja elage sõbralikult .
Oleks kavaliteetne plekikoda, eeltöö tuba , värvikamber ja ka tehnika osakond .
See oli ainult minu mõte ja unistus .
Peace
kalacompany Kirjutas:Teema on tegelikult väga hea
Näiteks: MB w115
Benefit 56.000 + km (kvaliteedis oleksin 100% kindel)
Üks teine firma (nime ei mäleta) kes teeb kindlustus lakse .. ..36.000+ km
Tuttav kes tegeleb ka kindlustusega lubas teha 26.000
Siis tuli veel pakkumisi . Värvimine ainult 1500 ilma materjalita ja värvimine koos materjaliga 6000 .
Proovisime siis ise plädida . Esimest korda elus värvipüstol käes
Ennem muidugi oli hiinakaga krunti ja pritsu lastud.
Ruum oli kilega ümritsetud, sisse tulev õhk oli u 48 c läbi eu 7 filtrite .
Kokkuvõttes oli kasulik harjutamise projekt ja ma ei kahetse ühtegi tundi mis kokku kulus selle kere eel ja lõpp töödele .
Sain teada kuida regullida püstolit, mis vahekorras odvat värvi segada , palju lihvida, omale mitmeid kordi uusi töövahendeid osta . Seega olen saanud sama kalli koolituse kui oleksin lasknud teha kogu selle töö . Töö mis oleks tehtud nädalaga ja kvaliteediga . Aga ma ei kahetse
kalacompany Kirjutas:Ja üldiselt võiks kokku tulla parimad EestiWabariigi Vanasõidukite taastajad ja panna kokku oma teadmised ning teha oma pood .
Pood mis asuks kuskil Eesti keskel kus oleks nii osasid kui ka tööjõudu . Koolitatud tööjõudu . Mitte nii, kaklete koguaeg ,ma teen 300.000 tuhandega aga sina 1.000.000 . Koht mille kvaliteet ei langeks tänu massilisele huvile. Meil on siin umbes viis võimekat tegelast (asutust) kes oleksid pädevad? Lükake üks korralik oldtimerite tall kokku ja elage sõbralikult .
Oleks kavaliteetne plekikoda, eeltöö tuba , värvikamber ja ka tehnika osakond .
See oli ainult minu mõte ja unistus .
Peace
valdo Kirjutas:Kui korralik lakk peal, siis ikka tunduvalt vastupidavam kivitäkete, jms., suhtes. Kui kavas unicuga ka talvel liikuda, siis peaks kindlasti lakitud olema. Muidu varsti roostetäpid pealvia Kirjutas:... lõppvärv ja lakk...
Mis sest lakist uunikumile ikka peale uhada - miski toekam veoautovärv peale ja pärast, peale kuivamist poleerimine-vahatamine. Läigib piisavalt ja mitte vähem, kui sama isend 1930-50ndatel tehasest tulnuna.
Ei taha ülerestaureerida.
villuro Kirjutas:Lisaks veel, et selles pakkumises sisaldub ka proovivärvimine.
supp Kirjutas:... tavaliselt kipuvad need ootel autod kratide ohvriks langema...
Väravamehaanik Kirjutas:denis23: Siinkohal sooviks küsida - palju neid "milliseprojekte" on?
Minu vastutaval nokitsemisel umbes kümmekond on. Mõned enda omad, mõned sõprade või seltskondade omad. See ei tähenda mingit konkreetset hinda vaid see tähendab seisundit. Nimelt ei ole vahet palju millegi peale kulub, vaid oluline on see emotsioon, mis sellise uuniku tegemisega kaasneb. Samuti ei ole oluline valmimise tähtaeg. Kui saab midagi tehtud odavalt on hästi ja kui läheb kalliks, siis on lihtsalt "huvitav". Ma ei tee midagi selleks, et seda siis pärast maha müüa ja palju raha saada, mina näiteks naudin tänaseid emotsioone vanatehnika näppimise juures ja pensionipõlveks olen arvatavasti leidnud endale uusi väljakutseid.
valdo Kirjutas:Usu mind, neid nahaale on meie riigis küll ja veel rohkemgi. Endal halad kogemused '' küla pättidega''supp Kirjutas:... tavaliselt kipuvad need ootel autod kratide ohvriks langema...
See peab ikka eriline nahaal olema, kes teise koduhoovi vandaalitsema tuleb...
13piisab Kirjutas:kogu jutt kisub ikka väga projektijuhtimise valdkonda - ja siin on Hart juba viidanud põhitõdedele:
- on kokkulepitud tööd (ingl k "scope")
- on eelarve
- on tähaeg / tähtajad. Sh maksetähtajad
ülalolevad asjad on vormistatud lepinguks, kus on ilusal juhul lisaks poolte kohustustele ka sätestatud, mis juhtub, kui üks osapool oma kohustusi ei täida. Samuti pole paha panna kirja, kuidas käituda juhul, kui tööde käigus ilmneb ootamatusi ning mida lugeda force majeuriks, mille puhul tingimused ei kehti / üle vaadata tuleks (nt töökoja või sisseseade hävimine, omaniku või tööde teostaja tõsine terviserike vms). Töö tegija kaitseks võib ka sisse panna nn skoobimuutmise-osa: et ei oleks juhtu, kus klient nt hiljem avastab, et mingi juba külgesobitatud osa ei sobi või siis päris lõppfaasis masina värvitooniga rahul ei ole.
lepingu aluste ja hinnangute defineerimisel peaks aktiivne pool olema ikka tööde teostaja - tema on professionaal ja peab ala tundma. Klient võib autost teada täpselt niipalju, et sel on rool, käigukang ning pedaalid - tema ei pea üksikasju teadma ning kohati ei teagi neid. Tema tahab saada tulemust ja temale ei ole tihti protsess ise üldse huvitav/oluline.
ülalolevate postituste põhjal suudavad firmad ka vanaautole piisavalt konstruktiivselt läheneda - sama võiksid teha ka nn üksiküritajad. Mõnede autodega tuleb juba kogemus - et mis aspektid on olulised ja kus peituvad ohud. Kasvõi nn B-varuosa teema: leping võib ju öelda, et eelduseks on kõigi detailide sobimine ilma modifitseerimata (ja kui ei sobi, siis on see lisatöö, mis maksab Xeek/h - nagu Hart viitas). Sellised kogemused saab juba mõne õhtukesega nn standardlepinguks vormida (kui selle jaoks kusagilt juba kasutuselolevat alust ei leia; samas aluseks võib võtta kasvõi telefoni-lepingu: olulised aspektid on seal ju olemas, kuigi teise eluvaldkonna võtmes!). Samuti saab endapoolsel eelarvekoostamisel jätta sisse nn riskimarginaali, mis võimaldab nt kliendiga vaidlemisele kulutatud aja hoopis pisihädade likvideerimisele kulutada - niiet kõik rahul oleks.
eks see teooria ole, kuid nii need asjad siiski kõigis eluvaldkondades käivad. Ka klient on rahul, kui asjad on kohe alguses üheselt paigas. Kui klient tahab nt loobuda igasugustest võimalikest juurdemaksmistest, võib ju lepingu eel teostada põhjalikuma ekspertiisi (mille klient kinni maksab) ning mille tulemusel saab pakkumine väga "staatiline". Sellist asja pakuvad nt suuremad tööriistaparandajad - klient maksab esmalt nt 300..500eek ekspertiisi eest ning saab seejärel professionaalse ülevaate seadme hetkeolukorrast, mis aitab otsustada, kas pole ehk mõistlik seadet lõplikult amortiseerunuks lugeda.
terv,
Teet
tööpostil rahvusvahelise ja päris hästi töötava organisatsiooni projektijuht