Postitused: 3,631
Teemad: 113
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
04-11-2008, 11:37 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2008, 11:39 AM ja muutjaks oli
13piisab.)
terv,
juba veidi aega vaevan oma pead küsimusega, kas vahetada suvesõidukite mootoriõli sügisel või kevadel. Eesmärk on vahetada õli üks kord ning sellega ka kevadel sõita - eks pedantsemad kodanikud poolda ilmselt kaht vahetust ning sellise toimimise (konstruktiivsele) kiitmisele ei kibele ma samuti kätt ette panema, kuigi see ei meeldi mulle juba kontseptsioonina...
kui eeldame, et vahetame õli vaid korra, siis kumb vahetusaeg on mootorile parem? Mina näen plusspooli nii:
- vahetus sügisel: õlis pole seistes eriti väävliühendeid jms jama, mida ta töötades korjama peab. Seistes korrosioon väiksem
- vahetus kevadel: õli saab kevadel sõitma asudes puhas: ei sisalda kondentsvett
mõlemad kulgurid talvituvad välitingimustes.
üks masin on muistsem: ilma õlifiltrita õhugajahutaja. Sinna leiaksin mingi suvalise seisuõli tegelikult isegi sisse. Tõsi - siiski moodsama, mis sisaldab süsteemi puhastuslisandeid: asjad, mida nn sõiduõlis ei ole.
teine masin on moodsam: kasutab tehase-poolsünti ning omab hüdrotõukureid. Sinna ei kavatse küll nn seisuõli panema hakata.
ise kaldun sügisese vahetuse poole: palju seda kondentsi ikka tuleb ning küllap see pisku kevadel tööle pannes soojenenud õlist ka kiirelt aurustub?
aitümm ette,
Teet
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 565
Teemad: 43
Liitus: Dec 2005
Maine:
1
Mina vahetaks kindlalt sügisel: mingi aja mootoris ringlenud õlil metalliosakesed ikka sees(olgugi, et imepisikesed) mis korrodeeruvad jne. Õliga seistes ei juhtu midagi ning kondents aurustub kiirelt mootorist niipalju, kui teda sinna ikka tekib.
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Kevadel ikka värske õli sisse, talvel karteris seistes halvenevad õli omadused.
Vanal õlil on samuti korrosioonitõrjevõime, las ta olla talv läbi sees, kevadel välja ja pese mootor Ziguli õliga läbi. Mina olen alati nii toimind.
Postitused: 208
Teemad: 26
Liitus: Feb 2005
Maine:
0
Mina vahetan sügisel enne seismajätmist( auto seisab väljas) sest vanas õlis olevat saasta ei taha talveks mootorisse jätta. Seal olid mingid keerulise nimega ühendid mis ei mõju metallosadele hästi.
Teemat on käsitletud ka tqhq foorumis ja üldine arvamus oli ikkagi, et vahetada sügisel.
Kondensi tekiks[/u] õlisse juhul kui oleksid olulised temperatuurierinevused mootori ja välisõhu vahel- siis tekib jah suletud ruumis kondens...aga kuna mootori temp muutub sujuvalt välisõhuga koos siis see ei tundu hull probleem olema.
Kui keegi tahab vaielda siis palun...samas ma ei usu sest näiteks kui ma olen juhuslikult ennem talve õli uue vastu vahetanud siis krt mingi jõud ei sunniks mind vana õli sisse tagasi vahetama. Uus on ikka parem kui vana.
Postitused: 2,444
Teemad: 41
Liitus: Oct 2003
Maine:
31
Nõustun wax`iga selles suhtes, et õli ei rikne, vähemalt poole aastaga mitte. Samas olen kuskilt lugenud, et vanas õlis settivad vaikselt metalli- ja muud tahked osakesed karterisse ja õlikanalitesse.
Postitused: 1,065
Teemad: 28
Liitus: Mar 2006
Maine:
10
Sügisel kindlalt tuleb teha õlide vahetus.Lased mootori soojaks ja vahetad õlid ära ja uuesti soojaks ja siis seisma.
Postitused: 762
Teemad: 42
Liitus: Jun 2005
Maine:
8
Hobisõiduki läbisõit on reeglina nii väike,et õli on ka sügiseks puhas,ehk tegelikult pole erilist vahet. Teoreetiliselt tuleks aga vana õli ikkagi võimalikult kiiresti uue vastu vahetada,pole ju mõtet seda tahma ja muud sodi mootoris säilitada ja uue õliga ei juhtu talvega mitte midagi.
Postitused: 420
Teemad: 4
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Tuleb arvestada, eriti välitingimustes, et talvel, madalal temperatuuril mootoridetailide korrosioon tunduvalt aeglasem kui suvel soojaga.
Ei ole juhtunud ühtki uuringut lugema, et kui suur probleem see vana õli korrosiivsus on. Paljud masinad on jäänud "aia äärde" aastateks ja isegi aastakümneteks. Kuuldavasti on nad sageli peale seda suisa "paugupillid" olnud.
Postitused: 46
Teemad: 0
Liitus: Aug 2008
Maine:
0
Jesper Kirjutas:Kui neid soovitusi kuidagi summeerida, siis lase äkki vana õli sügisel välja (ei taha vana saasta mootorisse) ja uus alles kevadel sisse (ei kogu kondentsi)
Sellisel juhul ei tee ka paha kui on üks meeldetuletav silt masinale riputet
.
Pole miskit uut siin ilmas.
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
marts777 Kirjutas:Jesper Kirjutas:Kui neid soovitusi kuidagi summeerida, siis lase äkki vana õli sügisel välja (ei taha vana saasta mootorisse) ja uus alles kevadel sisse (ei kogu kondentsi)
Sellisel juhul ei tee ka paha kui on üks meeldetuletav silt masinale riputet .
Jep, "Serviced by idiots." Õli ei tõmba ju niiskust sisse ega lase niiskusel kondenseeruda metalli pinnale.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 3,135
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
60
Mm, ma ei ole nüüd kindel selle taga olevas teoorias, aga vilets karterituulutus solgib õli küll kondentsveega ära. Anoh see toimub külmal ajal autot lühikesteks otsteks kasutades, mitte seisval autol.
See sügisel välja-kevadel sisse soovitus oli nali loomulikult, ma isiklikult arvan et mingit olulist vahet pole, millal õli vahetada.
Postitused: 622
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
07-11-2008, 00:05 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-11-2008, 00:05 AM ja muutjaks oli
rollfix.)
Aga kuidasmoodi kaitsta summutit rooste minemise eest, kui sõiduk hoiule panna?