Postitused: 240
Teemad: 18
Liitus: Apr 2007
Maine:
2
14-11-2008, 19:24 PM
Tervist, nimelt osastades remondi eesmärgil joonealuses signatuuris olevat 81a. sõidukit oli esimene huvitav avastus, et tagumise rattakoopa sisemise ja välimise pleki vahel oli hoolega siis makroflexi, seda mõlemal pool. Tookord oli lihtsalt raske aru saada, kuidas see sinna lastud oli ning mis eesmärk sellel oli, ta oli kahe pleki vahel lihtsalt. Pakiruumi põhjast roostekoldeid noaotsaga taga ajades juhtusin äkki noatera kuni käepidemeni põhja vajutama, st tagumises parempoolses nurgas on süvend , mis on ääreni makroflexi täis, ka sal jäi funktsioon ebaselgeks. Asi läks aga imelikuks siis, kui aasta uuemal masinal pakiruumis täpselt samamoodi makroflex ilutses.
Siit küsimus, kas võib olla mingi tehasepoolse ratsiga, ise sügavalt kahtlen, roostetanud selle koha pealt rohkem ega vähem pole, mingit puuduvat osa plekist ta ei asenda ega täida. Võimalkud variandid?
Ford Granada
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Mina olen Makrofleksi kasutanud autode juures mitmel eesmärgi.
1) On paigatud roosteauke, kui vaja kiiresti ja piiratud ajaks.
2) Autodel on ruumilisi elemente, mis võimaldavad välismüral/tolmul tungida salongi (näiteks Niva esiaknapostid). Selle ärahoidmiseks olen lasknud selle karbi makrot täis.
3) Autodel on ruumilisi elemente, mis korjavad enda sisse pori. See on pidevalt märg "kompress", mille tagajärjel rooste on väga agresiivne. Teen koha kenasti puhtaks, lasen peale korrosioonitõrjeõli ja lasen ruumi makrot täis.
4) Praegu kasutan ohtralt makrot matkabussi soojustamiseks. Kõik tugevduskarbid lasen ka makrot täis. Mida vähem plekk vibreerib, seda vaiksem ta on. Makrofleks moodustab ühekordsest plekist ruumilise materjali, mis on oluliselt jäigem ja vaiksem (mõtle, kui kõva on ruumiline kraana nool).
5) Makrofleksi saab ka kasutada auto disainimisel. Kui sul on plaan teha oma autole antitiib, siis lase purk makrot pagasniku luugi peale, tiiva kujuliselt. Peale tahkestumist saad väga kergesti voolida välja antitiiva. Kui oled tööga rahul, siis jääb vaid võtta vorm ja plastikust tiib valmis teha.
Ehk on veel kasutusvaldkondi.
Postitused: 281
Teemad: 34
Liitus: Sep 2004
Maine:
3
kunagi sai ühel opel senatoril vahetatud uksepost ja see oli ka makrofleksi täis, tundus täiesti tehasevärk olevat, takistab niiskuse kogunemist ja tõenäoliselt muudab ka ukseposti tugevamaks. Paljudel soomest toodud autodel aga lapiti nii auto keresid makrofleksiga, kiirem ja odavam kui keevitada.
Postitused: 584
Teemad: 72
Liitus: May 2003
Maine:
2
Olen kohanud kaasaegset "leedu" ratsi, kui selle sajandi autol mõlkis karbiga lasti süvend macrot täis, lõigati/lihviti siledaks ja läks värvi alla. Väidetavalt, polnud võimalik silmaga eristada originaal uksekarpi makro-karbist...
Endal aga oli kunagi VW T2, kus olid kahel pool lükand uksed. Neist juhipoolne oli makroflexiga vahedest kinni lastud. Kui hakkasin bussi taastama, oli mõte ka teine uks käima panna, siis tagusin jalgadega ukse välja, kuigi 95% vahust oli läbi lõigatud.
PS. Siiski, jutt peaks käima ikkagi penoflexist, sest makroflex teatavasti paisub, mis võib kaasa tuua osade deformeerumist.
Postitused: 2,220
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
Makrot on sadat erinevat sorti, nii palju kui vähe paisuvat - mine vaata lähimasse ehituspoodi.
Mitte väga kaua aega tagasi tulid välja teibid, mis akna- või ukselengi ümber lastava makro peale kleebitakse - sisse ja välja erinevad. Kes arvab ära, mispärast need välja mõeldi?
Postitused: 3,135
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
60
Ma tean ehitusest veel vähem kui autodest, aga äkki paisub makro teibist läbi ja välja tulnud osa saab koos teibiga kuidagi mugavalt maha rebida?
Postitused: 622
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Loodetavasti ei pea hr. motamees neid vahuga täidetud kohti enam kunagi keevitama.
Postitused: 3,143
Teemad: 60
Liitus: Jan 2003
Maine:
35
Pole küll neid teipe näinud, aga eks nad seoses UV või õhuniiskusega ole. Ja neile, kes väidavad, et makro veekindel on, siis arvake uuesti. Tegelikult imab kui svamm, ainult aeglasemalt ja sedajagu ka kuivab kauem. Olen näinud seda "makro keevitust" piisavalt ja ise kah ohver olnud. Just "keevitatud" kohtadest paneb rooste rauda, kohe kahe suupoolega. Anna ainult vähe (õhu)niiskust juurde.
Aga jah, mingid vennad ehitasid makrot ja peno kasutades Ferrari replica...
Postitused: 420
Teemad: 4
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Nii turu konkurents, tehnika kiire areng kui ka inimeste ostujõu kasv on viinud selleni et pole mõtet vastupidavat ja pikaealist sõidumasinat enam toota (va eksklusiivsed margid). Nii nagu arvuti on mõne aasta möödudes prügikastikaup on ka sõiduauto max tosina aasta järel samal teel
Postitused: 2,220
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
UV eest kaitseb jah see teip niiskuse eest kah (sattusin eile ehituspoodi ja müügil seal neid ei näinud... aga ju nad varsti tulevad siis.). Ehk siis kuigipalju peab seda niiskust sinna ikka sisse minema, kuigi mõnel pool vastupidist väidetakse. Betoonkarbi/plastakna puhul ilmselt suht savi, aga mul kõik puhta puidust... Ühesõnaga ma väga niiskesse kohta igasugu PU vahtusid ei paneks või kui muud varianti ei ole, siis prooviks niiskuse kuidagi ära isoleerida.