D-kategooria juhiluba
#1

PETSS Kirjutas:Waat nüüd tekib omamoodi võistlus(minu arust).Kumb enne oma ideed teostab?Kas Albu või Edelareisija?Mõlemaid nõus aitama.

Minu omaga läheb veel aega ja võidu ei aja. Aasta-paari pärast saab vaikselt hakata katusealust otsima ja kui see leitud,siis näeb edasi mis saab. Ja üleüldse saan D-kat-i taotlema hakata alles aastal 2012,nii et arenemisruumi jagub.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#2

EdR Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Waat nüüd tekib omamoodi võistlus(minu arust).Kumb enne oma ideed teostab?Kas Albu või Edelareisija?Mõlemaid nõus aitama.

Minu omaga läheb veel aega ja võidu ei aja. Aasta-paari pärast saab vaikselt hakata katusealust otsima ja kui see leitud,siis näeb edasi mis saab. Ja üleüldse saan D-kat-i taotlema hakata alles aastal 2012,nii et arenemisruumi jagub.

kas siis plaanis b-kat teha alles tulevikus 2009.a-l ,mina isiklikult tegin D kat-i omades ainult B-d.Nii et head peale hakkamist.
Vasta
#3

Miks alles 2012?
Vasta
#4

oxygen Kirjutas:Miks alles 2012?

B-kat (esmane) on ka minul alates detsembrist 2007a. aga see ei tähenda,et ma D-d kohe teha saan. Et D-kat-i taotleda,peab vähemalt 2 aastat B olema ja B staaz hakkab jooksma siis kui esmase juhiloa "päris" loa vastu ära vahetad. Nii et täpsemalt peab B-kat-i staaz olema 2+2 aastat. Vanasti (Vene ajal)oli vaja B- staazi vähemalt 3 aastat aga kust maalt siis staaz jooksma hakkas,seda ei tea.
C-kat-i olemasolu pole üldiselt nõutav kuigi mõned autokoolid seda nõuavad.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#5

OT juba selles teemas, aga EdR, näita palun mõnda seadust, eeskirja vms, mis ütleb, et esmase juhiloa aeg ei ole staaz. Piiratud juhtimisõiguse aeg ei ole staaz ainult.
Vasta
#6

andres22 Kirjutas:OT juba selles teemas, aga EdR, näita palun mõnda seadust, eeskirja vms, mis ütleb, et esmase juhiloa aeg ei ole staaz. Piiratud juhtimisõiguse aeg ei ole staaz ainult.

Kusagilt ajakirjandusest on läbi jooksnud ja meelde jäänud.
Kui arvad,et mul ei ole õigus,võiksin hakata D-kat-i taotlema 2010 jaanuaris.
Hiljuti saatsin Toomas Sepale kirja trollijuhikursuste kohta ja uurisin enda trollijuhiks saamise võimalusi,toodes välja oma B-staazi ja vastuseks sain,et trollijuhi pabereid saan hakata taotlema aastal 2012. Ka seal nõuti minumeelest 2-aastast B-staazi.
Ikka tuleb 2+2. Lükka ümber see väide?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#7

Uude liiklusseaduse eelnõusse on pandud selline säte, mille järgi saab alla 50km liinidele alates 18 aastaselt. Lisaks arvan, et saad juba 2010 jaanuaris D kategooriat taotlema hakata. Võibolla taotlema saab hakata isegi varem, aga load saab siis kätte.
Vasta
#8

Liiklusseaduses on selline punkt, et alla 50km pikkusele liinile tohib panna sõitma 18 aastase juhi, kellel on B kategooria olemas. Ei ole eelnõus, sest riigiteatajas on see juba ilmunud. Seega seadus kehtib. Sellisel juhul peaks me saama minna TAK-i tööle varsti.
Troll tahab jah 4 aastat juhistaaþi saada, aga mina ei jaga seda matsu ära, mille poolest troll ja buss teineteisest niivõrd erinevad on, et ühe paberitega teist juhtida ei tohi. Bussilt trollile minnes tuleb muidugi kontaktliiniga sõbraks saada, aga vastupidi ei tohiks ju mingit vahet olla.
Vasta
#9

See on siis nii uus seadusemuudatus. Mina kuulen sellest esmakordselt.
Mina tahan saada D-kat-i,et Ikarust juhtida aga seda mitte palgaliselt. Kuidas sellisel juhul toimida?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#10

See seadus jõustus eelmise aasta oktoobris.
Aga eks Ikaruse juhtimiseks tuleb lähtuda ikka selles punktist, et D-kategooria auto juhtimise õiguse võib anda isikule, kellel on B-kategooria auto juhiluba vähemalt kaks aastat. D1 saab teha koos C-ga, ehk siis B-kat peab olema olnud üks aasta.
Vasta
#11

EdR Kirjutas:See on siis nii uus seadusemuudatus. Mina kuulen sellest esmakordselt.
Mina tahan saada D-kat-i,et Ikarust juhtida aga seda mitte palgaliselt. Kuidas sellisel juhul toimida?

D-kati nõuded jäävad ikka samaks. Palgaline juht peab omama autojuhi ametikoolituse tunnistust. Ehk et juhiluba annab õiguse vastava kategooria masinat juhtida, eelpool nimetatud tunnistus aga töötada kutselise autojuhina.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#12

peeterpaul Kirjutas:
EdR Kirjutas:See on siis nii uus seadusemuudatus. Mina kuulen sellest esmakordselt.
Mina tahan saada D-kat-i,et Ikarust juhtida aga seda mitte palgaliselt. Kuidas sellisel juhul toimida?

D-kati nõuded jäävad ikka samaks. Palgaline juht peab omama autojuhi ametikoolituse tunnistust. Ehk et juhiluba annab õiguse vastava kategooria masinat juhtida, eelpool nimetatud tunnistus aga töötada kutselise autojuhina.

Reaalses elus on nii, et kui inimene ronib raskekaalu bussi rooli (kummalisel kombel ei kehti see KAVZ-ide ja PAZ-ide ning muude sarnaste kohta, või õigem oleks öelda, et neile ei pöörata tähelepanu ja neile päris bussijuhid trassil ei lehvita ka) ja sellega juhtub mingi intsident ja sellest on vaja veel puhtalt välja tulla, siis on vaja kõiki pabereid, alustades reisijate veo loast, põhjendatud kettast ja selle ajaloost, ametikoolitusest ja loomulikult D kategooriast. Kõikidest dokumentidest loe ka http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=22476
Nii põhjaliku dokumentatsiooni nõudmise ja juuksekarva poolitamise taga on tegelikult kõik ametlikud reisijate vedamise ettevõtjad, selleks, et turgu hoida puhtana kõikvõimalikest isehakanutest. Selliste nõudmiste alla käivad eriliselt uunikumidest bussid ja ülevaatuse osas ka kordades suuremate nõudmistega.
Mina isiklikult olen ka räige reglementeerimise ja dokumenteerimise pooldaja, sest mingist hetkest ei ole koduste vahenditega vanatehnikaga tegelemine enam naljakas. Eriti siis, kui inimesi on juba 50 ringis, tonne on ligi 20 ja roolis on lihtsalt omatahtsi vahva vanatehnikahuviline ja koos sõidetakse õllepeole.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

Suwel Warbusele sõites lehvitati TA6-1le bussijuhtide poolt küll( mõnigad küll mitte).

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#14

Pole päris teemakohane, ei hakka ka uut teemat tegema, kuid palju on bussi (reisiveo) ja trolli ülevaatus välp? Tean rekkadel on 6 kuud, kas ka neil?
Vasta
#15

D-kat-i sõidukitel tuleb tehnoülevaatusel kaks korda aastas käia.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#16

Oleneb vanusest. Kuni kümne aasta vanused kord aastas,edasi kaks korda.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne