Kummide sobivus
#1

Tere.

Kui mul on autol 15" alucec veljed millel peal hetkel (195/65 R15) kummid kas see on okei, kui ma panen sinna 205/65 R15 kummid

Võrr-> Minimopeed stella-> 50ccm aprilia-> 400cm3 yamaha XS400-> Kas elu annab veel midagi?
Vasta
#2

Kumme võid igasugu mummidega peale panna.Smile Aga kui jutt rehvidest, siis üldjuhul see väike laiuse-kõrguse vahe ei tohiks midagi muuta. Nett on täis erinevaid tabeleid kust leiab autole sobiva rehvimõõdu. Ja talveks pigem üks mõõt väiksem rehv.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#3

Muud ei juhtu midagu kui et, ratta läbimõõt suureneb 13 mm.

Aia Racing
Vasta
#4

Rehv on pisut laiem ja kõrgem. Võid alul proovida ühte ratast koos selle suurema rehviga alla ja veendudes,et see kusagile vastu ei käi.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#5

hellrix Kirjutas:Kumme võid igasugu mummidega peale panna.Smile Aga kui jutt rehvidest, siis...
OT, aga kõnekeeles on "kumm" selles tähenduses, millest käesolevas teemas jutt, täiesti siiani käibel ja kasutan seda sageli ka ise. Ei näe probleemi, kui kõik saavad kontekstist aru, millest jutt. Ka olen "kummi" kohanud (vähemasti) vanemas tehnilises kirjanduses.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#6

taavikaba1 Kirjutas:Kui mul on autol 15" alucec veljed millel peal hetkel (195/65 R15) mummid kas see on okei, kui ma panen sinna 205/65 R15 kummid

Võib hakata vastu käima ja seda peamiselt kahest kohast:

a) pehme vedrustuse ja/või täiskoorma korral auklisel teel neil hetkedel, mil vedrud põhja lööb (ega ei avasta enne, kui niisugust teed täiskoormaga sõidad);

b) esiratta servi vastu logareid/koopiad rattaid täielikult väljakeerates ja tavaliselt "sööb" siis logarit (vaata olemasolevatega, kui palju jääb rehvi ja koopa vahele täielikullt väljakeeratud ratastega vahe; kui viga ilmneb, siis aitab see, et ei keera rattaid täies mahus välja).[/u]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

Sillu Kirjutas:
hellrix Kirjutas:Kumme võid igasugu mummidega peale panna.Smile Aga kui jutt rehvidest, siis...
OT, aga kõnekeeles on "kumm" selles tähenduses, millest käesolevas teemas jutt, täiesti siiani käibel ja kasutan seda sageli ka ise. Ei näe probleemi, kui kõik saavad kontekstist aru, millest jutt. Ka olen "kummi" kohanud (vähemasti) vanemas tehnilises kirjanduses.

****************************************
Õigekeelsus Sõnaraamatu vaste on ikkagi kumm.Rehv on laensõna.Kui vihmaga õue lähed siis paned jalga ikka kummikud mitte rehvikud Big Grin.
Samas teema juurde tagasi tulles Kui lai (mitu tolli) on sul see Aluteci velg? Kui 6" siis 205 jääb juba laiaks.
Vasta
#8

http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62

Juhul kui veermik korras ja originaalveljed, siis 1 cm ei hakka küll mingi nipiga kuhugi vastu käima, tehas garanteerib alati teatava varu. Kui suuremad numbrid, siis tuleb vajadusel uued veljed panna, peab ET ja velje laiusega arvestama.
Minul näiteks olid kunagi Fierol 245 mm laiune rehv all originaali 195 vastu, oli vastavalt valitud velg ja ei käinud vastu.
Vasta
#9

jurkman Kirjutas:http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62

Juhul kui veermik korras ja originaalveljed, siis 1 cm ei hakka küll mingi nipiga kuhugi vastu käima, tehas garanteerib alati teatava varu. Kui suuremad numbrid, siis tuleb vajadusel uued veljed panna, peab ET ja velje laiusega arvestama.
Minul näiteks olid kunagi Fierol 245 mm laiune rehv all originaali 195 vastu, oli vastavalt valitud velg ja ei käinud vastu.


Ära nii julgelt selliseid asju väida. Mõjutavad paljud erinevad tegurid:

a) Logarite/porilappide olemasolu. Kuival ja soojal lõunamaal ehitet/projekteerit autol ei pruugi need olla tehasevarustuses, kuid siin kasutamiseks on sageli nad siiski külge pandud, kas või näiteks esinduse poolt, et soolateedel sõites mitte tiibu/lonþeroone rooste poolt üsna ruttu läbi järada lasta. Tavalisim ongi, et rehv hakkab käima vastu logarit või porilapi serva.

b) Vedrude/amortide jäikus jm parameetrid - pehme nn "õõtsuva" vedrutusega võib auklisel teel vastu käia korraks. Näiteks praegu tormijärgselt, kus enamik teid on tohutud "kuumaastikud", kust päris 10-15 km/h ka läbi venida ei taha...

c) Kas tihti koormatakse autot täislastis - nt pagasiruumis 500 kg kartuleid, tsementi, telliskive või salongis nt viis minuguguses soliidses kaalus (120 kg) härrasmeest ja kas sellise lastiga sõidetakse halbu teid.

d) Konkreetse automargi vedrustuse geomeetria eripära.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#10

Valdo teeb lihtsast asjast mingi meeletu kosmoseteaduse valmis, samas jumalaeest mitte öeldes midagi sellist, millest ka reaalselt kasu võib olla.

Reaalselt on küsitud küsimuse vastus "jah" ja ülejäänud arutelu on lihtsalt igavleva inimese fantaasia vili.
Vasta
#11

Jesper Kirjutas:Valdo teeb lihtsast asjast mingi meeletu kosmoseteaduse valmis, samas jumalaeest mitte öeldes midagi sellist, millest ka reaalselt kasu võib olla.

Reaalselt on küsitud küsimuse vastus "jah" ja ülejäänud arutelu on lihtsalt igavleva inimese fantaasia vili.

Wink

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

Pole mul selle vastu midagi, olgu rehv või kumm. Selle vastusega tahtsin lihtsalt tähelepanu juhtida kirjutatule. Pole ju nii raske üle kontrollida mida kirjutad ja "mumm" kummiks ära parandada ja kirjavahe märke kasutada. Ning äkki avaldad oma auto margi, mis siin ikka ennustada missugune kumm läheb või missugune rehv ei sobi.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#13

Proovi lihtsalt alla ning sõida hooga läbi kurvide ja lohkude. Endal kogemus w124 ning 245 laiade rehvidega.Tagant pinks ponks kuid eest käis kurvides vastu amorti kui auto kaldus.Kuid eks mul parajalt suurem rehvi mõõdu erienvus oli ka.
Vasta
#14

hellrix Kirjutas:Ning äkki avaldad oma auto margi, mis siin ikka ennustada missugune kumm läheb või missugune rehv ei sobi.

Algul oli mäletamist mööda kirjas, et G4.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne