Rodding ja kustomivärk

[Pilt: mosckvich400hotrodbeachqf1.jpg]
Vasta

[Pilt: mosckvich400hotrodbeachft0.jpg]
Vasta

http://travel.webshots.com/photo/1281565...3034HoMlVv
Vasta

Too viimane nagu rohkem nõukogude-inimese-auto-värk või nii...
Vasta

Ega selles viimases midagi head ei ole jah(selle saiategija mekiga veidike).Ma netis kolades kogemata leidsin need 3 pilti ja mõtlesin,et viskaks siia muidu ei leiagi enam üles.Aga noh midagi on vähemalt üritatud tehagi ju.
Vasta

Tekkis küsimus, et kas keegi on viimste ARKi tujudega kursis, on meitemail endiselt sellise tõupuhta hot rod'i tänavalegaalsena arvele saamine välistatud tegevus või on olukord natuke leebemaks muutunud. Kui kunagi aastaid tagasi kooliajal ARKi päring sai esitatud, siis oli vastus stiilis "unusta katmata rattad ja mootor kohe kibekiiresti ära". Samas mujal EL-is sellised sõidukid täiesti ametlikult registris ning neisse ei suhtuta sugugi nagu sinisesse lendavasse lehma.

Kuidas ARK suhtub üldse mitteunikaalsete/originaalkujul taastamiskõlbmatute vanasõidukite kaasajastamisse, kunagi tohtis tootmisest maas olevate sõidukite agregaate asendada uuematega, kuidas on sellega praegu lood? Seadus ütleb, et teatavast piirist vanem sõiduk peab vastama ainult tolleaegsetele valmistajatehase esitatud nõuetele - näiteks müüdi minu teada Ford T-d mingis variandis veoautoks praktiliselt veereva ðassiina - järelikult võiks T baasil ehitatud katmata rataste ning mootoriga hot rod vastata täiesti tollastele tehasenormidele?

Teine küsimus - oletame, et autost on säilinud mõningad agregaadid ja kuuris puuriida alusena kasutusel olnud veel taastamiskõlblik raam ning paar plekitükki, milles võib ära tunda keredetaile. Dokumendid on muidugimõista hävinenud. Kas on mingi valemiga võimalik peale taastamist selline sõiduriist uuesti arvele saada?
Vasta

Vaatasin Haapsalus toimunud American Beauty pilte ja kõik sellised ilma tiibade ja kapotidega masinatel olid võõrad numbrid küljes.Ilmselt siis meitemaal ei või VEEL sellise riistapuuga sõita kahjuks.Krt kui inimene tahab sõita palja raamiga siis peaks ta ka saama seda teha.Ma ise tahaks kah enda 401ga sõita ilma kapotti ja tiibateta.Oleks kõvasti normaalsem aga kui ei saa siis peab tegema asja täisraamile ja nii palju ära muutma,et saaks isevalmistatud masinana selle arvele.


Arvele saab ilma dokumentideta auto nii,et lähed mõne vanapapiga ARKi ja tema räägib,et paberid kadusid majapõlengus või uputuses ära vms.Tuttav sai nii ühe motika arvele.Endal oleks ka plaan 2 masinat millel mustad(vene) numbrid küljes nõnda arvele saada.Aga kui Sa ise midagi hot rodliku ehitada tahad siis peaks see istetehtud masinana arvele võetama.Seal omad tingimused jälle.

Sellised asjad PEAKSID meil lubatud olema!

Chopped,c notched,bagged,sectioned,channeled,straight axel(gasser),lake pipes,shaved(Door handles,body trim,rain gutters),fenderless jne....

Selliseid masinaid tahaks eestis küll näha:

[Pilt: HomeHotRod1.jpg]
[Pilt: HotRodPinup_478.jpg]
[Pilt: 040731-Rivers-Milner.jpg]
[Pilt: attachment.php?attachmentid=44642&stc=1&d=0]
[Pilt: attachment.php?attachmentid=47359&stc=1&d=0]
[Pilt: attachment.php?attachmentid=47372&stc=1&d=0]

Sattusin piltidega veidi liialeSmile
Vasta

Tähendab, minu teada pole keegi veel meiemail sellist asja teha üritanudki, kuna pole enam kahjuks vähegi vastuvõetava hinnaga toormaterjali kusagilt võtta. Kunagi keskkooli ajal läks käest võimalus hankida 10000 krooni eest '36 ford viie aknaga kupee, mis mõnes mõttes toob praegu jõhkra pisara silmanurka jälle. Koolipoisile tundus tollal see summa müstiliselt suurena, praegu jookseks vist isegi kaks korda suurema rahapakiga sellise aparaadi järgi. Nood rod'id, mida Haapsalus näha sai olid suuremas osas põhjanaabrite näputöö vili.

Iseehitatu ei lähe sugugi - auto peab sel juhul vastama kõigile hetkel kehtivatele normidele - unusta ära ropult saastav karburaatoriga mootor, unusta ära minimalistlik veermik, unusta ära näiteks turvaloogata lahtine auto. Ainus võimalus oleks rõhuda faktile, et tegu on vanarauast taas autoks ehitatud a la 1925 aasta tehasetoodanguga - siis peaks see vastama ainult auto ehitamise ajal kehtinud nõuetele ning võiks kõigile kaasaegsetele eurojaburdustele pikalt vilistada.

Tore unistus on omada lihtsat ning ilma millegi üleliigseta traditsioonilist rod'i selle kõige algsemas tähenduses. Just sellist käepärastest algmaterjalidest kokku klopsitud oma käte ning mõistuse koostööl valminud sõiduriista, mitte mingit kroomist kiiskavat edevas töökojas valminud miljoni dollari prillikivi. Mattmust värv, valge küljega kitsad rehvid punaseks võõbatud kodar- või plekkvelgedel, näiteks püstklappidega ridaneli või -kuus (kasvõi Gaz 51 oma), ideaaljuhul Fordi Flathead V8, sees kaks istet, rool ning ainult hädavajalikud kellad. Ning kõik taskukohaselt teostatuna. Aga tundub, et meie riigis jäävadki sellised ideed ainult unistuseks - peavad ju meie ametkonnad täitma igatmasti euroseadusi tunduvalt paremini kui ülejäänud liit ise Sad
Vasta

Rootsi ja Soome on ka ju Euroliidus ja neil ka sellised masinad,et ei maksaks Euroliitu süüdistada vaid seda Nõukogude aega ikka.Poleks venelasi oleks meil ka sellised masinad liikvel.Kui Eesti aeg tuli siis pandi mingisugused seadused paika mis tänapäevani on samad.Olengi mõtelnud,et peaks mingi suure pundi kokku ajama ja minema kuhugi protestima vms.Eestis on tõesti raske üks õige automees olla.Vägisi tahaks ära kolida kuhugi kus on normaalsemad seadused.Kamoon noh meil on isegi sportsumpad ja koonusfiltrid keelatud tegelikult(ei puutu küll selle teemaga hästi kokku aga siiski).

Varblane@kah unistaks "õigest" autost ja "õigest" modimisest.
Vasta

No need sertifitseerimata "sportsumpad" ja koonusfiltrid on ka igal pool mujal euroopas keelatud tegelikult Wink

Skandinaavia ning Inglismaa tunduvad natuke vabamalt asjadesse suhtuvat. Ning need seadused pole meil mitte vabariigi algusest, neid on eurodirektiivide muutumisega kooskõlas ka suhteliselt tihti uuendatud. Lihtsalt meie ametkonnad kipuvad tegelema väga ühese ning endale kasuliku/vähem tülika trükimusta tõlgendamisega, mitte huviliste ringile vähekenegi vastu tulemise ning mõnes asjas pisikeste möönduste tegemisega. Eriti, kui sõiduki tavaliikluses osalemise määr jääb nagunii suhteliselt marginaalseks.

Edit: Kas on kellelgi aimu, mis sai mõne aasta eest ehitatud V8-ga Estfieldist? Selle arvelesaamisega oli ka minu mäletamist mööda probleeme?
Vasta

rnx69 Kirjutas:Iseehitatu ei lähe sugugi - auto peab sel juhul vastama kõigile hetkel kehtivatele normidele - unusta ära ropult saastav karburaatoriga mootor, unusta ära minimalistlik veermik, unusta ära näiteks turvaloogata lahtine auto.
Karpamootor on ju tegelikult saadud küll selliseks, et peaks kõikvõimalikest normidest läbi minema. Eriti veel siis, kui sellele lisandada näiteks katalüsaator(id). Kogu sellise ehituse eelarvet arvestades näiteks 2 universaalkatalüsaatorit ei annaks vist väga märgatavat hinnalisa (kolm kuni neli tuhat raha). Samas, siis on vist vägagi suur tõenäosus, et rammu pole enam isegi mitte poolt sellest, mis võiks loogiliselt töömahule vastata. (Ma nüüd loodan, et keegi mulle kiiresti vastu vaidleb ja kummutab mu arusaama, et karpamootori, ökoloogilisuse ja jõu puhul saab saada korraga kolmest maksimaalselt kahte ühe korraga...)

Ja nii üldisemalt: kas keegi teab, mis nime all on tehnonõuetes esindatud lahtine auto, mille kohta on see turvakaare nõue kirja pandud? Seal on öeldud ainult seda, et "M1 kategooria sõiduk (sõiduauto) – mootorsõiduk, mille kere võib olla kinnine, lahtine või kombineeritud", kusjuures katusemehanismide ega muude kohta ei õnnestunud minul mingeid nõudeid tuvastada. Ja looga ehk kaare kohta: näiteks Rüüsleri Sebring on ju ilma kaareta ja praegu täitsa tootmises... Nii et kui on juba üks erand tehtud, äkki siis saab veel ühe teha Smile
Vasta

Jah, tehasetoodang võib olla loogata, kuid iseehitatul tahab ARK näha nii looka kui vähemalt 4-punkti turvavöid. Seadusest ei leidnud ka mina otsest vihjet sellele, aga minu mäletamist mööda oli TQHQ foorumis kunagi sellest juttu ning keegi oli ARKi tehnikaeksperdilt selle kohta lausa küsinud ning saanud sellise vastuse, et peab olema. Hea küll, looga veel kuidagi leiutaks ju sinna peale (osad soolajärveautod omasid ka seda juba 50-tel), aga traksid sobiks pigem mingi ultramoodsa sportauto kui traditsioonilise rod'i külge.

Universaalkatid ei anna tõesti hinnalisa, aga jah, vähegi adekvaatsest töömahu-võimsuse suhtest (hobujõud kuuptolli kohta) võid ainult und näha - heal juhul saad tulemuseks sellise 70-80-te aastate USA V8-ga säästuauto, kus ca. 5l töömahus oli 100-170 hj "välja pigistatud".

Lisaks peab iseehitamise puhul varustama auto tänapäevaste nõuetekohaste valgustusseadmetega (taha tagurdustuli ning tagumine udutuli!), mis muudab tagantvaates auto mingiks veidraks jõulupuuks. Sama lugu klaaside jms. kraamiga.

Minu teada vähemalt Soomes ei ole igasugused rod'id ja custom'id sugugi iseehitatutena arvel. Samas mingi kõlaka kohaselt olla näiteks Saksamaal tegu mingi sarnase märkusega tehnilises passis nagu meil "sportauto", st. tohid liikuda sellega tänaval piiratult ning ainult vastava ürituse raames. Võta sa siis kinni.
Vasta

rnx69 Kirjutas:Lisaks peab iseehitamise puhul varustama auto tänapäevaste nõuetekohaste valgustusseadmetega (taha tagurdustuli ning tagumine udutuli!), mis muudab tagantvaates auto mingiks veidraks jõulupuuks. Sama lugu klaaside jms. kraamiga.


Peab kavalalt ära peitma, nii et, ei tunduks jõulupuu. Sella va kustomiteemaga siin ongi nii, et tuleb palju kavaldada.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta

Hea vaadata, et õigete masinate huvilisi ikka eestis ka leidub. Olen isegi mõtlend ja pead murdnud selle üle, et miks eesti seadused nii rodide vaenulikud on. Vaadates usas leiduvaid rat rode ja muid elukaid tuleb küll tunne, et seal ei panda mingit keeldu ette. Muidu fordi kere juppe ja raame võiks ka otsida rootsist. Mingi paar aastat tagasi kuskil müügilehel nägin ford a kere ja raamijäänuseid müügis, mis oli väga hea hinnaga. Endalegi kunagi tulevikus keerleb plaan miskine rat rod valmis teha.. kasvõi ainult ehitamise pärastCool

Aga rodi ja customi huvilised: Mõniaeg tagasi sai loodud üks foorum, kus on ka väikene hot rod ja customi nurk sees....äkki kellelegi pakub huvi www.estonianchopper.com

Estonian Chopper Forum www.estonianchopper.com
Vasta

lugedes ja vaadates tekkis kohe küsimus et kuidas nad klaase väiksemaks teevad kui katuse madalamaks lasevad ? ja kas keegi teaks rohkem sellest mosse 401 rääkida millest eelpool pilte tehtud on ? kuidas too arvel ikkagi on.seal peaks ka olema mingi teine mootor vahel minuarust ja sillad ka on teised
Vasta

Mosse klaasidega on lihtne tal on sirged klaasid. Kõigelihtsam on lasta lihtsalt sinna sirgest autoklaasist uued lõigata. Ja katuse lõikumisest choppamisest leiab internetist infot küll ja veelgi nii piltifena kui videotena.

Estonian Chopper Forum www.estonianchopper.com
Vasta

Sai ARKi taas ametlik järelepärimine saadetud, kui vastuse saab, siis olen suurima heameelega nõus seda siin refereerima Smile Ilmselt saadetakse jälle suhteliselt kiiresti pikalt, aga no mine sa tea...
Vasta

Rnx69, see on täiesti vale ots alustamiseks. Käi parem tehnonõuete määrus läbi ja koosta endale tabel, milles on iga nõude kohta see, kuidas sa kavatsed seda lahendada. Näiteks:
* taha on vaja udukat - sellest või tollest rodijuppide kataloogist saab säherduse välimusega vidina, milles on udutuli
* ratastele on vaja porikaitsmeid - sealt ja sealt saab kaitsmeid, mis on hästi ratta ligi ja märkamatud
* 50mm diameetriga pall ei tohi keresse uppuda - mootoriruum tuleb ehitada kinnine
* turvakaar jääb kole - aluseks tuleb võtta kinnine auto

Kui sedasi on kogu projekt läbi käidud, siis kirjuta igale poole hind ka taha, tõmba joon ja arvuta summa. Ja kui endiselt on rodi ehitamise isu peal, siis lepi vastavate inimestega kohtumised kokku (selle aja peale sa juba tead neid), võta oma plaan kaasa, näita üksipulgi, miks sinu auto vääriks arvele võtmist ja küsi konstruktiivseid vastuväiteid. Pärast seda ehitad auto valmis ja võtad arvele.

Mingil hetkel antud protsessi käigus vaatad sa seda oma hetke küsimust siin foorumis ja haarad kahe käega peast kinni et jube mis naiivsus, garanteerin seda Smile
Vasta

No sel põhjusel polegi huvitatud iseehitatuna auto registreerimisest... Igatmasti nõuete järgimise peale läheb iga vähegi normaalne kodanik lihtsalt hulluks.

Huvitaks ikkagi see, et auto jääks toorikuks kasutatud materjalina registrisse - nagu mujal maailmas, ehk kui aluseks on '32 Ford, siis on see ka paberite järgi Ford tootmisaastaga 1932, mitte "iseehitatud anno 2009".

Jah, idee võib olla naiivne... aga ega ei saa keelata lollil unistada, kui ta seda tahab.

Tegu on ju ikkagi suhteliselt marginaalse ning väheseid huvilisi liitva nähtusega, mis ei jääks sisuliselt kellegi jalgu - ei kujuta küll ette, et keegi sellise sõidukiga igapäevaliikluses osalema hakkaks. Oleks aeg, et ka meie banaanivabariigi ametkonnad õpiks natukenegi mõistvalt suhtuma - meil nöögitakse kasvõi suvalist USA päritoluga auto omanikku ikka mõnuga - pole näiteks kuulnud, et Soomes oleks kellegi natuke vanema auto tulede-klaaside-mille iganes kallal noritud. Muidugi on alati veel võimalus ka auto lihtsalt Läti registrisse kanda, kus ei tohiks olla erilisi probleeme mingeid imeliikureid arvele hetkel veel saada. Huvitav on just see, et kuigi me kõik kuulume ühtsesse EL-i on ikkagi tingimused kõigi jaoks ebavõrdsed.
Vasta

Paha siga, mitu viga Smile

Ma siiski pakuks et lauses "32.a rod Eestis arvel" on osa "32.a rod" tiba keerukam kui "Eestis arvel". Anoh mugav on ARKi kõiges süüdistada, selle asemel et probleemidele mingeid reaalseid lahendusi otsida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne