Väga võimalik, et sõiduauto mootor aastast 191x, minul on sama lahendusega Alderi mootori jäänused aastast 1907-1910. Alustuseks mõõda ära kolvikäik ja silindri läbimõõt. Kas selle traktori juures oli veel mingeid huvitavaid lahendusi? SIllad raam jms?
Algselt kõlbasid mootorid nii statsionaarina käima kui auto peale ... De-Dionil oli kunagi üks ühepütaste seeria.
(Seda postitust muudeti viimati: 15-06-2008, 18:00 PM ja muutjaks oli Feeliks_Jalgraud.)
Sildasid ja ülekannet pole veel sellise pilguga vaadanud
Praegu on ülejäänud traktor mul kuuri all ehitusmaterjalide taga nii peidus, et peal esisilla pole sealt võimalik miskit näha
Aga tehtud on asi kõigest kättejuhtuvast
Silindri läbimõõtu ei tahaks sellel lihtsal põhjusel mõõta, et ei taha mootorit hetkel veel lahti kakkuda(plaanis on mootor elule äratada)
Enne käimapanekut pead siiski lahti kakkuma, vastasel korral jookseb mootor kohe kokku, vähemalt Adleri mootoril on kepsude õlituskanal silindripeade all ja üpriski peenike, nii et vana seisnud õli seal ilusti ära tahkunud on.
Külje pealt võiksid siiski piiluda, kas väntvõll on kokku pressitud või ühes tükkis, st kas kepsu laagrid on pooleks käivad või mitte.
Selge.
Tänud väärt info eest!
Eks ma sis kaen jah ennem , mis seal sees on.
Raskusi see mulle ei valmista(on elus nii mõnelegi mootorile kap. rem. tehtud. Töötavad kõik siiamaani.)
Silindripäid ma igatahes maha ei hakka kakkuma(Krt seda teab, kas nad pärast pidama jäävad ja mõni polt ära ei murdu)Pole ju nii tänapäevane tehnika kaa...
Võta kollektori alune plekk maha ja vaata ehk on lahtiste klapivedrudega isend veel. Nendel on põhimõtteliselt nelja poldiga pea küljes ja lihtsalt eemaldatav.
Sai tõesti nii, et ei saanud midagi. Kuna ei jõua lihtsalt kümmet asja korraga ette võtta(muidu on pärast kõik pooleli!)
Mootor täiesti olemas veel(müügiplaane pole, kuigi on huvi tuntud.)
Praegu on vaba aega küllaga,kuid alustada tuleks tööpinna ettevalmistamisest(st. garaazi koristamisest. -Seal on hetkel täielik pardakk lihtsalt)
Ühesõnaga elluäratamise plaan on siiski kindel. Muidu oleks juba ammu maha müünud.
Kõigenaljakam on see, et mina ei tea siiamaani täpselt, mis mootor see on. Ostuhuviline näikse teadvat, aga hämab.....
Niipalju selgus täna veel, et seda mootorit kasutati (ennem traktori ehitust) vene liikuvkino generaatori jõuallikana.
Kuigi ega sellest ka palju tolku pole. Genekat võis tollel ajal käitada samamoodi mistahes mootor.
Tegemist vene päritoluga mootoriga L-12 (12 hj, 4 sil., 1200 cm2). Tuletatud mootoritest L-3 ja L-6 (L-12 on kaks kokkupandud L-6 mootorit). Kasutati statsionaarina ja kui venekeelest õigesti aru sain, siis ka purjekatel abimootorina.
Kollektsioonis olemas L-3 ja L-6, seetõttu liitun mootori tahtjate väega.
Mootori ajaloost: http://www.umz-gaz.ru/about/history/
See tundub tõesti olevat L-6. Kuskilt netiavarustest tirisin terve L-3, -6 ja -12 manuali ja sealt manusena lisatud lehekülg. Kuna kõik kolm mootorit tunduvad olevat identsete osadega, siis manuaalis on ainult L-6 pildid.
terv märkasin siin taolist mootorit mis minulgi külas ühel mehel on asi küll aastaid seisnud viimati töötas vist 2007. tegemist on vene päritolu mootoriga L 12 millest on ka 2 silindrine variant nimega L 6.