Mootor ei käivitu, säde olemas.
#1

Tere,

mure järgmine. Ühe vana Volvo mootoriga on probleem. Ühel hetkel keset sõitu suri välja. Lohistasin paelaotsas koju ja hakkasin viga otsima. Aga miskit jääb mul kahe silma vahele või puudu kahe kõrva vahelt.

Käima auto enam ei lähe ja isegi ei turtsata. Ainult selline tavapärane hääl, mis ikka enne auto käivitust tekib. Küünlad vahetasin ära, eelmised olid vanad ja üks oli märg. Midagi ei muutunud. Proovisin käsitsi kõikide küünaldega järgi ja kõigis on säde olemas. Proovisin ka teiste küünlajuhtmetega aga oma arunatukesega teeksin järelduse, et kui säde jõuab küünlasse, siis ei saa ju asi juhtmete taga olla..? Edasi liikusin karpa poole. Tegemist kahekarpalise mootoriga, millel otsas sellised tisside moodi potsikud (sinna käib käigukastiõli - mingi Volvo tehnikute aretis pidavat olema). Leidsin ühe arusaadava illustratsiooni ka, mis Teile vb isegi liiast on - http://www.visn2.com/images/1500_fuel_clamps.jpg Igaljuhul võtsin otsast ka bensuvooliku, mille üks ots karpasse pumbast jõuab ja andsin võtit. Viskas väikese koguse bensu välja (püüdsin tühja topsiga kinni ikka), seega ma järeldan, et pump töötab. Olen kuulnud usaldusväärsest allikast, et siukse paarikümne sekundilise käiamisega peaks viskama välja ca paarsada grammi bensiini. Ma andsin võtit hetkeks ja ka bensu tuli vastavalt sellel vähem. Kas võib asi olla karpades ja mis seal olla võib? Siin saab kahjuks mõistus otsa ja pean abi paluma. Ise kunagi ühtegi karpat ei ole lahti võtnud aga ei karda seda teha.

Kas peaksin kuskilt veel midagi proovima enne, kui asun karpasid lahkama?

Kui on vaja midagi täpsustada või küsida, siis proovin võimalikult arusaadavalt vastata.

Mida teha edasi/mida kontrollida?

Edit: tegemist 1,8 mootoriga 74kW.

Vaatan su hoovi, kui selja keerad.
Midagi trendihuntidele - meeste ja naiste käekellad http://www.watchme.ee
Vasta
#2

lihtne test et kas bens silindritesse jõuab:
pane kõik voolikud ja asjad külge tagasi
eemalda küünaldelt küünlajuhtmed ja käia mõned ringid, kui küünlad märjad siis on probleem kuskil sügavamal, kui aga kuivad siis tead kust probleemi otsida.



Vasta
#3

(13-05-2009, 21:35 PM)Jossu Kirjutas:  lihtne test et kas bens silindritesse jõuab:
pane kõik voolikud ja asjad külge tagasi
eemalda küünaldelt küünlajuhtmed ja käia mõned ringid, kui küünlad märjad siis on probleem kuskil sügavamal, kui aga kuivad siis tead kust probleemi otsida.



Anna topkat,kui siis ka ei lähe siis asi tõsisem,topkaga turtsu teeb siis asi karpade taga kinni.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#4

(13-05-2009, 21:39 PM)hundu615 Kirjutas:  
(13-05-2009, 21:35 PM)Jossu Kirjutas:  lihtne test et kas bens silindritesse jõuab:
pane kõik voolikud ja asjad külge tagasi
eemalda küünaldelt küünlajuhtmed ja käia mõned ringid, kui küünlad märjad siis on probleem kuskil sügavamal, kui aga kuivad siis tead kust probleemi otsida.



Anna topkat,kui siis ka ei lähe siis asi tõsisem,topkaga turtsu teeb siis asi karpade taga kinni.

Ehk asjatundmatu küsimus aga mis on topka?

Vaatan su hoovi, kui selja keerad.
Midagi trendihuntidele - meeste ja naiste käekellad http://www.watchme.ee
Vasta
#5

Õhupuhasti maha ja korgitäis benssu sisse valada,anna võtit ja vaata kas vähemalt lubabki.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#6

Ei tunne konkreetset mootorit aga kas hammasrihm/kett on terve? Äkki on see katkenud?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#7

Andsin siis topkat. Tegi turtsu küll.. õnneks. Nüüd peab ilmselt midagi karpaga välja mõtlema, kuidas ja kus remontida.

Ei ole minu teada sellel mootoril ei kett ega rihm. Mingi vähe teistsugune süsteem.

Igaljuhul tänud Teile ja võib teema ilmselt ammendatuks lugeda!

Vaatan su hoovi, kui selja keerad.
Midagi trendihuntidele - meeste ja naiste käekellad http://www.watchme.ee
Vasta
#8

(15-05-2009, 12:06 PM)tsaar Kirjutas:  Andsin siis topkat. Tegi turtsu küll.. õnneks. Nüüd peab ilmselt midagi karpaga välja mõtlema, kuidas ja kus remontida.

Ei ole minu teada sellel mootoril ei kett ega rihm. Mingi vähe teistsugune süsteem.

Igaljuhul tänud Teile ja võib teema ilmselt ammendatuks lugeda!
Oleneb, missuguse turtsu mootor tegi. Kas lõi lihtsalt üheainsa surtsaka õhupuhastisse/summutisse või siiski käivitus paariks sekundiks, s.t. tegi mõned normaalsed töötaktid? Midagi natuke sarnast juhtus mul kunagi Mossega (see vene raud muidugi teepeale kapitaalselt ära ei koolnud, venitas ikka koduni välja). Pärast selgus, et ujuk oli ära uppunud Big Grin.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#9

(25-05-2009, 12:10 PM)Mossemees Kirjutas:  Oleneb, missuguse turtsu mootor tegi. Kas lõi lihtsalt üheainsa surtsaka õhupuhastisse/summutisse või siiski käivitus paariks sekundiks, s.t. tegi mõned normaalsed töötaktid?

See on väga oluline küsimus! Kontrolli kindlasti järele, kui meeles ei ole! Venna Opel Recordiga oli sarnane pull. Ega ta enne ka hästi töötanud, käis nagu pudrupada, aga suri lõpuks päris ära. Küll sai mässatud karbussi küll jagajaga. Topka installeerimine põhjustas mõningaid efektseid plahvatusi. Tuleleek lõi karbussist garaaþi lakke. Isa põhiliselt tegutses. Mina, kollanokk, vaatasin siis rohkem pealt. Lõpuks selgus et nukkvõllil on mõned nukid lõpuni ära kulunud. Mõned klapid seega käisid, mõned mitte. Nalja sai igatahes palju!
Pärast nukkvõlli restaureerimist oli kõik jälle OK.

Nii et kui topkaga ainult kõmakas käib ja töötakte eriti ei järgne, siis on arvatavasti süüde või nukkvõll kapitaalselt paigast ära. Midagi katki/lahti/hullusti kulunud.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#10

Alusta kõige lihtsamast, ehk, et kas bensu ikk aon piisavalt paagis?Toungue

Kui on sii skatku karpa maha ja võta lahti, kui võimalik osta remont komplekt ja puhasta ta ära, ning peaks jälle sõitma.
Vasta
#11

(13-05-2009, 21:28 PM)tsaar Kirjutas:  Tegemist kahekarpalise mootoriga, millel otsas sellised tisside moodi potsikud (sinna käib käigukastiõli - mingi Volvo tehnikute aretis pidavat olema).

Need SU-d, mida Sa volvo aretiseks pead, on ühed maailma töökindlamad karpad. Kannatavad sõita isegi veega (isiklikult olen proovinud) ja auto käib ikka edasi.
Pealegi, ei kustu kunagi kaks karpat korraga.

Pigem vaata süütepooli (mis siis, et säde on; rõhu all ei pruugi olla) ja gaasijaotusmehhanismi.
Vasta
#12

keera se plastkork lahti karpa pealt, tuleb välja koos vardaga mille otsas väike kolb. kalla tekinud avasse automaatkasti õli või piduriõli, ei tea, kumb on õigem.ääreni. siis pane see kork tagasi ja proovi. kui see koht kuivaks jääb siis selline karpa ei funka ja mootor tööle ei hakka.kindlasti võib viga ka muial olla kui see ei aita
Vasta
#13

See "Volvo tehnikute aretis" sai natuke huupi siia loobitud. Seekord kodutöö tehtud ja selge, kes ja kus sellist karpasüsteemi veel kasutasid. Igaljuhul väidetakse jah, et üsna pommikindlad ja tõenäosus mõlema korraga koolemiseks väike.

Minu kogenematu kõrv ütles, et topkaga viskas ikka töönoodid välja. Tegime ükspäev topkateooriat ka mingise brake fluid spreiversiooniga (kõrge okataaniga) ja taas töönoodid.

Ka bensu on paagis piisavalt. Ei tahaks veel karpat maha võtta, kuna pole seda varem teinud. Meil agulivahel nüüd uus mõte - et karpat ikkagi oma ülesannete kõrgusel aga ehk pump lööb liiga vähe mõlema jaoks. Järgmisena vaatame pumba üle.

Eks me niimoodi sammhaaval noki, mis seal ikka.

ps. sinna karpasse läheb ikka autom. käiguskasti õli.

Vaatan su hoovi, kui selja keerad.
Midagi trendihuntidele - meeste ja naiste käekellad http://www.watchme.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne