Gotha uunik-trammid Saksamaal liiklemas
#1

Alljärgnevad neli fotot peaksid olema "maiuspala" neile, kes meenutavad Tallinna trammiliiklust enne olümpiamänge. Täpsemalt - enne 1981. aastat, mil kanti maha viimased mitteliigendiga ehk haakevaguniga Gotha trammid.

Nimelt sõidavad haakevaguniga Gotha trammid Saksamaa kaguservas, Dresdeni lähedal Saksimaal Saksi Ðveitsi looduskaitsealal veel rõõmsalt edasi. Ja veel millist liini! Elbe ääres asuvast Bad Schandau kuurortlinnast mööda maalilist keerutavat ja kitsast kaljust metsateed kuni Lichtenhaini koseni! Ehk siis mitmeid kilomeetreid mööda tühja metsiku loodusega ala, kõrval kahel pool vaid mets ja kaljud ning vulisev mägijõgi.

Liin on muide ühe rööpmepaariga, siin-seal möödalaskmisekohad. Ja kulgeb mööda maantee ühte serva. Sedasama maanteed pidi autoga kulgedes sõitis mulle nii mõnigi Gotha otse vastu, nii, et pidin trammi läbilaskmiseks kitsa mägitee vasakpoolsesse serva tõmbama. Vihmase ilma tõttu on liikuvate Gothade "autoaknapildid" veidi nigelad, kuid paar pilti tegin ka Lichtenhaini kose juures lõpppeatuses (ühel jäi Gotha pooljuhuslikult peale koos enda autoga Smile ).

Ja lõpetuseks - lisaks igapäevakasutuses Gotha trammidele on Saksi Ðveitsis imekaunis loodus - kaljud, mägikosed, koopad kaljude sees, mägised matkarajad ehk siis võrratu metsik muinasjutumaa! Asukoht küll vaid Eestist üle 1600 km...

Pildid on tehtud neli päeva tagasi.

[Pilt: gotha_1.jpg]

[Pilt: gotha_2.jpg]

[Pilt: gotha_3.jpg]

[Pilt: gotha_4.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#2

Ja Ukrainas, Krimmi Autonoomses Vabariigis, Jevpatoria linnas sõidavad samasugused Gothad oma renoveerimata kujul siiamani!

Ja eriti on huvitav vaadata, kuidas trammivõrgu postid, mida meil tahetakse vanarauda lasta "euroliidu nõudmistel" seisavad ka püsti Euroopa keskel!

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#3

Läänes on ilmselt ka varem majanduslanguseid esinenud ja kõike, mis töötab, ei tormata kohe uue vastu vahetama....


Ei haaku küll selle teema ega Eestiga, aga Stockholmis sõidutab turiste aurik aastast 1910, ehk varsti saab 100 aastat vanaks...

[Pilt: 353px-Norrsk%C3%A4r_front.jpg]

Minuarust rääkis giid, et selle mootoril pidid originaaalkolvid sees olema....
Vasta
#4

Miks ka mitte? Auriku mootori kolvid on ju üsna suured, silindrid mitmekordse isolatsiooniga ning tavaliselt peale liikumist keeratakse silindri ventiilid lahti, et kondensaat välja lasta/silinder kuivaks. Pealegi, kes neid ikka vahetama hakkaksSmile
Vasta
#5

Ja ilmselt need mõlemad tüüpi sõidukid, millest ülevalpool pildid, sõidavad veel oma 100 aastat, kui bensiin ja nafra juba ammu otsa saanud.

Trammid aatomi- või hürdoenergiaga (e.elekter) ja aurikud puudega...Toungue
Vasta
#6

(15-05-2009, 23:47 PM)denis23 Kirjutas:  Ja Ukrainas, Krimmi Autonoomses Vabariigis, Jevpatoria linnas sõidavad samasugused Gothad oma renoveerimata kujul siiamani!
Endise NSVL-i aladel on Jevpatoria linn jah veel viimane koht, kus Gothad liikvel: tänase seisuga peaksid seal iseseisvalt liikumisvõimelised olema veel 6 mootor- ja 2 järelvagunit (+mõni tehniline ja mõned ka sellised, mis vähese kõpitsemise järel taas liikuma saaks), aga....nad on Gothad siiski vaid kerelt, muus osas on nad täielikult renoveeritud ja ümber ehitatud: uued aknad, uus sisu, uued istmed. Aga tore muidugi selliselgi kujul vana armast Gothat kohata:
http://stts.mosfont.ru/photo/86598/
http://stts.mosfont.ru/photo/115754/
http://stts.mosfont.ru/photo/35967/
http://stts.mosfont.ru/photo/124283/
http://stts.mosfont.ru/photo/77694/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne