Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
18-05-2009, 14:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-05-2009, 14:33 PM ja muutjaks oli
tolmuahv.)
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 767
Teemad: 563
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Kindlasti mitte Riia.
Arvatavasti on tegu mingi 1930ndate lõpu (Saksa?) rattaga, millest on säilinud raam, porilauad ning ketiratas koos sellepoolse vända ja pedaaliga. Rohkem algsest alles pole.
Millalgi (nõukaajal) on talle külge pandud Riga-20 sadul ja pakiraam ja mingi veel uuema ratta tagaratas ja leistang.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
Aitäh!
Minu meelest näevad mõlemad vändad välja nagu ühest komplektist. Ketirattaga vänt õnnestus maha võtta aga teise poole oma ei soovi kuidagi oma kohalt lahkuda. Sadulatoru ja lenks püsivad ka kõvasti kinni, paistab, et rooste võib edukalt keevitust asendada. Kas vända kättesaamiseks võlli otsast oleks mõtet tõmmitsat proovida?
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
Tänud julgustamast, saingi vända kätte. sadulapost ja lenks õnnestus ka lahti saada, kuigi see nõudis kurja orjatööd... Mul ikka kahtlus, et äkki lenks või vähemalt kahvel on originaalid. kahvli ülaosa kroomitud kate osutus messingist tehtuks ja kahvli harud on ülaosa külge vasega kinnitatud- kas selliselt ka vene rattaid tehti? pealegi on kahvli toru täiesti õige pikkusega. Lenksu torud on aga ilma mutrita kokku pandud, keevitusega- see muidugi ei tähenda midagi. Väntade osas- otsamutri väliskandil vinti pole aga vändavõlliaugus paistab siseküljel vint? Teisele vändale on pedaal otsa keevitatud, sinna ilmselt tuleb uus auk ja vint teha, kas see on reaalne?
pildid:
http://nagi.ee/photos/krimiahv/sets/200741/
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 227
Teemad: 7
Liitus: Nov 2007
Maine:
4
Küllatki sarnane kettirattas on Super Elastikul .Vaatan homme järele.
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
21-05-2009, 11:46 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-05-2009, 11:49 AM ja muutjaks oli
tolmuahv.)
Kui palju näiteks NSU ja Miele ketirattad varieerusid? Väga sarnase raamiga Miele:
http://www.rembetis1.de/index.php?id=15 ja sarnase lenksuga NSU:
http://www.rembetis1.de/index.php?id=14 leidusid netist.
[quoteTõtt-öelda sellest vända/võlli mutri vindi/keerme jutust praegu ei suuda aru saada ] Mõtlesin sellega, et vända otsamutril puudub väliskeere, ainult sisekeermega kinnitub keskjooksu võlli otsa. Samas vändal otsamutriaugus on sisekeere olemas- juskui peaks otsamutter sinna kinnituma.[/quote]
Hm vabandust, lingid ei vii millegipärast otse pildile...
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Kas see vändaaugu sisemine keere pole mitte vända võllilt eemaldamiseks?
Terv. Veteran.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Kusjuures tänapäevane vändatõmmits hakkab nii Dürkoppi kui Diamanti väntade peenesse sisekeermesse. Olen isiklikult vändatõmmitsaga Dürkoppi lammutanud. Diamanti väntasid laiali ei saand, see peenike keere tuli sealt maha.
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
Hm, päris sarnane ketiratas küll. Veel tulevad tuttavad ette pedaalikummid- samasuguse väikese rihveldusega- ja sinise- valgega kaunistused velgedel ja raamil. Aga siin tegu kiiludega keskjooksuga versus tappidega, porilaudade otste profiil ka teistsugune. Olen praeguseks veendunud, et minu ratta porilauad ja raam ja pedaalid, samuti ka lenks kahvliga on komplektsed. Ühe ratta velg ka säilinud. Khm, tegelikult ise oma suurest lollusest lõhkusin kodarad ära, kuna pidasin neid läbiroostetanuiks.
Mõõdan sildineetide vahe ka ära, äkki aitab see edasi.
Sain vahepeal müüjaga kokku ja kuulsin, et kõnealune ratas oli kuulunud tema vanaemale kes olla selle Eestist ostnud, täpsemat aega ei osatud öelda. Oli sõidus 84. aastani. Silt olla võetud eest okupatsioonivõimude kartuses, et ratast ei rekvireeritaks või omaniku peale välismaise ratta kasutamise pärast ei kaevataks.
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Postitused: 4,952
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
145
Ketiratas sarnane aga mitte identne, nagu eelnevad kirjutajad märkinud. Pedaalikummid paljudel sarnased, lisaks oli lausa pedaalide valmistajaid eraldi, näit. Union, Brampton (kirjapilt?) jne, ka kasutasid suuremate firmade osi väiksemad ja müüdi ka eraldi neid osi. Raami ja rataste kaunistamisel oli sini-valge külaltki levinud.
Väitsin varemalt, et Miele ei ole, igaks juhuks võtan nüüd natuke tagasi, kuigi ilmselt ikkagi ei ole, porilauakinnitus ei ole Mielelik ja ka ketiratas justkui ei sobi, samas vända keskjooksupoolne silm kaunis Mielelikult jäme. Firmadel olid ka erineva sildiga mudelid vahel, näiteks korduvalt mainitud Brennabori Bora, Mielel näiteks erineva sildiga Melior jne.
Uurime asja ja töötame edasi !
Postitused: 118
Teemad: 19
Liitus: May 2009
Maine:
1
Jaa, et et- oioioi!
Aina palavamaks läheb nende ketiratastega, tänud töökatele näppudele! Mõõtsin ka sildineedid üle- 6,6 või 6,58. Seda ka veel, et tagaporika kinnitus on valtsitud plekiribaga, mitte traadiga.
Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.