Sellest on siin foorumis ka põgusalt juttu olnud, aga sellise suurusega tuulikule ei soovita auto genekat panna. Üleüldse ei soovitata tuuliku puhul auto genekat kasutada. Auto genekas on loodud lähtudes eeskätt väikestest mõõtmetest. Vajab suuri pöördeid ja omab väikest kasutegurit. Pakun lambist et selline väike veski ei jaksa hästi kiilrihmaga ülekande hõõrdetakistustki ületada. Kui jaksab, siis paneb vähimgi koormus veski hetkega seisma. Olen autoelektrikuna töötades autogenekaid stendis katsetanud ja seal oli vaja päris võimsat elektrimootorit, mis neid täiskoormusel ringi ajada suutis.
Auto/traktori genekas vajab reeglina akut ergutuseks. Traktori genekal ei ole jah, harju. Seda nimetatakse
induktorgeneraatoriks. Paraku ei tähenda see, et ta ergutust ei vajaks. Ergutusmähis seisab lihtsalt samuti paigal, nagu peamähiski, mitte ei käi ringi. Vahelduv magnetväli peamähises tekitatakse tähekujulise rauast südamiku pöörlemise abil. Ergutusmähis, mis autogenekal asub pöörleva südamiku ehk ankru sees, magneedib selle konstrui puhul südamikku eemalt. Seda tugevamat ergutusvoolu ta vajab ja seda väiksem on kasutegur. Genekas ise on selle võrra suurem ja raskem. Ilma harjadeta on traktori genekas tehtud seepärast, et tolmuses keskkonnas kuluvad harjad kiiresti. Kui see oleks nii hea lahendus, siis kasutataks seda autodelgi.
Vanad, alalisvoolugenekad andsid jah, käivitamisel ka ilma ergutuseta pisut voolu, millest piisas tagasivoolurelee tõmbumiseks ja vist ka enese üles ergutamiseks. Nähtus põhines ankru jääkmagnetismil. Alalisvoolugenekal on omad puudused. Piiratud võimsus, kiiresti kuluvad suured söeharjad ja kommutaator ning suurem hõõrdetakistus kui vv genekal. Ühesõnaga - vähe võimu ja väike töökindlus.
Aku on auto/traktori genekaga süsteemi puhul alati soovitav, kuna pingeregulaator ei ole arvestatud ilma selleta töötamiseks ja võib ilma koormuseta läbi põleda. Vähemalt nii räägitakse, ise pole katseid teinud.
Tuulikule sobib ülikerge jooksuga, väikeste pööretega, püsimagnetitega genekas. Kes valdab inglise keelt ja soovib asjast rohkem teada -
http://www.otherpower.com/otherpower_wind.shtml
Kõik see jutt ei ole paha pärast või idee mahategemiseks. Ma lihtsalt ei taha, et inimene näeb vaeva, asi ei hakka tööle, inimene pettub ja viskab oma idee nurka. Idee tasub kindlasti arendamist, ainult veitsa teadmisi tuleb enne koguda ja ehitada siis juba korralik asi, millest nii endal kui teistel rõõmu oleks!
Basilio, veneaegne III kategooria autoelektrik ja alternatiivenergiahuviline.