25-05-2009, 21:55 PM
(25-05-2009, 21:43 PM)Rolts Kirjutas: Ei hakkand uut teemat tegema, küsin siin samas! Kui mootor töötab ja paisupaagil keerad korgi lahti kas seal peaks olema vee/tosooli ringlus?
Läbi paisupaagi küll mingit jahutusvedeliku ringlust ei käi, vähemalt mitte enamikel automarkidel. Ringlus ikka palju altpoolt. Ehk kui paisupaak kuival on, siis (veel) ringlus ei katke, kuid varsti, vedelikutaseme veelgi alanedes juba ka katkeb.
(25-05-2009, 21:43 PM)Rolts Kirjutas: Mul endal nii, et ringlust silmaga nagu näha polekski ja kui lõdvikuid katsuda siis täitsa pehmed! (mootor läheb keema ka koguaeg)
Pehmed lõdvikud kinnise süsteemi korral viitavad süsteemi (ülitihti korgis asuva klapi) ebahermeetilisusele. Vanadel autodel (1930-40ndad ja tagasi) oli, tõsi küll, tihti kasutusel lahtist tüüpi süsteem, kus lõdvikud pididki pehmed olema. Viimased 50-60 aastat on küll lahtine süsteem juba ajalugu.
(25-05-2009, 21:43 PM)Rolts Kirjutas: Kas seal mingit pumpa ei ole vahel mis tekitab selle ringluse?[/align]
Loomulikult on valdaval enamikul sõidukitel veepump, mis tekitab selle ringluse! Aga mitte läbi paisupaagi... Paisupaagi idee on siiski see, et etlüleenglükooli lahusel (nimetet ollus on jahutusvedeliku põhiosa) on tavalise veega võrreldes meeletult suur temperatuuripaisumine, mistõttu vanematel autodel kasutatud tavast, kus ollust kallati sisse radiaatori ülemises anumas asuvast korgist, enam ei piisanud. Ehk siis radiaatori paaki ei saanud konstruktiivselt teha sellist, et külma vedeliku korral ring (veel) säiliks, kuuma vedeliku korral aga "mahuks" see samasse anumasse ära. Siis tehtigi ringkäigu osa kinnine ja sellest kõrgemale asetati spetsiaalne paak, kuhu viidi ka olluse sissevalamisava...
Muide... kõiki neid minu poolt korratud aabitsatõdesid õpetatakse minu arvates kõikidele loataotlejatale autokoolis auto materjaliosa õpetades...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel