(13-08-2009, 00:16 AM)41Degree Kirjutas: Loodan, et tänutäheks saab sellest tegijale ka vääriline puhkusesõiduk
Eks sai jälle teda katsetamas käidud. Kaugele ei sõitnud aga kolm päeva jälle kodust ära. Nüüdseks kokku juba 10 päeva bussis elatud. See ju väike puhkus juba.
Kõik need päevad on oldud akutoitel. Kolm päeva järjest paigas ja aku pole tühjaks saanudki. Mis siin tühjast akust rääkida, pole kollast kontrolltuldki (tühjenemise astmed roheline, kollane, punane) põlema saanud. LED valgustid on ikka väga säästlikud.
Soendus on ikka väga hea asi. Vihmaste ilmadega on hea tuba kuivana hoida. Soenduse hoidsin nõrgalt sees ja aknad lahti, nii on väga õdus.
Kogu selle ajaga olen suutnud pool paaki gaasi ära kulutada (külmkapp, söögi tegemine ja küte).
Kaugemale sõitmiseks tuleb bussile telk külge nuputada. Saarel saab muude variantidega hakkama.
Ükskord läks ka "treppi" vaja. Muidu oleks liiga kiivas olnud.
(14-08-2009, 21:42 PM)kris Kirjutas: Mis moodi Sa oma istmete probleemi lõpuks lahendasid?, mul kardetavasti hakkab nendega sama jama varsti peale. Kas kõikidel istmetel on turvavööd pandud? Mitme punktiga, millised on lisanõuded? Siiani ei ole veel ise turvavööde poliitikast aru saanud. Originaalis mu bussis turvavöid ei olnud, kuid ekspert tahab et ma need paneksid. Samas kasutan originaalistmeid, vaid nende asend on muudetud.
Läbi eksperdi pole ühtegi lisatooli saanud. Tema tegeleb Tallinna peakontori tehnikaosakonna meestega. Sealt hakati kohe sõrgu vasta ajama. Mulle ei meeldi "tahakeeramine" ja ma loobusin seal lisaistmetest...
Seoses viimase lõigu kirjutamisega tuli kohe üks jutt meelde.
Kaks meest jooksevad magamistoa poole. Esimene hüüab tagumisele "Kes ees, see mees!"
...Vormistasin eksperdi aetud paberid ära ja sain sõiduauto, milles on kolm kohta. Mõne aja pärast panin kaks lisaistet paika ja läksin kohalikku ARKi ja palusin passi vahetust koos kahe lisaistmega. Ametnik tuli ja vaatas tooli kinnituse ja ohurihmad üle. Ütles veel, et väga kena. Nii saingi uude passi juba viis kohta.
Kõik asjad (toolid), mida sa ümber ehitad vaatab ekspert üle. Praegusel ajal sisse pandud lisatoolidel peavad olema ohurihmad. Ka peavad toolid olema tehases valmistatud (siis on neil mingid turvanõuded täidetud). Mina kasutasin kaugliini bussi toole. Seal on ohurihmadega (tooli küljes) ainult esimesed istmed. Rihmad on kahepunkti kinnitusega.
Auto originaalistmeid pole ma enne ümbervormistamist puutunud (väiksed plaanid on hiljem). Nii ei saa ka nende kallal norida. Olgu nad siis rihmadega või ilma. Esiistmetel on kaks kolmepunkti rihma ja üks kahepunkti rihm. Vööd on kinnitatud põranda külge. Minu loogika järgi on päris ükstakõik, mida istmetega teha, vööd ju peavad põrandast. Ei tasu aga neid oma loogikaga ärritada.
Kui istmetega ekspertiisi lähed, siis peavad nad olema väga kõvasti põranda küljes kinni. Ekspert peab toole tõmbama teatud jõuga (njuutonmeeter) kahes erinevas suunas. Põranda alused kinnituspoltide seibid peavad olema väga suured. Parem on kasutada kahe kinnituspoldi peale ühte latti. Siis on nad väga rahul.
Veel on erinõuded istmete suuruse kohta. Seal olid mingid erinevad min mõõdud. Kui aga kasutada bussi tehase istmeid (muud võimalust ju polegi) siis peaks need mõõdud ju vastama vajadustele. Seal on turvavöö kinnitus tehase oma. Selle kallal norida ei saa.
Sõiduautode istmete kinnitused põhja külge ei ole päris see, mis vaja. Seal peaks tegema siis uue raami alla, alates siinidest. Ka võivad nad hakata norima siis turvavööde kinnituskohtade pärast.
Tuli pikk ja sogane jutt. Kui midagi veel arusaamatuks jäi, püüan seletada.
Ühe pildi ka istmetest.