õpetuse leidmine võib olla keerukas. Paneme õige kirja:
1) jõua rihmani. Võimalikud eesolevad generaatoririhmad, roolivõimurihmad, veepumbarihmad, kliimaseadme pumba rihmad ja nende kõikvõimalikud kombinatsioonid + katted jms on üldjuhul ees ning vajavad eemaldamist.
2) aja olemasoleva rihmaga väntvõlli märge ja nukkvõlli(de) märge/märked plokil-kaanel leiduvatega kokku. Seda veendumaks, et vahepealsed remontijad pole midagi oma nägemuse kohaselt kokku pannud (kogetud...). Mõnel mootoril (näide: Opeli C20XE mootor, millel 6 varianti) saab nt väntvõllil olevat märkega flantsi/rihmaseibi panna külge rohkemates variantides, kui ühel käel sõrmi - ning enamus neist võib muuta mootori töövõimetuks (ehk siis korraldada kolbide-klappide "kokkusaamise". Näitena viidatud C20XE on taoline. "Kohtumisi" nähtud...). Samuti võivad märked olla ebatäpsed, mille tulemusena võib uus rihm hiljem vajalikust hamba võrra nihkesse sattuda (kogemus: hilisem nukkvõlliasend annab nn jagajaga mootoril madalatel pööretel rohkem jõudu, s.t. võimsusgraafik nihkub ettepoole, aga tipp jääb madalamaks)
2a) kui vana rihm katkes ning mootor selle (eeldatavasti) üle elas, aja nukkvõll(id) märki ning väntvõlli puhul veendu, et 4.silinder (rihmast teisel pool asuv; kohati nimetatakse ka 1.silindriks) oleks ÜSSs (ülemises surnud seisus). ÜSSs olekut saab kontrollida nt küünlaavast kruvikeerajat sisse pistes - mõlemas suunas väntvõlli keerates vajub kolvile toetuv kruvikeeraja allapoole.
3) eemalda vajadusel väntvõllilt nt generaatoririhma (või mis iganes rihm-rihmad sealt midagi käitavad) "seib". Seda juhul, kui vana rihma seda eemaldamata maha (ja seega ka uut peale) ei saa
4) eemalda vana rihm. Püüa enne uue pealepanekut võlle mitte liigutada
5) kui ette nähtud, vaheta ka veepump ja hammasrihmarullikud. Nende olemasolu ja vahetusvajadus sõltuvad konkreetsest mootorist ning tehase poolt ettenähtu mittejärgimine vahetusel on omal riisikol: liigse kulumise korral võivad need "kokku joosta", põhjustades rihma purunemise. Ka on mõningatel veepumpadel nn tiivikuosa plastmassist ning vanaduse tõttu võib see võllist irduda - tulemuseks praktiliselt puuduva jahutusega mootor.
6) vaheta hammasrihm
7) punktid 3-2-1 just sellises järjekorras ehk siis normaalolukorra taastamine. Nr2 puhul mõistlik keerata käsitsi väntvõlli mootori pöörlemissuunas (võiks olla kellaosuti liikumissuund - aga pole kahtlust, et mõni moto võib ka teistpidi käia) 2 pööret ehk siis niipalju, et ka nukkvõllid terve pöörde teeks - ning kontrollida, kas märgid seejärel ikka paigas on. Kui mitte, siis korrigeerida. Normaalselt jaksab R4 moto puhul ca 15cm läbimõõduga väntvõlli küljes olevalt generaatoriseibist mootorit ringi keerata. Kui mingis asendis on vaja suurt jõudu tarvitada, tasub muutuda rahutuks ning uurida, kas ehk pole põhjus valest rihmaasendist tingitud kolbide ja klappide kokkusaamises. Selline kokkusaamine tähendab käivitamisel kõveraid klappe ning plokikaane remonti.
8) hoia hinge kinni ja käivita mootor

9) moodsad masinad vajavad ka ehk nn kompuutri külge panekut ehk teadvustamist, et rihm on uus ja kõik on hästi. Vastav kogemus puudub.
parandamised-täiendamised on teretulnud.
(29-10-2009, 00:00 AM)Myrka Kirjutas: Olgugi, et selle Opeli rihmavahetus on üks lihtsamaid, ei soovita hakata ise näppima, kui ei oska. Tagajärjed võivad kallimaks minna kui asjatundjale makstav raha rihma õige paigalduse eest.
üldiselt nii on. Teisalt sobivad aga taolised opeli mootorid väga hästi "polügoniks" - üheltpoolt ei oma üldiselt "pähejooksmiskommet" (ei julge öelda, et seda ei juhtu - oleneb siiski pööretest-taustsüsteemist kah, aga selle "põlvkonna" 13S ja C16NZ moto on mul rihmakatkemised andeks andnud), teiseltpoolt on kergesti asendatavad (st levinud-odavad-leitavad).