Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
07-04-2009, 08:15 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-04-2009, 08:17 AM ja muutjaks oli
korvimees.)
Paar pilti netist:
Selline ta välja näeb:
Vene masinate kohta ei tea pajatada, aga 500 Cþ-il, mida retro krossikorvidel pruugitakse on enamusel klapp vahel. Kasu kohta niipalju, et kes on juba klapiga sõitnud, see enam ilma klapita mootorit ei taha.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 1,841
Teemad: 21
Liitus: Aug 2008
Maine:
8
Uuematel Voshod3M-del oli vist ka see klapp?
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Sa oled tööpõhimõtted veidi segi ajanud. Lehtklappe saab kasutada nii sega- kui otsejaotuse põhimõttel. Otsejaotus tähendab, et küttesegu suunatakse läbi klapi otse karterisse. Segajaotus on natuke hilisema aja aretis (esimesena võttis kasutusele Yamaha 60-ndate lõpus), kus kombineeritakse omavahel traditsioonilise kolvimantliga juhitava ja lehtklapiga juhitava sisselaske eelised.
See tähendab, et osalt juhitakse küttesegu sisselaset kolvimantli alaservaga ja teisalt kolvimantlis oleva avaga (augud on naistel). Teoorias peaks avama kolvimantel (ehk ava kolvimantlis) sisselaske hetk pärast ülevooluakende sulgumist, praktikas on õige faasi leidmine muidugi keerulisem.
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Kui kütusesegu ei ole suunatud läbi klapi otse karterisse on kolvil ava kindlasti vaja, sest vastasel korral ei anna klapp erilist efekti.
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Sellise klappi paigaldamisel oleks abiks raamat:
" Dvuhtaktnõe karburatornõe dvigateli vnutrennevo sgaranie" Moskva, Maðinostroenie 1990
Mille üheks autoriks on manalamees hr. R.Sillat
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Muidu kena,kuid ei maksa unustada miks tehakse laevade ja lennukite aknad
ümarad.
Mina jätaks ava tegemata ja lühendaks kolbi sisselaske poolt 12-14 mm.
See võimaldaks maha lõigata kergesti murduvad kolvi nurgad.
Veel oleks soovitav veenduda,et kolvi väljalõiked oleks ikka sama laiad ja kõrged kui ülevoolu avad.
Samuti võiks peale kolvisõrme rõngaste alla kolvile ja silindrile puurida avad,
mis avavad alumises surnud seisus kolvis olevale kuumale segule tee ülevoolukanalisse.
Paraneb kolvi jahutus ja sõrme õlitus.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Väntvõll peab vastu, kuid soovitav on kasutada invasõiduki mootori kepsulaagreid parema separaatori materjali tõttu.
Väntvõlli võiks 16mm pealt maha treida ja ka tekkiva karteri mahu rõngastega täita.Nõrgimaks lüliks selle mootori juures on kolb.Kui võimalik,siis võiks paisumispilule allapoole keevitusega punkti panna.Kindlasti peab kolbi kinnijooksmise vältimiseks külgedelt ümber sõrmeaugu 0.2-0,3mm peenemaks
viilima.Peale neid täiustusi,nii uskumatu kui see ka tundub käib see mootor kuni 8000 pööret.
Silindri parandamisest niipalju,et ülevoolukanal peab ülevalt kitsenema,et segu
kiirus pidevalt tõuseks.Mingil juhul ei tohi kolb olla ass akende alaäärest madalamal!Pigem olgu 0,2mm kõrgemal.Kolvipeal tuleks kumerus siledaks treida
nii,et keskele jääb 15mm puutumata pinda(segu ei keera nurgataha).Akende servadest tõmmatud sirged peaks kohtuma silindri tagaseinas,et segul oleks kindel suund ja juga ei hajuks.Väljalaske kõrgust suurendada ei soovita,kuid laiust küll.Ülevooluakent ei saa samuti eriti suurendada,sest siis ei saa enam kanalit ahenevana kujundada.Segujoale üle 3 kraadi tõusu anda ei tohi,sest siis jäävad kolvi peale heitgaasid.Uuemal ajal antakse ülaservale isegi väike
langus,et segu hakkaks kolvi pealt üles tõusma ja ei tekiks keeriseid.
Summuti koonus peaks hakkama kohe peale silindrit ja leegitorudest tuleks
loobuda.
Peale neid täiustusi liigub see ratas ikka uskumatult edasi ja sama mahuga
Cz ei pakkunud konkurentsi.Krossirajal sai takistuseks mootori suur kaal ja mõõdud.Seepärast mindigi Planeta spordi peale üle.
Inimene,kellel oli üks paremini liikuvaid Iz tüüpi rattaid on kindlasti nõus lähemalt asjast lähemalt rääkima.Tel.53450328
Postitused: 7
Teemad: 0
Liitus: Jun 2009
Maine:
0
04-11-2009, 20:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2009, 20:27 PM ja muutjaks oli
siniraag.)
Tänud 2715, sain palju targemaks. Arvan, et proovin kunagi kindlasti väntvõlli treimist.
Praegusel mootoril on peal Invaliidiauto silinder. Kuulsin, et Invaliidiauto silinder omab originaalis suuremaid aknaid kui mootorratta versiooni silinder, on see tõsi ?
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Häälest ütleks, et väntvõll treimata?Ilma koormuseta tuuritamine pole mootorile hea.
Postitused: 1,485
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Häälest ütleks et kuidagi uimane tundub...gaasi andes läheb aeglaselt pöördesse. Aga võib-olla see ongi Iz eripära.
Postitused: 4
Teemad: 1
Liitus: Mar 2010
Maine:
0
Paar küsimust oleks ?
Väntvõlli võiks 16mm pealt maha treida ja ka tekkiva karteri mahu rõngastega täita.
>Kas rõngad alumiiniumist või teisest materjalist ja kuidas rõngad kinnitada ?
Samuti võiks peale kolvisõrme rõngaste alla kolvile ja silindrile puurida avad,
mis avavad alumises surnud seisus kolvis olevale kuumale segule tee ülevoolukanalisse.
Paraneb kolvi jahutus ja sõrme õlitus
>Kui suure puuriga puurida ava ?
Väntvõlli võiks 16mm pealt maha treida ja ka tekkiva karteri mahu rõngastega täita.
>Kas Võib täita sama paksu rõngaga kui maha treitaksse ? Ehk siis 25-9=16 ( rõngas 9või 8 mm ) Ja mis materjalist ning neid 2 tükki kummagile poole ?
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kõigepealt tuleb karteri pooled seest üle treida, sest muidu ei sobi sinna ükski rõngas.Treimiseks pannakse karteri pool laagriavast punni otsa ja lastakse üle.
Nüüd saab väntvõlli maha treida ja siis selgub rõnga paksus.Kavalam on kasutada ainult ühte rõngast ja rõngas kinnitatakse ainult ühe mootoripoole külge kruvidega väljastpoolt.Rõngas on kaval jätta pealt 0,5 mm suurem et ta liibuks vastu karterit.
Treida saab muide ainult vana tüüpi väntvõlli, sest uuel on tasakaalustusavad
peaaegu välisservas.
Avadest on ka 8mm avast suur abi.
Tänapäeva keevitustehnika areng lubab ka kolvipilu alt punktiga kinni panna ja kolb kestab kauem kui plaan kasutada üle 6500 pöörde.