Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma?
#1

http://uudised.ekspressauto.ee/news/auto...d=26877989

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#2

Ja kui isegi seda tehakse siis siiapoole piiri ja EU-sse neil üldse asja pole,kuigi jah oleks ikka päris äge küll tutika 412-ga ringi vurada.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#3

Üsna jama oleks, kui Moskvich 412ned jälle tootmisesse tuleksid. Vanemate mossede väärtus kaoks totaalselt ning neid hakkaks arvatavasti veelgi rohkem põllule ning vanaraua platsile jõudma, varsti enam polekski vanemaid säilinud ning siis olekski Moskvich'ist saanud tänapäeva auto nagu iga teinegi. Näiteks alla 2011nda aasta Moskvichi poleks enam võimalik leida.. muidugi, ei usu et need vanemad ka kõik ära kaoksid kuid siiski, minu meelest suht hullumeelne idee. Aga igaühel oma arvamus. Toungue

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#4

Nagu öeldakse, Venamaal on kõik võimalik! Aga selle uudisega võrreldes tundub kunagine plaan seal kommunistlik ühiskonnakord saavutada/kehtestada suhteliselt reaalsem olevat.
Kevinile rahustuseks - kui ka tõesti midagi sellist tootma hakataks, siis ei oleks see enam "see vanaaegne" Moskvitð, mille pärast Sina südant valutad.
Vasta
#5

Juhul kui lähebki tootmisesse , eks kruvitakse Daciale Mosse märk ette ja muudetakse tagatulesi. Ei tahaks eriti uskuda , et "teaduste kanditaadid" projekteerivad uue tagaveolise platvormi . Muidugi on ka ju variant , et võetakse aluseks mõni tootmisest maas olev masin. Peab lihtsalt jälgima milline paar aastat vana masin on slaavlastele meelepärane. Tõenäoliselt jääb keretüübiks nn klassikaline e. sedaan.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#6

Näiteks Vaz 2105 on siiamaani tootmises samuti ka 2106 kui ma ei eksi. Tänapäevane koostekvaliteet pluss lisaks sellele lihtsalt olematu kvaliteet ei tee 05 küll meelepäraseks retroautoks.
Samas tasuks siis hakata tootma tõesti pigem vanemaid mudeleid (mind ennast näiteks viimase otsa 2140 ja IÞ 412 ei eruta) ning mingisugused ümbertegemised= investeeringud on raudselt vajalikud. Kasvõi selleks, et nende autodega ka maanteel sõita kannataks ning 60 km/h vastu posti sõites ei asendaks sinu rinnakorvi Mosse rooliratas.
Aga mida vanem auto seda rohkem investeeringuid, seda kõrgem omahind. Selge on see, et tootmisliinid on vananenud ning sisuliselt peab ikkagi kõike otsast alustama.

Eks see artikkel selline kohatäide ole. Ju siis ei olnud midagi kirjutada.



Vasta
#7

Mnjah, see uudis on ühest rubriigist nupuga "Maik Emelai poegis kapi taha".
Vasta
#8

(14-11-2009, 22:58 PM)Siim007 Kirjutas:  Näiteks Vaz 2105 on siiamaani tootmises ...

Paar aastat tagasi oli Tehnikamaailmas uudis, et VAZ-2105 tootmine lõpetatakse. Pead aga ei anna.
Vasta
#9

Mõni aasta tagasi püüti Pärnus Ladasid müüa, sattusin vaatama neid. Müügieelne ettevalmistus oli käimas ja kõigil eranditult oli üks ja ühine defekt. Nimelt juhipoolne A-piilar ja uks ei istunud kokku, kogu teekonna pritsmed olid sattunud esimesest uksetihendist mööda ja alles teine pidas nad kinni. No pole eriti uurinud aga äkki on see ka teistele silma jäänud. Kusjuures kaasreisija uksed olid kõik sellest porist priid. Võibolla puhus pidev ühe külje tuul. Sellepärast siis. Marki ei mäleta aga neid oli vähemasti kahte marki, võimalik, et 2110 ja 2109 või 08. Kõigil sama viga, huvitav, kas tehas ei märka sellist praaki.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#10

Tsitaat:Paar aastat tagasi oli Tehnikamaailmas uudis, et VAZ-2105 tootmine lõpetatakse. Pead aga ei anna.

Uudis oli, et lõpetatakse, kuid kus sa siis lõpetada saad. 2106 tehakse tuntud IÞi relva-, mootorratta- ja autotehases edasi.

http://www.lada-auto.ru/cgi-bin/models.p...id=6340948&branch=tth



Vasta
#11

Üldiselt on Venemaa suur riik...seal on nii suuri mõtlejaid kui ka suuri lollpäid. Ja suuri lollusi tehakse seal ka.

Praegu on olukord selline, et kogu autotootmine Venemaal on sügaval kriisis. Nii sügavas, et meie masu on selle kõrval kena helesinine unistus. Venemaa suurim autotootja Avtovaz on tegelikult pankrotis. Elus püsib ta vaid tänu sellele, et riik, kes on firma suurim omanik läbi erinevate kanalite, pumpab sinna miljardeid. Kui seda poleks, undaks Avtovaz'i korpustes juba ammu tuul ja kodutud koerad. Ehk siis kordunuks stsenaarium Moskvitði tehasega.

Juhin tähelepanu sellele, et antud härra ei räägi omaaegsete masinate originaalitruust taasehitamisest, vaid kaubamärkide kasutamisest uutel masinatel. Et siis saaksid need, kel on nostalgia omaaegsete sõidukite järele, seda autopoes kaubamärgi peal rahuldada.

See on nüüd idee. Reaalne olukord on aga selles, et nostalgia enam ei müü. Ei nende kiviaegsete liikurite kujul, mida ikka müüa ja toota üritatakse, ega ka vanade nimede all välismaiste sõidukite müümisel. Isegi venemaalased on aru saanud sellest, et kasutatud lääne masin on kordades parem ja töökindlam kui mõni kodumaine käkk. Ja see, kes sellise maitse korraks suhu on saanud, ei võta enam kunagi vaevaks käkkidega sõita, vaid läheb ja ostab endale parem mõne uue, Venemaal asuvas tehases kokku pandud lääne auto. Sealne kvaliteet on aga kordades parem kui see, mida Gorki või Avtovaz suudab pakkuda.

Ainsana on oma klikaegse brändi suutnud ellu äratada tðehhid: Ðkoda on elus ja jääb ellu. Teised on kadunud ajaloo hämarusse. Gorki autotehase katse Volga Siber'ga midagi muuta on tänaseks täielikult läbi kukkunud. Keegi ei taha seda mõtetut Chrysler rebrändi, mis on lisaks liiga kallis. Lisaks on Gorki tehas ikka veel see nõukogude aegne hiiglaslik konglomeraat, kus kvaliteet on viimane prioriteet.

Loomulikult on Venemaal ka karjakaupa nostalgikuid, kes meeleldi Gaz-24 või Vaz-05'ga sõidavad. Las nad siis sõidavad. Aga neid on liiga vähe selleks, et keegi hakkaks neile uut 05'te pakkuma. Mis kuradi Tðaika, kui saada on värske S-klass või bentley?

Mis siis saab? Majanduslikult mõeldes oleks otstarbekas kogu AvtoVaz uppi lasta. Täielik pankrott annaks võimaluse alustada korralikult pinnaselt. See pole aga poliitiliselt võimalik. Sisuliselt kaotaks kogu üks piirkond enda oluliseima sissetulekuallika. Reaalselt tähendab see kohest mässu keskvõimu vastu. Ja see on viimane,mida Putin, Karumõmm ja ko tahavad.

Reaalsuseks saab olema see, et firmasse uputatakse veel miljardeid. Et ikka püsiks. Sellest aga kindlasti ei piisa. Praegu on VAZ'l koostööleping Renault'ga, mis peaks venelastele andma juurdsepääsu moodsatele tehnoloogiatele. Lisaks kaalutakse veel ka Logan universaali tootmist VAZ'i kaubamärgi all. Aga see viimane on ka poliitiline otsus. Moskvas asuv Renault tehas, kus Logan siiani toodetakse, saaks sellega kordades paremini hakkama. Aga vahel jäävad ärilised kaalutluses poliitilisele mõtlemisele alla.

Minu arust on iseseisev nõukogude (vene) autotööstus surnud. Alles jääb vaid kest, kus toodetakse alltöövõtu korras mõnd lääneilma masinat või siis vana brändi nimega moodsat lääne autot. Ehk siis uus Vaz 2102 alias dacia Logan MPV.

Mingi võimalus eksisteerib eduks vaid juhul, kui need automaailma sandid korjatakse Venemaal ühe katuse alla ja tehakse sellest mingi konglomeraat, mis saab teatud tingimustel uuesti nullist alustada. Ehk selle võimalust too asjapulk ka mõtles, kui oma platvormide ja mudelite teemat ajas. Selle toimumise tõenäosus on hetkel hädisel Venemaal aga õhkõrn.

Asp,
vene autoajakirjanduses tuhnija

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

(15-11-2009, 17:16 PM)Siim007 Kirjutas:  2106 tehakse tuntud IÞi relva-, mootorratta- ja autotehases edasi.

2106 ei teha enam aga 2104:t tehakse.
http://www.izh-auto.ru/Models/all_models.jsp
Vasta
#13

Minumeelest oleks kõige õigem venelastel osta sisse kellegi platvorm ja enda disainerite kere peale panna. Tðaikasid saaks ju igavesti toota kui need sokutada näiteks riigimeestele kasutamiseks.

M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Vasta
#14

Taastada unistatakse Mosset ja Tsaikat kui kaubamärke. Uut autot pole seal keegi võimeline looma ja see poleks ka otstarbekas..
Ðkoda on Wolkar ja viimasele on lihtsalt kasulik müüa oma mudeleid odavamalt ka teise nime all klientidele kellele on tähtis sisu, mitte VW nimi...
Kusagil oli hiljuti isegi jupike teles, kus Putin uues lääne firmade rajatud autotehases rahulolevalt ringisebis..olen unustanud mis margiga tegu oli...
Vasta
#15

Tegu oli just Skoda/VWga Wink

http://www.zr.ru/a/110541/
Vasta
#16

Veidi OT:
Lada 2106 on veel tootmises, aga juba muus tehases.
Ei tule enam meelde, kus kohast ma lugesin, et Lada 2107 on uuesti Saksamaal müügile tulnud.(vist Ladaklubi foorumis).
Aga üks video saksamaalt. http://www.youtube.com/watch?v=FKsiTqU6Img [Pilt: icon_eek.gif]

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#17

Üldjoontes Aspelundi kirjutatuga päri kuid: Venemaa on siiani Suur ja Lai! Ja see fakt määrab. Teiseks usun, et geniaalsed insenerid ei ole veel Venemaal otsa saanud aga kuidas nende head ideed ellu rakendada, see on olnud viimased 50 aastat Venemaa autotööstuse suurim probleem. Viimasest näitest on möödas 32 aastat, see oli Niva. Täiesti arusaamatu "poliitika" on kõik nullinud.

Kuid nüüd suur ja lai: sinna lihtsalt ei kõlba moodne tehnika. Kes on käinud, see teab! JA tegu pole mitte mingi Siberi avarustega, vaid juba 400 km Piiterist väljas pole elektroonikarikka moodsa pasaga suurt midagi peale hakata. Jah, seal võiks läbi lüüa 90'te Toyota-laadsed igiliikurid a'la punnsilmaeelne Corolla, CarinaE ja Land-Cruiser, laguneva rahvaauto või elektroonilise plastmassist bemmi-audiga pole seal sittagi peale hakata. Kuniks Venemaal veel naftat on, siis ENAMUSE elanikkonna teenindamiseks on lihtsalt vaja karburaatormootoritega vanakooli, kus pole veermikus rauaga kokku hoitud. Või siis vanakooli diisel. Venemaa vajab reaalselt siiani Mersu G-Wagenit aga mudelit W460, mitte W463 ja seda vanakooli R5 3-liitrise turbota diisli ning manuaaliga. Ja alla vähemalt 32-tollised balloonid!

Samamoodi VAJAB Venemaa siiani koolibussidena uue ninaga KAVZi, kohalikule liiinile 4X4 PAZi, toiduainete veoks ZILi jne. Viimase võiks ka Unimogiga asendada... Putja-Medvedi ülesanne ongi nüüd ära lahendada see küsimus, et kuidas toota vähegi normaalselt kaasaegset aga lollikindlat vanakooli. Või teine võimalus (mis võib olla isegi odavam) - teha Venemaa teede- ja teenindusvõrk 21.sajandi autodele sobivaks. Siis tuleb neil õppust võtta ameeriklastelt... Venemaa ei ole vaid paar suurlinna, see on 17 miljonit ruutkilomeetrit, kus elab olematu 142 miljonit inimest arktikast kõrbeni. 42 miljonit vast elab kohtades, kus oleks midagigi teha moodsama tehnikaga (ja Hiina toodang on venemaal väga levinud!) aga mida see ülejääv 100 miljonit peaks tegema?
Vasta
#18

Ma kah pigem seda meelt, et polnud need vanakooli Mossed-Þigullid nii kehvad ühti. Praegugi kärutan ringi '80 aasta Lada 011-ga ja pole häda midagi. Kui ikka sellise masina eest elementaarsetki hoolt kanda (= kõigi mahlakeste tase enam-vähem normis hoida, õlide vahetamist mitte ära unustada), siis naljalt tee peale ei jää. Või kui jääd, siis 99% tõenäosusega mõne oma lolluse või laiskuse tagajärjel. Ülejäänud 1% võib tõesti kanda masina aastakümnete pikkuse kulumise arvele (no oletame, et nt. jagaja mingil põhjusel lühisesse läheb või süütepool ootamatult töölepingu lõpetab. Kondensaator, geneka rihm, karpa ujukinõel, jupp juhet ja traati, rull teipi, kandelamp ja tööriistakomplekt on ju niikuinii alati igaks juhuks kaasas). Aga noh, mis siin ikka rääkida kui mõned kutsuvad juba kõigest tagavararatta allapanekuks autoabi välja...

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#19

Aga kui teeks ise venelastele ära ja hakkaks hoopis Eestis Tsaikasid tootma. Meil on siin juba praegu rikkalikum teadmiste pagas ja isegi sõitvaid Tðaikasid endid on ühe elaniku kohta oluliselt rohkem kui terves SRÜ-s kokku.
Mati Kits ja Mati Leivategija võiksid pead kokku panna ning koos ühe suurema leiva sarve otsa haarata. RR, Bentley või Maybach tehakse ju ka valdavalt käsitööna ja need oskused on ju Eestis tugevad. Iseasi on lugu kaubamärkidega, aga kui Tðaika on hetkel vaba, siis võiks ju mingi osa turust haarata. Mina oleks küll valmis kampa lööma, mulle luksusautod meeldivad.
Põhjamaades on igasugu perekondlikke bussitehaseid, kes ennast suurte riigihangetega ära majandavad, võttes alused Volvost ja Scaniast. Töökojad on neil poole väiksemad kui mõne siinse mehe kodune garaaz. Miks ei võiks pisikeses Eestis nõnda luksusautosid valmistada, sõitku need siis tuumaenergia või geenitehnoloogiaga. Skype võiks ju igale autole standardvarustuses kaasa panna...

Ma siin tutvusin väikest viisi ühe külamehe Lexus LS 600h L-iga ja tuleb tõdeda, et keskmisest Toyotast eristab seda ainult see, et naha õmblused on tehtud korralikult, värvitud on korralikult, arvuti on mõtestatult programmeeritud ja mis peamine - üldine kujundus on tehtud suursugusem. Kui see pea kahemilline japside luksus ajada Tðaika kõrvale, siis hoolimata Tsaika tavapärasest koostekvaliteedist, ilge mürinaga elektriakendest ja turtsuvast V8-st, kärbub kõige suurem Lexus Tðaika kõrval ikkagi keskpäraseks Toyotaks. Selle üle võiks mõelda ja minu meelest võiks Tðaikadele olla turgu küll ka praeguses majandussituatsioonis.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#20

Mis on vanakooli autode suurim viga tänapäevaste autodega võrreldes on nende väike passiivne ja aktiivne turvalisus. Samas on nad jälle kergemad ja kulutavad vähem kütust. Olgem realistid, 21.sajandisse 1963 aastal tootmisse läinud Mosse või 1966 Fiat124 kandevkere ei sobi. Volga pole ka ju oluliselt uuem, 1970 ja UAZ-469 1973.

Samas UAZ on siiani klassika ja maastikuautona absoluutne tegija. Nii uuema kujuga Patrioti (rohkem muidugi Simbiri) kui ka vanakooli Hunterit sõidab seal palju ringi. Teised vanakooli isendid on tootmisest maas. Ja kes julgeb väita, et mõistliku hinna puhul (jättes idiootsed ARK nõuded kõrvale) ei oleks neil ka Eestis suurt turgu? Sama ka UAZ 2360, Uljanovski "hiluks". Huvitaval kombel on ninata masinad kõik veel tootmises, ju on turgu? Ja tooge palun maailmast näide, mis auto võiks UAZ 3303 asendada? Ahjah, UAZ on enda vanakooli kaasajastanud ja näiteks ees on neil nüüd ketaspidurid. Roolivõim juurde, parandada kabiini turvalisust pehmendavate materjalide ja äkki turvapatjadega ning need masinad võiks järgmised 30 aastat rahulikult tööd teha. Nii on käitutud Patriotiga jättes puutumata UAZ parima osa: lehtvedrud taga ja talasillad redelraami küljes. Kuut on peal moodne ja isegi luksusvarustust saab peale aga pada käib bensuga ja on kohalik toode, seega ka remonditav Big Grin Pickup maksis Venemaal 220K eek ja täispaugus Patriot 330K. Pole ju paha?

Eks samamoodi peaks käituma ka uute Mossede, Þigullide ja Tðaikadega. Ostma sõpradelt sotsialistlikust Rootsist vana 900-seeria liini, autot laskma Torino värkstubades väljast vähe ümardada ja seda tootma näiteks Mossena omade mootoritega ja talasillaga (mitte 960, mille tagasild lagunes ja maksis hullu $$$). Jne. Uue Tðaika saaks Detroidist, seal jääb varsti mitmeid täisraamil RWD liine üle Cool Kuid reaalselt olekski jälle kord kopeerimist vaja, Venemaa teed ja olud lihtsalt nõuavad sedasorti rauast autosid. Linnadesse jääb selle 42 miljoni jaoks alati võimalus Veyron või Logan osta... vastavalt rahakotile.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne