(14-12-2009, 00:19 AM)Kevin68 Kirjutas: Jään ootama teemat Sinu ETK'st.
Mõne aja pärast saab, kui kiired aastalõpu tööd jonksus (põhitöö + kahe kursuse lugemine kahes kõrgkoolis, hetkel testide koostamine käsil

)
(14-12-2009, 00:19 AM)Kevin68 Kirjutas: Kas pakiraam on ostetud sellele rattale eraldi? (on nagu kõrvataha jäänud, et 30ndatel naistekatele üldjuhul pakiraame ei paigaldatud)
Jah, pakiraam on lisaseade. Minu teada vähemalt ühelegi ETK naisterattale pakiraami tehases ei pandud.
(14-12-2009, 00:19 AM)Kevin68 Kirjutas: Kuna esihark on "kinnine", siis kuidas käib esiratta eemaldamine, kas tuleb esiharki nii palju painutada, et esiratta saaks vahelt ära tõmmata või mismoodi?
Jah, venitad harud laiali ja siis võll vahelt välja. Selline võte oli 1910-30ndatel mitmetel jalgratastel ülitavaline. Olen kohanud ka varianti, kus ühel pool on auk ja teisel pool pilu, ETK armastas teha aga mõlemale poole augud.
(14-12-2009, 00:19 AM)Kevin68 Kirjutas: Esiratas paistis identne olema 70ndatel kasutatud vene jalgratta veljega, ainuke erinevus paistis olema jooksud ning õlitusniplid, veljeprofiil tundus sama olema, või on seal siiski mingeid erinevusi?
Esirumm peaks Sul olema algne, vähemalt rummu kuju ja õlitusnippel seda toetavad. Millised kirjad Sa leiad rummult? Oma ETEKA-l ei ole ma seda ära puhastanud (ajanappus!), 40.a. Originalidel on PWB (vt see link, mille eile õhtul lisasin).
Velg peab 100% kindlalt olema rantrehvile ja nn "keskelt vaoga" tüüp. Kui ei ole, on see vahetatud - 1960ndatel aastatel, mil siinmail rantkumme enam kaubandusvõrgus saada polnud, "lapati" paljud rattad niiviisi ringi, kuna eestiaegsed jooksud olid paremad kui nõukaaegsed. Minuteada on ETK rantvelg täpselt nii suure läbimõõduga, et traatäärisega 28" rehvi on talle poolvõimatu peale pingutada (Saare Originalile läheb ta nt hulga lihtsamalt).
Ja veel - ka velgede keskosad on ETK toodangul olnud kaunistatud sellise rohelise triibuga, millede äärtes olid kitsad mustad triibud. Minu ETEKA peal andis mõõtmistulemus laia rohetriibu laiuseks 11,5 mm, millest kahel pool olid 1 mm laiused mustad triibud (pean oma ETEKA tagavelje uuesti nikeldama-triibutama, kuna algsele niklile on igale poole rooste alla roninud ja järab sedasinast veljeterast seal varjatud kohas mõnuga).
(14-12-2009, 00:19 AM)Kevin68 Kirjutas: Kas Eteka vändakiil erines tavalisest vene jalgratta vändakiilust? Vänt paistis ise olema pisema kiiluauguga, kiilu pole välja jõudnud veel lüüa.
Mutri ja mutrikeerme osas kindlasti. Mutri kantide vahe 11 mm, mutter ja keere ise tollmõõdus (M6st veidi jämedam, peast täpset mõõtu ei tea, pean üle vaatama, mul on igatahes vastavad tollkeerme "pulgad" olemas replikate tegemiseks). Läbimõõdu osas pead ei anna - pole ammu kontrollinud, sest kõikidele sõjaeelsetele uunikumidele on niiehknaa saanud rauatükist uued kiilud vastavalt vajadusele ja mõõtmetele teha.
(14-12-2009, 00:19 AM)Kevin68 Kirjutas: Esihargi võtsin täna alt ära, üllatuseks on esihargi laagrid nagu uued. 
Korralikult määritud ja vähe kasutatud.
Mis Sinu ratast veel puudutab, siis pedaalid on kindlasti valed. Muu näib olevat õige, kuigi paari üldfoto pealt kõike ka ei tuvasta.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel