Postitused: 9
Teemad: 8
Liitus: Sep 2009
Maine:
0
Tervist!
Oskaks keegi targem rääkida, mis on nende kahe isendi erinevused?
Postitused: 244
Teemad: 19
Liitus: Sep 2003
Maine:
1
Tere. Tead see vahe neil rohkem nagu nalja number, kui tänaval kõrvuti mööda põrutavad ei tee mingit vahet. Umbes nagu moskvits 400 ja 401 vahe.
Eks loetlen mõned mis pähe tulevad. Kui uskuda nõuka aegseid artikleid siis:"uus mudel on hoopis kõrgemate tehniliste ja ekspluatatsiooniliste näitajatega!" Tegelikult tehti väljalaske toru jämedam ja summuti uus. Kik-starter tehti töökindlamaks (see võib tähendada, et lisati või asendati mingi laager ja muudeti natuke vända välimust). Silinder ja kaan tehti vähe kandilisemad ning sellega seoses muutus ka see sundjahutuse kopsik. Millalgi lisandus veel tagasilaske klapp vist (lepetskovõi klapan)? 10-11hj asemel saavutati 12hj!!! Välimuse suurim erinevus on bardatsoki luuk turisti esitiival. Tulitsa tagatuli ja suunad muutusid vähe. Signaali asukoht muutus, peaaegu oleks unustanud!
Kõik muutused ei toimunud päevapealt vaid turisti ja tulisa vahel oli veel turist-m, nagu ülemineku mudeliks ning muutused tomusid kogu tootmise vältel.
Tulitsa-2 toodeti ka natuke, sellised mustast plastikust tule ümbrusega valdavalt punast värvi, aga sisult oli nendegi muutused kosmeetilised.
Tom.
PS. Siin juures mainiksin, et kui kellegil on pakkuda seda kandilisemat silindrit-kaant siis ma vajan seda. Uut või vana.
Postitused: 619
Teemad: 115
Liitus: Mar 2009
Maine:
7
16-12-2009, 22:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-12-2009, 22:12 PM ja muutjaks oli
Armex.)
Esimestel Turistidel oli väike sumps ja riistakast poritiival(pärast r.kast sadula all),bensupaak toetus raamile(hiljemkinnitus vitstega kapoti plekile jakapoti ülesse töstes on ka paak uurakil),käivitusvänt liigendita,esi kereplekil puudus ribidega ava helisignaali ees.Turukoti konks ja kapoti lukusti käepidemega oli AL-ist(hiljem raud-plekk),esi rummul ka nuudid sobib seega ka taha,(järgmistel mudelitel ei olnud nuute)Karboraator K-28g(sama mis Tuulal).tagaumini veohammasrata kaitse Al(pärastpoole plastik).Veel mootor oli T-200?,tähte pean minema vaatama kas oli M või T ei mäleta.Tuli veel meelde suunatule võrud kroom,hiljem jälle plastm.Spido heleda põhjaga,seier pikk terava otsaga.
Neid asju tean kuna ostsin 1970-ndal poest uue Turisti,on ka olemas järgmine pika summutiga isend,muide vanal on palju ilusam hääl ja ka ilusam väljanägemine.
P.S sidur tehti ka iljem paremaks,vanal kippus sidur libisema,sellega muutus ka siduri poolne mootori kaane kuju.Kindlasti jäi mõni väike muutus kahe silma vahele janeed muutused toimusid järjärgult.
Tulitsat mul ei ole aga soovin soetada.
väike-tom kandilisi sil.päid on kahte tüüpi ja omavahel mitte vahetatavad(väljast ühesugused)
Postitused: 9
Teemad: 8
Liitus: Sep 2009
Maine:
0
Huvitav, kas neile kunagi ka külgkorve tehtud on?
Postitused: 2,534
Teemad: 258
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
Kunagi , umbes 20-25 aastat tagasi, nägin televiisorist mingit reklaami Tulitsast. Üks mees sõitis punast värvi rolleriga üsna soises metsas.Aga see oli hoopis teistsugune aparaat. Põhimõtteliselt oli tegu küll motorolleriga, aga see oli ehitatud pehmel pinnasel liiklemiseks. Rehvid olid umbes sellised, nagu ATV-del praegu kasutatakse. Kesktelevisioon näitas seda reklaami. On vaid meeles, et " tehas töötas välja uue mudeli, vastutulles kalameeste-jahimeeste soovidele". Mark oli Tulitsa 200. Rohkem pole sellest imevigurist midagi kuulnud. Kas keegi teab midagi? Või oli see mingi katsemudel , mis tootmisesse ei jõudnud?
Postitused: 4,938
Teemad: 210
Liitus: Mar 2005
Maine:
144
1985 jõudis tootmisse TMZ-5.951 "TULA" või nagu siinmaal kombeks Tuula. Rehvid 6,70 - 10", 200ccm , moderniseeriti 1989, 1992 ilmus variant 16" ratastega, 1991 ka 3-rattaline traik TMZ-5.971.