25-12-2009, 20:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-02-2010, 19:11 PM ja muutjaks oli kass.)
Kirjutan siia veidi NSU kahetaktilisest mudelist Z.
2-taktilised mudelid ilmusid NSU tehase toodangusse 1930-ndal aastal Z -mudeli nime all (Z - viitas 2-taktilisele, saksa keelest zwei). Mudeli sarjas Z oli 3 eri kubatuuriga mudelit - 175 , 200 ja 250 ccm ja mudeli loojaks oli NSU tollane peakonstruktor Otto Reitz.
250 ccm mudelit 251 Z toodeti väidetavalt 255 tk ja ainult ekspordiks. Üks säilinud teadaolev 251 Z on Austrias. Neid 250 ccm mudeleid on müüdud ka Eestis, selle kinnituseks on a/s Tormoleni reklaam
http://i28.tinypic.com/jicqxj.jpg
ja Eestist leitud silinder, pea ja kolb
http://i27.tinypic.com/25kq5bn.jpg
http://i29.tinypic.com/2ik9n4k.jpg
http://i25.tinypic.com/2l9ocat.jpg
http://i28.tinypic.com/6jhc9x.jpg
Panen siia reklami saksa NSU - spetsialisti Lutz Seyfarti kodulehelt
http://www.nsu-greifzu.de/PDF/175_201z.pdf
et oleks näha, millest jutt käib. Lutz on taastanud ka ise mudeli Z 201.
Eelnevalt reklaamilt on näha, milline peaks mudel Z olema, järgnevalt võib vaadata, millest oleks soov eespool toodud tulemust saavutada
http://i48.tinypic.com/70zz13.jpg
http://i50.tinypic.com/jk96di.jpg
Nagu võrdlusest näha, mõned osad on puudu
Lohutuseks niipalju, et üht-teist meil Eestis siiski leidub, mõndagi on teada ka kaasfoorumlaste kambrites olevat. Üks "suhteliselt" komplektne 201 Z on olemas ksf! Armexil
http://i49.tinypic.com/vwtpmv.jpg
http://i48.tinypic.com/2ihx8wo.jpg
Esmapilgul tundub tsikkel "enam - vähem", hädapärast saaks sellega ehk sõitagi, AGA....lisaks sellele, et masin on saanud kõvasti vett ja vilet (raami ja käigukasti alust karpi on keevitatud ja vaja uuesti keevitada, silinder aetud kõvasti jämedamaks ja oleks vaja veel lasta, siduri ketiratta hambad täiesti kulunud jne) on ka paljud originaalosad puudu või asendatud võõraste tükkidega või omavalmistatud (tagaratta ketiratas (14 hammast väiksem), jalatoed, esihargi vedrustuse liigendid, ketikaitse ning siduri/mootoriülekande plekkkate. Sadul ja lenkstang kogu täiega on pärit vene 125 ccm masinatelt, karburaator vene K-seeria, traktori käivitusmootori magneeto tuled puudu. Lisaks ka porilaudadest ei ole suurt asja ega seost selle mudeliga. Puudu akualus ja tööriistakast, kindlasti jäi midagi mainimata.
Aga lisaks sellele mere - või mis-iganes rohelisele või sinisele Z-le on lgp. ksf! Armex põhjaliku mehena soetanud endale veel nii mõnegi Z - mudeli jäänuse, mõned neist ka siit foorumist läbi käinud, näit
http://album.ee/node/20794869/50189597
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29427
Lisaks minule ja ksf! Armexile on veel Z - mudeli huviline ka ksf! Gruppen, kelle masina detailidest on ka siin foorumis juttu olnud.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=26890
Seega teame me praegu 6 Z mudeli raami eri aastatest ja 4 201 Z mudeli mootori jäänustest. Lisaks veel ühe 251 Z mudeli silindrist. Pole meil aga teada ühtegi 175 ccm Z mudeli mootorist, kuigi valmistati 200 ja 175 ccm mudeleid mõlemaid ligikaudu 4000 tk. Algselt oli 175 ccm mudeli silinder ja silindripea ühes tükis malmist valatud, nn "umbsilinder". 251 ccm mudelil pidi olema veidi teistsugune raam, 200 ccm tsikli raami vahele 251 Z mudeli mootor poleks minu arusaamist mööda mahtunud, karter peaks olema veidi suurem kui 201 mudelil.
Sellega praegu lõpetan esimese postituse, järgnevalt võivad kõik lugejad pakkuda meile Z mudelite osi ja lisada asjalikke ning rumalaid kommentaare, mina kirjutan ka vb edaspidi juurde.
2-taktilised mudelid ilmusid NSU tehase toodangusse 1930-ndal aastal Z -mudeli nime all (Z - viitas 2-taktilisele, saksa keelest zwei). Mudeli sarjas Z oli 3 eri kubatuuriga mudelit - 175 , 200 ja 250 ccm ja mudeli loojaks oli NSU tollane peakonstruktor Otto Reitz.
250 ccm mudelit 251 Z toodeti väidetavalt 255 tk ja ainult ekspordiks. Üks säilinud teadaolev 251 Z on Austrias. Neid 250 ccm mudeleid on müüdud ka Eestis, selle kinnituseks on a/s Tormoleni reklaam
http://i28.tinypic.com/jicqxj.jpg
ja Eestist leitud silinder, pea ja kolb
http://i27.tinypic.com/25kq5bn.jpg
http://i29.tinypic.com/2ik9n4k.jpg
http://i25.tinypic.com/2l9ocat.jpg
http://i28.tinypic.com/6jhc9x.jpg
Panen siia reklami saksa NSU - spetsialisti Lutz Seyfarti kodulehelt
http://www.nsu-greifzu.de/PDF/175_201z.pdf
et oleks näha, millest jutt käib. Lutz on taastanud ka ise mudeli Z 201.
Eelnevalt reklaamilt on näha, milline peaks mudel Z olema, järgnevalt võib vaadata, millest oleks soov eespool toodud tulemust saavutada
http://i48.tinypic.com/70zz13.jpg
http://i50.tinypic.com/jk96di.jpg
Nagu võrdlusest näha, mõned osad on puudu
Lohutuseks niipalju, et üht-teist meil Eestis siiski leidub, mõndagi on teada ka kaasfoorumlaste kambrites olevat. Üks "suhteliselt" komplektne 201 Z on olemas ksf! Armexil
http://i49.tinypic.com/vwtpmv.jpg
http://i48.tinypic.com/2ihx8wo.jpg
Esmapilgul tundub tsikkel "enam - vähem", hädapärast saaks sellega ehk sõitagi, AGA....lisaks sellele, et masin on saanud kõvasti vett ja vilet (raami ja käigukasti alust karpi on keevitatud ja vaja uuesti keevitada, silinder aetud kõvasti jämedamaks ja oleks vaja veel lasta, siduri ketiratta hambad täiesti kulunud jne) on ka paljud originaalosad puudu või asendatud võõraste tükkidega või omavalmistatud (tagaratta ketiratas (14 hammast väiksem), jalatoed, esihargi vedrustuse liigendid, ketikaitse ning siduri/mootoriülekande plekkkate. Sadul ja lenkstang kogu täiega on pärit vene 125 ccm masinatelt, karburaator vene K-seeria, traktori käivitusmootori magneeto tuled puudu. Lisaks ka porilaudadest ei ole suurt asja ega seost selle mudeliga. Puudu akualus ja tööriistakast, kindlasti jäi midagi mainimata.
Aga lisaks sellele mere - või mis-iganes rohelisele või sinisele Z-le on lgp. ksf! Armex põhjaliku mehena soetanud endale veel nii mõnegi Z - mudeli jäänuse, mõned neist ka siit foorumist läbi käinud, näit
http://album.ee/node/20794869/50189597
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29427
Lisaks minule ja ksf! Armexile on veel Z - mudeli huviline ka ksf! Gruppen, kelle masina detailidest on ka siin foorumis juttu olnud.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=26890
Seega teame me praegu 6 Z mudeli raami eri aastatest ja 4 201 Z mudeli mootori jäänustest. Lisaks veel ühe 251 Z mudeli silindrist. Pole meil aga teada ühtegi 175 ccm Z mudeli mootorist, kuigi valmistati 200 ja 175 ccm mudeleid mõlemaid ligikaudu 4000 tk. Algselt oli 175 ccm mudeli silinder ja silindripea ühes tükis malmist valatud, nn "umbsilinder". 251 ccm mudelil pidi olema veidi teistsugune raam, 200 ccm tsikli raami vahele 251 Z mudeli mootor poleks minu arusaamist mööda mahtunud, karter peaks olema veidi suurem kui 201 mudelil.
Sellega praegu lõpetan esimese postituse, järgnevalt võivad kõik lugejad pakkuda meile Z mudelite osi ja lisada asjalikke ning rumalaid kommentaare, mina kirjutan ka vb edaspidi juurde.