mis targad mehed arvavad??
#1

tervist!
viga siis selles,et kui auto käima panen,ja tühikäigul tuksub,siis genekas ei lae akut,aga kui korraks gaasi põhja vajutan.siis hakkab laadima! iga kord peale gaasivajutust aku laeb!
võtsin ka akult juhtmed maha ja auto jäi käima!
eile käisin 2 korda poes,aku enam käima ei jõudnud vedada!
genekal üks sinine juhe ka lahti! a kuna genekas nii halvas kohas siis ei näe,kuhu see juhe minema peaks!
geneka rihm on pingul!

M:vägapalju volga osasid! kellel huvi küsigu ps infot!
Vasta
#2

Nonäe!
Ise vastasid ära juba. Genekas on ju süüdi. Kõigepealt püüa see lahtine juhe oma õigesse kohta panna. Siis võta tester ja vaata, mis ta laadismispingeks näitab sulle. Kui pinge madal, siis võib kahtlustada geneka harju.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#3

Niikaua, kui üks vajalik juhe on lahti, ei ole mõtet viga mujalt otsida.
Vasta
#4

mäletan et rybliku senatoril oligi selline eripära, et genekas laadima hakkaks pidi korraks tuure vajutama, hiljem aga laadis koguaeg.



Vasta
#5

Kui laadimisrelee on mehhaaniline, siis selline probleem ei ole üldse haruldane. ja kõrvaldada saab seda õige mähise juhtkontakti vedru pingutamise või lõdvendamisega (või relee kontaktivahe reguleerimisega). Aga kaasaegsetel autodel enam mehhaanilist releed ei kasutata (umbes 30 aastat või isegi rohkem). Kui juhe on kinnitamata , siis ma alustaks ikkagi õige kinnituskoha otsimisest.
Vasta
#6

no geneka küljes on peenike polt,2 mutrit! proovisin nende vahele seda sinist juhet panna, sain külge! ikkagi tõmbab aku kotti !

võtsin igaks juhuks lahti tagasi!
a mõõdan selle geneka laadimise siis ära!

erm targad mehed ütlesid,et kui harjad kulunud,siis ei laeks üldse!?!?


ahjaa sama isolatsiooni alt kollane juhe läheb genekasse,sinine on aga lahti! proovisin intikaatoriga,avastasin et see sinine peab olema mingi nn massi juhe!

M:vägapalju volga osasid! kellel huvi küsigu ps infot!
Vasta
#7

Ka volkari (vist transporter) tabletiga genekal tuleb gaas põhja vajutada,et laadima hakkaks.Selleks,et külma mootorit mitte paarutada installisin süsteemi taastuva asendiga lüliti.Niipea kui mootor käivitunud lülitist korraks ergutusmähisele toide ja laeb ilusti.
Vasta
#8

(25-01-2010, 13:13 PM)taurusx Kirjutas:  erm targad mehed ütlesid,et kui harjad kulunud,siis ei laeks üldse!?!?

Kus selliseid "tarku" leitakse? Selliste tarkadega meenub üks lause, mille ütles A.Lukk: 95% Eesti lukkseppadest ei saa aru, mida nad teevad.

Pane auto tööle. Mõõda laadimispinge aku klemmidelt. Kui see jääb alla 13, siis on nigel ja soovitaks vahetada harjad, või otsida uus/taastatud/kasutatud genekas. Normaalseks pingeks loetakse ca 13.5 V.

Ega sa ometi öelda taha, mis masinaga tegu?

T.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#9

nii mõõtsin ära genekast akusse tuli 14,2! JA SEE EI KÕIKUNUD!
just jõudsin tartust koju! tartus auto käima ei läinud! seisis üle 8tunni kohapeal! panin täkuga käima,nüüd kodus läöks poolest pöördest!
ei tea mis anomaalia see on!

M:vägapalju volga osasid! kellel huvi küsigu ps infot!
Vasta
#10

Minu wolkaril oli sama probleem vahetsin aku ära ja asi korras.Olid mingid Saksa genekad mis tahtsidki enne laadima hakkamist gaasi andmist.
Vasta
#11

Mine nüüd koos autoga kuhugi akudega tegelevasse asutusse,neid peaks Tartus ikka olema. Oleks Viljandis oskaks soovitada ,Tartus ei tea.Lase seal oma aku ja auto ilusasti ära mõõta,võtab kaks minutit.Saad teada kus või mis viga ,mis siin niisama leiutada.
Vasta
#12

Kui sinine juhe on lahti, ei saa ergutuse ahel käivitamise ajal akust toidet. Sellisel juhul ei põle käivitamise ajal armatuurlaual ka aku pildiga tuluke. Ergutuse ahelat toidetakse generaatorilt läbi väiksese lisaalaldi. Kui pöörded piisavalt kõrgele tõusevad, kasvab generaatori väljundpinge ka ilma ergutuseta piisavalt kõrgeks ning ergutuse ahela toitepinge lisaalaldi väljundis kasvab nullist 14,4 voldini ehk generaatori normaalse väljundpingeni. Ergutusahela toiteks vajalik pinge säilib ka pöörete langedes (kuni järgmise käivituseni). Harilikult on generaatori tagumise kaane küljes üks klemm või M3 polt, mille külge see sinine juhe läheb. Kui panna korraks otse massi (süüde sees, mootor seisab), peaks armatuurlaual see aku pildiga tuluke süttima, kui ülejäänud ahel kuni juhtme klemmini on terve.
Vasta
#13

(26-01-2010, 10:17 AM)künnimees Kirjutas:  Kui sinine juhe on lahti, ei saa ergutuse ahel käivitamise ajal akust toidet. Sellisel juhul ei põle käivitamise ajal armatuurlaual ka aku pildiga tuluke. Ergutuse ahelat toidetakse generaatorilt läbi väiksese lisaalaldi. Kui pöörded piisavalt kõrgele tõusevad, kasvab generaatori väljundpinge ka ilma ergutuseta piisavalt kõrgeks ning ergutuse ahela toitepinge lisaalaldi väljundis kasvab nullist 14,4 voldini ehk generaatori normaalse väljundpingeni. Ergutusahela toiteks vajalik pinge säilib ka pöörete langedes (kuni järgmise käivituseni). Harilikult on generaatori tagumise kaane küljes üks klemm või M3 polt, mille külge see sinine juhe läheb. Kui panna korraks otse massi (süüde sees, mootor seisab), peaks armatuurlaual see aku pildiga tuluke süttima, kui ülejäänud ahel kuni juhtme klemmini on terve.

tänud!
et panen süüte sisse,selle sinise juhtme kuskile massi ja aku tuluke peab hakkama siis armatuuris põlema? mudu see aku tuluke präegu põlema küll ei lähe!! lähen proovin seda asja! sõidu ajal peksab tahhomeeter ka segast! 5käiguga kuskil 90-100 epeal näitab mudu 2000 pööret siis viskab lampi 4000 ja 4500 pöörde peale !

M:vägapalju volga osasid! kellel huvi küsigu ps infot!
Vasta
#14

(26-01-2010, 12:00 PM)taurusx Kirjutas:  ...
et panen süüte sisse,selle sinise juhtme kuskile massi ja aku tuluke peab hakkama siis armatuuris põlema? ...

Massiga ühendamine on ainult ahela kontrollimiseks. Pärast peaks ikka generaatori õige klemmi külge ühendama.
Vasta
#15

(26-01-2010, 13:14 PM)künnimees Kirjutas:  
(26-01-2010, 12:00 PM)taurusx Kirjutas:  ...
et panen süüte sisse,selle sinise juhtme kuskile massi ja aku tuluke peab hakkama siis armatuuris põlema? ...

Massiga ühendamine on ainult ahela kontrollimiseks. Pärast peaks ikka generaatori õige klemmi külge ühendama.

no kontrolli mõttes mamõtlengi!

ÄKKI ON SIIN KEEGI KES ASJA JAGAB JA ASUB JÕGEVAMAAKONNAS? et vaataks asja üle! (loomulikult maksan) lihtsalt,ei taha eriti ehku peale kaugemale minna,ehk joppab ja läheb käima Big Grin

M:vägapalju volga osasid! kellel huvi küsigu ps infot!
Vasta
#16

Mis autuga tegu üldse?See tuli, näiteks jaapani auodel ei tasu uskuda.Tuluke kustub peale käivitamist nagu peab ,kuid akut tegalikult ei laeta.Olnud päris mitmed korrad nii,kõik muidugi erinevad autod.Kas Jõgeval akusid müüvat asutust pole? Neil reeglina olemas korralikud aku ja auto testrid ,piisab vaid korraks otsad külge panna.Saad kohe teada milles viga.
Vasta
#17

Täna vaatasin oma Carawellel 1,9 tdi 97a.tühikäigul ei lae annad nats gaasi ja laeb.Armatuuri tuli kustub ning mul sigaretisüütajas selline valgusfooriga sarnane vidin-punene tuli ei lae,roheline tuli laeb, kui kõik tarbijad järgi,siis tühikäigul kollane tuli,annad gaasi hakkab põlema roheline tuli.Mul on seal kaks peenikest juhet punane ja sinine,kas punane on siis tahhokale?Tahhokat armatuuris pole.
Vasta
#18

Kontrolli mootori mass üle. Veel parem, kui vead kerest otse geneka korpusele lisa massjuhtme, nii kindluse mõttes. Ei teeks paha, kui täpsustaksid, mis autoga tegu.
Vasta
#19

(26-01-2010, 18:37 PM)twist Kirjutas:  Kontrolli mootori mass üle. Veel parem, kui vead kerest otse geneka korpusele lisa massjuhtme, nii kindluse mõttes. Ei teeks paha, kui täpsustaksid, mis autoga tegu.

autoks Ford courier 1996a väljalase! 1.8L diisel!
mõõtsin kau tiheduse ära kokku 6purki,3mel oli tihedus lahja,panin uue happe sisse ja panin laadima! mul tahhaokas tõmbleb ka lampi!

aga eks ma homme vean siis genekasse mass juhtme otse kerest!!
a mis siis oleks,kui ma selle sinise juhmte otse aku massi veaks ?

M:vägapalju volga osasid! kellel huvi küsigu ps infot!
Vasta
#20

Diisel mootoriga autodel on tahhomeeter samuti generaatori pealt. Selleks ,et asja kontrollida tuleb vaadata ,kas kõik juhtmed on ikka generaatoril küljes. Peaks olema jäme juhe ,mis läheb aku + klemmile ,siis peaks tulema üks peenike juhe ergutuse jaoks ja seda saad kontrollida ,kui paned juhtme vastu keret ,siis peaks armatuuris süüde sees oleku ajal aku tuli põlema hakkama. Lisaks peab veel diiselmootoriga autol ,millel on tahhomeeter olema üks juhe tahhomeetri jaoks. Kui need juhtmed on üles leitud , kindlaks tehtud ja kontrollitud ,siis tuleb generaatori tööd kontrollida . Süüde sees mootor ei käi peab põlema armatuuris aku tuli. Kui mootor käivitada siis peab tuli kustuma ja tahhomeeter töötama. Nüüd tuleb minna kapoti alla ja mõõta aku pinget . Koos sisselülitatud tarbijatega peaks see kuskil seal 13.5-14.5V vahel olema . Kui pinge on madalam siis genekas ei lae. Edasi pole muud ,kui genekas maha ja remonti . Võid ka mulle tuua remontida.
Kui ütleme ,et aku tuld ei õnnestunud kuidagi põlema saada ,siis on viga auto elektrijuhtmestikus, armatuuri pirnis, süütelukus. Võimalik on teha väike rats kasutates mõnevatist pirni ,mille üks klemm on ühendatud aku+ klemmiga ja teine generaatori ergutuse klemmiga. Kui mootor seisab ,siis peab tuli põlema ja kui mootor käib ,siis peab tuli kustuma. Kui on soov selline lahendus kasutusele võtta ,siis alati tuleb autol see juhe akult lahti ühendada otstarbekas on võtta toide kuskilt kus on süütesisselülitamisel toide sees. Mõnel masinal jääb see aku tuli põlema ,kui auto käima panna ,kuid see on tingitud halbadest ühendustest ja kontaktrõngaste mustumisest. Sellisel juhul pole vaja midagi lammutama hakata ,kuid tõstes natuke pöördeid mootoril peab tuli ikkagi ära kustuma ca 500p/min. Vahel võib selline asi ununeda ,kui auto pannakse käima ja tarbijad on taga ,kui keegi pole pöördeid korraks natuke tõstnud, siis võib aku minga ja peale tühjaks minna. Üldiselt pole see probleem ,sest autoga hakates pmst kohe sõitma ja siis ei märkagi ,et tuli jääb natuke kauemaks põlema. Kuid kui tuli armatuuris üldse ei sütti siis ei saa generaator üldse ergutust ja olenevalt sellest ,kui hästi on generaatori rootori südamik magneetunud siis suudab generaator ise ennast ergutada ,kuid selleks peab andma pmst põhjagaasi ja siis pole kah kindel ,et laadima hakkab. Kui auto on pikemalt seisnud siis on vähetõenäoline ,et generaator suudab ilma ergutuseta üldse laadima hakata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne