15-01-2010, 22:51 PM
Jalgrataste restaureerimise juures oleks tarvis kahte tüüpi nahaneete (peaks olla nikeldatud või kroomitud):
a) ca 5 mm läbimõõduga kahe nahakihi omavaheliseks kokkuneetimiseks (jalgratta tööriistakoti kinnitusriba otsa tegemiseks);
b) ca 6 mm läbimõõduga paksu sadulanaha kinnitamiseks terasraamile - needi taga kaks "riba" mis keeratakse august läbipanemise järel laiali.
Mõlematel peaks olema ümar lame pea, nikeldatud või kroomitud. Vanad on tavaliselt nii kahjustatud, et taastada pole midagi.
Ja veel - oleks tarvis teada, kust saab pruuni nahavärvi, jalgrataste nahkosadele (sadulanahk, riistakotid) välimuse andmiseks.
Tsiklimehed peaks naha ja neetide teemaga rohkem kui kursis olema...
a) ca 5 mm läbimõõduga kahe nahakihi omavaheliseks kokkuneetimiseks (jalgratta tööriistakoti kinnitusriba otsa tegemiseks);
b) ca 6 mm läbimõõduga paksu sadulanaha kinnitamiseks terasraamile - needi taga kaks "riba" mis keeratakse august läbipanemise järel laiali.
Mõlematel peaks olema ümar lame pea, nikeldatud või kroomitud. Vanad on tavaliselt nii kahjustatud, et taastada pole midagi.
Ja veel - oleks tarvis teada, kust saab pruuni nahavärvi, jalgrataste nahkosadele (sadulanahk, riistakotid) välimuse andmiseks.
Tsiklimehed peaks naha ja neetide teemaga rohkem kui kursis olema...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel