Küünal ei tule maha.
#1

Tuli selline rumal plaan, et vahetaks autol kyynlad.
3tk. sain ilusti kätte , viimane oli kuidagi raskelt. Kasutasin rohkem j6udu ja naksti liikus nagu , siis veel ja tegi uuesti naksti v6i nagu mingit krudinat.
Ajasin sis moootori soojaks ja proovisin veel. No ei taha tulla.
Kuidas saaks kätte? Kas on v6imalik , et ma v6in ta kogematta puruks keerata? Igasuguseid experimente ei saa teha , kuna auto igapäevaselt vajalik. Kyynal ise on see 15 v6tmega keeratav ja asub sygaval plokikaanes augus.
Mis teha?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Proovi Kent rostkiller või midagi sellist,mis sisaldaks grafiiti.See poeb ilusti keerme vahele ja peaks seda probleemi leevendama.Ise proovisin ja aitas.
Vasta
#3

Mootor käis peale jõu- ja ilunumbreid ilusti kõigi silindritega? Mul läks vähe kehvemini, ees ootas küünlapesa taastamine... Õnneks tuli plokikaas niikuinii maha võtta, sest kaanetihend tahtis vahetust.
Vasta
#4

(01-03-2010, 00:09 AM)Killer666 Kirjutas:  Mis teha?
Mis sind vaevab? Jäta rahule ja sõida kuni küünal töötab. Siis jõuad lõhkuda küll seda asja. Kui praegu ära lõhud, siis pead kohe remontima hakkama. Võibolla sõidab see küünal 100 000 veel.
Vasta
#5

Oma viga, küünlad tasuks alati grafiitmäärdega sisse panna, siis pole põlemist karta. Samas ,mis seal lõhkuda on peale isolaatori, kui õigele poole ettevaatlikult keerad ja pidurivedelikuga leotad, siis peaks ikka lahti tulema.
Aga halvemal juhul on jah keerme puksi vahetus.

See on nüüd küll viimane lollus, 100 000 km ootama hakata, kui praegu raskelt käib, siis arvatavasti saad veel kätte, kui ülejäänd kolm valla tulid. 100 000 pärast on ta juba nii sisse põlenud, et kindlasti rikub vindi ära.
Vasta
#6

Pane see küünlaauk plokikaanes mingit poltidele mõeldud roostesurma täis ja siis võta jäik saba ja siis hakka edasi tagasi nõkutama ja muudkui lisa seda surma.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#7

(01-03-2010, 16:39 PM)jurkman Kirjutas:  Oma viga, küünlad tasuks alati grafiitmäärdega sisse panna, siis pole põlemist karta.

Arvestades seda, kui tihti teema algataja autosid vahetab, siis tuleks öelda "eelmise (või üle-eelmise või üle-üle-...-eelmise) omaniku viga" Big Grin

(01-03-2010, 16:39 PM)jurkman Kirjutas:  Samas ,mis seal lõhkuda on peale isolaatori

Saab ka nii (ei olnud mingit übermegajõudu vaja, suht lihtsalt läks; selle silindri kohalt oli kaanetihend puru ja jahutusvedelik jooksis silindrisse):

       
Vasta
#8

(01-03-2010, 15:01 PM)motamees Kirjutas:  Mis sind vaevab? Jäta rahule ja sõida kuni küünal töötab. Siis jõuad lõhkuda küll seda asja. Kui praegu ära lõhud, siis pead kohe remontima hakkama. Võibolla sõidab see küünal 100 000 veel.


Võib-olla tuleb mõnel mehel püksi kah!

Siiani asisem soovitus siiski roostesurm ja lõtkutamisüritus. Olen isegi küünla pooleks keeranud. Keevitusega sai kallal lõpuks käidud. Jäi keere alles ja uus küünal toimis kah.
Vasta
#9

(01-03-2010, 21:39 PM)urmet48 Kirjutas:  Võib-olla tuleb mõnel mehel püksi kah!
No ennem ma pasandan oma püksid täis, kui hakkan selle asjaga ilma põhjuseta riskima.
Kui üks asi on kinni, siis ei lähe sinna vahele ükski roostesurm - kindel-katsetatud. Ainuke asi, mis aitab on tuli. Kuna aga tulega sinna kallale ei saa, siis jääb see variant ära.
On muidgi väga tore, kui nõksutamisega ikka kätte saab. Saab ka südamerahuks uue küünla. Kui aga nõksutamise käigus midagi ära rikutakse ja masinaga enne remonti sõita ei saa, siis ei jõua Killer ennast ära kiruda ja killida.
Aga Urmeti soovitus on muidugi profesionaalne. Profid vastutavad oma tegude ja sõnade eest. Cool
Vasta
#10

Tõenäoliselt tuleb sul hetkel küünal välja koos plokikaane keermega. Endal pole küünaldega sellist asja veel juhtunud , kuid pigem tavaline on antud nähe näiteks käigukasti poltide juures.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#11

Lgp. teemaalgataja on aga ehk hoopis vale mõõtu tööriistaga asja kallal? Paraku ei ole mina veel kohanud 15 MM süüteküünalt....ikka 16 MM Smile
Aga temperatuuride, määrdevedeliku ja nõksutamisega saaks ehk lahti küll.
Isegi olen küünlaaugu õli täis kallanud ja jonnaka küünla nõndaviisi lahti saanud.
Kuuma õli, kasvõi grafiitõli tasuks proovida. Pärast on soovitav heita pilk küünla keermele, kas on puhas.
Vasta
#12

Ärge nokkige nüüd ilmaasjata. Auto v6tab liiga palju bensiini.
Mina pole neid küünlaid sinna t6esti keeranud , aga tahaks selle viimase ka ära vahetada , sest nagu mingi podin käib mootorist läbi.
See selleks , 16 tahtsin ise ka öelda ,aga 5ja kuus on k6rvuti , et pole siin midagi imestada.

Autosid vahetan tihti jah , see nyyd siis kas 98 v6i 99 , peab hakkama raamatupidamisest uurima.Smile.

Lihtsalt millegipärast on enamus autod nii pe---ses , et mul viskab see remontimine ennem siibrisse , kui asi natukenegi korda saab.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#13

(02-03-2010, 02:10 AM)Killer666 Kirjutas:  ... aga tahaks selle viimase ka ära vahetada , sest nagu mingi podin käib mootorist läbi. ...
Küünla töötamist/mittetöötamist saab väga edukalt kontrollida stroboskoobiga.
Vasta
#14

Õige tehnika juba käis läbi: küünlapesa mõnuainet täis ja siis nõksutama: nõks edasi, sama palju tagasi. Ja niikaua, kuni maha tuleb.

Sooja mootoriga on rohkem õnne, kuid samas võib küünlaava kergemini lõplikult rikkuda.

EMEKsikandidaadiga ise ei mässaks. Kui moto käib, siis las olla - maha keeramisega plokikaant rikkuda jõuab alati.
Vasta
#15

(02-03-2010, 10:32 AM)v6sa Kirjutas:  Õige tehnika juba käis läbi: küünlapesa mõnuainet täis...

Ja selleks "mõnuaineks" kasuta ikka spetsiaalset molübdeenilisandiga eraldusõli (MoS2 Penetration Oil), igasugused "kokakoolad", piduriollused, WD-40d ja muud ollused üldiselt kinnijäänud liitega midagi tarka peale ei hakka...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

(01-03-2010, 21:49 PM)motamees Kirjutas:  Aga Urmeti soovitus on muidugi profesionaalne. Profid vastutavad oma tegude ja sõnade eest. Cool

Ei allu sinu provokatrioonidele! Big Grin
Vasta
#17

Pole mina elus yhegi küünlaga yle 10 000 sõitnud.

Kõige lihtsam on syyteküünal ära külmetada, kasutades spets külmsprayd(-45 C) , kus on ka "rost off "omadus juures.

Süüteküünal tõmbub kokku ja määre keerme vahele.Nii lihtne see ongi.
Vasta
#18

(06-03-2010, 08:58 AM)MägiAivar2 Kirjutas:  Pole mina elus yhegi küünlaga yle 10 000 sõitnud.

Kõige lihtsam on syyteküünal ära külmetada, kasutades spets külmsprayd(-45 C) , kus on ka "rost off "omadus juures.

Süüteküünal tõmbub kokku ja määre keerme vahele.Nii lihtne see ongi.
siis on kehvad küünlad olnud,olen mõne autoga aastaid sõitnud ja ühtegi küünalt puutumata,ka praegune auto 97000 niiet varsti sada ja samad küünlad,ehk 100 peal vahetatakse ära
Vasta
#19

Eeskuju võiks võtta rehvide montaazil kasutatavast LÖÖK-kruvikeerajast: kui polt on velje külge kinni roostetanud, siis "toore jõuga" ei keera lahti (enne murdub võti, kui polt liikuma hakkab) - kui aga haamriga vastu polti lüüa, siis põrutab rooste lahti (rooste on üsna habras nagu klaas, mille saab kildudeks-pulbriks lüüa), ning polt hakkab liikuma - löök-kruvikeeraja ühendab mõlemad omadused, lüües ja keerates korraga, seetõttu tulevad rehvimontaazi keskustes suvalised roostes poldid nii kergelt lahti löök-kruvikeeraja abil.
Kui eelnevalt lisada veel õli, või rooste eemaldit, siis tuleb veel kergemalt lahti.

Ehk võta oma 16 mm küünla võti ja pikendus kaasa ja mine lase mõnes rehvide vahetamise keskuses löök-kruvikeerajaga roostes süüteküünal supsti välja keerata:küünla võti koos pikendusega sisse, löök-kruvikeeraja otsa ja ongi lahti.
Vasta
#20

(06-03-2010, 12:03 PM)xyzwt Kirjutas:  Ehk võta oma 16 mm küünla võti ja pikendus kaasa ja mine lase mõnes rehvide vahetamise keskuses löök-kruvikeerajaga roostes süüteküünal supsti välja keerata:küünla võti koos pikendusega sisse, löök-kruvikeeraja otsa ja ongi lahti.

Big Grin Vat see on tase.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne