Postitused: 10,880
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
138
Kui kõrged need kännud sealkandis siis on, et 30 cm kliirensit väheks jääb?
Karta on, et kaarkummidele sobivaid velgi saada ei ole, vaid need tuleb raha eest osta.
T-150 rehvimõõt on 530-610P, mis teeb rehvidiameetriks 305 mm. See jääb natuke väheks nii laiuse kui kõrguse osas. Kollase kirovetsi omad on juba tummisemad 700-665. Iseasi, kas jäigad ja rasked "rehvid" nüüd kõige õigemad on käru alla.
Kas mõne traktori alt haaratud R36 või R38 rehvid koos velgedega ei kõlba? Need annaks kliirensiks silla alla 46-49 cm... Tõsi, sama palju peab ka ülespoole ruumi jääma...
Neid võib heal juhul isegi "saada" olla.
Varem juba märgiti, mis on lõppülekandega silla puuduseks peale konstruktiivse nõrkuse - kõrgus. Kliirens on tore asi, kuid sellel lisandub paratamatult sillatala paksus, pikitalade paksus ja konstruktsioonist sõltuvalt, ka risttalade paksus. Mida kõrgemal see on, seda kipakam tuleb kogu üritus. Ehk võidad kliirensis, kaotad stabiilsuses. Kipaka käruga peadki kõik takistused jätma rataste vahele, et mitte koormat kummuli keerata.
Soovitan soojalt võtta paar lehte ruudulist paberit ja mõtiskleda 2715 pandud skeemide kallal. Skeem on läbiproovitud, küsimus on dimensioneerimises.
Ning pea meeles rusikareeglit: odavalt ja hästi ühekorraga ei saa. Aga edu ehitamisel, iseenesest ainest näikse olevat.
Postitused: 289
Teemad: 21
Liitus: Sep 2009
Maine:
5
Jaaa...Ega see saamine ongi mõeldud rohkem ostmise all. Venemaalt pidi saama, aga ei oska öelda kus kohast. Ei soovikski odavalt saada. Olen nõus maksma ka ikka. Ei ole selline mees, kes tehtud tööd hinnata ei oska.
Aga eks ma ikka ürita seda head ja paremat taga ajada. Zili käru suur miinus on madal kliirens.
Mina olengi 87 aasta parim väljalase
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Lisaks veel, et kaarkumm pole metsatööks kuigi hea valik.
Ei kannata ta üle 2bar rõhku ja selle rõhuga vajub väiksemagi kallaku korral välimine rehv kokku 10cm ja sisemine tõuseb nii mõnegi sentimeetri.
Lõpuks tundub väike süütu kalle väga hirmus.Samas liigub teine masin seal vabalt.Tühjalt läheb jälle rööbe kummi kaare tõttu 60cm kitsamaks ja ainuke kord läkski see aparaat mul ümber just tühjalt.
Pealegi pistab metsnik riigimetsas kisama vigastatud puujuurte pärast ja lõhub see velje serv ära kõik kuhu ta vastu puutub.Pigem kasutada siis juba topeltrattaid.
Postitused: 10,880
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
138
No mina metsaomanikuna panen ka kisama, kui harvendusraide korral väljavedamise atribuut allsjäävate puude juured kooretuks tõmbab.
Metsamasinatel ei saa tõesti rehvi laiusega väga hulluks minna - peab puude vahele (ja teele) ää mahtuma. Aga miskised 70 cm peaks küll kannatama. Iseasi, kas selliseid saada on...
Ostes maksavad odavamad metsaka rehvid vist suurusjärgus 8 kiloeeku tükk?
Postitused: 10,880
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
138
Laiusega on lihtne - teed avalduse Maanteeametile ja maksad riigilõivu (oli äkki 125 eeku) ja nädalaga on asi korras. Peavad olema ääretuled ning laia sõiduki tunnused (mis võivad olla ärakäivad, lihtsalt teel sõites on küljes).
Selle haagise kliirens difri all on heal juhul 20 cm...
Kas selliseid sildu mitte Zil131 ei tarvita? Või on hoopis lääne omad?
Tugijalad on igal juhul mõistlikud - ilma nendeta on tühja haagise laadimine probleemne. Koormaga pole muidugi probleeme.
Isegi "päris" vedajatel on ilma rehvide vedeliktäiteta stabiilsusega probleeme, mis siis rääkida haagise
Ikkagi küsin, miks ei kõlba R38 rehvid mõne vanema traktori küljest? Näiteks 520 laiusega peaks päris muheda kandvusega olema ning kasutatud tehnika müüjatel võiks neid ka pakkuda olla nii paari tonni eest tükk (siis koos veljega).
Saab kasutada todasama T-150 silda... Või kamsa oma, kui see soov on alles.
Postitused: 289
Teemad: 21
Liitus: Sep 2009
Maine:
5
Tekkis veel selline küsimus, et kuidas panna niinimetatud topeltrattad? tahaks siis panna kahte K700 rehvi oma LKT taha kuna selle masina ainuke ja põhiline probleem on see, et perse upub ära kui käru koormaga taga. soovikski panna taha topeltrattad ja peaks see jama olema lahendatud. Aga kuidas sellist asja teha? Millega ühendada? Peaks küllalt tugev olema see süsteem ikkagi.
Mina olengi 87 aasta parim väljalase
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Enamusel praeguse aja traktoritel on selleks tsentreerimisrõngas, mis läheb kummagi velje sisse esimese astmeni ja tsentreerib ratta.
Kinnitamiseks kasutatakse siis tõmmitsaid 2 velje vahel ja ongi kõik.
Ehk siis keerata vastava laiusega 8mm lehest vastav rõngas ja velje ranti peaks see minema tihedalt.Siis veel ehituspoest 6 tõmmitsat ja ongi olemas.
Tagaotsa uppumise vastu aitab uskumatult hästi koorma raskuskeskme paigutamine käru teljele.Käru on küll võimalik ära uputada, kuid traktor ei vaju sisse ja 90%juhtudest piisab koorma maha viskamisest ja traktor tuleb ise ilma vintsita välja.
Kui seal taga on mingi tohutu pikk(näiteks Nokka)käru, siis soe soovitus oleks see lühemaks teha.6-meetrise palgi veoks piisab täiesti koormaruumi pikkusest
3,2m ja ka üle 6 m palgid saab teiste seas ära vedada.
Esimest lühendades olid paljud skeptilised, kuid peale proovimist on kõik aru saanud, et see on ainuõige otsus.
Belarusi taga pannakse mägede puhul veel tagarehvid vedelikku täis ja käruvedu läheb harva vaja.
Postitused: 289
Teemad: 21
Liitus: Sep 2009
Maine:
5
On just Nokka käru, aga ega see lühemaks tegemine polegi väga halb mõte. Aga ega kellelgi foorumlastest oma ehitatud kärude kohta pildimaterjali. Oleks huvitav vaadata, et mis ka kus...Niiet saaks nagu mõtteid koguda.
Mina olengi 87 aasta parim väljalase
Postitused: 289
Teemad: 21
Liitus: Sep 2009
Maine:
5
Tegemist oli siiski tühjade koormatega masinatega.
Mina olengi 87 aasta parim väljalase
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Terve Weimeri käru on tõesti koleda hinnaga, kuid Kui sealt osta ainult paar keerulisemat sõlme, siis oleks asjal mõtet.
Mina iseehitajana oleks aja ja vaeva kokkuhoiu mõttes ostnud sealt ainult veotiisli, balanssiiri korpused ja need õlakud, mis rattaid kokku tõmbavad ja raha ülejäägi korral veel rattaid tõmbavad silindrid.Ülejäänud komponendid on paras ise nokitseda.
Kuna neid tehakse ikkagi Tartus, siis on kindlasti võimalik hankida ka pisemaid kõrvu ja muidki detaile.
Postitused: 289
Teemad: 21
Liitus: Sep 2009
Maine:
5
Kui sul kunagi käru kuju hakkab võtma siis anna teada, tulen ja vaatan ja kogun veidi mõtteid.
Mina olengi 87 aasta parim väljalase
Postitused: 289
Teemad: 21
Liitus: Sep 2009
Maine:
5
Kas keegi on vintsi peale topelt trossi kerinud ja kas jääb tugevam? nimelt mul suur pool trossi, aga pole just kõige tugevam.
Mina olengi 87 aasta parim väljalase
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
Weimeril on (või siis oli ca 7-8 aastat tagasi) sirm tehtud nn paberist,teen praegu ühele weimeri sirmile asendus sirmi mille vastu ikka saaks palgi otsad vastu ka tõmmata ilma et see kõveraks läheks.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983