24-05-2010, 23:25 PM
Auto on aastast 91, mõned ajad tagasi läks originaalmootoril kolb puruks, asendasin mootori 84. aasta ford sierra mootoriga. Mootorid on põhimõtteliselt samad kui välja arvata, et transitil oli monopritse, aga nüüd jätsin peale täiesti tavalise karburaatori, mis oli sierra mootoril peal. Jagaja ja süütesüsteem jäid transiti omad.
Varem pole probleemi olnud, kuid talvel auto seisis ja nüüd kevadel hakkas jama pihta. Mootor ei taha käivituda ja starter ei taha samuti hoogu koguda, sest mootor justkui pursib vastu, süütaks nagu valel ajal või siis tahaks mootorit teistpidi ringi lüüa. Algul olin kindel, et asi on süütesüsteemis. Proovisin vahetada jagajat, süütepooli, vahetatud on ka küünlad ja küünlajuhtmed. Probleem säilis. Süüdet olen samuti proovinud igasse asendisse keerata ja praegu peaks olema süüde käimise ajal täpseks keeratud. Seda ei kahtlusta, et süüde on vale. Tekkis mõte, et ehk on talve jooksul kuskile elektrisüsteemi niiskus sisse pugenud või on millelegi liiga teinud. Kui auto kuidagi käima lähebki, siis käib täiesti korralikult.
Lõpuks hakkasin kahtlustama ka karbussi. Võibolla tegi hoopis sellele seismine liiga, vana ka ju teine. Kas selline asi ei ole võimalik, et karburaator ujutab mootori kohe käivitusel üle, annab liiga palju bensiini peale ja liigne bensiin jääb silindrisse ning hakkab valel ajal süttima?
Igatahes olen masina kallal nuputanud tunde ja päevi, kuid probleemist pole jagu saanud. Kindlasti on siinsed inimesed sellise mootoriga palju kokku puutunud, kas või sierra peal. Iga kasulik nõuanne on teretulnud, sest masinaga on vaja tööd teha, täitsa häda käes juba
Varem pole probleemi olnud, kuid talvel auto seisis ja nüüd kevadel hakkas jama pihta. Mootor ei taha käivituda ja starter ei taha samuti hoogu koguda, sest mootor justkui pursib vastu, süütaks nagu valel ajal või siis tahaks mootorit teistpidi ringi lüüa. Algul olin kindel, et asi on süütesüsteemis. Proovisin vahetada jagajat, süütepooli, vahetatud on ka küünlad ja küünlajuhtmed. Probleem säilis. Süüdet olen samuti proovinud igasse asendisse keerata ja praegu peaks olema süüde käimise ajal täpseks keeratud. Seda ei kahtlusta, et süüde on vale. Tekkis mõte, et ehk on talve jooksul kuskile elektrisüsteemi niiskus sisse pugenud või on millelegi liiga teinud. Kui auto kuidagi käima lähebki, siis käib täiesti korralikult.
Lõpuks hakkasin kahtlustama ka karbussi. Võibolla tegi hoopis sellele seismine liiga, vana ka ju teine. Kas selline asi ei ole võimalik, et karburaator ujutab mootori kohe käivitusel üle, annab liiga palju bensiini peale ja liigne bensiin jääb silindrisse ning hakkab valel ajal süttima?
Igatahes olen masina kallal nuputanud tunde ja päevi, kuid probleemist pole jagu saanud. Kindlasti on siinsed inimesed sellise mootoriga palju kokku puutunud, kas või sierra peal. Iga kasulik nõuanne on teretulnud, sest masinaga on vaja tööd teha, täitsa häda käes juba