21-05-2010, 11:17 AM
(21-05-2010, 08:58 AM)Sillu Kirjutas: Rõõm teada saada, et höövel oma uude koju jõudnud on! Juhtusin üleeile Viljandi lähistel treileril järel sõitma, aga kuna olin teel tööle, siis polnud võimalik näiteks treilerile rohkem järgi sõita, et vaadata kuhu läheb.Minupoolne tunnustus ja tänu kõigile, kes pikalt kulgenud aktsioonile oma panuse andnud: Silverile, perekond Kivisoole, Paide Masinatehase direktorile hr Meikup`ile ja mitmetele fännidele! Kahtlemata olnuks V-10 harulduseks varjupaiga ekspositsioonis D-512 kõrval, kuid paraku on asjaolusid, mis piiranguid seavad ... Sellegipoolest oleme rõõmsad, et isend tänaseks tagasi hoovis, kust ta palju aastaid tagasi välja sõitis ja tõenäoliselt väljapaistvale kohale paigutatakse. Jääme lootma, et meie läbirääkimised Paide Masinatehasega lõpevad positiivselt ja me saame V-10 näha 28.augustil Järva-Jaanis "Ehitatud Eestis" paraadil. Vt ka: http://varjupaik.jjts.ee/?action=text&P=...0&lang=est
Natuke juttu on siin ka: http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=182&ID=224 (nüüd küll tuleks selle höövli ajalugu juba edasi kirjutada).
Mismoodi aga tuvastati ehitusaasta 1958, kas höövliga olid kaasas mingid dokumendid (tehniline pass vms.)? Kuna 2008. aasta sügisel sai ka ise höövlit vaatamas käidud, siis tean, et tehasesilti (õieti üsna massiivset malmplaati masina andmetega) tal enam küljes polnud.
Igatahes on väga tore, et üks Paides valmistatud teehöövel on jõudnud tagasi kunagi neid masinaid tootnud tehasesse. Koos Maanteemuuseumis oleva masinaga ( http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=182&ID=199 ) ongi teadaolevalt säilinud ainult kaks V-10 tüüpi teehöövlit.