Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Kell on vanemat sorti lennukikell, kasutati ka tankidel (?) Mis aastal tulid " relvastusse " uuematüübilised kellad, ei oska öelda. Neil oli peal lennuajaskaala ja sai ka stopperina kasutada. Militaarkelladel on taga kütteelement. Hiljem müüdi taolisi kellasid mingites plastmasskorpustes kaubandusvõrgus. Ju siis ülejäägid sõjatehasest.
Mootorratta pilt on kehvakene. Sarnaseid üleskeeratavaid , nii korviga, kui ka soolona , tsikleid oli kaubandusvõrgus neljakümnendate lõpus juba. Olid punase- halli värviga, pikkus umbes 20 cm.
Edu!
Tervitab Veteran.
Postitused: 163
Teemad: 13
Liitus: Feb 2004
Maine:
1
Pildil olev tsikkel tundub olevat väiksem versioon, nii 10-12 cm pikkune. 60-ndatel liikusid sellised N.Liidu avarustes toodetud masinad ka Eestis. Endal oli ka niisugune eksemplar olemas ja õnnekombel on ka EMSA sellise leidnud. Millises sõjatehases seda nö. rahvamajandusse suunatava tarbekaubana ja/või kattevarjuna toodeti, ei oska lisada.
Postitused: 2,323
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
Võis olla aasta enne seda kui naabrinaine tuli ja lausus:"vana om koolu", s.o. Stalin. Isa käeotsas käisime Viljandis ringi. Ikka veel varemeis peatänava ääres oli täitsa terve Viljandi mõisahoone (vist miilitsamaja siis). Lillepeenrataolise ringi keskel selle ees seisis tõeline lennuk, pontsakas Jak tüüpi hävitaja. Üle kollasekstõmbunud klaasidega kabiini oli sinel visatud. Igati terve , kummid õhku täis, polnud seal keegi soomust teinud. Üritasin tiivale saada. Isale andsin end selle kaubaga kätte et ostame õhupüssi. Vist polnud, aga komisjonipoest saime 45 rubla eest saksa binokli. Kooperatiivkauplus pakkus aknal uut BMW mootorratast. Aga lennuk, kuidas küll lennuk keset linna sattus (sõjavangilaagri barakkide kõrvale lennuväli tehti vast hiljem) ja kuhu ta kadus?
Postitused: 2,323
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
Oh, on ikka seltsimehi olnud. Aga kus seda paraadi peeti? Linnavalitsus e. pangahoone kahekordsed varemed püsisid puutumata kaua, spordihoone kandis oli nagu põlenud vene kirik kirik ja mustlaste majadest vaid korstnad püsti. 80-ndatel otsiti Pihkva soodest Pe-2 taga, helikopteriga taritigi midagi välja. Sõja ajal oli neid ilmlõpmata palju. Loodi mingi uus muuseum "Boevoi slavõ" ja kogu liidu peale polnud säilinud ühtki Pe`d! Kordusõppuste ajal nii 75-ndate paiku oli Ostrovis lennuvälja ääres Tallinna pommitamisest osa võtnud Li-2 e. "Douglas" . Sees kolades oli see küll transpordika moodi, vast taheti meid, "Jo..faðiste" õrritada. Nüüd vast kõik Ty 16 ja -22 kadunud, teistest rääkimata.
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
N.-Liidus ei mõeldud asjade säilitamise peale. Oli käsk midagi maha kanda, siis tuli see ka hävitada. Ilmselt see sõjaaegsete linnades eksponeeritud sõjalennukite kurb lõpp oli ka mingi käsukorras kampaania.
Lp. Pen. skar pidas ekslikult Linnavalitsuse hooneks endist pangahoonet. Jak seisis hoopis trepimäe ligiduses oleva kellaga torniga hoone ees. Ning paraadil veeresid veokatele ehitatud tiku- ja linavabriku maketid, korstnad suitsemas, töötajad järel marssimas.
Lennunduselgi oli suur osakaal ( kas kolmekümnendate järelmõju Viljandis toimunust ?) Ühe Man- Dieseli kastis oli Po-2 kere , teise kastis purilennuki ( 2-e istmeline, marki ei oska öelda ) kandepindadeta kere, ümbritsetud mudellenduritest.
Kui juba jutuks läks, siis lisaksin veel, et tolle purilennukiga lennati autovintsist Viljandi järve jääl ja see oli pealinnast siia toodud vist paremate tingimuste tõttu Viljandis ja lendamas käisid lisaks omadele ka pealinna poisid.
Po-2 "pesitses" vana tuletõrje hoovil kuuris ja seda kasutati aviomehaanikute õpetamisel. Sõber Arvo, kes läheduses elas, teadis rääkida, kuidas õppetöö käigus seda mootorit ka lahti võeti liivasel õuel ( töökultuur oli ikka rõve olnud!) ning hiljem ka käivitati, nii et tolmupilv oli terves vanalinnas.
Tervitab Veteran.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Olen siit-sealt kuulnud, et sõjaaegsed hävitajad jagatud ALMAVÜ-le laiali, kus need 60-dateks ribadeks lennati ja prügimäele viidi? Viljandi Jak-i lugu vihjaks nagu sellele ja Tallinnas olnud ka ALMAVÜ käes igasugu La-si ja LaGG-e. Iseenesest loogiline kah, kui vigurlennusportlasi ja huvi on, miks siis kasutuks jäänud ja muidu täiesti töökorras ühemootorilised hävitajad niisama pressi alla saata. Iseasi kuidas nende lennuomadustega on, olen kuulnud-lugenud, et sõjaaegse hävitajaga toimetulemine olla raskem kui sportlennukiga, tiivakoormus on suurem, mootor võimsam ja masin ise kiirem.
Aga kohustusliku vanarauanormiga seoses oli minu jaoks kõige kurvem lugu kitsarööpmeliste auruveduritega A11 ja B36, mis töötasid meil 19.sajandi lõpust 60-date keskpaigani. Depootöölised ja muidu aktivistid sõdinud ja sõimanud kõvasti selle vastu ja tahtnud, et vedurid mälestusmärkideks pandaks, aga Moskva käsk oli range... Naljakas oli minu jaoks see, et kirjutati nimeliselt ette, mihuke masin ja mihuke number vanarauda läheb, mitte et lihtsalt oleks olnud vanaraua norm, mis tuleb täita ja korras. Üritanuks siis ülemustele tünga teha, veduri pähe puruks lõigata mõni uuem vedur või lokomobiil või jumal teab mis ja näiteks A11 kuhugi võsa taha kõrvalteele "ära unustada." Tea, kas oleks läbi läinud ja kui kõvad olnuks karistused vahele jäädes?
Postitused: 839
Teemad: 13
Liitus: Sep 2009
Maine:
12
Lisan siis omalt poolt pildi lennuki kellast.Selle panin pihta vene kroonust.See lennuki parda kell ja oli ka kasutusel ka raadio jaamadega autodes.Kuna olin sellise auto peal teenistuses siis sealt ka pärit!Ja ise kasutasin seda piltide ilmutamisel.
Kuid tõesti siin müüdi vena armee lahkudes igatsugu nodi ja sodi.käidi kah pakkumas lausa AKM;millest ma siiski loobusin!Kurram tanki pakkumisi ei olnud selle oleks küll vist võtnud!
Postitused: 2,323
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
03-08-2010, 17:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-08-2010, 17:17 PM ja muutjaks oli
pen.skar.)
Sips- pakkeleht vast ütleb keeleoskajale midagi. Et on vaakumil toimiva bensiinipumba membraan, siis Druþba langeb välja. Et on latiots vedrudel, siis sobiks Ural. Kontrolli oletus üle kokkusurutud kolvirõngaga: Druzba 48 mm, Taiga-214 50 mm ja Ural 55 mm. JM
Postitused: 24
Teemad: 7
Liitus: Jan 2009
Maine:
0
Patakad sisse ja ta töötab jälle..
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
Hommikuküsimus!
Põrandat pühiti põrandaharjaga. Millega pühiti pliidiesist pärast tule allategemist, st. väikest osa põrandast? Tänapäevase käsiharja eellane? Võimalik, et seda kasutati ka leivaahju põranda pühkimiseks enne leibade ahju panekut. Igatahes pliidi ees oli ta koht.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 619
Teemad: 85
Liitus: Apr 2009
Maine:
6
tere,mäletan lapsepõlvest sellist sulelist nagu hani,HANETIIBA.