Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Ju siis on neid kettavabastussüsteeme mitmeid sorte. Olgu.
Samas ei ole ikkagi tõestust olnud sellele eemaleviskamise süsteemile. See viimane video oli treimismasinast. Ja teised videod ka ümberringi olid treimisest. Kusagil aga ei jätnud see treimise aparaat ketast viskama. Isegi rõhutati, et tehas annab lubatud maksimumi viskamiseks, millest rohkem on juba jama.
Kas keegi hea inglise keele oskaja kuuleb selle ettekvatsetud viskamise kohta sealt vidost midagi?
Vanasti räägiti ka, et laagriloks hoiab klotsid ketastest eemal.
Postitused: 45
Teemad: 2
Liitus: Nov 2010
Maine:
0
Olenevalt piduritest.Seda ma ei tea, mis 12 kolvistes ferrari keraamilistes pidurites toimub aga usu mind ma sinna tahaks pilgu peale heita.
Ja eelmises videos on kenasti näha kuidas piduriketas "viskab"ringjoone peal.Teine asi tõestuseks on kirjandus.
Samas, treitud ketaste alla käivad õhukesed peilflantsid ja parandus peilplekkkleebised, need omakorda siis selle nö"viskava koha alla.
Kui Sa treid ketast, hangid peilflantsi, mida iganes veel , mõõteriista masina küljes mõõtmiseks jne.Lihtsam ja odavam on uus ketas osta.
Aga kui masin on mingi erilise pidurisysteemiga siis tuleb kalkuleerida ja kaaluda erinevaid võimalusi ja lõpptulemuse osakaal võiks olla 80% kalkuleerimisel.
Postitused: 1,013
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
18-11-2010, 00:04 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-11-2010, 00:41 AM ja muutjaks oli
overspeed.)
Treida vöi mitte-treida, eks see vastavalt olukorrale. Aga alla miinimum-möödus ketastega liikleijaid tänavale ei soovi.
Andrusss on küll viiteid pannud oma teooria kinnituseks, kuid töestada oma väidet pole küll veel suutnud, ma vähemasti ei usu veel. Me oskame inglise keelt ja me teame kuidas piduriketas töötab, kuid selle kohta, et ketas viskama peab pole kuskil kindlalt kirjas olnud. Mis kirjandus? Näita meile ka! Vötsid uue ketta ja möötsid mikromeetriga, et viskab ... praak ketas vöi odav detail.
Aga mine sa tea, äkki peabki ?! ..... vast mönel odaval rahvaautol mille kiirus üle 90 km/h ei küündi.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 5,368
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
75
Paistab,et see pidurite jutt läheb liiga keeruliseks ja kalliks.Lahendame asja väheke lihtsamalt.Tooge oma kettad siia,ma trein need nii,et viskavad mis jäle...Ongi asi lahendatud. Ega vanakooli-mehed muidu ei rääkinud,et treime üle ja viiliga parajaks! Selles oli ikka mõte sees.Liiga hästi tehtud asjad tihtilugu ei toimi.
Postitused: 700
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Asi vist ikka selles ,et ei viskaks.Mingi vend lihvis ju ketta kella järgi täiesti nulli.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Selle peiliflantsi jutuga tahtsin ma natike Andrussi teooria vastukäivaid kohti välja tuua. Ta ju kirjutas sellest viskamise tekitamise kontekstis.
Samas on mul Ukoga üks arvamine muidugi.
Postitused: 45
Teemad: 2
Liitus: Nov 2010
Maine:
0
Nulli võid ajada aga kas see pidur ka hiljem töötab?Tööpõhimõte
Pidurisüsteemid on väga erinevad ja yheselt ei saa reeglit paika panna, et kõik toimib yhte moodi.
Yhe kolvilise hydraulilise piduri puhul ventileeritud kettaga toimub piduriklotside eemale viimine manseti abil(in case) ja piduriketta wobble ehk loperdamise tagajärjel.
Esimestel piduritel on koormus suurem ja seetõttu on seal tavaliselt ventileeritud kettad,ees vent. taga täisketas või ventileeritav õhem või trummel
Märgitud on ka, et wobble, liinil tavaliselt 0.02mm ja igal tootjal võib see erinev olla.
Kirjas on ka , et mahatreimine ei ole soovitatav, sest ilmselt on sellel on otsene mõju töötemperatuurile, hõõrdejõule jne.Tagumisi kettaid äkki siis ikka treiks?
Omast kogemusest treitud esimeste piduriketastegaketastega:
Sai vahetatud nii mansetid, kolvid poleeritud, uued piduriklotsid lihvitud , kettad paigaldatud.Piduriketas jooksis ilusti vabalt klotside vahel.Õhutatud
Nö proovisõit siis ca 6 km ja pidur jäi nagu peale ja pidurdamise ajal hakkas kakkuma paremale.Jõudsin lähtepunkti tagasi suitsupilv üleval, ketas tulipunane, kõik praksus ja susises ja auto läks põlema.Kas kuumusega laiali joosknud laager-laagrimääre või manset-pidurivedelik nüüd mis tule otsa võttis aga rohkem selliseid katseid teha ei soovi.See kokkuhoid uute ketaste arvelt ei õigustanud igatahes.
Mina soovin liikuda masinaga punktist A punkti B toimivate piduritega ilma kõrvalnähtudeta ja ei kavatse ka pidurite pealt raha kokku hoida.Pigem hoian seda helitehnika ja muu sellise tilu-lilu pealt.
Näiteks keraamiliste ja karboon kattega pidurite juures hakkab pidur alles korralikult tööle väga kõrgete temperatuuride juures.Tavaautodel neid reeglina ei kasutata kuna nad ei saa toimimiseks vajalikku temperatuuri üles ja hind neil soolane.
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Tänapäeva autoremondi areng, mis koolitab esinduse jukusid teatud arusaadavatel põhjustel (kasumi teenimine, garantii andmine jms) üksnes komponente välja vahetama, et tähenda sugugi seda, et vana hea taastusremont oleks saatanast - pidurikettaid treitakse edukalt ka mujal maailmas. Karastamata 420 teras (X46Cr13), millest enamus kaasaegseid OEM kettaid vorbitakse, pole miski imematerjal, et seda ei saaks trei- või spetspinkidega mõõtu töödelda.
Samuti puudub tavakodanikul teadmine, mida tähendab tegelikult tootja poolt mainitud kulumispiir. Enamjaolt on see ketta minimaalne paksus, mil tohib viimast korda uued piduriklotsid paigaldada (kel nt TIS vms juhend kättesaadav, võib ise üle lugeda).
Postitused: 45
Teemad: 2
Liitus: Nov 2010
Maine:
0
Eks ikka kummi laadne materjal , mis pidurivedelikku kannatab.See tõttu on naad kolvirõngaste moodi, et asetsevad kolvil soones ja ristküliku profiili ja ei mingit paindumist ega töö tegemist kolvi liigutamiseks.
Postitused: 10,758
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
131
Väga huvitav väide. Miks Sa arvad, et elastne kummi ei anna järele kui kolb liigub?
Tihendirõnga järeleandmist (läbipaindumist, kui soovite)väidavad ka õpikud. Ei tasu unustada, et me räägime mõne kümnendiku suurusest liikumisest, mitte millimeetritest. Ka lõtk ketta ja klotsi vahel on samas suurusjärgus.
Kui nüüd norida, siis mina ei tea ühtegi kolvirõngast, mida paigaldatakse venitades. Ikka on sees lõhis diameetri suurenemiseks. Kummist ja plastist tihendrõngaid paigaldatakse venitades küll, nende elastsus on selleks piisav.
Aga teema alguse juurde tagasi tulles on rumal väita, et treida ei saa. Iseasi, aks tasub - üsna tihti kõverdub saastmaterjalist (või pragunenud jahutusribidega) ketas uuesti ja efekt on lühiajaline. siledakstreimisel peale klotsi metallini sõitmist näen mõtet, kuid mitte rahalist. Pigem soovist saada võrdne pidurdusjõud - krobeline ketas pidurdab paremini (ja kulutab klotsi hoopis tõhusamalt).
Postitused: 45
Teemad: 2
Liitus: Nov 2010
Maine:
0
Pigem pidasin silmas kolvirõngast selles mõttes, et ta asetseb kolvil ja kui tal lõhe on siis vaevalt see oli ka seal kinni hoiab.Kisub norimiseks jah.
Samas piduriketastele võid treida freesida sooni auke jne.
Jutt läheb vist rallispordiks ära jälle.
Postitused: 1,230
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
Et treimine tekitas praod kettasse?
Postitused: 45
Teemad: 2
Liitus: Nov 2010
Maine:
0
Murde järgi siis juttu lugedes tundub, et pragu oli ennem treimist kettas või mis sellega täpselt aga treial peab olema päris pime ja kurt kui seda praegu ei märka ja hea, et vastu vahtimist ei saanud selle tykiga.Samas paigaldamisel oleks pidanud ka selles veenduma, et see ketas ikka kõlbulik on aga tagantjärgi ikka tarkus.
Hea näide igatahes ja seda rohkem kinnitub arusaamine, et ka turvalisem on osta uus ketas kui miskit ekperimenteerida katsetada.
Ilmselt treimist pooldavad need, kes üritavad sellega leiba teenida ja leiva kõrvalt seda treitud ketast ka kasutada.
Ja õpik väitku pidurimanseti koha pealt mida tahab, pidurisüsteemid on erinevad ja iga süsteemi jaoks ei tehta eraldi õpikut.