Ford Taunus 17M Super P3 1964a
#1

M lugeda "Meisterstück"

Heh, vaatasin, et õigesse foorumisse polegi iludusest teemat tehtud. Parandatagu siis see viga. Masin soetatud kahasse kodanik 90Deville-ga aastal 2009. Käinud ka viimasel Talverallil ning osaleb saabuval juubeliürituselgi.

Kaks ust, viis kohta, avatavad tagaaknad, elektrikojamehed, salongisoojendus, 13" kitsekeeled 5x112 poldivalemiga velgedel

Sportautole kohaselt eeskujulik õhutakistustegur 0.389, eriti veel oma sünniajal.

Mootoriks 1,7 lirune pushrod R4. Juurtega aastas 1954, mil toonasele Taunusele paigaldati tema esimene rippklappidega mootor töömahuga 1498 cm3. Loomulikult on sportmootori voolavuse huvides nii sisse, kui väljalase ühelpool plokikaant ja sisselaskele on ette nähtud tervelt kaks akent Smile
bimetallvedrujuhtimisega automaatse tooreklapiga karburaator SOLEX 32PDSIT-1
neljakäiguline sünkroniseeritud anaalkast lülitustega roolisambalt
6V elektrisüsteem

Asi kunagi pedekuningriigis keevitatud ja värvitud. Praeguseks uued pidurid, uued kütusetorud/voolikud, renoveeritud starter, uus Varta aku jne. Ühesõnaga täies sõidukorras.

Paigaldatud ka sportmassinale kohasemad istmed

[Pilt: 14232165f0b3de_l.jpg]
[Pilt: 142321695edc32_l.jpg]
[Pilt: 1423216713207d_l.jpg]
[Pilt: 14232171dab4cb_l.jpg]
[Pilt: 14232177bfb728_l.jpg]

2010 Talveralli kiireim 64 aasta Taunus igatahes Smile

[Pilt: 142315037bed9d_l.jpg]
[Pilt: 14231507be40db_l.jpg]
[Pilt: 14231535a341bc_l.jpg]
[Pilt: 142315517140b9_l.jpg]
[Pilt: 1423155958c34c_l.jpg]

Saabuvaks juubeliürituseks soetatud traksid, võistleb ju maailma kõigeilusam püss sportklassis ometigi.

[Pilt: 1]

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#2

Mis vaen sul nende omasooarmastajatega on muidu? Smile

Auto igati uunikuralli sobilik igatahes, jöudu!
Vasta
#3

(07-12-2010, 21:41 PM)mrt36 Kirjutas:  Mis vaen sul nende omasooarmastajatega on muidu? Smile

Kuna neid bög-e seal lihtsalt iga nurgapeal jalus töllerdab, pole minu silmis sellist asja nagu Rootsi Kuningriik enam ammu olemas. Pedekuningriik on eksaktsem termin. Ega nad mind muus osas väga segagi, kui silmaalla ei jää või kõrvu ei kosta oma propagandaga.

Nüüd sai hea pikk auto- ja vanatehnikateemaline jutt Smile

Ahjaa, kui kellegil juhtub kõnealusele massinale tagarattalaagri komplekte riiulitäitekaupa vedelema, siis ma olen nõus need jalust ära viima.


_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#4

Classy, väga classy vanaema!

[Pilt: classy_grandma.jpg]

Olen sellest autost pilte näinud ja väga meeldivalt üllatunud, et sellise disainiga just seda autot maarjamaal kohata võib. Smile

Mis istmetega tegu on? Aftermarket või millegi originaal?

Kui palju üldse raatsitakse teda kulutada?

Ja et hea tervis pikka iga toetaks!
Vasta
#5

Istmed on rootsi sodikaubapoe nimega Jula artikkel, ostsin nad oma rannabagile a önneks ei mahtunud sisseSmile
Kulutamisest rääkides-ei ole selle autoga väga vaja end tagasi hoida üldiselt. Sest originaaliks taastamist pole mingit mötet enam ette vötta, liiga palju on pöhja ja muid kohti suht andetult keevitatud juba rootsi malli järgi. Ka sisu pole teabmis heas korras, kere välisvärvist rääkimata. See on küll ehedas toonis, kuid värvimine siiski kas pagari vöi kingsepa poolt teostatud, ilmselt tolmuimejaga. Niiet rallitamiseks paras pill.
Mina olen siis auto piloot, kes köik need meeletud hobused mis see ülimalt vöimas mootor toodab kuidagi maha peab suutma pannaSmileSmileSmile
Eelmisel talverallil, kui oli parajalt külm ilm, siis ei suvatsenud masin eriti alla 1500-2000 pöörde tühikäigul käia, alla selle suri välja koguaeg. Järgmisel päeval koju söites polnud mingit probleemi enam....
Samuti teeb häält üks tagarattalaager, ja huvitaval kombel on netist laagri möötude leidmine suht raskeks osutunud, müüa pakutakse teist küll aga meeldiva 100+eurise hinnaga. Eks järgnevatel nädalatel tuleb siiski vaadata, mis karul köhus ja lihtsama variandi puudumisel siiski ära tellida ilmselt.
Too 6v elektrisüsteem on kah loomulikult paras ikaldus, laadimine tundub toimivat vaid tühikäigust ülespoole, ja hea et mootor kergelt käima läheb, sest väga hoogsalt see starter teda ringi küll ei aja.
Aga noh, küll neist asjust üle saame.
Stay tuned!!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#6

Põltsamaal, Jõgeva ja Tartu maantee ristis, asutuse territooriumil, on laagripood, kus seni on kuuldavasti väga vähesed laagrid leidmata jäänud.

Edit: peaks olema see http://www.moduator.ee/

A.




Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Heh. Jõudis siis minuni info, et kõnealuse sajajewrose tagarattalaagri kate on välismaa kaupmeestel umbes 95 jewrot - õigete mõõtudega produkt maksab Agrovarus 67 eeku. Kalli komplekti eripära seisneb ilmselt kuumaga paigaldatavas istuga rõngas, mis laagrit oma kohal hoiab ja on taaskasutatav. Paraku ei jäänud mulle õiged mõõdud meelde, kuid eks kodanik 90Deville kribab need rahva ühismälu täiendamise huvides millaski siia topikusse ka. Kui ta ükskord tsivilisatsioonirüppe elektroonilisi infokanaleid ekspluateerima juhtub.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#8

Nii.
Imepärane laager siis strateegiliste möötudega 72x35x17mm.
Originaali omapära seisneb sisemise laagrisaale laiuses, mis erinevalt välimisest on 25mm, mis omakorda nöuab uue laagri paigaldamisel 4mm distantsseibi tekitamist et laager öigele kohale jääks.
Aga ei see probleem saa olema, homme öhtuks asi koos uuesti ilmselt.


Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#9

Tore väike pill. Sai ka teist viimasel korral seal Pärnu-taguse villa õue peal käima joostud. Läks küll, ja nagu eelnevast näha, käib katkematult siiani Toungue

(15-12-2010, 18:43 PM)90Deville Kirjutas:  Nii.
Imepärane laager siis.....
Aga ei see probleem saa olema, homme öhtuks asi koos uuesti ilmselt.

Vasta
#10

(07-12-2010, 17:19 PM)DevilDeVille Kirjutas:  2010 Talveralli kiireim 64 aasta Taunus igatahes Smile

Kui mitte üleüldse kiireim...
Mäletan, kusagil lõpupoole, pikkadel sirgetel, pimedas, püüdsime oma Golfiga mingit tagavedu lootusetult kätte saada. Vist oligi selle Taunuse ümmargused silmad.
Aga tagatulede helk kusagil kauguses pimedas öös jäigi meie tasemeks...Cool
Ise veel imestasin, et, krt, tagaveolise peaks tuunitud ja poolralliseades esiveoga ometi kätte saama...aga ei saanud...Sad
Ilmselt oli roolis suht pädev vend.

Igal juhul edu ja rajal ehk kohtume...

Vasta
#11

(16-12-2010, 19:09 PM)stihl Kirjutas:  
(07-12-2010, 17:19 PM)DevilDeVille Kirjutas:  2010 Talveralli kiireim 64 aasta Taunus igatahes Smile
Kui mitte üleüldse kiireim...
Mäletan, kusagil lõpupoole, pikkadel sirgetel, pimedas, püüdsime oma Golfiga mingit tagavedu lootusetult kätte saada. Vist oligi selle Taunuse ümmargused silmad.
Aga tagatulede helk kusagil kauguses pimedas öös jäigi meie tasemeks...Cool
Ise veel imestasin, et, krt, tagaveolise peaks tuunitud ja poolralliseades esiveoga ometi kätte saama...aga ei saanud...Sad

[Pilt: 1.jpg]
Ma ütleks selle peale nii: kasuta korralikke ehk Ордена Ленина Научно-исследовательский институт шинной промышленности (ФГУП «НИИШП») teaduslikel alustel välja töötatud spetsiaalseid rallirehve (aga teelegaalsed!) normaalse otsa veoga auto all Big Grin Suvel G I GTi on super, talveks... Ma lausa kommenteerisin Taali katsel, kus kõik pidid ju minu nina all omajagu kruttima, et "nende rehvide töö on kõrvaga kuulda!". Tõsiselt, sellise lume ja ilmaga paremat palju olla ei saa. Õhtul olid ju teed kõik mõnusa peene tuisulume all.
[Pilt: le13b.jpg]
Vasta
#12

(17-12-2010, 02:45 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(16-12-2010, 19:09 PM)stihl Kirjutas:  
(07-12-2010, 17:19 PM)DevilDeVille Kirjutas:  2010 Talveralli kiireim 64 aasta Taunus igatahes Smile
Kui mitte üleüldse kiireim...
Mäletan, kusagil lõpupoole, pikkadel sirgetel, pimedas, püüdsime oma Golfiga mingit tagavedu lootusetult kätte saada. Vist oligi selle Taunuse ümmargused silmad.
Aga tagatulede helk kusagil kauguses pimedas öös jäigi meie tasemeks...Cool
Ise veel imestasin, et, krt, tagaveolise peaks tuunitud ja poolralliseades esiveoga ometi kätte saama...aga ei saanud...Sad

[Pilt: 1.jpg]
Ma ütleks selle peale nii: kasuta korralikke ehk Ордена Ленина Научно-исследовательский институт шинной промышленности (ФГУП «НИИШП») teaduslikel alustel välja töötatud spetsiaalseid rallirehve (aga teelegaalsed!) normaalse otsa veoga auto all Big Grin Suvel G I GTi on super, talveks... Ma lausa kommenteerisin Taali katsel, kus kõik pidid ju minu nina all omajagu kruttima, et "nende rehvide töö on kõrvaga kuulda!". Tõsiselt, sellise lume ja ilmaga paremat palju olla ei saa. Õhtul olid ju teed kõik mõnusa peene tuisulume all.
[Pilt: le13b.jpg]

Oojaa sellise mustriga rehve oli meil kunagi rõdul kui mu kadunud vanamees veel viru hotellis töötas ja mingeid sahkermahkereid ajas.

Vasta
#13

Nood rehvid peavad lumes töesti hästi.
Eelmisel talverallil oli kaks episoodi, kus lumega seoses miskeid probleeme oli-nimelt tolle esimese krossirajakatse stardis ei saanud kohapealt minema kuna olin ilmselt andetult sättinud auto kellegi rööpasse, ja siis hiljem päevapeale ühel kinnituisanud teel kus u60km/h tömbas hang rooli ära mu tähelepanematuse töttu(köik oli valge ju!), ja siis jäi kraavi libisemisest väga vähe puudu. Önneks suutsin käigu alla ja gaasi pöhja litsuda viimasel sekundimurdosal ja poiss vingerdas välja lärmava mootori ja lendava lume saatel.
Jäärajal pole neist rehvidest küll palju tolku.
Rehvide saamislugu oli lihtne, söber ostis ühe mosse töölkäimiseks ja tollel olid need kaasas. Kuna poldivahe on pmtselt sama siis alla nad läksidki, ka ilukilbid loovutas mosse. Tänaseks on mosse kahjuks koos kilpidega müüdud, niiet neid peab hakkama nüüd uusi otsima, ilma on veidi räige.

Aga köige suurem mure on mul endal ikkagi mootori pärast, need kolossaalsed 60hj tunduvad väga nutused seal roolis olles...eriti tunnen puudust sellest et käiguga pidurdades ei toimu nagu mingit pidurdumist....
Ma pole surveid möötnud veel. Aga eelmine vanem härrasmees kelle käest ma auto ostsin Uppsala tagant metsast väitis et mootor on mitte liigakaua aega tagasi ülekäidud ja kulujupid vahetatud. Näeb teine kuiv välja ja ei suitse ka nagu, käima läheb hästi. Niiet ju ta on korras, aga lihtsalt selline nörguke.

Sellega seoses, tuli autoga kaasa ajakirja Tehnikens Värld 64a väljaanne, kus muude reklaamide vahel ka Taunuse oma. Ja meeldivat naeru garanteeris päevadeks sama aasta Opel Kadeti reklaam, kus lubati et uued pööretemaiad mootorid paiskavad väikese luksusauto 0-100km/h alla 25sekundi....Smile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#14

(17-12-2010, 09:39 AM)90Deville Kirjutas:  Sellega seoses, tuli autoga kaasa ajakirja Tehnikens Värld 64a väljaanne, kus muude reklaamide vahel ka Taunuse oma. Ja meeldivat naeru garanteeris päevadeks sama aasta Opel Kadeti reklaam, kus lubati et uued pööretemaiad mootorid paiskavad väikese luksusauto 0-100km/h alla 25sekundi....Smile
Ja sellega seoses julgeks teha "promo" Venemaa rehvitestile. Vajalik kirillitsa lugemise oskus, kokku 4 lehte.
Ühesõnaga, tegelikult on soomlastel talverehvide testimisel veel palju areneda, pole ma veel kohanud, et neil oleks rehvide kulutamise pink, kus rehvi testitakse talle lubatud suurima koormuse all!!!, et nad mõõdaks rehvi kummisegu kõvadust jne. Stopperit ja persetunnet kasutavad mõlemad aga kummalisel kombel lähenevad venelased tahtmise korral asjadele veel palju sügavamalt. НИИШП-Ралли 2000 Спорт korralike teravate naeltega võiks olla lumerallidele väga tõsine valik. Pole mõni aasta kaupluses Volga käinud, vanasti nad müüsid neid. Venemaal on hind 900 rubla tükk!

Но и это еще не финал. Впервые в истории шинных тестов Авторевю мы получили возможность подвергнуть покрышки ускоренным ресурсным испытаниям в лаборатории НИИШПа.
[Pilt: tyr-13.jpg]
Vasta
#15

Plyval, sinud viidatud test on aastast 2001...

Ja näinuna nii rehvitestide köögipoolt kui ka rehvide tootmist rohkem kui kord lähedalt, olen ma veendunud, et kulutamismasina taha küll asi ei jää. See on olemas ja kasutusel, lisaks kulutatakse päris testis neid rehve reaalsetes teeoludes ja seda korduvalt.

Maailm ei ole päris nii must-valge.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#16

(17-12-2010, 13:23 PM)Aspelund Kirjutas:  Plyval, sinud viidatud test on aastast 2001...
Ma ju kirjutasin, et 1964 ajakirja kõrvale sobib 2001 rehvitest kenasti. Lisaks on kõnealused rehvid oma põhimõttelt 70'test pärit, muutusi on ülimalt vähe. Pole olnud vajadust Big Grin

Mis nüüd lääne rehviteste puudutab: Sulle kannatab ajada igasugust ila, ajakirjanikele näidata mida iganes, määrab vaid ja ainult raha. Tead Sina ja tean ka mina, kuidas sõnademänguga saab teha imesid.
Loomulikult on maailma parimad universaalid väga lähedal spetsiaalidele, kuid niipea, kui "tavapärane" olukord muutub, ei jää ka parimatest suurt midagi järele. Veebruar ja just Harti poolt viidatud õhtupoolik oli täpselt see "eriolukord": tuisulumi, KÜLM!!! (Pärnus oli -20 + 20m/s tuul!) ja siis jääbki rolli mängima esiteks ülipehme kummisegu ja ülimalt spetsiifiline, vaid ja ainult sellisesse ilma projekteeritud muster. See oli täiesti tüüpiline Siberi lumeralli ilm ja sinna ongi antud rehvid ~30 aastat tagasi projekteeritud.

Ära unusta, et me ei räägi hetkel parimatest talverehvidest, millega talv otsa Eestis ringi sõita, Hart tõi sisse "imestuse", miks kadus kui "fekaal lehma ihust" tehtud pajaga Golfil alajõuline muuseum "siberi teel" eest ära. Oli veebruaris НИИШП-rehvi ilm, kolm nädalat on ka praegu seda olnud nendel teedel, kuhu me veebruaris suundume. Kui teaks, et tee- ja ilmaolud on samasugused, asuks mina НИИШП'e otsima ja neid naastama. Aga pole ju kindel ning mistahes teistsugustes oludes pole nendega suurt midagi peale hakata.
Vasta
#17

[Pilt: 1]


Täna sai rallitaunus siis ametlikult Eesti kodanikuks.
Paar päeva tagasi autot registris ette näitamas käies oli nagu ikka kena talveilm ja kuulsad tiblade talverehvid krudisesid mönust. Samas jääpeal kraapisid ka neljanda käiguga veel tühja.....44kw kirjutati passi sisse muide.
Söidumönu oli täie raha eest, metsateedel rahulikult hobused lahti lasta ja ainult irvita roolitaga....niikaua kui miski ajupuudega humanoid oma skooda kurvitaha keset teed lahtise uksega parkinud oli, et ise seal körval lund pildistada vms. Sai pidurdatud, ütleme nii.
Rattalaager sai probleemideta vahetatud, nüüd on käes käbi simmeri kord ja ka kardaaniristis on kerge loks sees. No midagi peab ju koguaeg teha olema ometigi.
Lähitulevikus on plaanis külastada tehnilise ülevaatuse punkti, et härrad vötaks heaks väljastada omapoolse kirjaliku arvamuse auto seisukorrast.

Samuti olen avatud vähempakkumistele 6v aku suhtes, sest eelmine aastavanune Varta on oma teenused löpetanud kahjuks. Ja ei tundu miskeid ülisooduspakkumisi näha olevat kuskil, 2+kilo(vana raha) julgetakse ilma silmi pilgutamata küsida.
Mulle sobiks ka kasutatud kuid töötav patarei, mitte et ma loodaks et neid kellelgi lademes vedeleb....

Vöi on kellelgi aimu mis nipid 12v peale ümberehitusega kaasneksid?
Ise suudan oma väikese aruga arvestada köigi pirnide, uue geneka, ahju-ja kojamehemootori vahetuse, äkki ka kondekas, süütepool.....starter peaks vist vana jääma, sest olen seda juba korduvalt 12v pealt käivitama pidanud ja vuriseb hästi.....veelSmile

Igatahes, seltsimehed, taliralli läheneb!


Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#18

Mitme aH'ga akut tarvis oleks?
Vasta
#19

Praegune oli vist 360 ja 77ah

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#20

Mõned ajad tagasi sai kodanike supp-i ja Kuban-i tähelepanelikkuseläbi Rallitaunuse tarbeks üks kasutet 6v tõstukiaku varutud, paraku kodanik 90Deville mittesiinmailviibimise tõttu on asjanduse katsetamine sujuvalt lükkunud 16. veebruari järgsesse perioodi. Kaasamõtlejatele tänud ja kummardused juba ette, mõistagi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne