Vene linttraktorid ja muud mullatöömasinad...

kylminaator Kirjutas:Lint on saaremaal aga ise olen tööasjus Tallinnas. Nüüd siis targem eks avardan otsinguringi rohkem.

Kui otsinguringi avardades oled hoorattakoja juba saanud või ei ole saanud, proovi vaadata lähemalt ka 80ndate aastate keskpaiga BMW startereid lehes/romulates? - kui leiad mõnes BMW starteri kinnituses sarnasusi originaal starteri kinnitustega ja eesmärgiks on traktoriga töötamine, mitte eksponaat...siis soovitan soojalt kasutada esimest, kimab kiiremini ringi ja käivitab käivitusmootori ka tühjema akuga ja talvel...vähemalt on ühel minu roomiktraktoritest nii...
Originaal starteri peaks aga jah... leidma veel naabrite kuurist...vähemalt, kui minu naaber tuleks küsima, siis mina oma kuurist leiaksin talle ühe hoorattakoja ja originaal starteri...
Vasta

Otsingug on kandnud vilja ning sobilik osa leitud vaja ainult külge kruvida Smile
Vasta

Poetan ka veits juttu .
Muidu isa sõitsi kunagi T-150 Vana Antsla kutsekoolis .
Vasta

Üks kategooria on täitsa kahe silma vahele jäänd, nimelt metsaveotraktorid, päris huvitavad masinad, mõtlen neid plaadi ja vintsiga linttraktoreid, aga olemas on veel vist laasjad ja peaelpanijad jne.
Vasta

(11-09-2008, 20:45 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Sai siis pisut ringi vaadatud... Ja seal see masin seisis!Big Grin

sellest traktorist vaevalt 5km kaugusel on teine sama sugune ja täiesti korras ja kasutusel põllutöödel olev T150
Vasta

(07-04-2009, 23:09 PM)mattias Kirjutas:  Üks kategooria on täitsa kahe silma vahele jäänd, nimelt metsaveotraktorid, päris huvitavad masinad, mõtlen neid plaadi ja vintsiga linttraktoreid, aga olemas on veel vist laasjad ja peaelpanijad jne.

Ei ole kohe üldse mitteSmile
Vasta

Täna tuli maast välja selline lint, on äkki sellisest siin juba juttu olnud ja risustan niisama teemat?

Kui ei, siis mille all sellised olid? Lint ise 106cm lai, näeb välja nagu 75-e poollai lint, aga liidetud kokku pikkade poltidega topelt laiaks. Topelt tähikuga masin olnud? Purunenud jupid olid suure kivihunniku kõrval, ilmselt siis miski masin, mis neid kive kokku kuhjas või lükkas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

http://fotoalbum.ee/photos/raunolend/56358449
http://fotoalbum.ee/photos/raunolend/56358451
http://fotoalbum.ee/photos/raunolend/56358459'

Sai ka siis ühe jossi vällja tõmbamas käidud.
Vasta

Tere,

Leidsin siinse foorumi hiljuti, loodan abi leida.

1) Kõrge heina seest tuli suvel välja selline vidin, nõukaajast pärit:
http://www.flickr.com/photos/rauast/sets...177803505/

Kas keegi oskab üelda, mis seade see on, kas kellelgi võiks olla huvi tema vastu või pean siiski vanarauaks ära müüma? Palju ta kaaluda võiks?
Praeguses asukohas Märjamaa-Vigala kandis on kahjuks ta ees ning endal vaja ilmselt ei lähe.

2) Lisaks on sealsamas läheduses vanametallistamise kandidaadid 2 traktorit, DT-75 (üks neist buldooseriga). Buldooseriga traktor on vanem, kuid mootor peal. Tegija saaks ta ilmselt käimagi (2-3a tagasi pandi korraks käima ja sõideti 20m varjulisemasse kohta), teine on uuem ja välimuselt parem, kuid mootor on kahjuks jalutama läinud. Mõlemal all kitsad lindid.

http://www.flickr.com/photos/rauast/

Kust oleks lootust leida mehaanikut, kes mul selle mootori käima ajaks, mis tasu eest?
Kui muud ei saa, siis vähemalt saaks mõlemad traktorid viia 50m eemale kõva kattega teele, kust saaks treileriga minema viia.

Või oleks huvilisi, kes nad ära ostaksid ja endal kasutusse võtaksid?
Põllule neid jätta kauemaks ei taha, metallikratid tassivad jupphaaval ikkagi minema.

Tänan info ja ka võimalike pakkumiste eest!
Võib ka privasse.
Vasta

Vaatan, et teema kuidagi mulla alla vajunud. Parandan seda viga ja lisan ühe lühikese video:
T-74
Et siis proovisime täna nati tööle saada, vaja oli plaaditäis sõnnikut ära lohistada. Oi seda jama mis pihta hakkas. Proovin napisõnaliselt kirjeldada seda protsessi:
Suure hurraa´ga vedasin radika sooja vett täis, ja siis asusime käivitama. Suure jebimise peale saime käivitusmootori tuksuma, aga seegi loobus koostööst kiirelt. Karpa jamas, membraan oli tüma. Et siis käisin sobrasin kuuriall varudes, lõpuks leidsin kõige ülemise riiuli kõige tagumisest nurgast kõige suurema kasti põhjast ühe karpa, millel membraan tundus suht ok. Sai siis kahest üks kokku, ning mootori külge tagasi.(selle ajaga jõudis vesi aga radikast välja niriseda, midagi, jälle kaks 20l ämbrit pihku ja padavai katla poole)
[IMG=http://img246.imageshack.us/img246/5336/dscn0829.jpg][/IMG]
Käivitamise katse number 2.
Käivitusmootor toimis kenasti, aga suur pipardas. Korra või kaks paugutas, sedagi tugeva doosi eetri abil. Kontrollisime kütte saadavust, sai seda kätte nagu joodik palgapäeval.
Peale mõningast ajutegevust ning suurel hulgal neid sarvilisi kolmhargiga vennikesi, leidsime et mäkra mängis kõrgsurvepump. Sellel ajal kui isa teda seal väikese õlitilga ja ebamääraselt suure võtmega tohterdas, läksin ma jälle veeämbritega katla poole. Ning peale seda kui olin emale seletanud, et kogu see vesi mis ma sealt ära vean, läheb põkale, mitte aga kuskile kõnniteele, et inimeste langemiskiirust mõõta, igaljuhul vee sain radikasse ja isa, kes otsis mobiilist välja kuusakoski numbri, tsiteerin ta sõnu: "Kui sa, kuradi rauarisu, nüüd mu need viimased ajurakud ka läbi n*ssid, siis ma viin su emeksisse ja saadud raha eest ostan tütrele pesuroti."(peugeot)
Õnneks asi lahenes ilma telefonikõnedeta, natt sai toimima. Isa lubas/sundis mind siis sangade taha ja nii ma siis oma tagasihoidliku 14 aastase sõidustaasiga (Paari kuu pärast tähistan oma 20. sünnipäeva) tegingi vajalikud toimingud ära.Smile
Ärge nüüd arvake, et mu isa vihkab vene rauda, ei ta peab seda endiselt parimaks. Asi on lihtsalt selles, et me T-40´l jooksis eelmine päev mootor kokku, Jumzil oli paar nädalat tagasi tagumine rehv tühjaks vajunud, ning T-74 töötas eelmine päev täiesti edukalt, vedasin sellega isiklikult Jumzi tööle, et siis kopaga see kokku jooksnud mootoriga vene-hiina ime töökotta lükata.
Tegin siit ka omad järeldused, olgu sul neid masinaid ükskõik kui palju, aga töölepingu ütlevad nad kõik ikka korraga üles.Big Grin
Igaljuhul, peale töödega ühelepoole saamist, järgisin traditsiooni, ehk siis avasin purgi rocki, tardusin paariks sekundiks fanfaristi asendisse, millele järgnes röhitsus, mis teeks ka päris sead kadetaks. Tegelikult oli see eelnev õlu lihtsalt boonus, õige traditsioon on see, et purgil ots maha ja siis korstna otsaWink
pilt

Granny, do all fairy tales begin with, "Once upon a time?"
No dear, theres an entire series starting with, "If Elected I promise."
Vasta

Surfasin Läti ja Leedu traktorimüügi portaalides ja seal oli saadaval mitu foorumis palju arutletud ja meil haruldast roomiktraktorit T-150.
Lõunanaabritel kaks (1983/85 vl.) ja Leedus üks 1988a vl. koos adraga PLN-5-35

http://www.ss.lv/ru/agriculture/agricult...ors/photo/ - täpsem otsing tehke ise

http://auto.plius.lt/skelbimas/zemes-uki.../id-873275

Sellest võib järeldada, et sealmail kasutati neid rohkem, või siis hoiti paremini.
Vasta

        Vot selline lumi.Pole võibolla päris hästi aru saada.
Vasta

Tere.Olen tükk aega selle foorumi külastaja olnud ja otsustasin Teiega
liituda.Tehnika alati huvitanud.Olin toona veel poiske,kui Elva EPT
maaparandusmasinad ümber talu müristama hakkasid.Sai siis ikka
filmirullide kaupa pilte plõksitud.Enamus jäigi negatiividele, sest ei
viitsinud kõike fotopaberile suurendada ja ilmutada.Nüüd kus olemas
selline skänner,mis skanneerib otse filmilt - nägid lõpuks kõik pildid
ilmavalgust.Seda siis kõigest veerandsada aastat hiljem Smile Toona
oli plaanis koostada miskit kataloogi sarnast,kus võimalikult palju
erinevat tehnikat.No üle saja erineva masina õnnestuski mul pildile
saada.Need on galerii alguses inv.numbri järgi reas.Siit ka palve,kui
kellegil on veel pilte Elva EPT tehnikast ,töödest,tegemistest- võiks
siiasamasse foorumisse üles laadida.Kui on probleeme üles laadimise
või skanneerimisega,võin võimaluse korral (Tartumaa)piires abiks olla.
Nagu mainisin saab skännida ka filmilt(negatiiv,positiiv,diapositiiv)
Aga minu pildid on aadressil
http://picasaweb.google.com/118166576673...48/ELVAEPT#

Vasta

Lp Krossifänn, kõigepealt tere tulemast! Valgusta mind, mis nimetusega ja palju raha selline skänner maksab, mis nii hästi maha kopeerib? Minu HP scannjet 3770 kaane sees on ka mingi õõs filmijuppide jaoks, kuid mõistlikku piti ma kätte saanud pole. Ja kas negatiivi pöörad arvutis positiiviks? Fotofirmad ikka võtavad röögatu raha ja neil pole vast aegagi kümneid linte läbi veeretada. Kaamera 8mm Super`lt DVD-le ümberkirjutamine on vast päris ulme, mida enam kuskil ei tehta?
Vasta

No tere jah. Skanneri margiks on CanoScan 5600F.Sai ostetud umb.2 aastat tagasi ja maksis siis vist mingi 2500 EEK-i.Müüja veel soovitas,et led valgustusega ja tumedamate negatiivide jaoks parem.Tegelt on ta tavaline skänner,millele saab lisada nö.filmilindi hoidja.Korraga saab sisse panna 6-e kaadrise filmiriba.Skänneri menüüst pead valima,mis tüüpi filmi sisse panid.
Näit black&white või color negative.Kui on õige seade siis pilt tuleb juba sellisena nagu peab.Ausalt öelda ma ei tea,mis sihuke skännimine kuskil ateljees maksab aga kui on hulgim negatiive siis tasub igaljuhul endale sihuke
aparaat osta.Arvan,et praegu on juba uuemaidki mudeleid müügil.
Vasta

(13-01-2011, 22:58 PM)krossifänn Kirjutas:  Aga minu pildid on aadressil
http://picasaweb.google.com/118166576673...48/ELVAEPT#

Märkimist väärt album. Väga head pildi ikka!
Vasta

Killuke ehedat ajalugu - väike samm inimkonnale, aga suur hüpe vanatehnikahuvilisele.
Vasta

Tere jälle ja tänud positiivsete kommentaaride eest ! Toona kui neid pilte sai tehtud siis mõni eakaaslane arvas,et"haige oled või,mis neist traktoritest ikka pildistad"? Tuleb välja,et polnudki nii haigeCool
Tahaks selgitada mõne pildi img326 ja img327 taustast.MI-2 ei olnud sugugi
Elva EPT "hingekirjas".
Lugu oli aga selline:Kõrgepingeliini alt võsajuurimise käigus kärgatas järsku justkui äike ja toore lepa vms.latv põles ja särises nigu säraküünal.Kusjuures puu ja traatide vahel oli õhuruumi ikka paar meetrit.Pauk oli kõva.Jossi ja jossimehe endaga ei juhtunud midagi.(välja arvatud jossimehe ehmatus muidugi).Suht kiiresti aga oli kohal helikopter- tegelastega,kes asja uurimas.
Ei oska öelda kas sellest tuli suur jama või,et kas keegi karistada-noomida sai.
Igatahes peategelased(süüdlased) poseerisid rõõmsalt kopteri ees.
Need on minu meenutused; aga EPT meestel endil oleks kindlasti palju huvitavat meenutada ja rääkida.Küsimus ainult selles- kuidas neid mehi leida
ja siis foorumisse tuua ? Mõtlen siin kõiki ,kel midagi huvitavat pajatada.
Mis Teie arvate- vanemad foorumi kasutajad???
Vasta

(15-01-2011, 01:33 AM)krossifänn Kirjutas:  aga EPT meestel endil oleks kindlasti palju huvitavat meenutada ja rääkida.Küsimus ainult selles- kuidas neid mehi leida
ja siis foorumisse tuua ? Mõtlen siin kõiki ,kel midagi huvitavat pajatada.
Mis Teie arvate- vanemad foorumi kasutajad???

Ega muud kui vanaisadel hõlmast kinni ja las pajatavad! Kui ise ei saa postitamisega hakkama, on ju nooremad abiks. Eriti nii väleda klahviklõbistamise oskuse ja huumorisoonega kui üks isakõuts meie foorumis. Aeg on halastamatu ja inimese mälu ei kesta igavesti, parem ikka kirja panna.
Tänuväärne töö igatahes!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Tere jälle.Otsisin üles raamatu,mis sai kunagi antikvariaadipoest ostetud.Maksis
siis 50 kopikat.Trükitud aastal 1963.Huvitav selle poolest,et seal kirjas kõik
põllumajandus jms.tehnika mis tollal saadaval(müügil)oli.Eriti huvitav on,et orient.hinnad ka.Ma tõesti ei viitsi tervet raamatut sisse skännida ja netti üles riputada aga mõned huvitavamad asjad skännisin siiski sisse.(raamatus on umb.400 lehekülge ja tooteid 10-neid kordi rohkem)
Alustades roomiktraktoritest on huvitav lugeda,et juba tol ajal oli kirjas T-130.
Pilti ja hinda küll pole aga jutt on.Minu teada ilmusid esimesed T-130-d Eestisse kuskil 1978a.kanti.(Elva EPT galeriis ka üks sihuke esimesi.nr.318 tehasesilti polnud kahjuks alles aga õhupuhasti kuju oli juba sihuke mida pole varem ega hiljem näinud)
Nii-et venelastel läks ikka päris palju aega enne kui plaanist asja saiSmileSamal ajal jätkati T-100M3-de tootmist.Ise olen näinud kõige uuemat tehasesilti väljalaskeaastaga 1981.
Drenaashiekskavaator ETN-171 oli päris kallis.Ja mis veel.Näit.ZAZ 965
"maanteemuhk" maksis rohkem kui GAZ-51A.
Aga vaadake ise:http://picasaweb.google.com/118166576673254374648/PollumajanduslikTehnika

Miskit läks nihu.Proovin uuesti
http://picasaweb.google.com/118166576673...likTehnika#
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne