Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Nimelt sapakal peal nüüdseks vesijahutusega mootor, seda nüanssi ärakasutades plaan soojendusradikas ette vedada. Nüüd aga küsimus, millega vedada. hetkel on mõttesse jäänud vask torud või spets kuumuskindel voolik, mõlemad odavusega ei hiilga aga vasktoru meeter kallim, plus seal käändmikke ka vaja. Lisaks tuleb ette, kõige ülemisse kohta ventiil või kraan, kust õhutada.
Kuna sapakas oma ruumikusega salongis ei hiilga siis esialgu ongi vaja välja mõelda mis, kuidas ja kustkohast.Alguse peaks see saama ilmselt kõrvalistuja poolsest tagaseinast, kütusepaagi kõrvalt, ja mööda kõrvalistuja poolset põhja(vms) ette kõrvalistuja jalgade kohale.
Äkki kellegil veel miskit ideid, on ise kokkupuutunud või oskab soovitada?
Joosep
Postitused: 454
Teemad: 16
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Ma pakun ,et saab ka aluplex veetoruga panna. See võibolla ei anna niipalju soojust ära kui vask. Hea on painutada kah ja saab hästi põhja ligi panna.
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
aga on keegi kokkupuunund miskit levinuma asjaga, mida kannataks kasutada eesotsas õhutamiseks?
Postitused: 1,065
Teemad: 28
Liitus: Mar 2006
Maine:
10
Romulast vaata mõni voolik millel õhtusnippel küljes(audi).
Postitused: 4,169
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
24-01-2011, 11:54 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-01-2011, 11:55 AM ja muutjaks oli
PlyVal64.)
Jossu, ma siiski ei taipa, miks Sa vägisi tahad mootorit räigelt maha jahutada? Sapparil on ju taga ruumi laialt käes, lisaks ju mõlemal poolel õhuvõtt radikale olemas. Nii pika trassi sees piisava voolavuse tagamine nõuab päris kabedat veepumpa aga tavalisel pajal, kus veesärk pikkusega ei hiilga, ei pruugi pumbal jõudlust jagudagi. Muuseas, IGA põlv ja pööre võtab seda veel maha ka.
VW bokser-vesijahutused ja ka Škoda on projekteeritud pikkadele veetrassidele, tavaline mootor mitte. Või krossi-romuralli masinad, kus ongi eesmärk maksimaalne jahedus ning kütusekulu ei ole obligatoorne. Teine variant on siis leida mõni vana suure radikaga küttesüsteem mis suunab sooja kas tuppa või õue ja sellest teha tuleseina taha salongiküte. Tagasivool pika serpentiin-vasktoruga või jagatud mitme toruga (Y-liitmikega lahku-kokku) põhja all, mis siis veel jääksoojust ära annab. Võimalikult lühike kuum sisse ja pikk jahutav toru tagasi. Suvel lükkad klapi õhku toa asemel näiteks põhja alla puhuma.
Postitused: 1,302
Teemad: 24
Liitus: Jul 2009
Maine:
41
Väikebussidel on mõnikord küljes salonglisaradikad, mõnikord on ka eletripumbad millega tsirkulatsiooni tagatakse. Võimalik et vajalikud komponendid saaks sealt. Kui kasutatut pole võtta, siis odavaim uus selline võiks leiduda gazell-bussi küljest.
Õhutamiseks võid kasutada tõesti originaalnipleid volkari-audi küljest. Õhutusnippel on olemas ka tagamootoriga skodadel. Aga võid ka robustsemalt läheneda, pannes toru kõige kõrgemasse kohta kraani. Õhutuseks kraan lahti, ootad kuni enam mulle ei tule ja kraan kinni.
Võibolla oleks parem vedada toru põhja alt ja vajadusel soojusisoleerida. Miks - sest kui mõni neist torudest peaks lõhkema või liitmik järele andma, siis välja purskav aur ja vedelik võib sõitjatele põhjustada päris ränki põletusi.
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Aluplex torud sai veetud, 20mm siseläbimööduga ja mahtusid mõlemad ühepoole küljekarpi ära, õhutuseks sai ostetud kolmik kus kraan otsas... jääb äretada soojenduseradika täpne asukoht ja õhusuunajad.
Postitused: 105
Teemad: 26
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
juhul kui veepump nõrgaks jääb siis võin sulle pakkuda 12v tsirkulatsiooni pumpa mille saad voolikut vahele panna.
Postitused: 659
Teemad: 24
Liitus: Nov 2008
Maine:
7
Kas projektist pildimaterjali ka kuskil on???
Või olen ise tähelepanematu olnud...
Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.