Ikarus, osa 5

Ehk on see Ikaruse-spetside jaoks ammu teada minevikufakt, aga selline lugu ajalehest Sakala (18.07.2002):

"Soomaale sõidab ratastel kohvik
Soomaa rahvuspargi külastuskeskuse juures pakub Uku-nimeline kohvikbuss nädala sees võimalust keha kinnitada.
Ümberehitatud Ikarus 260 bussis kohvikut pidava osaühingu Transpo-Reisid juhataja Jüri Kruusamäe sõnul esmaspäeviti turiste ei toitlustata, sest siis oleks külastajaid liiga vähe. Samuti pole bussi kohal nädalavahetustel, mil seda mitmele poole üritustele tellitakse.

«Ega kliente just palju ole, kuid bussi kodus hoidmine pole kasulikum. Soomaal on ta vähemalt inimestele vajalik. Tuleme ots otsaga kokku,» rääkis Kruusamäe.

Rahvuspargi direktori Meelis Suurkase teada Soomaal ühtegi teist kohta, kus ette teatamata süüa saab, ei ole.

«Meil on sellest bussist suur abi, sest toitlustamine on siin kogu aeg probleem olnud,» kiitis Suurkask."


Huvitav oleks teada, kust see Ikarus pärines ja kaua antud kohvik toimis. Vb leiduvad sellest kohvik-bussist isegi mingisugused pildid.
Vasta

(19-09-2010, 20:20 PM)Mister X Kirjutas:  Ehk on see Ikaruse-spetside jaoks ammu teada minevikufakt, aga selline lugu ajalehest Sakala (18.07.2002):

"Soomaale sõidab ratastel kohvik
Soomaa rahvuspargi külastuskeskuse juures pakub Uku-nimeline kohvikbuss nädala sees võimalust keha kinnitada.
Ümberehitatud Ikarus 260 bussis kohvikut pidava osaühingu Transpo-Reisid juhataja Jüri Kruusamäe sõnul esmaspäeviti turiste ei toitlustata, sest siis oleks külastajaid liiga vähe. Samuti pole bussi kohal nädalavahetustel, mil seda mitmele poole üritustele tellitakse.

«Ega kliente just palju ole, kuid bussi kodus hoidmine pole kasulikum. Soomaal on ta vähemalt inimestele vajalik. Tuleme ots otsaga kokku,» rääkis Kruusamäe.

Rahvuspargi direktori Meelis Suurkase teada Soomaal ühtegi teist kohta, kus ette teatamata süüa saab, ei ole.

«Meil on sellest bussist suur abi, sest toitlustamine on siin kogu aeg probleem olnud,» kiitis Suurkask."


Huvitav oleks teada, kust see Ikarus pärines ja kaua antud kohvik toimis. Vb leiduvad sellest kohvik-bussist isegi mingisugused pildid.
Seisis Viljandis nii 5 aastat tagasi veel.
[Pilt: IMG_0009.sized.jpg]
Vasta

(19-09-2010, 23:02 PM)Regardman Kirjutas:  Seisis Viljandis nii 5 aastat tagasi veel.
[Pilt: IMG_0009.sized.jpg]

Mäletan seda bussi, seisis 90`ndate lõpus ühel Pärnu automüügi ja parkimisplatsil. (Hetkel asub samal maal Kontserdimaja ja parkimismaja) Sees olid lauad ja toolid. Osta sai friikartuleid, grillvorsti ja karastusjooke. Täismeestel oli see rohkem tuttavatega õlle ja longero joomise koht.
Vasta

See kadus sealt 2006a. paiku. Kui veab,on buss Viljandi lähistel veel tänini alles,kuigi registrist maha võetud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Lõiguke ajakirjast "Küsimused ja Vastused" nr 20 1981.a. lk. 44

"Ungari tehas "Ikarus" ekspordib oma autobusse paljudesse riikidesse. Seepärast toodetakse ka busse, mida ekspluateeritakse eritingimustes. Neist mõnest kirjutasime ka "Küsimustes ja Vastustes" nr.2. Sedapuhku veel kahest "Ikarus 255.73" on ette nähtud kasutamiseks meie maal Siberis ja Kaug- Põhjas.Sellel on käivitamise eelsoojendus, akumulaatorid asuvad soojendatavas kastis, kütusepaagil ja kapotil on soojusisolatsioon. Mootor käivitub kergelt ka pärast pikemaajalist seismist temperatuuril -40`C. Tänu kere heale soojusisolatsioonile, erilisele põrandakattele, kahekordsetele akendele ning heale küttesüsteemile on isegi 40-kraadise pakasega salongis sooja 15 - 18`C. Huvitav on ka mudeli 255 teine variant, mis on ette nähtud laste veoks.Selle salongis on 104 lastetooli ja 5 istet täiskasvanuile".


Mõõdukas vaesus on parim restauraator.
Vasta

laste buss

[Pilt: 255gy.jpg]
Vasta

(14-06-2010, 22:43 PM)Edel Kirjutas:  Ühe Ikaruse elutee sai otsa. Valma külas keset põldu seisnud 260 Viljandi vanarauakokkuostus CRONIMET viimatisel nädalavahetusel.

Tänu oma töid jäädvustavale puksijuhile on pilti olemas ka selle Ikaruse viimasest teekonnast, olgu siia tagantjärgi lingitud:
http://picasaweb.google.com/teemupuksiir...2528213938
Vasta

Leidsin mõned ülesvõtted Pärnust - kindlasti teab keegi ka neid busse.
Vabandused, ma ei saanudki oma postitusele pilti külge. Äkki keegi annaks oma aadressi, ma saadaks talle ja siis paneksite üles?
Vasta

(20-02-2011, 18:05 PM)landed Kirjutas:  Leidsin mõned ülesvõtted Pärnust - kindlasti teab keegi ka neid busse.
Vabandused, ma ei saanudki oma postitusele pilti külge. Äkki keegi annaks oma aadressi, ma saadaks talle ja siis paneksite üles?

Parem klõps pildil>propertis ja sealt vaata kui suur on pildifail. Kui üle 175 kb, siis võib tõrkuda küll. Mõne pilditöötlusprogrammiga tee väiksemaks.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(20-02-2011, 19:18 PM)aavu Kirjutas:  
(20-02-2011, 18:05 PM)landed Kirjutas:  Leidsin mõned ülesvõtted Pärnust - kindlasti teab keegi ka neid busse.
Vabandused, ma ei saanudki oma postitusele pilti külge. Äkki keegi annaks oma aadressi, ma saadaks talle ja siis paneksite üles?

Parem klõps pildil>propertis ja sealt vaata kui suur on pildifail. Kui üle 175 kb, siis võib tõrkuda küll. Mõne pilditöötlusprogrammiga tee väiksemaks.

upload.ee abiks piltide üleslaadimisel.
Vasta

Keegi humorist Skasenko on EdRi Ikarusega kurja nalja teinud:
http://kuulutaja.com/ad_view.php?id=1521
Vasta

(26-02-2011, 22:37 PM)Mister X Kirjutas:  Keegi humorist Skasenko on EdRi Ikarusega kurja nalja teinud:
http://kuulutaja.com/ad_view.php?id=1521
HuumorisaitBig Grin


Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Niipalju leidsin Ülemiste filiaali õuest pilti. See on suurendatud mingite türgi busside esiklaasilt peegeldunud ja siis õigeks pööratud failist.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid196258
Sealt leidsin huvitava lingi, Saksas toimub, õigemini täna lõppeb Ikaruste kokkutulek. Lugesin pildilt kokku 10 Ikarust eri ajastutest.
http://www.freundeskreis-ikarus.info/
http://ikarusbus.siteboard.eu/f74t3277-2...-2011.html
http://ikarusbus.siteboard.eu/f79t3517-2...oebau.html
Für alle Statistiker hier nochmal die Teilnehmerliste mit Startnummern:

#1 Ikarus 263.01 1990 KVG Dreiländereck mbH, Zittau LÖB-NV 66
#2 Ikarus 280.02 1990 Chemnitzer Verkehrs-AG, Chemnitz C-NV 264, Wagen 335
(Nennung durch Arbeitsgemeinschaft Straßenbahnfreunde Chemnitz e.V., Chemnitz)
#3 Ikarus 311.51 1969 Böhmes Gesellschaftsfahrten, Dresden DD-MB 769 H
#4 Ikarus 55.52 1969 Helke & Wolf GbR, Callenberg Z-IK 55 H
#5 Ikarus 66.62 1972 Dresdner Verkehrsbetriebe AG, Dresden DD-VB 1972, Wagen 160
(Nennung durch Historische Kraftfahrzeuge des Dresdner Nahverkehrs e.V., Dresden)
#6 Ikarus 250.53 1973 Omnibusbetrieb Quitzk, Kolkwitz CB-04132 (Kurzzeit-Kennzeichen)
#7 Ikarus 255.72 1978 F. Winter/R. Völckel, Saalfeld SLF-IK 78 H
#8 Ikarus 266.25 1986 (privat), Polgar (HU), ex Kapos Volan Zrt., Kaposvar (HU) P-02371/11 (HU)
#9 Ikarus 260.02 1988 Dresdner Verkehrsbetriebe AG, Dresden DD-VK 402, Wagen 401 204-5
(Nennung durch Historische Kraftfahrzeuge des Dresdner Nahverkehrs e.V., Dresden)
#10 Ikarus 260.43 1988 KVG mbH Börde-Bus, Oscherleben BK-IK 260, Wagen 17
#11 Ikarus 260.43 1989 Erfurter Verkehrsbetriebe AG, Erfurt EF-NM 64, Wagen 314
(Nennung durch Freundeskreis Ikarus)
#12 Ikarus 280.03 1988 D.Jaschen, Byhleguhre, ex KVG Dreiländereck mbH, Zittau, ZI-V 856 B-0416 (Kurzzeit-Kennzeichen)
(Nennung durch Buspage Berlin/S.Soujon)
#13 Ikarus 280.26 1986 Miejskie Zaklad Komunikacye (MZK), Poznan PO-6172H, Wagen 1545
(Nennung durch Klub Milosnikow Pojazdow Szynowych (KMPS), Poznan)
#14 Ikarus 280.08 1988 M. Jiros, Praha (CZ), ex Comett Plus, Tabor (CZ), ex CSAD, Strakonice (CZ) 8S3 2237 (CZ)
#15 Ikarus 280.03 1989 L. Körten, Ronneburg, ex PNVG Merseburg-Querfurt mbH, Merseburg, MER-LW 78 Z-04047 (Kurzeit-Kennzeichen)
#16 Ikarus 411.08 1995 Klub Milosnikow Komunikacji Miejskiej Warszawie (KMKM), Warszawa WJ 75 V (PL), Wagen 6550
#17 Ikarus 250.67 1989 Regionalverkehr Erzgebirge GmbH, Annaberg-Buchholz HC-0644 (rot), Wagen 13/8706
(Nennung durch Kraftomnibus e.V., Mittweida)

Zur Fahrzeugpräsentation auf dem Altmarkt am Sonnabend Nachmittag wurden die drei Teilnehmer mit der weitesten Anreise vom Oberbürgermeister der großen Kreisstadt Löbau, Herrn Buchholz prämiert:

#8 Ikarus 266.25 (859 Km)
#16 Ikarus 411.08 (588 Km)
#10 Ikarus 260.43 (336 Km)

Auch wenn nicht alle Dinge perfekt gelaufen sind, so war es DOHC hoffentlich für alle ein Wochenende mit schönen Erlebnissen, interessanten Gesprächen und neuen Einblicken.

Saksakeelsest jutust selgub, et kohal oli 17 Ikarust.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Ikarus busside "maaletoomine" Fotod pärinevad fotoarhiivist.

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=93234
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=326184


Mõõdukas vaesus on parim restauraator.
Vasta

Reisija silme läbi üks video Venest Novosibiriski piirkonnast http://www.youtube.com/watch?v=p-j7Uk1KN...ideo_title

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Kas keegi teab Ikarusi mootori klappide mõõte? Tõenäoliselt on ka erinevatel mudelitel erinevad mootorid ja erinevad klapid olnud. Seoses ühe teise projektiga tekkis vajadus sobivaid klappe saada ja soovitati Ikaruse klappide seast otsida. Vajalikud mõõdud oleks siis: taldrik 45mm, sääre diameeter 10mm ja sääre pikkus 185 mm. Kas Ikaruse klapid on midagi sarnast?

Kui juhuslikult kellelgi on mingeid sarnaste mõõtudega klappe, siis võib julgelt pakkuda. Vaja oleks üks sisselaske- ja üks väljalaskeklapp. Natuke suuremad sobivad ka, aga väiksematega ei ole midagi teha.

Tänan!
raudpats1@hot.ee
55670500
Vasta

Täna tuli Kõrvekülast Aovere poole Ikarus vastu, summuti oli kusagilt ülevalt välja toodud ja tossas. Mingi remondi buss äkki? Tänapäeval vist eriti tihti enam ikarusse liikumas ei näe.
Vasta

(19-06-2011, 21:26 PM)vento Kirjutas:  Täna tuli Kõrvekülast Aovere poole Ikarus vastu, summuti oli kusagilt ülevalt välja toodud ja tossas. Mingi remondi buss äkki? Tänapäeval vist eriti tihti enam ikarusse liikumas ei näe.
Eks vast Tartu tehniline abi.
Vasta

Postitus ühest teisest teemast:

RE: AKTSIOON IKARUS-250
TAKi arhiivist on leitud dokument, mis tõendab, et see Värskast Järva-Jaani jõudnud Ikarus-250 on pärit TAKist ja sõitis seal garaaþinumbri 3073 all linnadevahelistel liinidel. Olen isegi selle bussiga kunagi Leningradi sõitnud. Bussi riiklik number oli 47-37 ЕАГ. Ametlikult teda Põlvamaale ei müüdud, vaid kanti maha maikuus 1983, 7-aastasena.

Lisaks üks Harri Orgi pilt sellest bussist 1978. aastal.


Teemasse: pilti vaadates näen tagapool kahte plaststangega Ikarust. Minuteada hakkasid sellised tulema alles 1980aastal?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne