(25-03-2011, 14:21 PM)v6sa Kirjutas: Lõpetame nüüd offtopiku ja räägime kütusesäästust, eks.
Olgu.
Olen teinud oma isiklike vanuritega aastate jooksul hulga katseid.
Jaguar XJ6, 4,2, 1978a, kaks karbussi. Maanteesõit.
95 bensuga kütusekulu 12,7l/100km-le. Normaalne. Tehasekulu on 13 lubatud.
98 bensuga kulu 11,8l/100km-le. ???
91 pole proovinud, aga võib arvata, mis saab.
Pea minimaalselt lihvitud (umbes 0,3 - 0,5mm)
Muud pole tuunitud. Rõnga lukuvahe tehase normi piires, klapid tihedad.
Täissünt, võimalikult paks (kuumalt, eksole, mõõdetakse õli paksust) sees.
Linnas on kulu niikuinii nii suur (kuni 30l/100le), et vahet pole. Ikkagi vana auto, raske kondipump ja kolmekäigune automaat.
'
Jaguar Mark VII, 1955a.
Umbes samad numbrid, s.o. kõrgema oktaaniga võtab vähem.
Pea lihvitud sama vähe. Manuaalkast annab pisukese säästu. Klapipuksid on sõjajärgsetel kõigil Jagedel niikuinii normaalsed, s.o. ei vaja mingit lisamäärimist.
Järeldus 1: ma ei näe põhjust muuta asju, mida ma muuta ei saa. Lennukibensiin oleks liiga kallis.
Mis EGR-i puutub, siis viimased katsed 2005a Navaraga (ligi kaks tonni Jaapani rauda + plasti, nelivedu (vähemalt jookseb kaasa):
EGR-iga maanteel 8,4l/100le.
EGR kinni blängituna: 7,9l. Ehk sääst suht väike. Mootor, vist, teeb pisut teist häält, kui EGR-iga. Tundub, et ragiseb rohkem. Muud midagi. Traktori värk.
Vblla 1,9 diisel Golfiga oleks effekt parem, pole proovinud.
Navaral õnneks veel nii "loll" elektroonika, et ei saa EGR-i kinnipanekust aru, enamus sõidukaid sellest ajastust hakkavad sihukese triki peale check engine`t põletama. Samuti proovitud ja ravi, v.a. originaali taastamine, pole. Parim tulemus uutega: Jaguar kaheliitrine diisel X-type, pärast blänkimist, alul käis hästi, kulu alla 5e, pärast Norra kütust ja 5000km ikkagi "avastas", et midagi on halvasti ja läks siwa limp mode`i.
Mis me järeldame veel?
Mina seda, et:
1. Sõbra 535-l on pihusti kulunud, mootor kohvi, õhumõõtja valetab (voolurajad kulunud), pidurid peal jne jne.
2. 91 või 87 bensiiniga oleks kulu vastavalt veel suurem, niiet vahet pole. Ainult tihedamalt pead bensukas käima, kuigi liiter on odavam.
3. Antiroheline mõtlemine pisut säästab, aga seda ei saa paljudel juhtudel rakendada, sest ega autotootjad kah rumalad pole; EGR-e jms jura on ju kasulik müüa...
Kui ikka kollane mootorituli vastu silmi plingib, viib see kaasaegse euroinimese endast välja...