Küsimused T-40 kohta

Tead, hangi raamat, hangi suvaline raamat, kus on sees pöörispeapump! Nädalavahetusel saaks ma sulle siia pildi ka skännida aga mul pole lihtsalt raamatuid siin praegu. Muidu saaks nii abi osutada. Töötava mootoriga ei toimu enam mingit õhutamist. Veel süsteemis olev õhk eraldub sealt tagasivoolu kaudu ise. Päris kindlasti hangi raamat (või oota, kuni ma ise või keegi teine siia pildi organiseerib), sest mul jooksis praegu silmade eest läbi, et mis asju Sa võid õlilisamise korgiks pidada ja see ei pruugi pumba ja traktori kasutamise suhtes hästi lõppeda. Üldiselt peale pumba stendimist pannakse õli sisse pöörispeal regulaatori luugist (see on see nelja kruvipeaga poldikesega luuk, pumba vasakul küljel). Kui sa selle luugikese lahti päästad, siis vaata ka, kas ja mis sealt välja voolab.
Täiesti tavaline mootoriõli sobib küll, nt. seesama mis sul mootoris on.
Vasta

Siin ühes teises teemas oli link raamatutele, venekeelsetele.
Aga paneme uuesti siis:
http://publ.lib.ru/ARCHIVES/L/Lipeckiy_T...TZ.html#03
Mainitud teema ise:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=36605
Vasta

[Pilt: pump.JPG]

Nagu ma aru saan ,siis õli kallan sisse nr 6 avast. Kontrollin avast nr 12. Välja peaks saama lasta nr13 avast. Või on seal regulaatori jaoks eraldi õli?
Vasta

Ma olen ikka selgeltnägijaBig Grin Ära pane pahaks. Objekt tähisega "6" võib rahumeeli rahule jätta. Sealt sa õli sisse ei saa valada.
Sellest kontrollavast saad pritsiga sisse ajada või siis võtad selle nelja kruviga luugi külje pealt lahti ja valad sealt sisseWink viimasest ma arvan, et lihtsam seda teha. 13 jah tühjendus.
Vasta

[Pilt: pump2.JPG]
Panen veel ühe pildi.
Vasta

No, kui Sa soovid, vala siis kraadiketta juurest seda õli sisse. Kuigi lihtsam ja kordades kiirem, oleks sellest nelja kruviga luugist, ühtlasi näeksid ka selle ära, mis sealt välja voolab (kui voolab).
Vasta

Ma pole seda pumpa kunagi lahti võtnud. Põhimõtteliselt ei saa sellest nelja poldiga kaanevahelt õli välja joosta ,kui seal see kamber on ühine ja õli kontrollava on kaanest allpool. Iseasi on siis ,kui seal on eraldi kambrid ,kus õli sees on. Joonised on ka nii kirjud ,et midagi aru ei saa.
Vasta

Mitmeid eraldi tankimist vajavaid ruume ei ole. Kui luugi lahtilaskmisel hakkab mingit ollust välja voolama on pumbapeal probleeme tihendiga ja kütus voolab korpusesse. Sellest räägime aga mõni teinekord. Praegu vaata, et massina jooksu saadWink
Vasta

Regulaatori vihtidevõlli kohal olev kork on rõhutasandi, venekeelses kirjanduses ka sissevalamisava kork. Õlilisamiseks ta siiski hästi ei sobi- õli vajub sealtkaudu läbi laagri alla aeglaselt, samuti võib kergesti midagi pumpa sattuda. Gruppeni mainitud nelja poldiga luuk on hea tihendiga, kannatab palju kordi lahtivõtmisi. Sama luugi alla läbi tihendi on tehases leitud koht tihvtile, mida kasutatakse pumbapea vahetusel kogu krempli kooshoidmiseks.
Vasta

Üldiselt ma arvan ,et pump peaks korras olema ,sest siiani pole kütust ega õli lekkinud va käsipump pritsib varre vahelt välja selle võtan nv lahti ja kas siis uus tihend või läheb uus pump. Töötas traktor hästi. Iseasi ,kas seal on õli, mida lekkida. [Pilt: PC300028.JPG]
Mõtlesin ,et ostan filtri valmis, kuid müüa ütles ,et T-40 on palju erinevaid filtreid pandud. Ta arvas ,et bellarussiga sarnane filter peaks käima. Oskab keegi pildi järgi ütelda ,millel veel sama filter võiks olla ,et saaks täpsemini määratleda ,mis filtriga tegu.
Nagu näha on mindagi imelikku ka esimese ja teise silindriga, sest õli ajab väljalaskekollektori vahelt välja. Kipun arvama ,et mõra on kaanes ja siis surub õli väljalaskesse. Kuna nagu jõudu on ja hästi käib ,siis ei kahtlustaks ,et kolvialt õli üles surub.
Vasta

Pilt korras. Ma vaatasin jah sealt ventilaatori poolt aga täiesti korras ja puhas. Tavaliselt hakkab sooja mootoriga kohapeal tiksudes sinist viskama sumbutist. Peaks mõtlema ,et millega saaks diagnoosida, milles viga on. Siiani pole eriti keegi süvenenud sellesse ,sest töötegemist ei sega. Mõtlen ,et kui kaan maha võtta ,siis peaks näha olema ,mis sees on,et kas õli tuleb silindrist või kuskilt kus mõra olla saaks. Saan aru ,et üksiku kaane maha võtmiseks peab kollektorid maha võtma. Aga kollektori poldid on ka sellised kahtlased.
Vasta

Täna tuli mõte ,et võiks ehitada hüdrosüsteemi kuidagi nii ringi ,et roolivõimendi jaoks oleks pump eraldi, et saak selles ripsüsteemi vähe paremini tööle madalamatel pöötetel. On keegi midagi juba ehitanud ja on sellest asjast midagi välja tulnud? Ühe mõttena tuli ,et võiks panna hüdropumbale mingi ülekande vahele ,et saaks kaks pampa panna. Teine varjant on panna sõiduauto roolivõimendi pump rihmapealt tööle.
Vasta

(10-05-2011, 10:57 AM)gruppen Kirjutas:  Mis puutub siin eelkirjutaja soovitus regulaator kütusest tühjaks lasta ja uus õli sisse panna, siis olen nõus. Sest nagu näha on olnud, siis peale pumbaremontija enam keegi kunagi sinna uut õli ei pane/vaheta, hoolsatest omanikest.

Millisest regulaatorist jutt käib ja kus too asuda võiks?
(10-05-2011, 12:50 PM)v6sa Kirjutas:  Üldiselt ei ole diiselmootoriga masinal probleeme, kui kasutaja ei lase kütusel lõppeda või hooldamatusest süsteemi tuksi minna.
Süsteemi hooldus-filtrid torud kütusepaak puhtad hoida.Kas ka pumba juures midagi hooldamist vajab?
Vasta

Regulaator on kõrgsurvepumbaga ühes korpuses, sellest vana õli/kütuse välja laskmisest on ju juttu olnud - kork põhja all - sama õli lisamisest - nelja poldikesega kaas välimisel küljel.
Aga kui tahtmine põhjalikult hooldada, siis igal õhtul pehme, valge lapikesega puhtaks.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Ma olen nüüd ka natuke saanud traktoriga mässata. Settepott oli ääreni setet täis ja siis oli tõmmanud kogu sodi mõnusalt ringi seal. Kütust ei tulnud settefiltri põtjast ega ka peenfiltri põhjast. Kindel veel pole aga tõenäoliselt on etteandepumbal ka klapid vaja lahti võtta, kuna rõhk ei püsi üleval . Pumpad kütte üles ja saad varsti jälle pumbata. sest pump käib kergelt. Kütust mingi 40 L paagis. Varem oli paak koguaeg täis ja siis seda jama polnud. Lähiajal plaanis võtta kõik osadeks ja puhastada. Praegu on muud tööd nii palju olnud. Huvitaks ,et mis vahenditega on hea torusid seest puhastada, sest torud on ka seest mingi settega kaetud. Kui natuke kraabid siis koorus sodi toru seinalt maha. Mõttes on nitrolahusti , bensiin , mootoripesu vahend. Nitroga on ainus oht kummidetailidele. Kui raske on paagi maha võtmine ja kuidas seda seest puhtaks saaks? Pumba kontrollava tegin lahti ja sealt jooksis arvatavasti välja diiselkütuse ja õli segu suht vedel aga läbipaistev kollakas . Mingit mustust tuli ka natuke. Pump kuskilt kütust välja ei aja aga huvitav on see ,et vedelik ei olnud sinine, sest kasutan erimärgistatud kütust. Muidugi võimalik ,et kunagi ammu, kui seal midagi lekkis ,siis polnud sinine kütus.
Vasta

Kust saaks osta settefiltrile sõela. Praegune on sarnane nagu MTZ, kuid läbimõõt on russi omast väiksem. On keegi puutunud kokku MTZ settefiltri paigaldamisega T- 40 le
Vasta

Kütuse torud peaks sobima, põhiline, et saad poti kuhugi kinnitada.
Torusid pole kunagi ekstra läbi pesnud, võid suruõhuga puhuda, lööb välja kõik lahtise soga.
Paak on kinnitatud nelja poldiga + alt kütuse toru ja ülevalt tagasivoolu oma. Kaks polti kabiinis sees, kohe istme aluse pleki serva all. Kaks väljas, kabiini taga. Kõik poldid asuvad paagi nurkades, vastu porilaudu. Iseasi, kas paak ilma putkat kergitamata maha tulebSad

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Nagu ma aru saan ,siis kütus on pmst peale etteandepumpa kuni kõrgsurvepumbani rõhuall, et kas kuskil on mingi klapp, mis seda rõhku reguleerib. Või tekitatakse rõhk selle väikese düüsiga ,mis on tagasivoolu peal ja mille läbilaskevõime on väike.
Vasta

Täna siis võtsin lahti selle luugi kõrgsurvepumba küljes. Väga palju sodi välja ei tulnud, kuid mingi lahtine detalil või üleliigne jupp oli pumba sees.
Pmst L kujuline traadijupp kõvemast terasest. Oskab keegi ütelda ,et kust see pärit on või on tegu võõrkehaga.[Pilt: jupp.jpg]
Vasta

Seade tihvt, pumba koostamiseks. Sul pole seda vaja näppida/kuhugi tagasi panna.
Keegi on selle lihtsalt hooletusest sisse pillanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne