Vanad fotod jalgratastest
#21

(07-03-2011, 01:10 AM)seemu Kirjutas:  anti luba pildistada žetooni...

Esimesel pildil peaks olema Erenpreis või Latvello. "Lillekesega" Läti markidest olid need siin 1930ndatel levinuimad.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#22

Sattus kätte üks huvitav pilt sõjaväe ratturitest. Pildil kiri: 16.05.31 ja s.j.esk. Mis ratastega tegu ja vahest keegi oskab tuvastada ka väeüksuse?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#23

Võib arvata, et tegu Ratsarügemendi suusk- jalgrattur(ite) eskadroniga. Jalgrattad on rootsi Wiklundi tehase omad. Foorumis on teema eesti KV jalgratastest, aga üldiselt on veel palju "tumedat maad" selles asjas.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=30224
Vasta
#24

Et oleks veel rohkem kurvastamist, et jalgratastest ja motoplokkidest on juttu laialt, aga autodest (mis ju tegelikult ei ole õige vanatehnika) mitte m...muhvigi, siis lisan siia ühe Järvamaa Kihme kandi velosipedistide foto, viletsavõitu ja vildaka...
[Pilt: 5cd0ug.jpg]
Kohalikud ajaloolased, koolidirektorid ja velosipedistide järeltulijad on selle dateerinud aastatesse 1910 - 15 ja minu haledat kisa, et see "ei päde" ei taha keegi kuulata. Kisage nüüd teised ka koos minuga! Wink
Seda pilti võivad paadunud virtuaalmaailmas elavad forumistid kohata ka ühes teises oma kodufoorumis, ärge sellest end mõjutada laske.
Vasta
#25

(31-05-2011, 09:53 AM)kass Kirjutas:  Kohalikud ajaloolased, koolidirektorid ja velosipedistide järeltulijad on selle dateerinud aastatesse 1910 - 15 ja minu haledat kisa, et see "ei päde" ei taha keegi kuulata. Kisage nüüd teised ka koos minuga! Wink

Usun pigem 1920ndate esimest poolt. Siis hakkas rattaid rohkem liikuma ja need olid juba laiematele massidele kättesaadavad. 1910ndad... võiks rataste poolest ju ehk olla ka (ega suurt erinevust ratta konstruktsioonis üleminekul varajastele 1920ndate ei toimunud), aga ma ei usu, et siis oli ratas nii ülimasslevinud, et selline rida neid kokku saadi maakohas Smile

1920ndate keskpaigast kaugemale ei julge pilti paigutada seetõttu, et kõikidel ratastel näib olevat veel "lühike" esiporilaud, mis ei ulatu esikahvlist ettepoole. 1920ndate teisel poolel tulid juba pikad porilauad ja kellelgi oleks see juba vast küljes.

Rattaid on muidugi vähe näha ja raske dateerida.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#26

Pole paha, pole paha! Aga ega jalgrataste järgi ei saagi siin suurt midagi rohkem tõesti otsustada. Vastus peaks olema hoopis pildil olevas pidulikumas "vabaaja rõivastuses". Ajaloohuvilisena ei tohiks ju see küsimus Sulle raskusi tekitada? Toungue
Aga olgu, tean, et Su tekstiili ja rõivastuse alased teadmised pole sama hiilgavad kui tehnika ja arhitektuuri alal. Wink
Vasta
#27

Mõnel rattal paistavad veel "tahmavabad" rehvid olevat. Samas võisid need vähese läbisõidu juures üsna kaua vastu pidada.
Sarnaselt segane lugu on minu jalgratta-foto-erakollektsioonis (koosneb tervelt ühest fotost, ühel Türi mehel olevat poole suurem. Fotokollektsioon siis) oleva fotoga millel poseerib halvastiistuva antsuhtiga ja muidu alatoidetud olemisega noorsand kes foto tagaküljel püüdliku käekirjaga ja hädisel toonil palub : "Mäleta Elmar poissi".
No ega ikka ei mäleta küll ! Äkki keegi teine mäletab ?
Samas mäletasin hästi et mõni nädal varem toodi mulle täpselt samasugune hiiglaslik (60 hammast, 5/8 ketisamm) hammasratas mida vahepealses elus oli mingisuguse käia ringiajamiseks pruugitud. Antud ketiratta muster ei tundu just igapäevane ja seega võibki see pärineda fotol kujutatud rattalt. Huvi korral annetaks need tulevasele jalgrattamuuseumile...las siis kõik vahivad Elmar-poissi !


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#28

Iseenesest kurb lugu! Ei mäleta keegi enam Elmar - poissi ega ka toda, keda ta palus ennast mäletada. Ja nüüd on nad ka Elmari jalgratta juppideks laiali lõhkunud. Sad Jah, inimesed kaovad ja fotod lähevad koos albumitega Väätsa prugilasse või kollastesse konteineritesse või paremal juhul läbi usinate ärimeeste ostaeheesse ja sealt erakogudesse. (Muide sel türimehel on viimastel andmetel tegelikult 3x suurem, lihtsalt ei paista välja. Üks on orginaal ja 2 on tõmmised.)
Ja pole ka veel jalgrattamuuseumi, lihtsalt pole veel leidnud paari tundi vaba aega, et MTÜ juhatus kokku kamandada ja nad tööle panna.
Vasta
#29

Jah, mis sest Elmarist mäletada, kui keegi tedagi ei mäleta
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-a...1737_n.jpg
ometigi on ta kirjutanud: mäleta ka mind!
Aga näe, ei mäleta, kohe keegi ei mäleta. Teine inimene ei taha, et teda mäletatakse aga näe, kõik mäletavadRolleyes Ometi need silmad....

Seoses kihelkondliku tähtusega projektiga abistas sõber Margus mind piltidega ja siinkohal "lekitan" materjali välja (vaat, et te ei räägi kellegileCool ):
[Pilt: 31_1.jpg]
[Pilt: 17_1.jpg]
[Pilt: 18_3.jpg]

ja eks seda ole veel, aga laisk on see gruppen. gaasipliidi pealt paras teine kiirelt üle lasta, hakkab end ehk kiiremalt liigutama...Rolleyes
Vasta
#30

Lgp. gruppeni esimesel fotol on näha tõsiuskse velosipedisti surmapõlgavat silmavaadet ja kirjutamata reeglitele vastavat sigaretijunni suunurgas tolknemas.
Need on MEHED ajastust mil pidureid ei kasutatud ja tervishoid oli nõrkadele...

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#31

(31-05-2011, 15:14 PM)kass Kirjutas:  Iseenesest kurb lugu! Ei mäleta keegi enam Elmar - poissi ega ka toda, keda ta palus ennast mäletada. Ja nüüd on nad ka Elmari jalgratta juppideks laiali lõhkunud. Sad Jah, inimesed kaovad ja fotod lähevad koos albumitega Väätsa prugilasse või kollastesse konteineritesse või paremal juhul läbi usinate ärimeeste ostaeheesse ja sealt erakogudesse. (Muide sel türimehel on viimastel andmetel tegelikult 3x suurem, lihtsalt ei paista välja. Üks on orginaal ja 2 on tõmmised.)
Ja pole ka veel jalgrattamuuseumi, lihtsalt pole veel leidnud paari tundi vaba aega, et MTÜ juhatus kokku kamandada ja nad tööle panna.


Lähen oma jutuga natuke teemast kõrvale. Kus on muinsuskaitse? Tavaliselt on neid näha siis,kui midagi jagada või kui keegi midagi maast välja kaevab. Võibolla siunan siin valet asutust...
Meie prügilates on rahvuskultuur ja ajalugu ,mille vastu ei tunne keegi huvi. Tundub et ametnikud pole prügimäel käinud. Võibolla peaks tegema vana-aegse bussiga ametnikele ekskursioone Väätsale,et mõistus pähe tuleks. Anda igale väike tokikene ja kotikene ja lasta prügist korjata meie hinnalist vanavara. Ehk viia otse sinna,kus koheselt vajab kaitset see,mida peaks kaitsma. Viia allikale,kus meie kultuur ja rahvuslikud väärtused hävinevad....
Kes peaks meie riigis sellise asjaga tegelema?

Kass,oled õigel teel!
Vasta
#32

Esimesed velosipeedid külas, naised käisid Mihkli laadal nendega. Ärge tulge nüüd ütlema, et te ei tea Mihkel-Kus lähker laataRolleyes
[Pilt: kt.jpg]
Silte ka:
[Pilt: kt2.jpg]
Vasta
#33

(31-05-2011, 15:43 PM)Ostap Bender Kirjutas:  Lgp. gruppeni esimesel fotol ... sigaretijunni suunurgas tolknemas.
kui tähte närida, siis ehk pigem tegu paberossidega või siis "plotskitega" hääl juhul.
a mis mäletamisse puutub, siis vaadakem keik seltsis peeglisse. hämmastavalt suur osa rahvast ei tea isegi oma vanavanemate sünnipäevi ja/või (täis)nimesid, veel varasemast põlvest rääkimata.
ja ilma esivanemateta poleks meist kedagi siin lugemas-kirjutamas-targutamas. seltsimehed, väärtustagem oma juuri vähemalt samaväärselt tehnikaga!

Vasta
#34

[Pilt: 18681347368a62_l.jpg]

Do'nt panic
Vasta
#35

(21-06-2011, 22:51 PM)giordanobruno Kirjutas:  [Pilt: 18681347368a62_l.jpg]

99% Naumann. Vaata ketiratta mustrit.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#36

[Pilt: foto01.jpg]
Detail 1
Detail 2
Detail 3
Detail 4

Eelpool mainiti, et jalgrattad lõhutakse juppideks ja ka inimesed kaovad. See tuletab meelde Panso lugu jõngermannist, kes lõhkus grammofoni juppideks, ise lohutas ennast ja Pansot: "Aga meile jääb temast mälestus, onu Volli. Nii ilus ja nii igavene!..."
Vasta
#37

Ksf! Asterixilt ilus pilt ja kenasti ka detailid välja toodud! Cool
Aga määrata on asja raske, sildilt midagi välja ei loe ja silt tegumoelt eelmise sajandi algupoolele tüüpilise/üldlevinud lõikega. Ka laternahoidja 3 - nurkne ava ei vii eriti edasi, on selliseid nähtud nii- ja teistpidi 3 - nurgaga, näit. Opelil, saksa Matadoril jne...
Riistataskul on küll mingi kiri, mina välja ei loe, kas on rattatootja nimi või muu kiri. Saksa tüüpi ratas inglise sugemetega. Smile Vb mõni läti toode hoopis? Rolleyes
Vasta
#38

jalgsi rännak Tartu kasarmutest Värska suvelaagrisse 20.06.1933

   

foto pärit Räpina Muuseumist
Vasta
#39

Seemult jälle hea pilt! Kas Ratsarügemendiga tegu, paistab ka hulga hobuseid, tea kas ratsa- või veoloomad? Kui jalgsirännak ja mehed rattaid käekõrval lükkavad, siis võiks nagu ka ratsahobestega tegu olla, suuremad ninad nagunii ratsa.
Vasta
#40

Opel
[Pilt: img011.jpg]

http://heikkileis.ee/fotod/leitudnegatii...large.html
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne