Ikarus, osa 5

Minule räägib see vana foto hoopis, et LAZ, va häbiplekk, on slepis sõitnud. Lisaks on tal olnud jultumust otse pildi keskele parkida.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

Ka austatud kaasfoorumlase Edelareisija enda 78. aastast pärinev Ikarus omab uuetüübilist stanget - kas tegu on hilisema ümberehitusega? Samas võib kahelda käesoleva foto dateeringu õigsuses. Kuna uute stangedega turistikatele oli iseloomulik ka automaatse ajamiga salongiuks, mida 70. aastatel veel ei leidunud, pooldaks pigem viimast seletust.
Vasta

Tundub küll, et pilt on hilisem kui 1978.
Vasta

(16-07-2011, 11:05 AM)Mister X Kirjutas:  Ka austatud kaasfoorumlase Edelareisija enda 78. aastast pärinev Ikarus omab uuetüübilist stanget - kas tegu on hilisema ümberehitusega? Samas võib kahelda käesoleva foto dateeringu õigsuses. Kuna uute stangedega turistikatele oli iseloomulik ka automaatse ajamiga salongiuks, mida 70. aastatel veel ei leidunud, pooldaks pigem viimast seletust.

207AAP pärineb aastast 1978 ja on uuema plastikust stangega. Ise arvan,et tegemist on hilisema ümberehitusega, seda bussi täpsemalt uurides leidub muudatusi mujaltki. Automaatse ajamiga uks tuli nagu stangegi, 1980.aastal.

Ise kahtlen sammuti foto kuupäeva õigsuses.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Kena nostalgiline meenutus lapsepõlvest Ülemiste Taki õuelt.
Harri on aastakümnete jooksul Ülemiste Taki ajaloo jäädvustanud.Saab seda suurt kogumikku kuskil näha ka?
Vasta

Ma pakuks ka, et see on 80 ja edasi pilt, sest kaugeima mustastangega juures olev juht on esimese nurga juures. Sealt sisenetakse ju automaatustega. Tavalise uksega ei oleks juht sisenemise hetkel näha selle nurga alt.
Vasta

Näha olevad reg numberid on kõik vanad musta põhja peal. Kindlasti teavad asjassepühendatud, mis kuupäevani neid veel väljastati.

Teiseks peaks ühele Ikaruse-mehele andma väljalaskeaasta vihje värviskeem: katusest alates 'tumepunane-valge' või 'valge-heledampunane-valge' - need on ju totaalselt erinevad pillid või mis. Koos automaatukse ja plaststangega tuli ka uus värvitoon, küpse asemel pooltoores kirss? Noid viimaseid on pildil juba vähemalt kolmandik.

Kolmandaks, kas Ül-TAK-s üldse elas LAZ-e? Ehk on see vaeseke seal ajutiselt haavu lakkumas?
Vasta

(16-07-2011, 23:35 PM)karlarnold Kirjutas:  Kolmandaks, kas Ül-TAK-s üldse elas LAZ-e? Ehk on see vaeseke seal ajutiselt haavu lakkumas?

Hiidlasi vedasid tol ajal ainult LAZ-Turistid. Samuti oli Haapsalu ja Paide brigaadides (8+6 tk) ainult LAZ.id kuni 79 aastani. Alles enne olümpiat vahetati Haapsalu-Paide brigaadid 255 peale. Samuti oli varem palju LAZ-e 2. kolonnis ja 3. kolonnis. 2. põhiliselt linnalähi ja 3. vedas inturiste. Alles olümpiaks vahetati suur osa 3. kolonnist välja akvaariumite vastu. (Akvaariumiks kutsuti 250). 2. kolonni tulid kollased. Protsess võis alata ka 78 aastal ja jätkuda 79-80 esimene pool. Peale olümpiat jäi hiiumaa liinidele ikka LAZ-id. Kas neid oli 2 või kolm, ei mäleta. Igatahes kirusid Ikarus 255 juhid kui neid suunati vahel harva asenduseks Hiiumaale, et praamile sõit lõhub alt bussi ära. Hiljem keevitati miskid rauad bussidele alla, et praamile saaks. Elsa ja ämm sõitsid ikka PAZ-idega, kuigi vist enam liini ei sõitnud ja ämm sai Latvia peale. Ega ma ka täpselt mäleta neid asju, vaadates seda pilti, võib küll tegu olla olukorraga vahetult enne või pärast olümpiat. Just LAZ-ide puudumine pildilt, sest neid oli ju pool pargitäit. Või ei mahtunud nad pildile, sest algul oli ju võõra kolonni parklas isegi seismine, rääkimata parkimisest - keelatud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(16-07-2011, 23:35 PM)karlarnold Kirjutas:  Kolmandaks, kas Ül-TAK-s üldse elas LAZ-e? Ehk on see vaeseke seal ajutiselt haavu lakkumas?
Kindlasti oli.Mu vanamees läks Ül Taki bussijuhiks vist 60ndatel.Lazi rooli keeras 77-78 aastani kui arstid keelasid sõitmise ära.Sõitis linnalähi liine Keila-Joa jne,lapsepõlvest meenub,et olen ka vist mõned korrad kaasas loksunud.Peale roolikeeramise lõppu läks töökotta dünamoid remontima.
Vasta

(17-07-2011, 10:55 AM)muska71 Kirjutas:  Peale roolikeeramise lõppu läks töökotta dünamoid remontima.

Genekad olid Ikaruste nõrk koht jah. Mootori all-kõrval said nad kogu talvise soola ja soolvee osaliseks. Pani plekipakid roostetama ja rooste abil paisuma, paisudes vedas mähise lühisesse. Siis keriti uued mähised sisse. Hiljem õpiti genekale kotte ümber panema ja ventilatsioon võeti radika eest juba tolmueralduskopsikuga, mis saadi mahakantute õhupuhasi eest.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(16-07-2011, 11:05 AM)Mister X Kirjutas:  Ka austatud kaasfoorumlase enda 78. aastast pärinev Ikarus omab uuetüübilist stanget
On varemgi läbi käinud mõte, kui palju selliseid enne 1980a. valmistatud 1-uksega aga uuema tüübi stangega Ikarus-250 meil omal ajal liikus? Minul üks pilt on A. Olanderi 1986a. pildistatud Mootori nr. 3020 (reg nr. midagi 61-02EAx) ja uuema stangega. Kas selle bussi ajaloost ja saatusest midagi teada on?

Edit: leidsin veel ühe, nr. 3401 (60-58EAš, vene krillitsas), pilt aastast 1981.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Ei käi just otseselt Edelereisija küsimuse kohta, aga erinevaid turist-Ikarusi vaadates hakkavad silma nende erinevad katused. Osadel neist on seal lihtsad katuseluugid, aga mõnedel iseloomulikud "kõrgendikud". On need tehasetoodang ja millisel otstarbel (parem salongituulutus vms)? Ka kõnealusel pildil võib 3073-l antud eripära märgata, ent praegu Järva-Jaanis võetud fotodel neid enam silma ei hakka.
Vasta

(17-07-2011, 22:31 PM)Mister X Kirjutas:  Osadel neist on seal lihtsad katuseluugid, aga mõnedel iseloomulikud "kõrgendikud".

Kolme katuseluugiga on 255 ja 256, "kõrgendused" ehk õhukolud on ainult 250-tel. Viimane sats 256-i, millel oli lisanumber 75 vist, olid sisustus, ventilatsioon ja külmkapp, nagu 250-l peaaegu samasugused. Ainult õhukolud ei ulatunud ühelt küljelt üle katuse vaid olid kummalgi pardal lühikesed. Kolu sees oli klapp, mida avas suruõhubuuster, õhule vaba pääsu kui ventilaatori käima panid. Vanematel 250-tel vist oli laes ümmargune nupp, mille kerimisel avati õhu pääs salongi. Uuematel 250-tel olid ka lühikesed kolud. Sellel pildil 3609 ja teised kaks esirivi bussi on kindlasti 255-d, ainult paremal on 250, muidugi tagapool ka. Sealt ühtki 256 küll silma ei hakka.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(17-07-2011, 22:31 PM)Mister X Kirjutas:  Ei käi just otseselt Edelereisija küsimuse kohta, aga erinevaid turist-Ikarusi vaadates hakkavad silma nende erinevad katused. Osadel neist on seal lihtsad katuseluugid, aga mõnedel iseloomulikud "kõrgendikud". On need tehasetoodang ja millisel otstarbel (parem salongituulutus vms)? Ka kõnealusel pildil võib 3073-l antud eripära märgata, ent praegu Järva-Jaanis võetud fotodel neid enam silma ei hakka.

Vanad 250-d olidki selliste katustega ja 3073 enne ning praegu pole küll muutusi näha, lihtsalt piltidel paistavad erimoodi. Ka näeb katuste järgi hästi ära, mis mudeliga tegu on. Pikaliini omadel on katuseluugid 255 ja 256, lisaks kõrgendikele tekkisid luugid hiljem ka uuemale 250-le.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

(16-07-2011, 16:45 PM)muska71 Kirjutas:  Kena nostalgiline meenutus lapsepõlvest Ülemiste Taki õuelt.
Harri on aastakümnete jooksul Ülemiste Taki ajaloo jäädvustanud.Saab seda suurt kogumikku kuskil näha ka?
See pilt paistab olevat talvest 1981/82. Kõige uuem buss pildil on kollane 260.27 numbriga 3471, need tulid 1981 lõpul.
Harri pilte internetis esialgu eriti pole, aga eks kunagi mingil kujul paneb nad üles.

(17-07-2011, 18:40 PM)Edel Kirjutas:  On varemgi läbi käinud mõte, kui palju selliseid enne 1980a. valmistatud 1-uksega aga uuema tüübi stangega Ikarus-250 meil omal ajal liikus? Minul üks pilt on A. Olanderi 1986a. pildistatud Mootori nr. 3020 (reg nr. midagi 61-02EAx) ja uuema stangega. Kas selle bussi ajaloost ja saatusest midagi teada on?

Edit: leidsin veel ühe, nr. 3401 (60-58EAš, vene krillitsas), pilt aastast 1981.
Nojah, need kaks olidki esimesest uue stangega seeriast, tulid suvel 1979. Oli neid umbes 15, peast ei mäleta täpselt, tabeleid pole praegu käepärast. Inturisti kolonni läks neid 7 (3400-3402 ja 3535-3538), ülejäänud said I kolonni.

helista bussi infosse TEL. 6631
Vasta

(17-07-2011, 11:03 AM)aavu Kirjutas:  
(17-07-2011, 10:55 AM)muska71 Kirjutas:  Peale roolikeeramise lõppu läks töökotta dünamoid remontima.

Genekad olid Ikaruste nõrk koht jah. Mootori all-kõrval said nad kogu talvise soola ja soolvee osaliseks. Pani plekipakid roostetama ja rooste abil paisuma, paisudes vedas mähise lühisesse. Siis keriti uued mähised sisse. Hiljem õpiti genekale kotte ümber panema ja ventilatsioon võeti radika eest juba tolmueralduskopsikuga, mis saadi mahakantute õhupuhasi eest.
Olav vist keris mähiseid,Harri vist tegeles näidikute-kelladega.Koolivaheaegadel käisin papsil abiks polte mutreid lahti kinni kruvimas poisikesenaSmile
Vasta

(18-07-2011, 11:54 AM)Edel Kirjutas:  lisaks kõrgendikele tekkisid luugid hiljem ka uuemale 250-le.

Jah siis kui enam pikki kolusid polnud, lühikeste vahel oli neil mõte. Talveks sai keeratud tagurpidi lühikesed kolud, et eestpoolt miskit sisse ei pressiks.
Leidsin ühe pildi netist, Mootoris oli ka sellise sisustusega buss. Ministeeriumi erikasutusloaga. Neid oli isegi kaks, kui mälu ei peta. Kui üks maha kanti, toodi uus asemele. Esimene toodi vist olümpiaks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(17-07-2011, 07:16 AM)aavu Kirjutas:  ...Või ei mahtunud nad pildile, sest algul oli ju võõra kolonni parklas isegi seismine, rääkimata parkimisest - keelatud.
miks see keelatud oli, asutus ju sisuliselt sama?
Vasta

(25-07-2011, 02:12 AM)cesium Kirjutas:  
(17-07-2011, 07:16 AM)aavu Kirjutas:  ...Või ei mahtunud nad pildile, sest algul oli ju võõra kolonni parklas isegi seismine, rääkimata parkimisest - keelatud.
miks see keelatud oli, asutus ju sisuliselt sama?

... põhjust ei mäleta, oli vist seotud soojendusjuhtmetega. Igatahes on mind mitu korda mugava koha peal parkimast ära aetud. Polnud ju Haapsalu ja Paide bussidel Tallinnas oma kohta. Tuli keegi ööliinist ja nõudis oma koha kätte. Võis olla ka soojendusjuhtmete teema. Kui soojendamine elektri peale läks, polnud hommikuti seda sinist vingu terve park täis.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

enne elektrit olid siis miskid autonoomsed eelsoojendused?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne