Kombainid Eestis

Pane kuulutus vanatehnika turule üles. http://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=64

Kellegil peaks vast ikka mõnda motobloki kolbi olema.
Vasta

Aeg ei oota, vedasime siiski selle kohaliku kaalu ära(alt tulid malmrattadki välja), kuigi peame nüüd vast 10 aasta saagist loobuma ja samakaua randaalimisteenust omanikule tegema?!? Kui keegi hädas saame hoopis meie nüüd mõne RÐ 10 või -15 jupiga aidata. Täname Meelist, saime seekord hakkama.
Vasta

Hästi hoitud ja töökorras olev ida-saksa kombain E-517 on hetkel KB - s müügis.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Seda teemat lugedes tuli meelde üks tabeloi, kus peal on CK-4 lõike- ja peksumasina reþiimid. Juttude järgi pidi selline tabel olema igas kombainis, kuid sm. Kombainerid lasid ikka tunde järgi ning tabelid muutusid mittevajalikeks. Antud tabelit on vist kasutatud tuha väljaviimiseks, sellest pruunid laigud.

CK-4 Reþiimid
Vasta

Otsisin-otsisin, aga...ei leidnud foorumist piuksugi mind huvitavast. Nimelt kavas kasutada oma väiksema projekti juures ühe vene kombaini hüdroroolikarpi. Väidetavalt on see SK-5-lt pärit. Mõtlesin, et oleks hea näha, mismoodi on see asjandus originaalis süsteemi lülitet. Kas on palju soovitud leida mõnda SK-5-e hüdraulikaskeemi? Põhimõtteliselt ma seda asja tean, et kuidas see peaks toimima, aga...noh, mingi tugi kuluks marjaks ära. Iseenesest on ju asi lihtne - karbil (tegelikult ümmargune, tabletikujuline) on kaks otsa, mis peaksid olema ühendatud ühte klappi, kuhu tuleb surve hüdrosüsteemist (kui suur?) ja see klapp siis jagab seda survet roolisilindrile....


Vasta

Tere!

Kuna külastan siinset foorumit suhteliselt harva, siis tuli mulle meelde üks vana võlg, mille kavatsen koheselt likvideerida.
Võlg on siis meile kuuluva CK-4 piltide näol, kunagi sai nagu lubatud.
Pildid siis siin: http://fotoalbum.ee/photos/mae71/sets/1065273

Kombainist siis niipalju, et kuulub meie peresse juba aastaid ning algusaastatel sai temaga ka mõni hooaeg vilja võetud, peale seda, kui loomi enam ei kasvatanud, jäi ta seisma ning seisab siiani. Viimati toimis kõik nii nagu peab.
Vasta

(05-10-2010, 21:24 PM)v6rr1 Kirjutas:  Tere!

Kuna külastan siinset foorumit suhteliselt harva, siis tuli mulle meelde üks vana võlg, mille kavatsen koheselt likvideerida.
Võlg on siis meile kuuluva CK-4 piltide näol, kunagi sai nagu lubatud.
Pildid siis siin: http://fotoalbum.ee/photos/mae71/sets/1065273

Kombainist siis niipalju, et kuulub meie peresse juba aastaid ning algusaastatel sai temaga ka mõni hooaeg vilja võetud, peale seda, kui loomi enam ei kasvatanud, jäi ta seisma ning seisab siiani. Viimati toimis kõik nii nagu peab.

Nostalgiline aparaat.
Käisin sellisega 1970.a.Kasahstanis viljakoristusel.Algul pandi ette 6m laiune lõikusmasin,millega vili vaalu lõigati ja kuivama jäeti.Paari nädala möödudes läks ette kogur ehk podborstsik,millega siis vaalust masindati.Kuna keskmine saagikus oli 12,5 ts/ha,siis enamasti kihutasime kolmanda käiguga.Põllud olid mitme kilomeetri pikused ja 500 - 700 ha.Tollel sovhoosil oli 36 000 ha nisupõlde + rohumaad.Töötas umbes 50 kombaini.
Kohalikel olid uued SK-4-d,millel juba turboga 100hj mootor.
Vasta

Meie isend on vabalthingav, st ilma turbota. Heedri peal märkasin aastaarvu 1967, kombain ise 70. aastatest. Huvitav, kas CK-3 heeder ees?
Muidu mäletan, et sellel kombainil sai veel vahetatud variaatoririhm ja üks põhusaputi (õige nimetus?).
üks vasaku esiratta siselohv sai ka vahetatud või lapitud kunagi.

Kombainil peaks veel alles olema mingi presendiga kaetava katuse raam kuskil, kas võib kuuluda CK-4le?
Vasta

Presendiga raam on päikesevari ja see kinnitub teradepunkri külge ning on üles-alla reguleeritav.
Eestisse toodud SK-4-d olid komplekteeritud nii 4m kui 3m heedritega.Lõuna-Eestis eelistati 3m heedrit.
Aastaarv heedri kaldkambril ei tähenda midagi,sest neid vahetati.Õige on sildil olev 1970.
Vasta

Tore, et käigus-korras väljanägemisega masin puhkab teenitult katuse all. vana7 samal ajal vedasin sõjaväes Põhja-Kasahstani oblastis kombainide alt vilja tok`le(päikese käes vilja kuivatamise plats). Mäletan hommikust kombainide käimavedamist, põhuvaalude põletamist öösel(kuigipalju vedasid naised k700`dega, sabas pisike Mtz käru ka farmi), elevaatorisabas tukkumist ja magajatest möödahiilimist. Siis sõitu peale vihma libedas, kus rool käis nii kiiresti käes et kodarapulki ei paistnudki, paari kaasteenija matust ja naiste meeletut käsitsitööd tok`s vilja ümberkühveldamisel.
Vasta

Sellest Kasahstani viljalõikusest võiks väikese romaani kirjutada,kuid see foorum pole ilukirjanduse jaoks.Aga eks ma edaspidi pisut tehnikapoole asjadest vast pajatan.
Vasta

Virumaa Teatajas siuke looke:
Vene kombainid tulevad Eesti põldudele tagasi

Muu hulgas jäi silma selline lause: Rostselmashi valmistatud oli ka nende ühistu eelmine kombain, mis pidas vastu 20 aastat ja mille tehas nüüd tagasi ostis.
Oskab keegi seda rohkem kommenteerida? Tehas ostab vanu don-ne kokku või see lihtsalt mingi soodus sama tehase uue kombaini ostul?

EDIT: Tekkis lihtsalt küsimus, et kas tõesti teeb tehas kokku ostetud 20 aastat vanadele kombainidele kapitaalremonti, et need siis uuesti maha müüa?

...
Vasta

(16-10-2010, 17:26 PM)dzeiaar Kirjutas:  Virumaa Teatajas siuke looke:
Vene kombainid tulevad Eesti põldudele tagasi

Muu hulgas jäi silma selline lause: Rostselmashi valmistatud oli ka nende ühistu eelmine kombain, mis pidas vastu 20 aastat ja mille tehas nüüd tagasi ostis.
Oskab keegi seda rohkem kommenteerida? Tehas ostab vanu don-ne kokku või see lihtsalt mingi soodus sama tehase uue kombaini ostul?

EDIT: Tekkis lihtsalt küsimus, et kas tõesti teeb tehas kokku ostetud 20 aastat vanadele kombainidele kapitaalremonti, et need siis uuesti maha müüa?

Natuke teemast kõrvale, aga ehk on üks asi sellega seonduv - Nimelt Kõos, kus Asub Flint, müüakse Rostelmash kombaine - Vector, Acros ja muu selline vene tehnika. Seal vedeleb juba kaks nädalat vana vene kombain eeder kõrval. Punast värvi - minu mäletamist mööda niva. Huvitav küll, miks see seal seisab?
Vasta

    Ise lõikan sellise pilliga.
Vasta

CK-3 kliimaseade. Kinnitub terapunkrile, praegu puudub presentkate. Tõstad paar naksu üles- paistab päike peale või niisutab vihm. Paar naksu allapoole- tõmbab vaid tuul. Ka lisalaterna kinnituskoht torul.
[Pilt: SK-3%20katus.JPG]
Vasta

Kuna eestis on olemas DDR-i kombainid E- 516 , E- 517. Siis tahaks teada kas on siia sattunud ka mõni kõige uuema E- 524 või 526 mudel. Rohelist värvi fortchritti kombaini toodeti 1989-91 . 1992 - 1998 toodeti samas sinist värvi kombaine MDW Erntemeister E-525 või E-527 millel oli ida-saksa mootor asendatud volvo või perkinsi mootoriga .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

(24-09-2006, 19:02 PM)Planett2 Kirjutas:  Selline pilt esineb siis Raplamaal. See on juba vist kolmas Don mis seal majandis maha on põlenud.


Andke andeks lihtsalt, huvi on nii suure et ka see ei ole mitte raikküla farmeri don. sest suvel ma uudistasin seda masinat üsna hundi pilguga. ning nagu ma aru sain siis põles see kaera põllul maha veel.
Vasta

Käes jälle lõikuskuu ning kombainid põldudel töötamas. Venemaal toodetavad uued enisei kombainid paistavad ka päris head masinad olevat , kuid eestisse pole neid veel ostetud. http://www.youtube.com/watch?v=w1WYF40od...r_embedded
Youtubes sobrades leidsin ühe venemaal eelmisel aastal filmitud täisroomik kombaini CK 4 video http://www.youtube.com/watch?v=cQZHX964c...=relatedes


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Pilt (pildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

(01-08-2011, 15:28 PM)E303 Kirjutas:  Youtubes sobrades leidsin ühe venemaal eelmisel aastal filmitud täisroomik kombaini CK 4 video http://www.youtube.com/watch?v=cQZHX964c...=relatedes
See on tegelikult Sibirjak, millel SK-4ga ei ole suurt midagi ühist, kirigi punkril hästi näha. Aga loomulikult huvitav video sellegipoolest, ise avastasin selle (ja mõned SK-4 videod) ca pool aastat tagasi.

Video autor on profiilis enda asukohamaaks märkinud Ungari, mistõttu võib kahtlustada, et ka konkreetne videoklipp on tolles riigis filmitud. Mõningast selgust võiks tollesse küsimusse tuua ka mingil hetkel täiesti selgelt nähaolev haagise numbrimärk.



Kahjuks see SK-4 sellel sügisel enam vilja ei lõika - eaka peremehe tervis pole enam eriti hea, mistõttu vanahärra otsustas talupidamisega otsad kokku tõmmata. Unikaalse kombaini edasine saatus on lahtine - kui ei leidu (vanatehnika)huvilist, kellel oleks soovi ja võimalust masin välja osta ja enda hoole alla võtta, siis ei saa kahjuks välistada ka vanarauda minekut. Eesti Põllumajandusmuuseumisse kirjutasin - paar nädalat hiljem polnud sealt keegi sellel teemal ühendust võtnud. Järva-Jaanis on ka SK-4 juba olemas, ja ega ei oleks õigupoolest ju ka vahendeid sellises kaalukategoorias tehnika teisest Eesti otsast transportimiseks jne.

Konkreetse kombaini töövideo tegemisega jäin hiljaks täpselt ühe aasta, kuna 2010 koristushooajal ta veel liikus. Kas tegu oli viimase mohikaanlasega Eestis paiknevate SK-4de hulgas, s.t. viimase tavakasutuses olnud seda marki kombainiga?

Esimene pilt on tehtud 2006. aastal, teine eile.

       

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Lihtsalt huvitaks.. kui palju selle CK-4 eest ka seda krabisevat soovitakse?
Endal CK-4 olemas, aga soodsa hinna korral...mine sa tea. Igastahes, vanatehnikahuvilistele soovitan soojalt: neid pole enam palju järel..

M.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne