Augud istme seljatoes tuleb veel kinni katta, kuid see on juba pisiasi. See-eest saab selle kallet muuta...ja istet ette-taha liigutada

.
Samuti sai roolisilinder omale uued silmad laagrite jaoks:
![[Pilt: roolisilinder.jpg?w=490&h=180]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/roolisilinder.jpg?w=490&h=180)
Plaanis on veel hankida elektrijuhtmestik ja mõned sidurisilindrid koos töösilindritega, doonoriks taas mõned vanarauda toodud utiilid .
Esimene käivitus “kuivalt” andis küll kuulda, et mootor oskab häält teha, kuid pikem töötamine jäi tookord tegemata. Valasin veesärgi tosooli täis, vahetasin küünlad ära ja üritasin uuesti käivitada. Käima läks, kuid pärast paari katsetust. Selgus, et toorest ei tohi anda ehk õhuklappi ei saa sulgeda – kohe on bensiiniuputus. Harutasin karbussikaane lahti – tase ujukikambris ületas igasugused ootused. Väike ujukikeele painutus likvideeris selle “külluse”. Järgmine käivitus läks juba tunduvalt paremini. Mootori töö oli ebaühtlane. Manipuleerides jagaja keeramise ja kolme erineva kruviga karbussi küljes saavutasin tõenäoliselt optimaalse rütmi – kadusid vahelejätmised ning mootori soojenedes läks riist ka hästi pöördesse. Mitte, et seda kindlasti edaspidi vaja peaks minema. On tegu ikkagi aeglaselt liikuva mehhanismiga, mitte mingi rallimonstrumiga. Küllap masina liikumasaamisel selgub juba täpsem häälestus.
Vahepeal jõudsin korda teha käigukasti – lukustusrõngas sai paika ja võlli “ujumine” kadus. Kasti ja mootori ühendamine õnnestus suht kergesti, kuigi kartsin hullemat .
Vahepeal poolelijäänud istmeraami tegemisega jätkasin täna. Panin paika küljed ja lõikasin välja istmealuse kasti tagaseina. Homme hommikul õnnestub see vahest ka kokku keevitada.
Välja tuli selline:
![[Pilt: istme-alune.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/istme-alune.jpg?w=490&h=367)
Järgmiseks pausiks nägi istmesõlm välja niisugune:
![[Pilt: troon.jpg?w=450&h=600]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/troon.jpg?w=450&h=600)
Kabiini ja mootoriruumi vaheline sein peab mahutama hüdrojagaja, rooli, mõned pedaalid ja vahest ka mingid näidikud peaks sinna mahtuma. Jagaja sai igatahes paika:
![[Pilt: jagaja5.jpg?w=490&h=534]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/jagaja5.jpg?w=490&h=534)
Momendil vahelduseks üks külgvaade, endalgi hea vaadata üldpilti ja mõtiskleda – kas lõpptulemus tuleb selline, nagu ette olen kujutanud?
![[Pilt: vaade2.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/vaade2.jpg?w=490&h=367)
Nädalavahetus oli seekord asjalik ja andis nii mõnedki tunnid mulle põka seltsis. Sain valmis viilitud ava näidikute tarbeks ja ka nende kinnituse:
![[Pilt: nc3a4idikud-tagant.jpg?w=490&h=316]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/nc3a4idikud-tagant.jpg?w=490&h=316)
Eestpoolt kah:
![[Pilt: nc3a4idikudeest.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/nc3a4idikudeest.jpg?w=490&h=367)
Hüdropumba käitamine väntvõlli otsast oleks peaaegu fiaskoga lõppenud. Rihmaratta kinnitusmutter ehk “käbi” on väntvõlli otsa, vähemalt Lada mootoritel, kinnitatud parempoolse keermega. Kui kasutada vänta, siis pole katki midagi. Kui nüüd aga sinna otsa hüdropump installeerida, siis avaldab see ju väntvõlli pöörlemisele vastusurvet, mis tähendab, et käbi pöörlemist takistatakse ja see hakkab suurema koormuse korral lahti keerduma. Puurisin väntvõlli otsa ava, keerasin sisse M14 keerme ja kinnitasin käbi lukustuspoldiga. Loodetavasti takistab see piisavalt käbi lahtikeerdumist:
![[Pilt: hc3bcdropumbamuhv.jpg?w=490&h=357]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/hc3bcdropumbamuhv.jpg?w=490&h=357)
See ehitamine tundub vahel väga kaootiliselt kulgevat – jupike siit, tükike sealt, siia auguke, sinna poldike… Jääb mulje, et tegija nagu ei teakski, mida järgmisena ette võtta. Tõsi ta on – ega vahel teagi. Küllap ongi asi nii, et kuidagi iseenesest tuleb või kujuneb välja tööde järjekord- üht ei saa enne teha, kui teine tehtud ja neljandat ei saa valmis enne kolmanda valmimist. Vahel läheb sassi ka. Õnneks pole tegemist raketiehitusega .
Nii, roolisilinder. Mingil momendil võtsin ette selle palju kordi edasilükatud tegevuse – selle nutika asjanduse kinnitused raami külge. Mulle pole kunagi meeldinud selline keevitamine – alt üles, ülalt alla jne. Aga ära tuli see teha , sädemed krae vahele langemas..
Pole kunagi olnud eriline keevitaja, seepärast ei maksa kvaliteedile erilist tähelepanu keerata, peaasi, et kõvasti kinni jääks.
![[Pilt: roolisilindri-kinnitus1.jpg?w=490&h=367]](http://repsud.files.wordpress.com/2010/02/roolisilindri-kinnitus1.jpg?w=490&h=367)
Harutasin lahti Lada kapotialuse juhtmekimbu ja hakkasin seinale kinnitatud skeemi järgi komponente ühendama. See oli põnev ja aeganõudev tegemine, kuid lõppkokkuvõttes tasus ennast ära. Kui skeem koos, siis võtsin ette aku lappimise – sellel nimelt sai mingil momendil üks otsanurk alumisest servast kannatada ja tekkinud praost imbus välja teadagi mis.. Praeguseks oli see pott niisis tühjaks imbunud. Tõstsin aku nurga peale püstisesse asendisse, puhastasin prao ja selle ümbruse võimalikult hästi ära. Siis ajasin liimipüstoli “punaseks”. Ega ta päris punaseks muiduigi lähe, aga mingil momendil on võimalik temast välja pigistada vedelat ollust, mis tahenedes suht plastmassi moodi välja näeb. Paikasin siis selle liimiga aku ära. Jahtudes kontrollisin aku veepidavust .. No pidas küll! Akuhape sisse ja laadima. On lootust, et seekord pole vaja uut akut muretsema minna.
Vahepeal munsterdasin külge hüdrovoolikud ja hüdropumba muhvi, sealt vahelt puudus veel kummiplaat. Roolisilinder oli tarvis pisut ringi teha, linnast ei leidnud vastavat nipplit silindri ja vooliku vahele. Mis seal ikka, silka maha, ava suuremaks ja stutserile vastav keere sisse.
Kui kõik enda arvates ühendatud sai, siis keerasin süütevõtit…. ja ei mitte piuksugi… . Kontrollides selgus, et lukku ei tule volte sisse.. Järgmine katse õnnestus paremini.
Siis selgus, et laadimist ei ole. Noh, väike viga, see sai skeemi abil kah lahendatud. Märkasin, et armatuuris põleb üks väike punane tulukene, mis kuskil 2000 pöörde juures kustub… Selge, õlirõhku mootoris ei ole.. Mingil momendil tuleb siis mootoriremont ette võtta – saaled-vänt ja võib-olla veel midagi (kolvigrupp) tuleb vahetada. Seda ma poleks teada saanud, kui ma poleks armatuuri peale ehitanud

! Mõningane inff mootori tööst – vee temperatuur, laadimine, pöörded, kütuse tase paagis, andmed õli kohta – need on siiski väga vajalikud.
Siis üritasin roolisüsteemi liikuma saada. Algul ei teinud see piuksugi. Kallasin roolikarbi kaudu voolikud ja rooliklapi õli täis, liigutasin kergelt veel dosaatorpumpa, et õhku rohkem välja tuleks. Kui oli selge, et rohkem ei õnnestu õli süsteemi ajada, käivitasin mootori uuesti. Seekord oli asi juba hulga parem . Liigutasin rooli vasakule ja paremale, et õhku välja ajada, kuigi mul puudus ettekujutus, kustkohast see väljuma pidi… Äkki käis mingi laks ja kostus solin.. seiskasin mootori ning märkasin, et roolikarbist mulksub sinna nii vaevaliselt sisse aetud vedelik süüdimatult välja! Ja nimelt poldiaugust! Sest poldi oli õlisurve minema lennutanud! Võtsin roolikarbi maha ja avasin ta täiesti. Selgus, et seitsmest poldist kahel oli keere avas sees maha rebitud. Õnneks oli kuskil kolmandik keermest siiski säilinud, kuid olemasolev originaalpolt selleni ei ulatunud. Puhastasin ava keermelõikuriga põhjani, valisin parajad poldid ja tegin nad pikkuselt täpselt parajaks.
roolikarp sai taas peale. Vahepeal meisterdasin ka siduripedaali valmis. Kui õnnestunud see konstrui on, eks see selgub ekspluatatsiooni käigus.
Kerge käivitus ja proovisin kohe ka sidurit… No käigu sai sisse ja välja kah, isegi nats liikuda edasi-tagasi.. Aga rool tundus kahtlaselt kange olevat…. Ega midagi, võtsin silindri küljest ja tutkisin natuke seda asja. Sel silindril on alumise otsa sees kari klappe, nn. survehoidjad vms. No need olid kakat täis. Puhastasin ära ja ühendasin uuesti silindri voolikutega. Järgmine katse rääkis juba selget juttu – see silinder on tarvis ümber teha. Need klapid ei ole inimeste jaoks.
Mõeldud-tehtud! Treipingiga sõber valmistas uue “kabja” ja keevitas külge kah. Täna saab vahest õhtupoolikul külge monteerida ja siis selgub tõde. Et kas keevitus peab või mitte.
Roolisilinder küljes ja peab ka. Isegi pöörata saab … Homme võtan kuuri seina taha ehitatud ajutise katte traktori pealt maha ja ajan põka välja.
Käivitades ei taha sunnik kohe nagu elu sisse võtta, see tähendab, võtab , aga kooleb kohe ära, kui pöörded alla lasen.. No jah, suss-klappi ehk siis õhuklapi trossi ei ole veel küljes. Esimene sõit põkaga on tehtud. Ja kohe viskas keti maha… Sest padjad ei olnud veel ära vajund ja nüüd, liigutades, andsid järgi. Ega midagi – veerand tundi kruttimist ning toksimist ja lüli võrra lühendatud kett sai taas peale. Sõit läks lahti…. Lasksin lauluga allamäge ja ülesmäge, tirisin metsast ühe palgi kah tare juurde. Vahepeal sattus kompostihunnik ette ja ronisin põkaga sihilikult sellest üle . Põkale teind midagi, hunnik muutus pisut madalamaks…
No nii... Peaaegu kolm aastat läks aega, kui Vurr liikuma hakkas. Kindlasti mitte iga päev ja mitte hommikust õhtuni, kuigi oleks tahtnud. Tänu majapidamisele saab ju hobi jaoks kasutada ainult muude tegemiste jaoks kõlbmatut aega - vihmad, külm aeg jne. Samuti natuke uneaega mõnikord. Pealegi toimus enamus ehitusest väljas, küll koormakattest ja mõningatest tokkidest vormitud varjualuses, kuid õues ikka

.. Pealegi oli koormakate kasutatud ja auguline

.. Vurr koosneb pea eranditult vanarauast. Välja arvatud mõned niplid, voolikud ja mõned tihendid sildade ja silindrite jaoks. Ah jaa - sidurikettad olid kah uued. Ülejäänud on tõeline "scrap". Ka rehvid sain ühe firma utiilihunnikust.
Kuna Vurr nüüd lõbusasti liigub, siis on tulevikus kavas talle mingeid riistu külge meisterdada.
Lõpetuseks siis üks lõbus video kah:
Vurr vuriseb! Ah jaa - see sinine plekk nina peal - see on lihtsalt vihma kaitseks visatud suvaline tükk..