(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2012, 17:03 PM ja muutjaks oli E303.)
Selline küsimus -mis vahe on vanal Sibirjakil ja CK- 4 .Välimus on ju neil praktiliselt samasugune ,erinevus paistab olevat ainult terapunkri välimuses .Minu arust tehased tootsid sama kombaini erinevate nimede all ??? Lisan siia veel ka ühe töötava ck-4 video 2007 aastast. http://www.youtube.com/watch?v=MCMoiZwGN...re=related
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 10-08-2011, 21:24 PM ja muutjaks oli krossifänn.)
(08-08-2011, 12:20 PM)E303 Kirjutas: Selline küsimus -mis vahe on vanal Sibirjakil ja CK- 4 .Välimus on ju neil praktiliselt samasugune ,erinevus paistab olevat ainult terapunkri välimuses .Minu arust tehased tootsid sama kombaini erinevate nimede all ???
Sibirjak ja CK-4 ei olnud sama kombain erinevate nimede all.Sibirjakil oli minu teada kaks peksutrummlit,võimsam mootor jne.Kombaini margiks oli CKД-5. See nr.5 tähendab mitu kg.viljamassi sekundis läbib trummlit.CK-4jal oli see näitaja tegelikult 3,7kg/sekundis.
Sibirjakid olid Eestis väga haruldased.Ülenurme õppe-katsemajandil oli neid suisa kaks tükki.Õnnestus neid oma silmagagi töötamas näha
Pildid tehtud aastatel 1976-77 Soosillal.
(08-08-2011, 12:20 PM)E303 Kirjutas: Selline küsimus -mis vahe on vanal Sibirjakil ja CK- 4 .Välimus on ju neil praktiliselt samasugune ,erinevus paistab olevat ainult terapunkri välimuses .Minu arust tehased tootsid sama kombaini erinevate nimede all ???
Sibirjak ja CK-4 ei olnud sama kombain erinevate nimede all.Sibirjakil oli minu teada kaks peksutrummlit,võimsam mootor jne.Kombaini margiks oli CKД-5. See nr.5 tähendab mitu kg.viljamassi sekundis läbib trummlit.CK-4jal oli see näitaja tegelikult 3,7kg/sekundis.
Sibirjakid olid Eestis väga haruldased.Ülenurme õppe-katsemajandil oli neid suisa kaks tükki.Õnnestus neid oma silmagagi töötamas näha
Pildid tehtud aastatel 1976-77 Soosillal.
CK-4 on Niva eelkäija, Sibirjak aga Jenissei. Seega täiesti erinevad riistad.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2019, 06:03 AM ja muutjaks oli E303.)
Kombain NIVA EFFECT on siiani tootmises ainult vene siseturu jaoks .Samas on temast saanud maailmas ainulaadne kombain mis on juba tootmises 1973 aastast. Kuigi kombaini konstruktsiooni on tehtud alates 2003 kui tootmisse tuli Niva-Effect hulgaliselt muudatusi on säilinud vana 70-kümmnendate kombaini disain.Seega on vene ]Ростсельмаш tehas sisuliselt 36 aastat tootnud sisuliselt sama kombaini ja see on juba tõesti omalaadne rekord kombainide ajaloos.Minu vana postitus http://forum.automoto.ee/showthread.php?...79&page=26 saab lugeda kuidas on see kombain läbi oma pika ajaloo muutunud.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(14-08-2011, 12:34 PM)E303 Kirjutas: Kombain NIVA EFFECT on siiani tootmises ainult vene siseturu jaoks .Samas on temast saanud maailmas ainulaadne kombain mis on juba tootmises 1974 aastast. Kuigi kombaini konstruktsiooni on tehtud hulgaliselt muudatusi on säilinud vana 70 kümmnendate kombaini disain.Seega on vene Rosselmasi tehas sisuliselt 36 aastat tootnud sisuliselt sama kombaini ja see on juba tõesti omalaadne rekord kombainide ajaloos.Minu vana postitus http://forum.automoto.ee/showthread.php?...79&page=26 saab lugeda kuidas on see kombain läbi oma pika ajaloo muutunud.
lisaks on veel hüdrovedu. tagasild on laiemaks tehtud mis on esi ratastega samas rõõpas. lisaks tundus tagasild madalam, mis võib esiratase poolt tekitatud rõõpasse kinni jääda. Hetkel räägin siis sellest kombainist millest pildid ka lisasin oma eelmises postituses.
kaks aastat juba sellega koristanud (ca 15 ha aastas)
purunenud ainult purustaja rihm,leegitoru, ning tormiga oli lennanud uks lahti ja ukseklaas puruks
(24-12-2011, 21:42 PM)vorrimen Kirjutas: kaks aastat juba sellega koristanud (ca 15 ha aastas)
purunenud ainult purustaja rihm,leegitoru, ning tormiga oli lennanud uks lahti ja ukseklaas puruks
Tundub,et sarnane ehituselt Sampo 600 -ga. Selliste kombainide häda on see,et rihmad saavad kõva vati..... muidu päris mõnus õmblusmasin.....
purustaja rihm läks sellpärast puruks,et ohakas ummistas ära , aga see on lausa lux kobain võrreldes eelmise sampo 500-ga , toda rohkem remontisid kui koristada said
siin üks pilt meie talus esimesest kombainist, mis teenis 9 a, kunagi üheksakümnendate alguses ostetud
Ei tea, kas meil ka mõni SK-4 veel tavapärases kasutuses on?! Siit-sealt kogunenud infokildudest olen aru saanud, et ka peale talude taastamist meil ikka mõned veel liikusid, aga aeg on vahepeal niipalju edasi läinud, et nüüdseks on need vist enamuses seisma jäänud: asemele on tulnud uuem tehnika; paljud 1980ndate lõpus ja 1990ndate alguses nn. taastatud talud aga ei tegele praegu enam põllumajandusliku tootmisega.
Kas on teada ka selle täpsem asukoht. saaks ehk videosse. olen kogunud erinevaid pilte enamasti nivade (ja ka üksikute kolosite tööst) aga ck-4 töös pole õnnestunud näha. aeg aga surub peale
Arvutimängudes on aga selline tore asi nagu farm simulator 2011 kus on ka niva ja kolos täiesti olemas. pildimaterjalist sai valitud ka maeterjali et oma kombain disainida. tuli päris huvitav.