Postitused: 755
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
04-04-2008, 01:21 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-04-2008, 02:45 AM ja muutjaks oli
taruvaras.)
Atraktiivne teema. Olen inimene nn. vene ajastust, kus B- kat õppeautodeks olid mossed, sigullid ja volgad, C-katil gazid, zilid. No ma ei tea, võib olla ma olen kuri, aga leian, et autokooli algõpe ei tohiks olla viimase aja mudelitega, vaid just näiteks arhailiste, paarikümneaasta vanuste kuid hooldatud ja heas korras ladade ja mossedega, alles enne eksamit võiks anda ka kaasaja autot proovida võrdluseks. Leian, et kes õpib liiklemise vanema ja rohkem "võimlemist" nõudva tehnikaga, see ei jää hätta edaspidi ka uuema tehnika valitsemisel. No mis autotunnetust üks algaja õppur saab, kui ta õppevahendil on abeesssid, ebeessid ja muud -ssid ja igasugu kontrollerid jms. Kui on õpitud ainult kaasaja "isesõitjaga", on hiljem algajal juhil raskem toime tulla vanema tehnikaga. Ega ka algaja autojuht torma poodi just uut autut ostma.
Veel enam peaks just C-1 koolitusel kasutatama gaz 52/53 -sid, et algaja saaks aimu käikude lülitusest topeltsiduri ja vahegaasiga, et omandatud võtteid kasutada ka seda mittevajavatel kaasaaja sõidukitel, säästes teadlikumalt tehnikat. Samas kursuse lõpul peaks õppur saama kasutada just viimase lähiaja toodangut, et oleks ka võrdluse "maitse" p*rses. Peale juhi aju on tema p*rse võrdväärne tunnetusorgan. Ning kel aju ja p*rse vahel sidet pole, sellest ei tule ka head juhti.
Postitused: 109
Teemad: 1
Liitus: Feb 2007
Maine:
6
uurisin pisut asja ning tallinna lähedal olevate autokoolide masinaid. põhiliselt on läänekad kuid keilas asuv keva autokool pakkus ka maz ja zil nimelisi sõidukeid. linnas on aegajalt näha olnud ka salatirohelise kabiiniga ja kallutava kastiga zil130 millel on õppesõidu tunnused.
ise tegin aga scania 94D -ga
Postitused: 606
Teemad: 191
Liitus: Jan 2006
Maine:
20
70'ndate lõpus/80'ndate alguses oli Pärnumaal Tihemetsa ST üheks õppesõiduautoks Gaz 66, millel ketiga topeltrool. See auto oli ühtlasi ka minu esimeseks ametlikuks õppesõidu veoautoks. Õppesõidumeistriks oli Ilvese(?) nimeline vanem härra. Temale meeldis tihti Lätis käia, nii et sai selle autoga vahest üle piiri käidud lihtsalt kauplustes kolamas.
Pedaalid olid samuti topelt ja kuna 66 mootor asub kabiinis, siis hoovad läksid üle mootori. Käigukang ka selja taga, nii et peale sõitu oli käsi õlast valus. Nüüd hiljem olen ka vahest proovinud sinna kabiini pugeda ja tundub üsna võimatu selle masinaga sõita. Vot sellised mälestused esimesest õppesõidu veoautost. Hiljem sai veel sõidetud Gaz 53A'ga ja Zil 130 portega koos haagisega.
Postitused: 334
Teemad: 4
Liitus: Jul 2004
Maine:
1
Minu C1 õppesõit sai tartus tehtud aastal 2000 ühe, vist oli helesinise kabiiniga GAZ 52ga. Mällu on jäänud kõige rohkem,et millegi pärast oli terve õppeperioodi aja kastis üks suur täis komplektne veoauto esisild.
Sünkroniseerimata kasti omapärad sai väga häst selgeks tehtud platsil, kuhu tänaseks on kerkinud Toyota esindus ringteel. Kuna see plats asus väikse kallaku peal siis seal ringiratast sõites sai üles poole sõites käigu allavahetamise ja alla sõites käigu üles vahetamise väga selgeks. Ja neid ringe sai seal ikka tiirutatud nii, et pea ringikäis. Vahegaas ja topelt sidur on nüüd hiljem mossega kiiremaid ringe tehes väga kasuks tulnud.
Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
Mis Pärnu autokoolile see imeloom kuuluda võiks? Pärnu Autokoolil oli/on küll üks madel GAZ, aga see mäletamist mööda pruunikas. Ülevärvitud?
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Õppisin sõitma GAZ-51 - ga külavahel piima ja heinamaadel heinu vedades, õppesõitu tegin autodest GAZ-24 - ga (paar korda, rohkem ei lastud bensiini kulutada) ja GAZ-53 ga hr. Kaaritsa juhendamisel.
Bussidega Ikarus ja LAZ ning mootorrattaga K-175. A-kat õppused tuli läbi viia erinevate ratastega ja omaenese tarkusega, sest aastal 1972 võis teha mootorratta eksameid nn. eksternina.
Postitused: 2,104
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Mina tegin 2003 aastal C1 kategooriat Tartus ka Gaz-51-ga.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 65
Teemad: 5
Liitus: Mar 2011
Maine:
0
Paides, Järva Autokoolis tehakse veel siiani Zil-130'ga C-kategooria lube. Alles mõni päev tagasi nägin seda platsi peal manööverdamas.
Postitused: 3,516
Teemad: 25
Liitus: Dec 2002
Maine:
38
Aastal 2008. kui ma C ja E tegin, oli Vana-Võidu kutsekal aia ääres üks kallur-Kamaz ja Zili täispära selle tarbeks. Kui kaitseväe autodega õppesõit ära keelati (enamik meie grupist sai korra-paar sõidus käia enne seda) üritati seda elustada. Saadi käima ka ja üks mehhaanikuharidusega kutt meie pundist läks proovisõidule. Paarisaja meetri pärast see sõit läbi sai, vist oli mootoriblokk lõhki. Nii selle Kamazi elutee arvatavasti lõppeski.
Õppesõidud said tehtud Scania 92 kalluri ja MB Actrose peal. Neist viimane jättis kustumatult halva mulje.
Postitused: 4,836
Teemad: 58
Liitus: Dec 2003
Maine:
26
Kuna varasem veoauto sõidukogemus on päritud nii ZILi, GAZi kui ka muude pealt, siis tundub praegune õppesõidukas MB Atego ikka suhteliselt moodsa autona...
Postitused: 190
Teemad: 7
Liitus: Oct 2011
Maine:
2
Viljandis on igatahes õppesõiduks pika kabiiniga 52.See ei ole Tartu ,ega Nuia kabiiniga.