12-01-2012, 23:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-01-2012, 00:29 AM ja muutjaks oli MeelisV.)
mis seal siis ikka teeme veel ühe teema ja seekord on siis tegu omavalmistatud haagiselamuga. loodan et see teema ei ole vales kohas ja kui siis ehk liigub õigesse kohta.
peategelane on siis "teardrop" tüüpi haagiselamu mille juured ulatuvad juba 1930-ndate ameerikasse. alustan just ajaloost sest nii alustasin ma ka ise selle asja kohta info hankimisega.
ehk siis ´30ndad kuni ´60ndateni oli asi nagu populaarne ja siis asi jäi soiku kuni ´90ndate lõpu poole kus internet asja jälle massidesse tõi. edasi vaatsin pilte ja otsisin infot.
leidsin seda siit ja sealt kuid 99% sellest kõik asub sealpool suurt lompi.
mina ise sattusin selle juurde tänu ühele teemale auto24 foorumis ehk oli see siis 2005 aasta ? kus keegi küsis vineeri painutamise kohta, et teha teardrop tüüpi haagist. ma siis mõtlesin et mis asi see siis on ja vaatsin kohe netti - sinna see süda seekord jäi. mõtlesin kohe, et tahan ka.
pilti pole ? - on juba huvitav jah ?
küll need pildid tulevad.
ehk siis asja põhilised reeglid on siis kompaktne, kerghaagis, nimetuse järgi siis pisara ehk tilga kujuline (külili), tavaliselt magamise ruum 2-le ja õuest eraldi avatava luugi alla paigutatud köök. välisviimistluses on suuresti 2 stiili - 1. kaetud alumiiniumplekiga 2. puidune ehk vineer.
loomulikult on tehtud igasuguseid ja fantaasia on piiritu aga siis ei pruugi asi ka enam teardrop olla vaid liigitub kui litsalt "tilluke reisihaagis" (tiny travel trailer).
ehk see olis siis oma 6 aastat tagasi olin noor ja rumal, oskusi vähe raha veel vähem aga tahtmine oli suur ja tänu sellele sai ta ka tehtud.
alustasin siis oma haagise ehitamist teadustööga - hakkasin uurima meil kehtivaid norme, määruseid ja seaduseid mis kehtisid haagistele ja nende ehitamisele. see sai tehtud ja selgeks sai, et asi on tehtav ja üldse mitte raketiteadus.
edasi läks juba plaan konkreetseks ja sai asi ette võetud vastavalt olemasolevale ja kättesaadavatele materjalidele.
see siis sissejuhatuseks. edasi siis kohe juba konkreetsemalt ehitamisest
alustan seda lõiku sellega, et ehitusest on pikk aeg möödas ja infokandjad on kõik suht ajutised nähtused ja nii on juhtunud ka selle käru piltidega, et osad said vist hukka ja need mis siia ülesse tulevad esimesest ehitusest on taastatud ühest teisest foorumist. seega ei pruugi kõike olla pildis millest räägin.
igasugune planeerimine sai siis ära tehtud, nii mõttes kui ka paberil
plaan oli siis haagis põhjamõõtudega 1500x3000 ja küljekõrgust kah ~1400 (kõike peast ei mäleta)
algatuseks sai hangitud tikitraileri müügipunktist sillakomplekt - tala koos rummudega, vedrud ja amordid. Läksin just lehtvedru silla peale mitte nagu ameerikas 90% teardropidest on torsiooni peal. põhjus meie teed pole siledad ja torsioon on jäik.
metsa-alt tuli välja üks sobilik metallsõrestik millest siis oli paras teha haagisele raam
raami külge hakkasime siis aretama silda
amordikinnitused tegime ringi
nüüd on ajalugu sassis kas hakkasin edasi ehitama või tulid kohe mängu veljed aga jätkan velgedega.
sattusin ühes rehvitöökojas velgede otsa mis jutujätkuks said minu omaks ülisoodsa hinnaga - tegu oli vist ehk Dotz Dakar või sama tüüpi terasvelgedega - kroomitud. müüdi soodsalt sest 4st veljest oli alles vaid 3 ja mina ostsin ära 2 tk. kahetsen, et ei ostnud ka kolmandat aga siis polnud raha ja see tegi niigi null eelarve veel kitsamaks.
aga nende poldivalem oli miskine eriline 5x139,7 ? ja seetõttu pidin laskma neile teha flantsid vahele
sellega hakkas alusraam ja veermik nagu valmis saama - värvitud ja puha
raam sai kaetud ~15mm veekindla vineeriga mis jäi siis haagise põhjaks
Läbi tutvuste sai siis hangitud vineeri külgseinte tarvis
oli see siis ehk miskine 18...21mm paksune jurakas 1500x3000 tahvlid.
nendest saagisin välja 2 külge
pean siinkohal mainima et peale alusraami ehituse kus ka keevitus oli mängus on ehk ülejäänud kõik tehtud vaid tikksae ja akutrelliga.
nagu pildilt ka näha tekkisid ka esimese kaarseina tugikaared mis edaspidi hakkasid olema ka riidekapi seinteks
küljed ühendasin risti taladega ehk miskised ~20x40 latid
lisaks esimesele riidekapile tekkis vahesein ka taha - köögile
laesõrestik
uks ja sealt siis näha ka riidekapi uksed
üldvaade
kuna mul oli plaanis teardropi mõistes ikka SUUR käru mille laius on 1500 tavapärane oli ~1200 siis selle idee taga oli laps ja tema voodi
ehk lapsele tegin voodi risti käru vastu köögiseina sellise nn. nari tüüpi aeme mis siis oli 600mm lai ja pikkust andis ~1500 nagu käru laius
edasi sai tekitatud köögile avatava luugi sõrestik
seest poolt oli lagi juba kaetud vineeriga - taaskasutatud vana vineer ~5mm
aga nüüd hakkasin katma ka väljast
osa sellest tuli teha õues sest garaaz oli madal
ja pildil nähtav nurgaliist pärines ehituse vallast ja on tuttav neile kes plaate on seina pannud
see oli siis kõik esimene kiht vineeri mis sai talade külge liimitud ja klambritega kinni lastud
kavas oli see kõik üle katta teise ja ilusama kihiga
teine kiht sai üleni alumise peale liimitud
edasi hakkasid tulema detailid
ukselukustus
millele tuli sissepoole lisa plaat juurde panna
tagumise luugi lukk
tuled ja stange
ukseliistud sai ette naeluatud ehk liimitud õhukesest vineerist
peategelane on siis "teardrop" tüüpi haagiselamu mille juured ulatuvad juba 1930-ndate ameerikasse. alustan just ajaloost sest nii alustasin ma ka ise selle asja kohta info hankimisega.
ehk siis ´30ndad kuni ´60ndateni oli asi nagu populaarne ja siis asi jäi soiku kuni ´90ndate lõpu poole kus internet asja jälle massidesse tõi. edasi vaatsin pilte ja otsisin infot.
leidsin seda siit ja sealt kuid 99% sellest kõik asub sealpool suurt lompi.
mina ise sattusin selle juurde tänu ühele teemale auto24 foorumis ehk oli see siis 2005 aasta ? kus keegi küsis vineeri painutamise kohta, et teha teardrop tüüpi haagist. ma siis mõtlesin et mis asi see siis on ja vaatsin kohe netti - sinna see süda seekord jäi. mõtlesin kohe, et tahan ka.
pilti pole ? - on juba huvitav jah ?
küll need pildid tulevad.
ehk siis asja põhilised reeglid on siis kompaktne, kerghaagis, nimetuse järgi siis pisara ehk tilga kujuline (külili), tavaliselt magamise ruum 2-le ja õuest eraldi avatava luugi alla paigutatud köök. välisviimistluses on suuresti 2 stiili - 1. kaetud alumiiniumplekiga 2. puidune ehk vineer.
loomulikult on tehtud igasuguseid ja fantaasia on piiritu aga siis ei pruugi asi ka enam teardrop olla vaid liigitub kui litsalt "tilluke reisihaagis" (tiny travel trailer).
ehk see olis siis oma 6 aastat tagasi olin noor ja rumal, oskusi vähe raha veel vähem aga tahtmine oli suur ja tänu sellele sai ta ka tehtud.
alustasin siis oma haagise ehitamist teadustööga - hakkasin uurima meil kehtivaid norme, määruseid ja seaduseid mis kehtisid haagistele ja nende ehitamisele. see sai tehtud ja selgeks sai, et asi on tehtav ja üldse mitte raketiteadus.
edasi läks juba plaan konkreetseks ja sai asi ette võetud vastavalt olemasolevale ja kättesaadavatele materjalidele.
see siis sissejuhatuseks. edasi siis kohe juba konkreetsemalt ehitamisest
alustan seda lõiku sellega, et ehitusest on pikk aeg möödas ja infokandjad on kõik suht ajutised nähtused ja nii on juhtunud ka selle käru piltidega, et osad said vist hukka ja need mis siia ülesse tulevad esimesest ehitusest on taastatud ühest teisest foorumist. seega ei pruugi kõike olla pildis millest räägin.
igasugune planeerimine sai siis ära tehtud, nii mõttes kui ka paberil
plaan oli siis haagis põhjamõõtudega 1500x3000 ja küljekõrgust kah ~1400 (kõike peast ei mäleta)
algatuseks sai hangitud tikitraileri müügipunktist sillakomplekt - tala koos rummudega, vedrud ja amordid. Läksin just lehtvedru silla peale mitte nagu ameerikas 90% teardropidest on torsiooni peal. põhjus meie teed pole siledad ja torsioon on jäik.
metsa-alt tuli välja üks sobilik metallsõrestik millest siis oli paras teha haagisele raam
raami külge hakkasime siis aretama silda
amordikinnitused tegime ringi
nüüd on ajalugu sassis kas hakkasin edasi ehitama või tulid kohe mängu veljed aga jätkan velgedega.
sattusin ühes rehvitöökojas velgede otsa mis jutujätkuks said minu omaks ülisoodsa hinnaga - tegu oli vist ehk Dotz Dakar või sama tüüpi terasvelgedega - kroomitud. müüdi soodsalt sest 4st veljest oli alles vaid 3 ja mina ostsin ära 2 tk. kahetsen, et ei ostnud ka kolmandat aga siis polnud raha ja see tegi niigi null eelarve veel kitsamaks.
aga nende poldivalem oli miskine eriline 5x139,7 ? ja seetõttu pidin laskma neile teha flantsid vahele
sellega hakkas alusraam ja veermik nagu valmis saama - värvitud ja puha
raam sai kaetud ~15mm veekindla vineeriga mis jäi siis haagise põhjaks
Läbi tutvuste sai siis hangitud vineeri külgseinte tarvis
oli see siis ehk miskine 18...21mm paksune jurakas 1500x3000 tahvlid.
nendest saagisin välja 2 külge
pean siinkohal mainima et peale alusraami ehituse kus ka keevitus oli mängus on ehk ülejäänud kõik tehtud vaid tikksae ja akutrelliga.
nagu pildilt ka näha tekkisid ka esimese kaarseina tugikaared mis edaspidi hakkasid olema ka riidekapi seinteks
küljed ühendasin risti taladega ehk miskised ~20x40 latid
lisaks esimesele riidekapile tekkis vahesein ka taha - köögile
laesõrestik
uks ja sealt siis näha ka riidekapi uksed
üldvaade
kuna mul oli plaanis teardropi mõistes ikka SUUR käru mille laius on 1500 tavapärane oli ~1200 siis selle idee taga oli laps ja tema voodi
ehk lapsele tegin voodi risti käru vastu köögiseina sellise nn. nari tüüpi aeme mis siis oli 600mm lai ja pikkust andis ~1500 nagu käru laius
edasi sai tekitatud köögile avatava luugi sõrestik
seest poolt oli lagi juba kaetud vineeriga - taaskasutatud vana vineer ~5mm
aga nüüd hakkasin katma ka väljast
osa sellest tuli teha õues sest garaaz oli madal
ja pildil nähtav nurgaliist pärines ehituse vallast ja on tuttav neile kes plaate on seina pannud
see oli siis kõik esimene kiht vineeri mis sai talade külge liimitud ja klambritega kinni lastud
kavas oli see kõik üle katta teise ja ilusama kihiga
teine kiht sai üleni alumise peale liimitud
edasi hakkasid tulema detailid
ukselukustus
millele tuli sissepoole lisa plaat juurde panna
tagumise luugi lukk
tuled ja stange
ukseliistud sai ette naeluatud ehk liimitud õhukesest vineerist