Zil 131 Pikap
#1

Ei hakka hetkel pikalt kirjutama, käsile võtan asja siis kui saunabuss valmis, ehk siis järgmine aasta vast.
Aga idee pärineb armsalt idamaalt: http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=9495

Ei leidnud kahjuks orginaal linki, kes paremini venekeelt valdab võiks ka selle siia lisada. Kuskil foorumis oli põhjalikumalt ehitusest juttu.

Hetkel materjali varumise faas käsil, sain just zil 131 kabiini, masina läbisõit oli vaid 1522km, seest nagu uus, isegi istmed pole ära vajunud ega kirsadega värvi maha hõõrutud, põhja all ka rooste praktiiselt puudub.            
Ja lõpptulemus ehk midagi sellistWink
   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Originaal on siin http://www.drive2.ru/cars/selfmade/drbroman/
Vasta
#3

(29-01-2012, 13:08 PM)nymmik Kirjutas:  Originaal on siin http://www.drive2.ru/cars/selfmade/drbroman/

Suured tänud härrale!
Müts maha kodanik nymmiku ees, just seda ma otsisingi.


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

Säilita kindlasti see kvaliteedimärk. Toungue
Vasta
#5

(29-01-2012, 14:19 PM)Regardman Kirjutas:  Säilita kindlasti see kvaliteedimärk. Toungue

Mõtlesin isegi et selle ilma peata venelase peaks alles jätma. Kuigi ehk on kellegil vanemat sorti plastikust märki alles, võib ka seda mulle pakkuda. Uuemal ajal hakati värviga neid tegema nagu siin. Tegelikult plaanis metallik värviga üle värvida kogu krempel kui valmis saab, siis tuleb lasta ehk uus märk hoopis peale tehaWink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

Heh Smile Omalgi ootab tööde järjekorras siuke isend.
Vasta
#7

Kuidagi ootamatult aktuaalseks on läinud see "teemekastikakabiinigapikapi" teema viimasel ajal Cool. mõned päevad tagasi avastasin netis kolades, et Hiiumaal yritatakse ristata ZIL-164 GMC S15-ga

...
Vasta
#8

(30-01-2012, 02:22 AM)dzeiaar Kirjutas:  Kuidagi ootamatult aktuaalseks on läinud see "teemekastikakabiinigapikapi" teema viimasel ajal Cool. mõned päevad tagasi avastasin netis kolades, et Hiiumaal yritatakse ristata ZIL-164 GMC S15-ga

Njaa, vaatasin isegi seda hiiumaa poiste projekti. Väga muheda hotrodi saab sealtWink Üleüldse on väga meeldiv näha kuidas mitte milleski midagi tahakse, kõiksugu hotrodid, stiilikastikad, aiatraktorid, offroad peletised, amfiibid, drag race masinad, saunabussid jms. Ise võtan küll mütsi maha nende eest kes iseehitamisega tegelevad ja keda selline tegevus huvitab. Teades kui palju aega selline "hobi" võtab siis pole seel alati lihtne, aga seda enam oskad lõpptulemust hinnataWink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

Tahe võib ju olla. Isegi ammu mõelnud raamiga maasturi peale midagi tõsta.
Kahjuks ARK nüüd siis maanteeamet ei kiida mittemiskit heaks.
Vasta
#10

Huvitav, kas Hiidlastel on plaanis see masin registrisse ka saada. Või on niisama noorte tehnikahuviliste näpuharjutus.

Kahju oleks küll, kui selline masin ARK-i põikpäisuse pärast kuurialla seisma või ainult näituseautoks jääks.
Vasta
#11

Igati lahe projekt.Arkis pidavat olema lihtsam omavalmistatud sõidukit arvele saada kui ümberehitust teha.
Vasta
#12

(30-01-2012, 10:26 AM)nymmik Kirjutas:  Tahe võib ju olla. Isegi ammu mõelnud raamiga maasturi peale midagi tõsta.
Kahjuks ARK nüüd siis maanteeamet ei kiida mittemiskit heaks.

Mina ei küsi, nemad ei vasta. Nii lihtne see ongi. Kuna eestis on praktiliselt ilmvõimatu sellist omaloomingut arvele võtta siis ei hakka arvatavasti sellepärast oma raha ja aega raiskama. Päringutele on tulnud vastuseid küll, aga need jäävad teise-kolmanda klassi tasemele, eks see peegeldab ka sealse asutuse kollektiivset seltskonda. Direktiive oskan ise ka lugeda, aga alternatiive ja võimalusi sõidukite arvele saamiseks meil ei pakuta, aga selle eest läti-leedu autoregistrikeskus on vägagi vastutulelik... Kui soovite sõidukit ehitada mis jääks stiilne ja huvitav siis meie maanteeameti juhiste ja sätetega võite ahju kütta.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

http://radicallowcars.ru/forum/viewtopic...8&start=10

Veidi veel inspiratsiooni, pole zil, aga siiski vene masina kabiiniga.

Kuna ei jõudnud ära oodata millal need pildid ära laevad, siis loodan, et tegu on ikka õige teemaga.
Vasta
#14

Samas, kas Leivategija läbi ajaloo tehtud imemasinad(limu-mosse, coupe-pobi, vw-cabrio-zaz, bmw750-pobi) on arvel? Kui jh, siis peaks kuidagi ikka olema võimalik custom masinaid registreerida. Iseasi muidugi mis see maksma kõik läheb ja mis nõudeid võib olemas olla...
Vasta
#15

Seltsimehed, ennem kui regamisest juttu teha, ehitage asjad valmis ka.
Muidu on see kure kirvega püüdmise teema.

Omal oli sama idee ca aastal 2002. Kuid finantside puudumisel lükkasin idee sahtlisse koos visanditega.
Ma arvan et reaalselt sellele kuluvat aega ei hooma paljud, lõpptulemus on jälle mingil hetkel poolik müügis olev nn projekt mis on väljanägemiselt nagu tai transvestiidi ja miikaeljaaksoni ristsugutis.

Nb Zil kabiini salongisuurus jätab rämedalt soovida. Kui juba ehitada siis kabiini pikendus ca 20cm ja uksed pikemaks jne. Kuid ..... kas olete selleks suutelised. Plus alustooriku valik....
Lisan veel selle mõtte et kui keegi telliks sellise imeliku asja ehituse lõplikult viisaka viimistluseni nii inetrjööri kui eksterjööri osas siis alla 20000 eur ei tule midagi välja. Lihtsalt nii palju asju on käsitöö selle juures.

Ps mingi lingi 53 kabiiniga ehituse juures ongi tehtud esmane viga, sõiduauto raam tundub olema ja kitsas rööbe ja lühike teljevahe, mis viib kogu projekti kuju ja muud asjad balansist välja. See kuidas vasjad tiiva kitsamaks tegid , kuigi lihtsam oleks olnud osta ülilaiad ja miinuses offsetiga veljed, nii on suht okse. Lisaks miljon keevisõmblust mida on oluliselt raskem viisakaks töödelda. 53 nina oma massiivse tiiva ja ahtakese kabiiniosaga oleks olnud ümberhäkkimatagi väga kaunis.
Alustati ikka sellest et ju sai kuskilt odavalt selle alusraami, mis aga ei sobi antud projekti alusmaterjaliks.
Tuletan meelde et mingil russil oli mercedes mclaren f1 kere ka miljoni keevisega metallist välja voolitud vist mosse peale. Seda asja nüüd teha selliseks et ta krunte ja muid kihte maha ei viskaks on ikka raske küll....

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#16

(30-01-2012, 14:15 PM)mossepower Kirjutas:  Samas, kas Leivategija läbi ajaloo tehtud imemasinad(limu-mosse, coupe-pobi, vw-cabrio-zaz, bmw750-pobi) on arvel? Kui jh, siis peaks kuidagi ikka olema võimalik custom masinaid registreerida. Iseasi muidugi mis see maksma kõik läheb ja mis nõudeid võib olemas olla...
Kunagi jah sai, Uued on kõik .....

Vasta
#17

http://benderlogdesign.livejournal.com/2551.html see pole küll Zil vaid Gaz 51 aga stiilne ikkagi. Ja nõustun projekti autoriga et ennem teeks valmis siis vaataks regamise peale.
Kui kunagi valmis saab on tulemus ainulaadne. Eks hoiame pöialt.
Vasta
#18

Mitte, et kõigepealt tuleb valmis teha vaid kõigepealt tuleb korralik joonistus tulevasest autost valmis teha!!! Ja ka korralikud tööjoonised - siis saab auto ka hiljem arvele! Kas võtta ümberehitusluba või teha asi valmis omavalmistatud sõidukina, ühel puhul on ühed piirangud, teisel puhul muud.

See hiidlaste värk on järjekordne näide sellest, kuidas ei tohi hot-rodi ega customit ehitada! Ainult absoluutne viimane loll lööb kõigepealt sae ja rellaka sisse, tõmbab pastakaga paberile kolm kõverat joont ja väidab, et see "kajastab - ime küll - päris täpselt vajalikke mõõtusid ja proportsioone"!!! See on pornograafia, mitte customi ehitamine. Mind ajab suisa marru selline pildiallkiri: "Kuidas uus auto välja nägema hakkab? Keegi ei tea veel väga täpselt. Disainimise õpitoas vaadati pilte ja kunstiõpetaja Sulev Loopalu süstis osalejatesse inspiratsiooni."

Kulla Sulev Loopalu, palun ära riku noorte inimeste mõtlemist oma perssekukkunud ja kõlbmatu tegevusega ära! Kõigepealt peab olema idee (mis on olemas: ristata chevy ziliga) ja mõttetöö, sketšid, siis lapsed joonistavad igaüks üles oma nägemuse, siis mõõdavad autoehituse asjatundjad üle laste silme all mõlemad toorikud, et lapsed saaks aru natukenegi tugevusarvutusest, OLULISTEST sõlmpunktidest auto juures jne, siis tehakse sketšide ja saadud mõõtude põhjal juba võimalikult täpne mõõtkavaline joonistus, ideaalis ka selle auto ruumline joonistus KOOS oodatava sisustusega, siis kõik koos lõplikust ideekavandist plastiliinmudel ja alles siis asutakse raua kallale saagide ja lõikuritega. Vaat see oleks noorte kasvatamine ja harimine, mitte "hei uhnjem!" kõigepealt teeme ja siis mõtleme....

Kogu austuses ka Mati Leivategija vastu on kõik Tema tööd sisuliselt pornograafilised sitakäkid kuna ka need on tehtud peast ja ilma suurema kunstimeeleta. Vastupidiselt Mati Kitsele, kelle valminud masinad ei pruugi olla maailma ilusaimad aga kõigist nendest on spetsialistid (loe: disainerid) kõigepealt teinud joonistused, siis ruumilised plastiliinist värvitud mudelid ja alles siis on mudelsepad hakanud neid reaalusesse viima. Lõplik versioon on muidugi pisut teine tulnud, sest eks töö käigus tuleb mõtteid juurde ja pisimudeli proportsioonid tunduvad elusuuruses väärakad. Aga see on puhas kogenematus sellistes asjades.
Muuseas, just äsja käisin tõin Mati keldrist ära oma Mopari BB ja nägin neid mudeleid jälle. Soovitasin Matil need pimedast keldrist välja tuua ja Maantemuuseumile ekspositsiooni annetada. Nende koht peaks olema seal kui näide püüdest Eestis autosid "õiges järjekorras" ehitada. Esimese ehk Rex R10 kohta on ju suisa TPI autokateedri lõputöö kirjutatud ja auto detailideni läbi arvutatud. K.a. erinevad sõlmed.

Selge, et nii kõvasid mehi kui Chip Foose on maailmas hetkel vaid üks, kes suudab oma nägemuse detailselt üles joonistada ja selle ka täies mahus reaalsuseks teha, teiste pärisosaks jääb igal juhul algsest võimalikult täpsest joonistusest kerge kõrvalekaldumine oskuste puudumise, vähese raha, kehvade töövõtete ja Eesti oludes mõne detaili puhul kosmosesse minevate kulunumbrite pärast. Aga ka siis peaks lõpptulem vähemalt 80% ulatuses olema tööjoonistuse koopia! Nendel teemadel on jahutud pikemalt tiku-takus.
Vasta
#19

(30-01-2012, 13:37 PM)madis1080 Kirjutas:  http://radicallowcars.ru/forum/viewtopic...8&start=10

Veidi veel inspiratsiooni, pole zil, aga siiski vene masina kabiiniga.

Kuna ei jõudnud ära oodata millal need pildid ära laevad, siis loodan, et tegu on ikka õige teemaga.


Väga asjakohane lehekülg, suured tänud kodanikule. Väärt pildimaterjal, väga ilusaid customeid sealWink

(30-01-2012, 14:59 PM)Bardu Kirjutas:  http://benderlogdesign.livejournal.com/2551.html see pole küll Zil vaid Gaz 51 aga stiilne ikkagi. Ja nõustun projekti autoriga et ennem teeks valmis siis vaataks regamise peale.
Kui kunagi valmis saab on tulemus ainulaadne. Eks hoiame pöialt.

Tänud, gaz 51 hetkel väga teemakohane, saunabuss mul tuleb ju 51 ninagaWink
Jällegi väga lahe asi valmis tehtud igatahes, värv ja velg on nagu maasikad tordilWink

(30-01-2012, 14:36 PM)ryblik1 Kirjutas:  Seltsimehed, ennem kui regamisest juttu teha, ehitage asjad valmis ka.
Muidu on see kure kirvega püüdmise teema.


Ps mingi lingi 53 kabiiniga ehituse juures ongi tehtud esmane viga, sõiduauto raam tundub olema ja kitsas rööbe ja lühike teljevahe, mis viib kogu projekti kuju ja muud asjad balansist välja. See kuidas vasjad tiiva kitsamaks tegid , kuigi lihtsam oleks olnud osta ülilaiad ja miinuses offsetiga veljed, nii on suht okse. Lisaks miljon keevisõmblust mida on oluliselt raskem viisakaks töödelda. 53 nina oma massiivse tiiva ja ahtakese kabiiniosaga oleks olnud ümberhäkkimatagi väga kaunis.
Alustati ikka sellest et ju sai kuskilt odavalt selle alusraami, mis aga ei sobi antud projekti alusmaterjaliks.
Minu arvamus on see et las inimesed teevad, kellel tuleb paremini välja, kellel ehk halvemini. Kuskilt tuleb ju õppida meil kõigil...
Üleüldse sellist mittemidagi ütlevat kommetaari pole ka keegi küsinud, neid võid delfi foorumisse kirjutada...
Peace...

(30-01-2012, 15:26 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mitte, et kõigepealt tuleb valmis teha vaid kõigepealt tuleb korralik joonistus tulevasest autost valmis teha!!! Ja ka korralikud tööjoonised - siis saab auto ka hiljem arvele! Kas võtta ümberehitusluba või teha asi valmis omavalmistatud sõidukina, ühel puhul on ühed piirangud, teisel puhul muud.

See hiidlaste värk on järjekordne näide sellest, kuidas ei tohi hot-rodi ega customit ehitada!

Siinkohal mainiks siiski et joonise järgi teed tellimustöid, endale sõitmiseks stiilset masinat ehitad siiski teisiti. On olemas idee ja ligikaudsed masina propotsioonid, detailid mis hiljem selle täiusliku terviku loovad tulevad siiski töö käigus. Alati leiad asju mis isikupära lisavad või mis tegelikult üldse ei sobiks. Neid ei ole võimalik ette näha....


(30-01-2012, 14:36 PM)ryblik1 Kirjutas:  Nb Zil kabiini salongisuurus jätab rämedalt soovida. Kui juba ehitada siis kabiini pikendus ca 20cm ja uksed pikemaks jne. Kuid ..... kas olete selleks suutelised.

Oeh, nahhui sa kabiini pikendama hakkad, see pole ju enam siis see... Kuigi teie jutus on iva, 190cm mehel nagu mina jääb seal tõesti jalaruumi natuke väheks, aga seda suurendad põranda ratsimisega, ehk teed jalaruumi ettepoole juurde nagu sõiduautodelgi, ehk viid pedaalid kaugemale. Selline kabiini lõikumine oleks sama tark tegu kui metskassile rehaga võid persse lükata...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20

(30-01-2012, 17:47 PM)mlsluik Kirjutas:  
(30-01-2012, 14:36 PM)ryblik1 Kirjutas:  Nb Zil kabiini salongisuurus jätab rämedalt soovida. Kui juba ehitada siis kabiini pikendus ca 20cm ja uksed pikemaks jne. Kuid ..... kas olete selleks suutelised.
Oeh, nahhui sa kabiini pikendama hakkad, see pole ju enam siis see... Kuigi teie jutus on iva, 190cm mehel nagu mina jääb seal tõesti jalaruumi natuke väheks, aga seda suurendad põranda ratsimisega, ehk teed jalaruumi ettepoole juurde nagu sõiduautodelgi, ehk viid pedaalid kaugemale. Selline kabiini lõikumine oleks sama tark tegu kui metskassile rehaga võid persse lükata...

Kabiini pikendamise asemel võib teha juba hoopis nn. topeltkabiiniga masina, kasutades selleks Zil-131 tuletõrjeauto kabiini. Saadud tulemuse nimeks võib Nissan'i eeskujul panna Zil-131 pickup "Double Cab" või siis Zil-131 pickup "King Cab". Lõpptulemus oleks ilmselt omajagu perversne, kuid samas maailmas ainulaadne.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne