Vanad fotod

[Pilt: sportsfestivalussrphotos-8.jpg]

Gaz-69 omapärane värviskeem. Vahelduseks rohelistele ja teistele tumetoonidele.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

http://fotoalbum.ee/photos/raiq/sets/1218794

Vasta

Jehuu...

Teine foto: Estonia-1 pärast põhjalikku ümberehitust. Roolis Ants Promet. Mootorratta mootor on juba asendatud Moskvitši jõuallikaga.

Kolmas foto. Vana Toomas. Roolis tõenäoliselt Ludvig Kõrge. Auto ehitajaks Raimond Esner. Siin juba hilisem versioon Volga mootoriga ja hõbedaseks värvituna. Algselt oli üleni must. Nina keskosas punane triip.

Neljas foto: tõenäoliselt üks tšehhi mootorratturitest Jawa'l mõne siinse suursõidu ajal. Tony aka Kradmelder tunneb ehk ära?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

   

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta

Igavesti uhke foto! Ega ilmselt mingit infot pole selle kohta. Tsaariarmee kõrilõilajd Royal - Enfieldi seljas... On meil Eestis ka ju mõned sellesse kümnendisse jäävad R - Enfieldid, hr. P. Kukel küll vist vähe teisem aparaat aga kuidas on meie ksf! V mudeliga lood?
Vasta

Pildi teine pool on selline, muud ei oska öelda.    

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta

Tagakülg oleks justkui Poolaga seotud? Vene keel impeeriumi oma, prantsuse keel posti ja keskel jutkui poola jutt või kuidas?
Vasta

(06-01-2012, 14:26 PM)kass Kirjutas:  Igavesti uhke foto! Ega ilmselt mingit infot pole selle kohta. Tsaariarmee kõrilõilajd Royal - Enfieldi seljas... On meil Eestis ka ju mõned sellesse kümnendisse jäävad R - Enfieldid, hr. P. Kukel küll vist vähe teisem aparaat aga kuidas on meie ksf! V mudeliga lood?

Head uut aastat kõigepealt !
No raam ja paak on samad, esirattal samuti pidurit pole. Ainult lenks on minu omal teistsugune.


Tervitab Veteran.
Vasta

Jäi Eesti Ekspressis http://g1.nh.ee/images/pix/900x585/6e4e6...a1bf4c.jpg silma selline foto:
[Pilt: file63772456_6ca1bf4c.jpg]
Tekst juures selline: 1960. aastal varustati kõik Tallinna kiirabi­autod raadiotelefonidega. Nüüd võis kiirabijaama dispetšer anda teate otse arstile, kes asus abivajajale kõige lähemal.

Pildil siis kiirabi-ZIM ühesõnaga. Mis mulle silma hakkab, on see, et antud masinal asub käigukang roolisambal. Hiljuti oli just siinsamas foorumis juttu, et varastati eriline kiirabi-GAZ12 põrandakangiga käigukast. Seega tekibki küsimus, et kas siinsel pildil olev auto on ehk tava-ZIM-ist kiirabiks ümber ehitatud või oligi kiirabivariante erinevaid - nii roolisambal kui põrandal asuva käigukangiga?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Leidsin ühe suure portsu fanu fotosid, mõned on täitsa 30'ndatest, osa 80ndad - 90ndad. Suur hulk ühistransporti ja muud põnevat tehnikat ka peale jäänud.

panen siia algse lingi: https://www.facebook.com/media/set/?set=...795&type=3

kui kellelgi probleem et facebooki lingile ligi ei saa, võin need pildid mujale laadida.
Vasta


kui kellelgi probleem et facebooki lingile ligi ei saa, võin need pildid mujale laadida.
[/quote]

ongi niiBig Grin




Vasta

(31-01-2012, 22:32 PM)iamjan Kirjutas:  Leidsin ühe suure portsu fanu fotosid, mõned on täitsa 30'ndatest, osa 80ndad - 90ndad. Suur hulk ühistransporti ja muud põnevat tehnikat ka peale jäänud.

panen siia algse lingi: https://www.facebook.com/media/set/?set=...795&type=3

kui kellelgi probleem et facebooki lingile ligi ei saa, võin need pildid mujale laadida.

(31-01-2012, 22:39 PM)attrassid Kirjutas:  
(31-01-2012, 22:32 PM)iamjan Kirjutas:  kui kellelgi probleem et facebooki lingile ligi ei saa, võin need pildid mujale laadida.

ongi niiBig Grin

laadisin mujale, kuigi nüüd läks järjekorraga tiba nihu, aga elab vist üle:

Osa1: http://imgur.com/a/LzRF9
Osa2: http://imgur.com/a/ZhzoF

Vasta

Huvitav, kust selliseid kogusid küll leida võib? Natuke kurb on sealt omaenda fotosid leida sellises N korda ümbersalvestatud kvaliteedis (troll 134 lausa kaks korda, buss 2833, lastepolikliiniku lammutamine Viru väljakul jt.) Piinlik on ka 1987. aastal siinseid tramme pildistanud hollandlaste ees. Kui korralikku galeriid koos fotode allikatega ei viitsi teha, siis võiks parem tegemata jätta.


helista bussi infosse TEL. 6631
Vasta

(18-01-2012, 19:17 PM)Mossemees Kirjutas:  Pildil siis kiirabi-ZIM ühesõnaga. Mis mulle silma hakkab, on see, et antud masinal asub käigukang roolisambal. Hiljuti oli just siinsamas foorumis juttu, et varastati eriline kiirabi-GAZ12 põrandakangiga käigukast. Seega tekibki küsimus, et kas siinsel pildil olev auto on ehk tava-ZIM-ist kiirabiks ümber ehitatud või oligi kiirabivariante erinevaid - nii roolisambal kui põrandal asuva käigukangiga?
Vahe käigukangi asukohas oli ilmselt seotud aastaarvuga, ehk siis mingist hetkest (mida ma ei julge eksimise kartuses välja öelda) muutus GAZ 12 "ZIM" lihtsalt GAZ 12 markeeringuga autoks. Kapoti kaunistusele tuli ZIM-i asemele GAZ ja ilukilpidelt kadusid üldse kirjad ja jäid ainult siledad kilbid. Selle komplektiga tuli GAZ 12-le ka põranda käigukang. Eks rahvasuus olid need kõik ikka ZIM-id. Mul puudub teave, kas Ilma "ZIM"-ita ZIM-e ka 7 kohalistena üldse väljus, või olid need ainult lõpu aastate kiirabid ja prominendid sõitsid juba GAZ 13 "Tšaikadega"?


Tõnu Piibur
5116265
Vasta

(02-02-2012, 13:40 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Mul puudub teave, kas Ilma "ZIM"-ita ZIM-e ka 7 kohalistena üldse väljus, või olid need ainult lõpu aastate kiirabid ja prominendid sõitsid juba GAZ 13 "Tšaikadega"?
Erinevatele "prominentidele" olid erinevad sõidukid ette nähtud. Kõige suuremad sõitsid ZIL-iga, veidi väiksemad "Tšaikaga", veel väiksematele anti GAZ 12. Loomulikult oleksid ka viimased hirmsasti GAZ 13-ga ringi kärutada tahtnud, aga reeglid olid reeglid... Nupukamad leidsid siiski lahenduse:

[Pilt: GAZ12oslobyk.jpg]

Можно также вспомнить забавный вариант, представлявший собой объединенные части машин ГАЗ-13 и "ЗИМа", получивший в народе название "ослобык". Причины его появления заключались в том, у партийно-советской номенклатуры существовал строгий "табель о рангах". И если по должности чиновнику был положен ЗИМ, то ездить на "Чайке" было очень неосмотрительно. Но хотелось! Выход нашли смекалистые военные - на одном из военных заводов по заказу генералитета была изготовлена партия "Чаек" с кузовным железом от ЗИМов. Машина совмещала комфорт и динамику представительской машины и внешний демократизм автомобиля руководителей среднего звена. Точное количество таких автомобилей неизвестно.
http://denisovets.narod.ru/gaz/gazpages/gaz13.html



Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Ilmselt on siinsete foorumlastegi hulgas järgnevate sõidukite omanikke või siis fännegi.

[Pilt: 20270174e9d6fc_o.jpg]

[Pilt: 202701781b8d94_o.jpg]

[Pilt: 202701827feefa_o.jpg]

[Pilt: 20270186ab885f_o.jpg]

[Pilt: 2027018870503d_o.jpg]

[Pilt: 20270190929088_o.jpg]

[Pilt: 2027019223a71c_o.jpg]

[Pilt: 202701988271f7_o.jpg]

Do'nt panic
Vasta

Mnjah.Jawa fänn siianigi ja"MOBKVICH"fänn ka kui nii ilusad naised poseerivadRolleyes
Vasta

Allolevad pildid on tehtud NL meeskonna osalemisest FIM Rallil Itaalias 1968a. Minu info järgi oli meeskonnas oli ka 2 eestlast, kellest üks tegi ürituse ajal "sääred". Peale seda ei saanud eestlased 20a. ühelgi FIM Rallil osaleda (ei ole infot, kas NL poolelt teisi lubati). Nagu piltidelt näha sõideti sinna Voshodide ja Ural (või irbit) kv-dega. Viimasel pildil tolle aja nõukogude tsiklistide märg unenägu.

[Pilt: karakum_009.jpg]
[Pilt: karakum_010.jpg]
[Pilt: karakum_011.jpg]
[Pilt: karakum_008.jpg]

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Ülalolev info on veidi ebatäpne. Eestlasi oli sellel FIM'i rallil terve naiskonna jagu. Ärahüppajaks oli Hille Sarapuu. Allolevas artiklis on viidatud tema konfliktidele kaasvõistlejaga, reaalselt neid ei olnud. Pigem oli ta kaasaegsete sõnul ise väga äkilise iseloomuga, võis õhtul Riias võisteldes otsustada, et ta tahab Tallinnas vanemate juures käia ja juba läkski, ilma kellelegi midagi ütlemata. Sellest olid tal probleemid Richard Laur'iga.
Ära hüppas ta Viinis ühes riidepoes, kuhu ta läks koos Õilme Kaseoruga.

JaaK Pihlau artiklist ajakirjast "Tuna"; "Eestlaste põgenemised
Läände: ärahüppajad II"


Esimene Eesti tippsportlane-ärahüppaja oli mootorrattur Hille Sarapuu, kes kadus Nõukogude spordidelegatsioonist Viinis 1968. aastal.
Sündinud 1937. a. Tallinnas, tõusis ta kiiresti Eesti kiiruisutamise paremikku, võites meistritiitleid ja püstitades Eesti rekordeid nii tüdrukute (15–16-aastaste), neidude (17–18-aastaste) kui ka täiskasvanute klassis (ühtekokku 16). Mõned tema tavalisel järvejääl püstitatud uisutamisrekordid olid ületamata veel 1970. aastatel, hilisemaid andmeid lihtsalt pole, sest vaatamata Ants Antsoni olümpiavõidule suri kiiruisutamine spordialana Eestis tasapisi välja.

Kiiruisutamisega lõpetas ta 19-aastaselt (1957), pühendudes täielikult motospordile, kus samuti tõusis Eesti paremikku. Tema esimene
treener “Spartaki” automotoklubis oli tuntud võidusõitja Virve Gustel-Laur-Kiisa.
Esimene Eesti meistritiitel motokrossis tuli juba 1958. aastal. Järgmisel kaheksal aastal võitis ta 8 meistritiitlit krossis ja hipodroomil,
tuli ka NL krossimeistriks ja hõbemedaliomanikuks. Kahel korral kukkus ta väga raskelt, viibides mitu nädalat haigevoodis. Ringrajal
etteotsa pääseda tal ei õnnestunud, siin sai määravaks mitte sõiduoskus, vaid tehnilised võimalused. Tasemel mootorrattaid ja mehaanikuid jätkus vaid üksikutele klubijuhtide soosikutele, pikapeale sündis terav konflikt
Hille Sarapuu ja teiste tippsõitjate (õed Virve Laur ja Õilme Kaseorg, Ivi Freivald- Laur) vahel.
Pärast 1965. aastat hakkas ta võistlusspordist kõrvale tõmbuma ja läks tööle tervishoiuministeeriumi autoparki kiirabiauto juhiks. Ainsaks võimaluseks välismaal võistelda olid tol ajal Rahvusvahelise Motospordi Föderatsiooni (FIM) motorallid, NL võistkonna koosseisus osales ta nendel viis korda, 1968. a. ralli jäigi viimaseks.
Kõigil FIM-i rallidel kuulus Nõukogude võistkonda hulgaliselt eestlasi, naistest Sarapuu kõrval veel Tea Tahk, Õilme Kaseorg, Virve Kiisa, Ivi Laur ja Luule Tull. Algul ei tahtnud Sarapuu 1968. a. rallil üldse osaleda, sest
nõuti, et pool osavõtumaksust tuleb tasuda ise, hiljem ta siiski vajaliku raha laenas. Ralli marsruudil Tallinn–Užgorod–Praha–Viin–Rooma toimus juulis, 11. juulil ületati Tšehhi piir, läbi Austria jõuti Itaaliasse, kust tagasi pöörduti tavaturistina.
25. juulil jõuti tagasiteel Viini, järgmisel päeval mindi grupiga linna sisseoste tegema. Linnaskäigu ajal Hille Sarapuu kadus, ja nagu hiljem selgus, läks kohalikku politseisse, paludes Austria võimudelt poliitilist varjupaika.
Nõukogude ametlike esindajatega kohtumast ta keeldus ja sõitis peatselt edasi USA-sse, kuhu jäigi püsivalt elama. Ilmselt polnud tegemist
varem kavandatud põgenemisega, otsus sündis spontaanselt kohapeal. Ta oli tervishoiuministeeriumi autopargis astunud ka partei liikmeks, kuid mingit huvi poliitika vastu ei ilmutanud, pole ka teada, et tal oleks olnud välismaal sugulasi või tuttavaid.
Eesti KGB-s algatati kohe Sarapuu vastu kriminaalasi, temaga hakkas tegelema leitnant Uno Ojamaa,13 kes muu hulgas otsis läbi korteri
ja kuulas üle sugulasi-tuttavaid. Juurdlusasi katkestati kuni asjaosalise tabamiseni, hiljem jälgis 2. osakond hoolikalt tema käekäiku
USA-s ja asi lõpetati 1976. aastal, kui selgus, et Sarapuu on abiellunud ja poliitikaga ei tegele.
1970. aastal abiellus Hille Sarapuu väliseestlase Bachmanniga, töötas Baltimore‘is ja Californias juuksuri-kosmeetikuna.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Aitäh, et täpsustasid. Panin mööda sellega, et ainult 2 olid nö. motomatkajad, ülejäänud teistelt spordialadelt.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 25 külali(st)ne