mure MTZ 52 käivitusega
#21

Sissetöötamist on olnud omajagu:5ha niitmist+12ha randaalimist+3ha kündi+nipet=näpet puude lohistamist metsas ja sõnnikuvedu seasulust.Algul pidi õli ka lisama paar korda aga hiljem pole vaja olnud enam.Remont sai ette võetud ikka parema käivitumise pärast, mitte et võimsust juurde vaja.Kui mootor võimsam ,siis hakkab mujalt järgi andma ,sidur või kast või krt teab mis.Aga kui pritsenurga keeramine ei mõju ,siis kas on mõeldav, et panen 80=pumba peale ja keeran aktseleraatori stopperist pöörded maha`?(st.pööretepiirajast) P.S. Sügiskünni ajal ajas korstnast sinist kibedat vingu, nagu oleks kadakaid keegi põlluservas põletanud ,võis eemaltvaatajale paista.
Vasta
#22

Oot-oot tõesti!

Pirakad vastukaalud on justnimelt 80 mootoril.
Pika ja lühikese pihustiga on kütusekogused erinevad mis sealt läbi tulevad. Kui stend kasutada on siis on see kohe näha. Lased tsükli ära teha, on mensuurides erinevad kogused. Pump võib seal otsas sama olla aga erinevate pihustitega jõuab erinev kogus silindrisse.
Teiseks on tegelikult 50 pumba plunzripaarid ka peenemad kui 240 oma ja veel peenemad, kui need mis praegu poes müügil. Nii, et originaal 50 pumbast saab paremini 40 jaoks pumba reguleerida, kui uute plunzritega.
Fakt on see, et kui keegi tahab põhimõtteliselt 240 mootoriga 1800 pööret minutis tiksuda on see nende asi aga kui tahta, et see mootor pikkade pihustitega korralikult töötaks - on vaja see pump ära reguleerida. Aus arvamus on ka see, et kui mootori sisu läbi ja kulunud oli, vajab see pump ilmselt üldse remonti.

Turborussi pumbal (sellel millel membraani) on aga kütusekogus de facto reguleerimisel väiksem kui 240-l, sest turbo rõhk surub täislapatsil latti veel rohkem peale, andes sellega rohkem kütust siis! juurde. Täpseid käivitus/töökoguseid 50/240/245* kohta ei hakka peast lisama.

Vasta
#23

Agdam- kas sissetöötamine randaaliga liig ränk polnud? Lõhkusid mõne kolvirõnga ära? Tuleks ikka tund tühjalt loksuda, siis metsa vaatamas või õllede järele käia ja järgmine päev riist järele.
Vasta
#24

Jah, loomulikult 80 pumbal on kerged vihid sees ja vanal rasked. Aga plunzrid on erineva läbimõõduga - kui ei usu, mine mõnda pädevamasse traktoripoodi ja küsi üle.

Uued plunzrid peaks olema 10
240 peaks olema 9
ja originaal 50 on 8 või oli 8,5. kaheksa vist ikka.
Vasta
#25

Töötanud pumpadel plunzerpaar võib nii hõre olla, et käivituspööretel lonkides laseb niipalju tagasi, et pihustisse ei jõuagi käivtusannust. Kõige lihtsam- lase mõnel pihustireguleerimisstendi omanikul teha üks pihusti avanemisrõhule 300. Keera mootoril ühe pihusti tagant toru lahti ja ühenda sinna too 300`ne. Kui ikka käivitamisel ja käimasaamisel sealt udupilve ei turtsata, on aeg pump plunzrivahetusse saata( see number on pumba võimekuse alumine piir). Hoia muidugi et käsi pihusti ette ei satu- lööb ikka naha alla ja annab põdeda. Pihustisurveid maha keerata ei soovita- tavaliselt pihustamise kvaliteet siis olematuks.
Vasta
#26

Ikkagi, laske see peal olev pump stendist läbi. See ei jõua lihtsalt pikkade pihustite töösurvest enam oma kulunud plunžritega läbi lüüa.
Kui käivituskogus on 150 pöörde juures (100 töötsüklit) alla 14,5 ccm, siis see mootor ei käivitu.
Kui praegu pihustisurved maha keerata, siis ilmselt läheb käima.... see vana pump ei jõua lihtsalt läbi lüüa 170+-5 juures, kui ~130 juures veel kuidagimoodi lõi. Tegelikult vist mitte, kui remont ette võeti. Võib-olla õnnestub mingiks ajaks kütust niipalju peale keerata, et käivituskogus ja töökogus normi annavad aga ilmselt mitte.

Kui stendimiseks läheb, siis pakun, et käivituskoguse annab antud kriteeriumitel see vast 5 ccm välja - naapalju kui neid vanu pumpasid näha on olnud. Eks iga asi kulub.

Uuel T-40 markeeringuga reaspumbal õnnestus hiljuti ka kergeid vihte sees näha nii, et peavad ka need üle elama.

Müügimehi on loomulikult igasuguseid aga kui pakend avada lastakse, pole probleemi. Smile
Vasta
#27

Pritsenurga pead panema D-240 järgi.Kui mootor enne käis peaks ka nüüd käima,olgu et pritsenurgad ja reguleeringud natuke teised.Kas mootorisse panid ikka enam vähem korralikud tükid,kui valget ajab on kompress nõrga võitu.
Vasta
#28

Või pritse hiline. Mõlemal juhul on külmalt käimasaamine pikaajaline protsess.

Eelpool juba räägiti - pump hõre, surve tekkimine võtab aega, lisaks pihustirõhu erinevus... Ilmselt ka normaalne nuki ja hammasrataste kulumisest tekkiv hilinemine. Tera siit, teine sealt ja nii jääbki purts hiliseks.

Pihustirõhke võid ju maha lasta veidi, aitab kulunud pumbal töötada. Samas kaotad jõus ja ökonoomsuses (pihustuskvaliteet kannatab oluliselt!)

Ma isegi ei tea, kumb tuleb odavam - töötava pumba hankimine või oma pumba kõbimine (tasub eeldada vähemalt plunžerpaaride ja rõhuklappide vahetust). Aga uuri järele ja anna siiagi teada...Rolleyes
Vasta
#29

Jah, kui 300 juures läbi ei löö, siis pika pihustiga käima ei lähe. Maha keeramise mõte oli pumba kulumise astme kontrollimine. Mitte töö tegemine pikemas perspektiivis - pigem selline hädalahendus.
Remondi puhul ei tea midagi, vbolla klapid peavad. Seda saab juba stendis manomeetriga kontrollida. Laagrid aga tulevad suure tõenäosusega ära vahetada. Logisevate laagritega ei saa pumpa paika ja pärast lonkab nagu keskmine siinmaine russ. Kui tahta viimase peal tiksuvat mootorit, tuleb ka logisevad laagrid ära vahetada. Ka rullid peab üle vaatama, et need loperguseks pole kulunud. Nende vahetamiseks tuleb muidugi pump praktiliselt detailideni lahti võtta. Muuseas, logisevate rullikutega muutub ka pritsehetk. "Süüte" seadmisel stendis need pendeldavad tulukesed ilusasti näha. Üks koht jälle juures, mis võib mõjutada töötamise ühtlust jne.

Mis selle uue pumba hind praegu üldse poes on? Keegi teab? Siis teaks remondihinnaga võrrelda Toungue
Vasta
#30

Kolvid =rõngad panin uued,plokikaan oli kasutatud,klapid sai üle lihvitud.Ma ei tea,kas randaalimine liiga raske oli,aru ei saanud et midagi oleks halvemaks või paremaks läinud.Jõudu nagu oleks piisavalt,aga pöördeid lisades hääl ebaühtlane,nii et mingi pumbasurve jama on tõenäoline.Sinine suits ei kao soojalt ka ära ,see on kibe nagu oleks põlemata kütus.Täna proovin nurka varasemaks keerata siis vaatan mis edasi saab.Tänud soovituste eest igal juhul!Annan teada muutustest!
Vasta
#31

Mis kandi mees oled,kui Viljandile lähemal või võimalik saata kuidagi,toimeta pump minu kätte.Pistan stendi vaatame mis välja annab.
Vasta
#32

Ma saaremaal,nii et asi keeruline logistiliselt.Täna näppisin pritsenurka ja vist ikka pump õhtal´=madalatel (kuni 1000p*min)pööretel 1.ja2. silinder ei tööta-keerasin pihustitorud 3.ja 4. sil.lahti ja mootor suri välja.Kui 1.ja 2.lahti keerasin siis isegi pöörded ei muutunud,ainult suitsu ajas vähem.Saan laenata teise pumba eks siis paista.
Vasta
#33

Pigem pihustiotsad kulunud. Põkal läks kahe pihusti remont ~20 euri.
Vasta
#34

Pihustid panin remondi ajal uued, ja sügisel käisid stendis ka ,olid korras.
Vasta
#35

kuidas klappide regull on?
olen kuulnud, mis häält teeb russi mootor s-tasti regullitud klappidega..
vahele jätta ei tohiks ta ka kulunud pumbaga.
Vasta
#36

Klapid sai tehtud peale remonti ,hiljuti kontrollisin ,tundusid normaalsed vahed.Pritsenurka keerasin ka ,sain enamvähem normaalsex ,üks auk edasi või tagasi töötas viletsamini.Aga ühte asja pea ei võta-mootor haugub ,nii tühikäigul kui ka madalate käikudega sõites ja summutist lööb sinist kibedat vingu.Aga kui koormus taga ,siis töötab mootor ilusti ning peale seisma jäämist paar minutit kohapeal tuksub normaalselt ,siis hakkab jälle suitsema ja haukuma.Lohistasin 7.käiguga metsast suure haavapuu koju ,u.km.oli sõita ,gaas põhjas ajas tumedat nagu peab ,kui hoog sai üles kadus suits ära ja töötas ilusti ,siis tulin veerand gaasiga 200 m.ilusti tiksudes ning hakkas jälle suitsema ning turtsudes vedama,võttis traktori ees hüplema.(segane jutt sai aga ehk saate aru).
Vasta
#37

Haukuma hakkas mu T 16m mootor peale ks pumba regulaatoris õlivahetust(oli rohkem dk`d kui õli seal). Midagi teha, tempisin uue õli taas vedelaks ja probleem kadus... õli viskoossus segas kuidagi vihtide reageerimist pööretele.
Vasta
#38

Sinine kibe ving - kütus ei põle korralikult ära. Miks?

Hilise sissepritse Sa juba välistasid leides sellise asendi, kus mootori töö oli parim. Seega jäävad järele hõre silinder ja peetis pump. Hõreda silindri tuvastab survete mõõtmine, peetis pumba stend. Lihtne (kuigi töömahukas)

Või jäädki imestama...
Vasta
#39

Russil oli vanasti vastupidi-kui haukuma hakkas , siis järelikult õli pumbas vedel,,lasid kütte pumbast välja ,valasid õli asemele ja korras. Et jama tekkis peale remonti ,küllap ta pumba viga on ,ei jaksa pikast pihustist läbi lüüa.Metsatöö saab varsti tehtud siis võtan remondi ette. Täna metsast tulles ,mõned metsapikad puud ketiga haakes ,panin 8.käigu ja must pilv järgi ,tulin km.maad täie tambiga, töötas nagu peab .Puud kodus ,lükkasin õues lund veidi ,siis töötas ilusti ,tühikäigul loksudes hakkas algul üks silinder ,siis teine jne.sinist suitsupahvakat vahele lööma, esiti harvemini ,paari minuti pärast juba iga pöördega.Nii et jahtudes hakkab jamama ,kuumalt töötab ilusti.
Vasta
#40

Pump pool ringi valesti pole?
Mul Vw diisliga olnud see vigur.
Käima läks väga viletsalt ja ka ilma koormuseta sine taga.
Sõites ei saanud nagu midagi aru ainult kui ilmselt kolvid ära jahtusid hakkas küte süvenditesse kogunema ja põles seal vaikselt ja suitses.
Samuti läks turbo punaseks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne