MTZ 05 ja Neva MB-2

(16-02-2012, 23:05 PM)maisalup Kirjutas:  Nagu aru sain siis puuduvad sell masinal differentsiaal, ilma lukuta 1ratta vedu ainult, nii on suht jama senna miskit roomikut ehitada.

Millist masinat siis üldse plaanis soetada on? Kui MTZ 05, siis sellel on differ ja lukk ilusti olemas. Kui MF 70, siis sellel difrit pole.

Vasta

(16-02-2012, 23:05 PM)maisalup Kirjutas:  Nagu aru sain siis puuduvad sell masinal differentsiaal, ilma lukuta 1ratta vedu ainult...
Sad no ei saa aru. IGAL diferentsiaaliga masinal (tavalised sõidu- ja veoautod) on sama skeem - difri ülesanne ongi kanda jõud rattale, mida saab ringi ajada ja mitte piinata teist ratast. Kui tingimused on võrdsed, siis veavad mõlemad rattad. Sõna diferentsiaal ju tähendab erinevat, st erineva kiirusega pöörlevad rattaid ja teatud olukordades pöörlevad rattad nii erinevalt, et üks seisab ja teine pöörleb! Ja erandolukordade jaoks on olemas difrilukud, mis sisuliselt difri välja lülitavad elik ühendavad jäigalt mõlemad rattad.

http://www.aegmaha.com/video/9170/puust-...nne-toimib

Antud apastraadil on differ ja difrilukk-!!!
Vasta

Mulle jäi lihtsalt mulje, et sel masinal puudub differ, tavaolukorras ilma lukuta on nn pooleveoline, aga kui ikka differentsiaal vahel olemas siis ok. Nende diffritega olen ikka kokku puutunud ja tean kuidas ja mis nende töömõte ja kuidas piiratud libisemisega ja lukkudega süsteemid töötavad. Balansiiri mõte tekkis ka motoploki haarde parandamiseks. Veovõll laagritele palansiiri kandvaks teljeks, võlli pealt hammasrataste ja ketiga vedu tagumisele või esimesele rattale, ratastele lint nagu metsaveomasinatel kasutatakse ja ongi kõige odavam ja lihtsam viis haarduvust parandada ja lint ehitada. Ehituskeskusest saab odavalt atv ratta rummud mille poldivalem läheb kokku mõne vana opeli, VW, audi ja vanemate nissanite velgedega kokku ja kulunud rehve saab ka muidu kätte
Vasta

(17-02-2012, 09:24 AM)maisalup Kirjutas:  Balansiiri mõte tekkis ka motoploki haarde parandamiseks. Veovõll laagritele palansiiri kandvaks teljeks, võlli pealt hammasrataste ja ketiga vedu tagumisele või esimesele rattale, ratastele lint nagu metsaveomasinatel kasutatakse ja ongi kõige odavam ja lihtsam viis haarduvust parandada ja lint ehitada.
Jah, ka nii saab. Küsimus on ainult rullketi vastupidavuses liiva sees töötades. Mina oma väikese peaga kaldun arvama, et kui juba roomik ehitada, siis odavam ja lihtsam oleks panna veovõlli otsa tähik roomikut otse ringi ajama. Nii jääksid ketid ja ketirattad ära. Need maksavad raha, kuluvad ja venivad. Vaja ühtelugu pingutada, muidu tulevad maha. Roomikule tuleb olenemata konstruktsioonilahendusest nii sisse kui väljapoole nagad paigaldada niikuinii, muidu hakkab libisema. Ja pingutada tuleb teda ka niikuinii. Milleks siis lisada veel hooldust ja vahetust vajavaid detaile?
Kärul jah, seal pole midagi ringi ajada ja seal on kaks lindiga ümbritsetud auto või ATV ratast täitsa OK. Talvel saab asendada suuskadega.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Ärge nende roomikute ehitamisest raketiteadust ka tehke Rolleyes Olen ise näinud roomikutega mtz-05 ja see ikka labaselt lihtsalt ja odavalt lahendatud .
Vasta

Vot seda ma mõtlesingi, et kas keegi tõesti varem selle peale tulnud pole, et motoblokile roomikud alla aretada. Oleks täitsa huvitav valmislahendusest pilte näha ja paar kommentaari kasutajalt oleks nagu maasikas! Muidu me siin jah, teoretiseerime ja genereerime ideesid, aga reaalne kogemus puudub.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Pilte mul hetkel pole. Roomikutega on mtz-05-el uskumatu suutlikus. Ma pole nagu eriline kirjutaja ka , et kirjutada detailselt kuidas see tehtud on. Need kes väidavad, et mtz-05 käivitub halvasti ja mootor kehva , neile väike soovitus, tehke oma masinad korda.
Vasta

Lintide tehemiseks ma ei mõelnud mitte rullpuks ketti vaid sellist paksemate lülidega ketti nagu lehmade karjatamiseks kasutatakse. Senna oleks peale keevitanud lülide külge näiteks sõnnikulaotaja lipid või mingise 1/2 või 1 tollise vinkel raua. peale panemiseks rehvid tühjaks ja lint peale ning siis uuesti rehvid täis pumbata. Lihtsam kui hakata tähikuid ja kelkusid ehitama.
Samas kui ruumi, aega, tehnikat selle idee teostamiseks ning mis kõige tähtsam raha on siis saab ka sellised kelkudega asjaliku roomiku valmis teha. Omal kipuvadki asjad raha ja ruumi ning tööriistade taha jääma. Leiutada meeldib hirmsasti juba lapsest saati.

Ei leidnud siit foorumist sellist ost-müük rubriiki.
Tundub et kõik mtz-05 on juba peremehe leidnud või pole kuulutuse autorid väga suhtlemis altid.
Küsiks siis siit, kas kellegil on jäänud kuhugi kuuri alla mõni mittekomplektne mtz-05 seisma? Kõigeparem kui käiguosa ok, mootorit pole vaja.
Või teate kedagi kellel võiks seista tarbetult mõni mtz-05 kuskil kuuri all?
Vasta

Lihtsa roomiku näide-http://www.motokuur.ee/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16471
Vaja lihtsalt auto rehvi, tänapäeval levinud siloaukude rehvidega katmine, ise sealt juba silmanud paari hea mustriga talverehvi millel külg lõhki. Natuke siis lisada vaba aega, viitsimist ning paar väikest ratast ja valmis ta ongi. Iseasi, neid õhukesi plastikrattaid ei soovita. Parem võtta suurema kandevõimega laagritel rattad nagu näiteks on rocla esimesed mis kannatavad kui õieti mäletan siis 1,5t raskust. Kohe kui omale motoploki leian teen eraldi teema- motoplokile lindid alla.
Hirmus lausa kui inimesel tekib liiga palju vaba aega Big Grin
Vasta

Mnjaa, see paneb kõrvad liikuma küll. Pidasin autorehvist roomikut millegipärast paksuks ja jäigaks, aga pildil tundus et on üsna õhuke ja painduv. Tasub mõelda!
Ei tea millega oleks kõige parem lõigata?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Tavalise noaga, kastad vahepeal diislikütte sisse ja lõikad.
Vasta

Leidsin mõned suure-kodumaa-keelsed videod motobloki roomikute pihta.
http://www.youtube.com/watch?v=bawpQ3lKCTA
http://www.youtube.com/watch?v=KSXyV2EfCbQ
http://www.youtube.com/watch?v=USCAIPmBR...re=related

Ja siin keerulisem roomikusüsteem kõikide pulkadega: http://www.youtube.com/watch?v=O_Tn9vAyE...re=related

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

sellist nagu teises kolmandas videosoli mõtlesin isegi, aga oleks pannud rattad balansiiri peale, et roomik kannaks alati maapinnal, et oleks vajadusel freesi ja muude riistadega parem teha mitte ei peaks esiotsa jõuga lennus hoidma
Vasta

(17-02-2012, 20:30 PM)Basilio Kirjutas:  Mnjaa, see paneb kõrvad liikuma küll. Pidasin autorehvist roomikut millegipärast paksuks ja jäigaks, aga pildil tundus et on üsna õhuke ja painduv. Tasub mõelda!
Ei tea millega oleks kõige parem lõigata?
Tikksaag + õliga olen näinud ka et lõigatud. Isegi Mazi rehvi.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Tere,
Mõttevälgatusena pakun välja idee kasutada roomiku tegemiseks kombaini CK 5 kaldtransportööri kette, (need millel kummilabadega kulbid mis tõstava vilja punkrisse ja tagasi peksumasinasse) või heedri kaldtransportööri kette kus sakilise servaga U rauad küljes. Ketis on lülid mille külge annab kinnitada, nt kummipatju, vinkleid vm vajaliku, ketis on neid liiga hõredalt, peaks tihedamaks komplekteerima. Heedri kette kaks tk kõrvuti, omavahel ühendada samade sobivasse pikkusesse lõigatud U profiil rauaga. Vedavaks tähikuks kaks hammasratas ühele võllile.

Vasta

Tekkis silmapiirile üks mtz-05 ilma mootori ja siduritta. Kas kellegil on üle siduri komplekt? Või oskate nõu anda mis masina sidur senna istuks või kust seda saaks?
Et siis ise küsin ise vastan, sobib minsk 125 sidur kuid kust seda leida võib andke nõu
Vasta

kas sa kusagil proovida ei saa seda plötut?
Ma usun et igasugune edasine huvi 05 vastu kaob.Wink sellega ei ole metsas midagi teha!
Mööda karjamaad sõita ja mõnda heinasületäit vedada on sellele pillile paras.
Vasta

(20-02-2012, 23:04 PM)pannkook Kirjutas:  kas sa kusagil proovida ei saa seda plötut?
Ma usun et igasugune edasine huvi 05 vastu kaob.Wink sellega ei ole metsas midagi teha!
Mööda karjamaad sõita ja mõnda heinasületäit vedada on sellele pillile paras.

No nii hull asi ka ei ole, sellega kannatab isegi künda.
Ma arvan, et kõige ***em asi tema juures on karbuss, järgneb magneeto. Ülejäänu on täitsa talutav.
Vasta

(20-02-2012, 15:50 PM)maisalup Kirjutas:  Tekkis silmapiirile üks mtz-05 ilma mootori ja siduritta. Kas kellegil on üle siduri komplekt? Või oskate nõu anda mis masina sidur senna istuks või kust seda saaks?
Et siis ise küsin ise vastan, sobib minsk 125 sidur kuid kust seda leida võib andke nõu

Millise mudeli 125 sidur? Mul 3 erinevat komplekti Wink
Vasta

(20-02-2012, 23:49 PM)olevtoom Kirjutas:  No nii hull asi ka ei ole, sellega kannatab isegi künda.

Nii ja naa.
Kuna tean ka paari MTZ-05 omanikku, siis kõik sõltub mehest, kes seal sarvede taga on. Üks räägib, et jõudu masinal küllalt, maad künnab hästi. Künd välimuselt täitsa viisakas, sügavust on. Mees ise suuruselt selline pool rõivakappiBig Grin.
Teine selline hõljuva lehekese taoline, maa saab temalgi küntud, aga heal juhul 5 cm sügavuselt. Ader on keeranud õhukest kamarat nagu kaskanahka oleks laotatud põllule. Enamaks masin suuteline polevat.
Ühesõnaga, kui ise poolt jõudu sarvedesse juurde ei pane, siis ta õige künniagregaat pole.
Metsast toob MTZ-05 koorma puid ilusti ära, kui on sirge, kõva pinnaga maa. Kui on ka tõuse, maa kohati mäda ja mättaline, palju suuri puujuuri kõdu all, siis jääb hätta.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne