Mõned küsimused kõrgsurve pumba kohta
#1

Tere. Tekkis plaan soetada vanem diiselauto,näiteks VW Golf 4 .

Hakkasin tasapisi varuosai uurima igaks juhuks. Kõrgesurve pumbaga on see lugu ,et võimelike vigade puhul on variandid :

*osta näiteks tutikas umbes 1000eurone pump
*kasutada vahetusfondi,siis pumba hinnaks tuleb 500-650 eurot
*või ise lihtsalt hankida basic tihendi komplekt,mis sisaldab ainult kaane tihendeid ja O rõngaid ja vaskseibe 30 eurot. Aitab ainult peata lekked madalsurve osas.

Nagu me teame siis tavaliselt kulub ajapikku plunzer ja plunzeripesa(ehk otsakaan) . Kas neid detaile võib ka üldse eraldi leida uuest peast ? Pole veel kohanud vastavat poodi.


Vasta
#2

Ikka leiab.
Stikke oü näit Tartus.
Aga mis sa neist vahetad?Pump kestab kuni auto läheb lammutusse,on muidugi erandeid.
Vasta
#3

vastuolu postituses. vanem auto ja golf 4 ei tundu nagu ühte patta passivat.
minu igapäevaliikur on mainitet nelja teise nimega analoog. läbisõitu kuussada kiloversta. ostsin uuena poest. pump ja pihustid on algupärased ja ei näita veel mingeid märke kulumisest.
seega võiks eeldada, et vähemasti enne teemaks oleva auto ostmist ei tasu küll pumbaremondile mõelda. no ja kui satu dsellise isendi otsa, milles diisli asemel tont teab mida kütuseks tarvitatud, siis on ju alati võimalik ka romulast pump võtta või suisa terve ja toimiv mootor paari-kolmesaja euriga.
Vasta
#4

(08-03-2012, 17:02 PM)meli666 Kirjutas:  
(08-03-2012, 00:42 AM)Gravity Kirjutas:  Hakkasin tasapisi varuosai uurima igaks juhuks. Kõrgesurve pumbaga on see lugu ,et võimelike vigade puhul on variandid :

*osta näiteks tutikas umbes 1000eurone pump
*kasutada vahetusfondi,siis pumba hinnaks tuleb 500-650 eurot
*või ise lihtsalt hankida basic tihendi komplekt,mis sisaldab ainult kaane tihendeid ja O rõngaid ja vaskseibe 30 eurot. Aitab ainult peata lekked madalsurve osas.

Kas tõesti uue pumba saab 1000.- kätte?
Ise sai ka mõni aeg tagasi peetud plaani osta diisel Passat B4. Niipalju kui uurisin, soovitati vaadata 1,9 TDi 66kw poole. Olevat küllaltki õnnestunud mootor. Siiski pidi pumba küljes olema mingi reostaat, mis ajaga ära kulub ja ainuüksi see pidi maksma seal üle 600.- juba.
Muidu vast ennem kooleb turbo, kui pump.

No need hinnad on väga kõikuvad. Näiteks sai just ennem euro aega tegeletud BMW 324 TD. 85kw r6 . United motors küsis uue pumba eest 21000 krooni ja kuskilt jäi silma ,et VW 1.9 R4 pump maksis umbes 16000 krooni. Eks asi võib natukene ka modifikatsioonist oleneda sest 2.5 TDSi pump on juba 2000 eurot .

---------

Igatahes leidsin diislikeskus.ee hinnakirjast ülesse pumbapead,mille orienteeruv hind on 250-300 eurot. Jäi arusaamatuks kas plunzer on ka komplektis.

Vasta
#5

(08-03-2012, 17:02 PM)meli666 Kirjutas:  
(08-03-2012, 00:42 AM)Gravity Kirjutas:  Hakkasin tasapisi varuosai uurima igaks juhuks. Kõrgesurve pumbaga on see lugu ,et võimelike vigade puhul on variandid :

*osta näiteks tutikas umbes 1000eurone pump
*kasutada vahetusfondi,siis pumba hinnaks tuleb 500-650 eurot
*või ise lihtsalt hankida basic tihendi komplekt,mis sisaldab ainult kaane tihendeid ja O rõngaid ja vaskseibe 30 eurot. Aitab ainult peata lekked madalsurve osas.

Kas tõesti uue pumba saab 1000.- kätte?
Ise sai ka mõni aeg tagasi peetud plaani osta diisel Passat B4. Niipalju kui uurisin, soovitati vaadata 1,9 TDi 66kw poole. Olevat küllaltki õnnestunud mootor. Siiski pidi pumba küljes olema mingi reostaat, mis ajaga ära kulub ja ainuüksi see pidi maksma seal üle 600.- juba.
Muidu vast ennem kooleb turbo, kui pump.

Oman sellist passatit. Üsna lollikindel mootor, lihtne remontida. Olen ise 2 korda pumba ülemist osa lahti võtnud, kuna elekrtoonika hakkas lollitama (mähise ja pooli vahel oli peenikest raua puru, mis tuli puhastada). Kõik tihendid on kaubandusvõrgus mõistliku hinnaga saadaval. Mootori tüüp on 1Z. Odava hiina kaabliga saab mootori hingeelu vaadata/seadistada.
Vasta
#6

Kas meil on siin foorumis mõnda diislispetsi kes oskab öelda KSP kohta sellist asja kas kulunud pumbapea/plunzriga mõjutab ainult käivitamist kuna siis läheb aega kauem,et rõhk ülesse saada või terve mootori töö ja ökonoomsus on häiritud?

Vasta
#7

Ilmselt on mootori töö häiritud, sõltuvalt kulumise astmest. Minu lemmikdiisel, millega ma kõige paremini kursis olen (ford transit, mehaanilise pumbaga) kulunud plunzriga lõpuks kaotab jõu ära, ei soovi soojalt käivitada ja lõpuks ei soovi üldse käia. Sümptomite tugevus sõltub kulumise astmest.

Kõrgsurvepump ei ole selline veepumba tüüpi lahendus, et varem või hiljem saadakse surve üles ja edasi on kõik hea. Kõrgsurvepump ja tema plunzripaar peab andma täpselt õige koguse kütust õige rõhu all täpselt õigel ajahetkel. Kulumine vähendab kõikide parameetrite täpsust.
Vasta
#8

Hei moded!
Kas saaks nii,et kirjutised oleks ka loetavad.Kirjaoskus peaks olema elementaarne.
Flanagan
Vasta
#9

(11-03-2012, 20:40 PM)Mahno Kirjutas:  Ilmselt on mootori töö häiritud, sõltuvalt kulumise astmest. Minu lemmikdiisel, millega ma kõige paremini kursis olen (ford transit, mehaanilise pumbaga) kulunud plunzriga lõpuks kaotab jõu ära, ei soovi soojalt käivitada ja lõpuks ei soovi üldse käia. Sümptomite tugevus sõltub kulumise astmest.

Kõrgsurvepump ei ole selline veepumba tüüpi lahendus, et varem või hiljem saadakse surve üles ja edasi on kõik hea. Kõrgsurvepump ja tema plunzripaar peab andma täpselt õige koguse kütust õige rõhu all täpselt õigel ajahetkel. Kulumine vähendab kõikide parameetrite täpsust.

Nu lihtsalt suurem enamus 15 aastat vanasid autosid vaevleb selle häda käes,et soojalt läheb kehvasti käima. Samas mootor töötab normaalselt ja kütusekulu jääb ka normi piiresse. -30 nega käivitamisest võib suht unistada ikkagi Big Grin

Ideeliselt peaks saama plunzipaari kulumist korvata natukene pritsehetke varajasemaks keeramisegas?

Räägime siiski normaalselt kulumisest mitte sellest kuidas pump on omadega rooste või solkkütuse tõttu täitsa läbi.
Vasta
#10

Transitil nii juhtubki normaalse kulumisega.

Aga see et 15 aastat vanad pooluunikumid kuidagi töötavad, on tõsi. Mõned üksikud neist ka hästi. Mis häält nad uuest peast tegid ei mäleta ju enam keegi Smile Aga noh, heas korras auto on alati suhteline mõiste olnud. Ja ma ei räägi foorumikohastest masinatest, mille kuldsete kätega mehed on numbrist ja ämbrist algseisu tagasi taastanud, vaid täiesti tavalistest "ülimasslevinud" tarbeautodest. Kui auto24 kuulutusi uskuda, siis muudab näiteks rooste värvirulliga kinni värvimine ka auto täiesti roostevabaks Wink

Sõber Flanagan - palun märgi, kelle kirjutised on segased. Ei välista et minu omad - sel juhul raputan tuhka pähe ja lähen soome keele kursuste lõppedes jälle eesti keelt õppima.
Vasta
#11

Kui -30 käima ei lähe ega siis ainult pumba viga pole,seal ikka kõik asjad natuke kulunud.Aga muidugi pumbast oleneb paljugi.Ja kui kulunud tuleb uued tükid panna
Vasta
#12

Tegelikult ei saa ma teemaalgataja probleemist eriti aru. Kui osta diiselmootoriga golf, ütleme IV, mis on tehniliselt korras, siis jätkub temast kindlasti vähemalt mootori poolest päris mitmeks aastaks. Kuna golf pole mingi vastupidavuse ime, siis saab igasugused veermikutilinaid seal hea hulga vahetada. Kui nüüd ütleme 5 aasta pärast ütleb pump sulle headaega, siis tolleks hetkeks on tolle põlvkonna golfe saada üsnagi kilohinnaga ja ainus otsus mis teha tuleks, on kas osta terve (avariiline, parempoolse rooliga vms) auto, võtta sealt vajalikud varuosad ja ülejäänu viia kevadise kõrge rauahinna ajal emexisse või osta paljas pump.
Kui sa iga liikuva vidina lagunemise pärast põed, siis jäta need TDI mootorid ja osta SDI. Vähemalt turbo remonti pole siis kunagi teha vaja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne