Kombainid Eestis

Järvamaal asuv uunikum kombain CLYSON M-103 .Hetkel müügis kuldses börsis ja sellise masina koht oleks muuseumis. Kahju kui selline haruldane kombain vanarauda läheks http://kuldnebors.ee/search/pollumajandu...103/search


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

No paar aastat tagasi oli Viljandimaal vist-Mustlas ka üks Clayson,aga minu teada veits uuem...
Vasta

(05-08-2010, 09:46 AM)E303 Kirjutas:  Nagu ma tean oli Kuulsal kombaineril Elmina Otsmanil 2 oma nimelist spetsiaalselt tehases ehitatud Niva kombaini .Üks kombain peaks tal siiani kodus alles olema , kui pole just viimaste aastate vana raua buumiga ära müüdud.
Minu teada kumbki Elmina Otsmani (1924-2012) nimelistest Nivadest säilinud ei ole. Küll aga elas viimase nimelise kombaini punker (millel peal ka kombaini "nimelisust" tunnistavad kirjad) vähemalt veel ca viis aastat tagasi oma teist elu veidi uuema Niva peal. Praegust seisu küll ei tea, eks Nivasid on viimastel aastatel päris palju ka hingusele läinud.

Ja kui sai Otsmanitel 2006. aasta lõpupoole külas käidud, siis justkui oli jutuks, et esimese nimelise kombaini punker vedeleb siiani kodus õue peal.


Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Siin mõned pildid Elmina Otsmanist ja tema nimelistet Niva kombainidest raamatust Põldude kutse.Tegelikult võiks legendaarse naiskombaineri auks tema kodukohta püstitada mälestussamba milleks võiks ollagi postamendile tõstetud NIVA kombain.Vanaraua hinnaga saaks praegu kätte nii mõnegi kolhoosi aegse kombaini.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Niva kombainide värvus läbi pika läbi ajaloo olnud erinev. Kõige haruldasemaks võib lugeda sinist  või rohelist värvi mis olid osadel  katsetamis järgus kombainidel  ennem masstootmise algust 1972-73 .Muidu olid tolleaegsed kombainid tumepunased nagu eelnenud CK-4 .1977 muutusid kombainid erepunaseks või peaaegu oranziks  koos kollaste rataste ja heedriga.Need on minu arust värvilahenduselt kõige ilusamad nivad mis üldse on toodetud. 80-kümnendate masinad olid kõik tumedama punasega ja valkjashalli kabiini ning ratastega.Neid olen ka kõige rohkem eestis näinud.90kümnendate keskel  kui  tootmisse tuli NIVA-effect muutus värv roheliseks koos  kollaste ratastega .  Mingi partii toodet ka kollaseid masinaid .Alates 2010 aastast on nivad kõik halli värvi tumepunaste ratastega.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
                   

Pilt (pildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Mnjah! Ilusad pildid ja värvid.Aga see valge kabiin ei olnud kohe 80ndate algusest.Kas valge kabiin ei tulnud mitte modifikatsiooniga CK-5 1 ja seda siis 1984 aastast.Vähemalt mina nägin valget kabiini siis esimest korda ja need olid täiesti tuttuued Nivad.
Vasta

(13-05-2012, 17:20 PM)krossifänn Kirjutas:  Mnjah! Ilusad pildid ja värvid.Aga see valge kabiin ei olnud kohe 80ndate algusest.Kas valge kabiin ei tulnud mitte modifikatsiooniga CK-5 1 ja seda siis 1984 aastast.Vähemalt mina nägin valget kabiini siis esimest korda ja need olid täiesti tuttuued Nivad.

Valge kabiiniga nivad mudeli tähistusega CK-5A tulid välja juba 1981 aastal. 1984 viidi läbi põhjalik uuendus ja neil oli uus võimsam mootor .Mootori õhupuhasti ja summuti ning variaatori välimus muutusid .Siis oli margi tähistus juba CK-5M. See 1 või 2 margi taga näitas kas kombain oli 1 või 2 peksutrumliga. Ülemine pilt niva ck5a 1981-1984 , alumine niva ck-5m tootmises alates 1985.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

(13-05-2012, 18:20 PM)E303 Kirjutas:  See 1 või 2 margi taga näitas kas kombain oli 1 või 2 peksutrumliga.

Kas Niva-sid oli ka kahe trumliga??
Vasta

Nivad ikka ühe trumliga.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta

(13-05-2012, 21:06 PM)eno1 Kirjutas:  Nivad ikka ühe trumliga.
Tark raamat väidab vastupidist.
Ehk siis "niva" modifikatsioonid;
CK-5-II ratasveermiku ja kahe trumliga teraviljakombain
CKG(slaavi G)-5 roomikveermiku ja kahe trumliga riisi-teraviljakombain
CKP(slaavi P)-5-II kahe trumli ja vahetatavate poolroomikutega teraviljakombain
Vasta

(13-05-2012, 18:20 PM)E303 Kirjutas:  
(13-05-2012, 17:20 PM)krossifänn Kirjutas:  Mnjah! Ilusad pildid ja värvid.Aga see valge kabiin ei olnud kohe 80ndate algusest.Kas valge kabiin ei tulnud mitte modifikatsiooniga CK-5 1 ja seda siis 1984 aastast.Vähemalt mina nägin valget kabiini siis esimest korda ja need olid täiesti tuttuued Nivad.

Valge kabiiniga nivad mudeli tähistusega CK-5A tulid välja juba 1981 aastal. 1984 viidi läbi põhjalik uuendus ja neil oli uus võimsam mootor .Mootori õhupuhasti ja summuti ning variaatori välimus muutusid .Siis oli margi tähistus juba CK-5M. See 1 või 2 margi taga näitas kas kombain oli 1 või 2 peksutrumliga.
Tean 81aastal välja tulnud Niva ck-5m-i
Vasta

(13-05-2012, 21:28 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(13-05-2012, 21:06 PM)eno1 Kirjutas:  Nivad ikka ühe trumliga.
Tark raamat väidab vastupidist.
Ehk siis "niva" modifikatsioonid;
CK-5-II ratasveermiku ja kahe trumliga teraviljakombain
CKG(slaavi G)-5 roomikveermiku ja kahe trumliga riisi-teraviljakombain
CKP(slaavi P)-5-II kahe trumli ja vahetatavate poolroomikutega teraviljakombain
Õige jutt sul - huvi pärast sai riiulist välja otsitud kombaineri õpik ja tegin raamatust mõned pildid ka.



Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Huvitav, huvitav. Paarkümmend aastat Nivaga vilja võtnud ja ei teadnudki, et olemas ka kahe trumliga.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta

Seda, kas neid Eestisse ka jõudis - peaks ennem uurima! Loogiline, et vähesed kuulnud, kui neid siin polnudki!

Kuigi, tõesti oleks silme ees pilt Sots. Põllumajandusest, kus ilutses kiri CK-5 MII
Vasta

Kindlasti ei tulnud valge kabiiniga Nivad kohe 80ndate algusest, ikka pikalt oli neil kabiin kombaini põhivärviga sarnaselt punane. Pigem on tõele kähemal krossifänn - ka mina mäletan esimesi valge kabiiniga Nivasid ajast veidi enne 80ndate keskpaika ja samamoodi oli tegu tuttuute kombainidega.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

eestisse jõudsid valged kabiinid veidi hiljem, sellest ka mõne aastane vahe.
pärast 80 ndate algust
mudeliteks on ckp -5A, ckp-5m, ckp-5m-1 , või siis lihtsalt ck-5m või ckp-5m, seda ühte võis kohata ja võis mitte kohata. kuna need modifikatsioonid tulid praktiliselt iga paari aasta takka nagu kirjusid koeri.
kahe trumlilist nivat pole õnnestunud eestis kohata, kuigi on täiesti olemas. nendel oli tavaliselt ka laiem heeder.

kes sõita tahab siis
http://www.youtube.com/user/Liftiga

ja kes niisama vaatab siis

https://picasaweb.google.com/104541126565508737940

osad videod tuleb veel maha lugeda ja liftisõit veel üles riputada.
Vasta

(16-05-2012, 18:12 PM)kolos Kirjutas:  eestisse jõudsid valged kabiinid veidi hiljem, sellest ka mõne aastane vahe.
pärast 80 ndate algust
mudeliteks on ckp -5A, ckp-5m, ckp-5m-1 , või siis lihtsalt ck-5m või ckp-5m, seda ühte võis kohata ja võis mitte kohata. kuna need modifikatsioonid tulid praktiliselt iga paari aasta takka nagu kirjusid koeri.
kahe trumlilist nivat pole õnnestunud eestis kohata, kuigi on täiesti olemas. nendel oli tavaliselt ka laiem heeder.

kes sõita tahab siis
http://www.youtube.com/user/Liftiga

ja kes niisama vaatab siis

https://picasaweb.google.com/104541126565508737940

osad videod tuleb veel maha lugeda ja liftisõit veel üles riputada.
Väga head pildid,kas kolos praegugi töötab?
Vasta

(16-05-2012, 19:53 PM)tarmo242 Kirjutas:  
(16-05-2012, 18:12 PM)kolos Kirjutas:  eestisse jõudsid valged kabiinid veidi hiljem, sellest ka mõne aastane vahe.
pärast 80 ndate algust
mudeliteks on ckp -5A, ckp-5m, ckp-5m-1 , või siis lihtsalt ck-5m või ckp-5m, seda ühte võis kohata ja võis mitte kohata. kuna need modifikatsioonid tulid praktiliselt iga paari aasta takka nagu kirjusid koeri.
kahe trumlilist nivat pole õnnestunud eestis kohata, kuigi on täiesti olemas. nendel oli tavaliselt ka laiem heeder.

kes sõita tahab siis
http://www.youtube.com/user/Liftiga

ja kes niisama vaatab siis

https://picasaweb.google.com/104541126565508737940

osad videod tuleb veel maha lugeda ja liftisõit veel üles riputada.
Väga head pildid,kas kolos praegugi töötab?
Väga ilusad pildid !!! Kahel pildil näha isegi CK-4.Paistab suht komplektne.Kas see siiani alles ?

Vasta

too ck4 on ammu läinud kõige kaduva teed
kolositega on tiba keerulisem, neid on rohkem kui üks ja üht versiooni pole veel kontrollinud. õigemini versioone on mitu. peab kiiresti tegutsema. pildiseeriaid on kokku 12, seega eelmised 11 vaja lihtsalt üles panna, mida pole viitsinud.
Vasta

Venemaa tootis  80-kümnendate lõpus peale  kümmnekonna CK-10 rootorkombaini   ka mõned niva rootorkombainid.Kuid kummastki rootorkombainist asja ei saanud ning tootmisse nad ei läinudki.Niva rootor on nii haruldane masin et isegi netist leiab tema kohta väga vähe infot. Ainuke  rootor tüüpi kombain mis lõpuks juba uuel sajandil  tootmisse läks kombain oli   Дон-2600ВДР.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 29 külali(st)ne