K: Kuidas kätte saada murdunud tikkpolti?
#41

(20-05-2012, 01:36 AM)Nobody Kirjutas:  Kui juba puurimise ja keermestamise puhul jutuks läks, siis toon terase puhul välja keerme läbimõõdu ja sellele sobiva ava puuri mõõdu.

Keere - ava
M6 - 5
M7 - 6
M8 - 6,7
M10 - 8,4
M12 - 10,1

Kel huvi, võib N. Kropivnitski raamatust lisa lugeda Cool

Tore on muidugi neid numbreid teada,kuid tegelikkus on midagi muud. Kõik oleneb olukorrast. M6 jaoks tehtud 5 -se puuriga auk võib vana kontsu eemaldamisel olla hoopis5.5.....jne. Ka puur võib teha jämedama augu,kui ette nähtud. Oleneb ka sellest,kes trelli hoiab. Ja teatud juhtudel ei ole selle vana tikkpoldi asemele uue panekust kasu-kui uus polt logiseb augus.
Võtke näiteks mõni 6mm. polt ja mutter. Pange paari ja näete ise,et logiseb mis hirmus. Tikkpolt aga peaks olema siis nii tihedalt sees istuga,et iga liigutusega välja ei keri. Selleks siis olekski vaja teha veidi ülemõõdus tikkpolt. Siis saab asja korda ja pidama. No mingi keermeliim ka vist tõmbas tihedamaks...
Vasta
#42

Ma olen korduvalt leidnud Soomest tulnud masinate küljest sääraseid "vintvidinaid", mis keeratakse suuremaks aetud avasse ja selle vidina sisse siis omakorda seal avas pesitsenud originaalmõõduga polt.
Koostu avamisel on see hülss juskui keerdvedru nägu. Tagasi teda sinna pole kunagi õnnestunud sokutada, sest teinekord olen need "vedrukeerud" lausa tükkidena kätte saanud.
Teab keegi, kas sääraseid seest ja väljast keermestatud õhukese seinaga hülsse ka mede maal kuskilt on võimalik hankida? Välimuse poolest on nad nii perfektsed, et tunduvad seeriatoodanguna.
Vasta
#43

neid keermeparandajaid kasutatakse ka meie maal laialt. kindlasti müügil würthis ja tõenäoliselt igas hästi varustatud poldipoes.
Vasta
#44

(20-05-2012, 10:24 AM)Janka Kirjutas:  Ma olen korduvalt leidnud Soomest tulnud masinate küljest sääraseid "vintvidinaid", mis keeratakse suuremaks aetud avasse ja selle vidina sisse siis omakorda seal avas pesitsenud originaalmõõduga polt.
Koostu avamisel on see hülss juskui keerdvedru nägu. Tagasi teda sinna pole kunagi õnnestunud sokutada, sest teinekord olen need "vedrukeerud" lausa tükkidena kätte saanud.
Teab keegi, kas sääraseid seest ja väljast keermestatud õhukese seinaga hülsse ka mede maal kuskilt on võimalik hankida? Välimuse poolest on nad nii perfektsed, et tunduvad seeriatoodanguna.

Selle asja nimi on helicoil ja saadaval peaks olema würthis ja muudes sama teema poodides.
Vasta
#45

(20-05-2012, 10:08 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tore on muidugi neid numbreid teada,kuid tegelikkus on midagi muud. Kõik oleneb olukorrast. M6 jaoks tehtud 5 -se puuriga auk võib vana kontsu eemaldamisel olla hoopis5.5.....jne. Ka puur võib teha jämedama augu,kui ette nähtud. Oleneb ka sellest,kes trelli hoiab. Ja teatud juhtudel ei ole selle vana tikkpoldi asemele uue panekust kasu-kui uus polt logiseb augus.
Võtke näiteks mõni 6mm. polt ja mutter. Pange paari ja näete ise,et logiseb mis hirmus. Tikkpolt aga peaks olema siis nii tihedalt sees istuga,et iga liigutusega välja ei keri. Selleks siis olekski vaja teha veidi ülemõõdus tikkpolt. Siis saab asja korda ja pidama. No mingi keermeliim ka vist tõmbas tihedamaks...

Antud mõõtmete kirjutamisel oli mõte pigem eelpool suunatud märkusele, kus 8se poldi ava soovitati 8se puuriga üle lasta ja siis uuesti M8 mõõtu keerata. Ehk siis, kellel veel aimu pole, oskaks maksimaalset mõõtu puuri valida. Lisaks on ka erinevatele materjalidele erinevad normid keermestamiseks ava jaoks.

Ise olen saanud sedasi "taastada", et vana välja puurides saab juba keermepulgaga hakata vana keeret jääkidest puhastama. Kuid väga aeganõudev ja piinarikas töö. 1/4 pöörde kaupa ja pidevalt on lõikur vaja välja võtta ning puhastada. Viimane säärane töö oli ühe romu bmw murdunud poldi remont.


vanamotopisiku ohver
Vasta
#46

(20-05-2012, 14:43 PM)autojuht Kirjutas:  
(20-05-2012, 10:24 AM)Janka Kirjutas:  Ma olen korduvalt leidnud Soomest tulnud masinate küljest sääraseid "vintvidinaid", mis keeratakse suuremaks aetud avasse ja selle vidina sisse siis omakorda seal avas pesitsenud originaalmõõduga polt.
Selle asja nimi on helicoil ja saadaval peaks olema würthis ja muudes sama teema poodides.

Tänud valgustamise eest, autojuht Smile
Väärt vidinad juhuks, kui ei saa jämedamat polti kasutada. Näiteks kinnitatavale kaanele ei saa suuremat ava puurida või muu säärane nigel olukord närve närib...

[Pilt: HELICOIL_Reparatur1.jpg]

http://www.boellhoff.com/en/tr/fasteners...nology.php



Vasta
#47

(19-05-2012, 19:19 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Seda 8mm.puuriga läbilastud ja 8 mm. vindipulgaga silitatud auku võib sorkida 9mm. vindipulgaga....Big Grin
Spetsialistid Toungue..! Ma mõtlesingi, et algul sama mõõduga ja siis juba järgmise mõõdu alla puuriga. Silitage ise..seda suurt, et..pulka Big Grin!
Selge on, et murdunud polt on ..üks peavalu. Kõikse parem Wink variant on, kui ise veel ära murdsid, pole kedagi vanduda kah, rsk!
Mul oli viimane teema D-240 plokikaane polt Big Grin.. aga läks õnneks, puurisin peenema ava sisse, oli vist 6 või 7mm, lõin eelnevalt töödeldud kolmnurkviili sisse...ja välja ta tuli. Õnneks pold roostes. Würth-i väljakeeramise pulgad viskasin laias kaares--metsa. Siis mõtlesin natuke, läksin otsisin karbi üles ja...viskasin veel kaugemale.
fekaal on fekaal. Läbi ajaloo õnnestus ainult üks pold välja keerata. Kõik ülejäänud..ei õnnestunud. Enne minemaviskamist korjasin vaid puurid välja.



Vasta
#48

Tift, miks sul D-240 mootoril plokikaanel poldid on? St kas ongi potlidega kinni või on ikka tikkpoldid ja peal mutrid? Mul kõigil D-240 tüüpi mootoritel on see viimane variant ja neid on vist üsna keeruline ära murda, kui just mingi mega jõuga kinni ei ole väänatud. Või siis on mul lihtsalt joppanud ja alati kui vaja, on ilusti lahti tulnud.
Sellest Würthi komplektist samuti mina ei arva midagi, kindlasti midagi sellega teha saab aga kõik oleneb olukorrast.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#49

Tere!
Sai täna siis sõbral abis käidud. GAZ-52 mootori veepumpa maha monteerides olid murdunud kõik poldid plokki puruks. Siis oli keegi spetsialist tõtanud appi mingite imepulkadega,millega siis oli üritanud murdunud kontsi välja keerata. Katsetas siis kahel korral.... kolmandasse auku lasi puuri puruks ja jäigi töö pooleli. Teisel kahel keeras siis need imepulgad puruks..... Härrased! Kui polti lahti keerates see murdub,ei keera ühegi imepulgaga neid kontsi välja,eriti veel juhul,kui on tegemist veega kokkupuutunud kohaga. Lootusetu.
Sai siis tehtud nii,et puurisin selle imepulga ümbert 2 mm. puuriga 10 mm. poldil ringi peale ja lõpuks lõin torniga selle kõik veesärki.

[Pilt: 2075539771545b_l.jpg]

[Pilt: 20755403bec6de_l.jpg]

Alumise poldi kontsu sisselöömisel läks siis see vasta veesärgi seina ja uue vindi sissekeeramisel oleks liiga lühikeselt uut vinti jäänud. Ei jäänud muud,kui puuriga augu nurka üks auk lastud ja kärni otsaga sai löödud auku. Seega liikus rauajunn vasakule august eemale kuhugile veesärki. Oligi asi korras. Tuleb veel teha astmelised tikkpoldid. Ühe augu sain nii korda,et vana M10 polt istub kenasti ja korralikult.

T.
Vasta
#50

(21-05-2012, 16:55 PM)saarrand Kirjutas:  Tift, miks sul D-240 mootoril plokikaanel poldid on? St kas ongi potlidega kinni või on ikka tikkpoldid ja peal mutrid?
Sul on õigus, ikke tikkpoldid, väike näpukas. Aga tikkpolt läks pooleks just lahtivõtmise käigus.

Need "kõvad pulgad", mis on õnnestunud ära murda kuhugi sisse... on üks peavalu. Mul on õnnestunud ned kõvad asjad sellisel juhul lihtsalt ära tükeldada. Kui näiteks puur murdub. Siis miskise sobiva tugevusega pulgaga niikaua toksinud, et see kõva jäänuk lihtsalt killustub. Seni on õnnestunud hakkama saada. Nagu ütlesin - erilisi ja eriti spetsiaalseid "väljakeeramise vahendeid" enam ei kasuta.


Vasta
#51

Austatud pen.skarile tänusõnad!!! Saigi jupp maha lõigatud muruniiduki väntvõllist ja poldijäänus käes. Masin töötab nagu vanasti ehk kalla ja lükka.

Veel pole maha löödud
Vasta
#52

Mida kasutada aga kinniroostetanud ja sisse murdunud Pidurisadula liugurtapi kättesaamiseks? Eeldan, et kuuma ei tohiks sellise detaili puhul kasutada, raam mingist valumaterjalist. Tuleks kõne alla näiteks külmutamine? Teatud spreid pidid detaili -200c- ni jahutama. Ühesõnaga asi lahenes minu jaoks asendusjupi ostmisega, aga jäi pisut kripeldama, äkki oleks ikka lahti saanud.
Vasta
#53

(06-10-2012, 09:30 AM)Nokkel Kirjutas:  Mida kasutada aga kinniroostetanud ja sisse murdunud Pidurisadula liugurtapi kättesaamiseks? Eeldan, et kuuma ei tohiks sellise detaili puhul kasutada, raam mingist valumaterjalist. Tuleks kõne alla näiteks külmutamine? Teatud spreid pidid detaili -200c- ni jahutama. Ühesõnaga asi lahenes minu jaoks asendusjupi ostmisega, aga jäi pisut kripeldama, äkki oleks ikka lahti saanud.
Viimati sain ühe nii kätte, et puurisin tapile ava ja sinna M6 keere. Otsisin ühe paraja torujupi ja mõned seibid ning keerasin läbi nende poldi sisse. Polt toimis tõmmitsana ja kinnikeeramisel tõmbas tapi päris lihtsalt välja.
Vasta
#54

Võid julgelt kuuma anda need on ju malmist.Enne puuri 5,1mm ava sinna murdunud junni ja keermesta M6 keermepulgaga ja kui külmalt ei tule,siis kuuma.
Vasta
#55

Mina olen sadula liugurid välja võtnud sedasi, et puurin vastas poolele augu ja toksin sealt kaudu ta välja. Ühtlasi saab sellise lahedusega ka vastaspoolele veidi mingit löga lasta mis roostet leotab. Pärast keevitusega auk kinni ja nagu uus. Keevitamisel peab olema ettevaatlik, et tööpinda ära ei riku ja igaksjuhuks panin paberist punni sisse, et veelgi riski vähendada.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#56

Viimase postitajaga oli mõte sama, et puurin augu tagant poolt. Samas kuum ja külm on alati aidanud...nii, et kuum siis malmile ei tee miskit halba.
Vasta
#57

Puuri poldile auk sisse lükka kuusnurk või viisnurk sisse ja keera välja (krossikal tegin sama moodi)
Siis tuli väga lihtsalt välja.Wink
Vasta
#58

(06-10-2012, 18:46 PM)karvik Kirjutas:  Mina olen sadula liugurid välja võtnud sedasi, et puurin vastas poolele augu ja toksin sealt kaudu ta välja. Ühtlasi saab sellise lahedusega ka vastaspoolele veidi mingit löga lasta mis roostet leotab. Pärast keevitusega auk kinni ja nagu uus. Keevitamisel peab olema ettevaatlik, et tööpinda ära ei riku ja igaksjuhuks panin paberist punni sisse, et veelgi riski vähendada.

Mina olen selle puuritud augu keermestanud ning määrdenipli külge pannud - saab edaspidigi kasutada (audide tüüpviga)
Vasta
#59

No juhtus siis selline lugu minu Perkins 4-165 mootori plokikaane mahavõtmisel:

[Pilt: 2163588719d9e9_l.jpg]

[Pilt: 216358931d7981_l.jpg]

Lahikeeramisel käis üks nõks ja oligi polt pooleks. Nimelt oli plokikaanetihend juba vast aastajagu sellises seisus,et küljepealt ajas vett välja aga noh,suveaeg ja vett ümberringi küll..... Ei seganud elu. Aga nüüd enne seda talve ja külma tahtsin mootori korda saada.
Õnneks murdus polt nii ära,et üle tasapinna oli ikka üle sentimeetri vanat kontsu väljas. Puhastasin vindi ära ja leidsin mingit sutsu ka kapiotsast. Lõin ka haamriga mõned korrad lagipähe,et põrutaks lahti. Siis otsisin ühe tugevama mutri ja keerasin kontsu otsa. Neetisin siis haamriga poldiotsa ära ja pikapeale edasi-tagasi krudides tuligi konts välja.

[Pilt: 216358978623df_l.jpg]

Eks see vesi ja vile tegi oma töö. Tihend on olnud juba ammu läbi,kuid huvitav oli see,et ega ei andnudki mootori töös eriti tunda. Tihend oli ju lausa katki. Aga ju siis ei olnud eriti läbi..... Ja selle eelmise tihendi panin ka ise sellele mootorile,kuid siis oli omanikuks veel sõber,see võis olla vast aastat kümme või rohkem tagasi.
Nüüd on ka teine remonditud plokikaan peal ja buss korras. Eriline tänu plokikaane soetamisel abistanud isand DAD-ile. Loodan,et jõuluvana astub läbi......
Vasta
#60

Mul õnnestus 6mm paadimootori polt pooleks keerata.
Miskine mögin on ka veel ümber vindi, nii et lupsuga ei taha teine välja tulla.
Hetkel puurisin 5mm augu sisse, kui keskele sai, veel ei tea.
Asjaga tegeletakse.Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne