M401 ja lennukikummmid
#1

Leidsin vana ajaleheväljalõike teiselt poolelt sellise toreda kuulutuse:

[Pilt: Scan-120629-0001.jpg]

Millise(d) "lennukikummid" võisid mossele alla minna?

Edit!
Kuulutus kuskilt kuuekümmnendate teisest poolest.
Vasta
#2

Võimalik, et need olid näiteks Kübelwageni nn Aafrika rehvid.

[Pilt: vehicle_kubelwagen18.jpg]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

60-ndatel kasutati tõepoolest lennukikumme, praeguses murrakus siis rehve, masinate all, millele sobiv mõõt leidus. Kuna neil puudus muster, siis kallajamehed tõid järelkärudele Tartust kumme. Hävitaja omad siis ilmselt selles kuulutuses mosse all olid. Kuid olid ju need siledad...

Tervitab Veteran.
Vasta
#4

Ei olnud need lennuki rehvid ühti nii siledad.. Nad olid kõik pikisoontega. Siledaks muutusid nad siis, kui lähenes ekspluatatsiooniaja lõpp.
Vasta
#5

1970 alul Mustamäel elades olid naabrimehe walgel 407 all ka lennekirehwid.Hirmassti waid häält tegid.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#6

(29-06-2012, 10:23 AM)Daff Kirjutas:  Ei olnud need lennuki rehvid ühti nii siledad.. Nad olid kõik pikisoontega. Siledaks muutusid nad siis, kui lähenes ekspluatatsiooniaja lõpp.
Uued loomulikult , kuid uusi ilmselt ei saadud kätte ja siis läksid käiku mahakantud rehvid. Niipalju, kui juhtusin nägema.

Tervitab Veteran.
Vasta
#7

(29-06-2012, 08:45 AM)Alts Kirjutas:  Leidsin vana ajaleheväljalõike teiselt poolelt sellise toreda kuulutuse:

[Pilt: Scan-120629-0001.jpg]

Millise(d) "lennukikummid" võisid mossele alla minna?

Edit!
Kuulutus kuskilt kuuekümmnendate teisest poolest.

Ja tõesti sõideti selliste asjadega...Aga küsida enam sõitjalt ei saa.Mu kadunud pinginaabri kadunud isa sõitis oma Krazi kõrvalt ka sellise Opel Kadetiga,mis oli M-400/401 eelaseks.Vaid kaheukseline oli.Ja sel autol oli tagasillal all lennukikummid ja veljed!!!Just nimelt tagasillal ja velgedel,mis olid kohandatud sellise Opeli/400/401 rummule istuma.Sel autol oli ka käru,seegi selliste ratastega.Aga autol millegipärast polnud need kummid mitte esi,vaid ainult tagasillal.Äkki ees ei jätkunud pöörates ruumi?
Talvel aga olid sel masinal tavalised M400/401 rehvid.
Samas mu pinginaabri taat viis meid pinginaabriga ka paar korda kooli.Sõit polnud ju pikk-mingi kilomeeter kopikatega.Aga mingit müra need kummid küll ei teinud.Vähemasti nii meenub mu lapsekõrvale.
Flanagan
Vasta
#8

Aitäh kõigile! Nüüd jääb vaid küsimus, millise lennuki kumme kasutati?
Vasta
#9
Car 

Vanaisa jutu järgi tegu lennuki sabarattaga. Vedas vene ajal töölt kodo. Seal olevat selliseid rattaid kasutet miskiste kraanade all. Töötas siis kõrgpingevõrkude all. Endale tundub küll liiga pomm olevat see, et lennukilt päritolu kahtlustada aga mine tea. Pole enam kelleltki küsida ka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#10

Pildil olev ratas ja rumm nüüd kindlasti mõne lennuvahendi küljest pole Smile
(kui aega saan, siis võin 16` tollisest lennuki veljest pilti teha)
400/401 tarbis vist 16´ rehve.
Vasta
#11

ksf Arnol`i pildil põllumajanduslikud 9" rehvid, mis küll kiirust kuidagi ei kannata. Need poolekskäiva plekkveljega ja malmrummuga 9" olid kartulimuldajate-vaheltharijate alla panemiseks mõeldud. "Konikorjaja" vene kaaruti ja saksa E 247 alla läksid jälle invaauto 10" rehvid. Ei teagi, kumma jaoks nad loodud olid. Tõelisi lennuki sabaratta rehve kasutas alul kooperaator oma autorolleril ET 1,5. Need küll Piper`i all, kuid üldjoontes kõik lennukirehvid pkisoontega, ümarad ja suht väikese veljeavaga.[Pilt: 1]
Vasta
#12

Vaat kus selgus tõde. Mul üks ET esisild vedelemas ja mõtsin kogu aeg, kes need lennuki kummid sinna ratastele küll monteeris.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#13

Ka minu isa 401 all olid lennuki rehvid tagasillal.Veljed olid lahti võetavad.Kuid need rehvid olid protekteeritud ja peal oli m407 rehvi
muster.Need rattad olid autol ostes all ja mina müüsin aastaid hiljem
selle auto varuosadena vene ohvitseridele mha.Kord hakkasin rehvis
rõhku mõõtma ja siis selgus, et kübara all ventiili polnudki.Need
kummid olid nii kõvad või jäigad, et ei olnud mingit vahet kas oli rõhk
õige või polnud seda üldse.Big Grin
Vasta
#14

(30-06-2012, 22:28 PM)kopamees1 Kirjutas:  Need
kummid olid nii kõvad või jäigad, et ei olnud mingit vahet kas oli rõhk
õige või polnud seda üldse.Big Grin

Run-flat´id Big Grin
Vasta
#15

(30-06-2012, 17:23 PM)Sax Kirjutas:  Pildil olev ratas ja rumm nüüd kindlasti mõne lennuvahendi küljest pole Smile
(kui aega saan, siis võin 16` tollisest lennuki veljest pilti teha)
400/401 tarbis vist 16´ rehve.

mu kahtlused said tõeks Big Grin
Vasta
#16

Tekkis kahtlus, et võibolla vastab tõele mosu all lennuki rehvide kasutamine. Pakun välja PO-2, milliseid parasjagu mosude õitseajal maha kanti, sest uued lennukimargid tulid peale. Ehk on sealt alt pärit "aviokummid". Lisaks joonise katkend rattamõõduga, sest rehvimõõtu seal pole. Tegemist põhiteliku rattaga, sest sabas ainult kark. Joonis pärit sealt: http://www.airwar.ru/enc/other1/u2.html


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne