15-06-2012, 06:57 AM
(14-06-2012, 23:12 PM)Janka Kirjutas: Tohohh, Martti!? 1,8 liitrit on väike?Loomulikult on väike, aga kui vaadata sõiduauto mootori keskmist suurust mida rahvas osta tahab, siis 2.0 on juba suur mootor, ja üle selle arvatakse tohutult kütust kulutamast. Sellistel mootoritel on võimus saavutatud tehases forsseerides, mis tähendab et sellele on juba niigi suuremat koormust lisatud.
Kui väike on siis 1,3 või 1,1?
Joovad kõik valusalt, kui miskit seadetes nihu on, eksole. Tegelikult.
1,3 ja 1,1 on üldse abimootorid. Tänavasõidu autoga raskemalt vajutades ongi kütusekulu proportsionaalselt liiga suur, eriti nii väikse mootori puhul nagu 1,8. Kahtlemata mõjutab seadistus asja, aga see ei tee mootorit suuremaks ja töö tehakse ikkagi ära pööretega, mitte väändemomendiga, nagu väikestel mootoritel kohane.
Tegin oma sääreväristajale kerge forsseeringu, mootor 45cm3. Originaalis võttis 2 liitrit sajale, siis nüüd poole gaasiga sõites oli kuluks juba 4.