(Seda postitust muudeti viimati: 19-08-2012, 14:05 PM ja muutjaks oli E303.)
Mõtlesin tutvustada venemaa esimest iseliikuvat teraviljakombaini C-4 oli tootmises aastatel 1948 - 1955 ning pildid on tehtud sellest kombainist ida-saksamaal .Täiustatud variant C-4M tootmises 1955- 1958. .Kombain C-4 olid varustatud 60 hobujõulise bensiinimootoriga zil-121 ning tal oli järelveetav põhukoguja .Heedri laius oli 4 m .Moderniseeritud variant C-4M oli võimsam bensiinimootor ural-355 ning põhukoguja oli juba kombaini külge ehitatud nagu ck-3 .Sellest kombainist - korraliku pilti kahjuks ei leidnud.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 17-06-2018, 17:47 PM ja muutjaks oli E303.
Muutmise põhjus: piltide lisamine
)
Pärast mitmetunnist otsingut leidsin mõned C-4M kombaini pildid . Eriti haruldane on see poolroomik kombain.Põhupunker on juba tehase toodang mitte mingi puutoigastest kokku ehitatud sara nagu eelmistel piltidel näha oli.Lõikusmasina haspel on neljanurkne see on eriti omapärane detail võrreldes muude C-4 kombainidega.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 17-06-2018, 17:43 PM ja muutjaks oli E303.)
29.märtsil 1958 lõpetati Rostovi kombainitehases C-4M tootmine ning alustati peakonveieril CK-3 masstootmist nagu selgub vanast vene ajalehest. Kombain CK-3 oli tootmises aastatel 1958-1962 ning tal oli varustatud diisel mootoriga CMD-7K 65hj. Peale põhimudeli valmistati ka poolroomik varianti CKП-3 ning täisroomik kombaini CKГ-3 . Iseloomulik erinevus CK-3 on mootori paigutuses kus kombaineri selja taga asus radiaator ning selle plekist tolmupüüdja aga hilisemal CK-4 ning ka nival ja kolosil asusid need juba kombainerist paremal pool. Eelviimasel pildil on näha selgelt nende kombainide erinevust mootori osas.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2019, 09:33 AM ja muutjaks oli E303.)
Legendaarne kombain CK-4 oli tootmises 1963-1973.Tootmise viimastel aastatel toodeti moderniseeritud CK-4A siis oli kombainile peale pandud turboga mootor ning mootoriks võis olla CMD-17 100 hj nagu hilisemal Nival ???.Sellise moderniseeritud kombaini tunneb ära õhupuhasti kuju ning väljalasetoru kaudu.Tavalisel CK-3 ja ka neljal oli selline koonusjas sädemepüüdja väljalasketoru otsas.CK-4A on püstine väljalasketoru ning õhupuhasti nagu niva kombainidel esimestel tootmis aastatel 1973-75. Viimasel pildil on täisroomik modifikatsioon CKГ-4 mida isegi eestis oli mõned masinad olemas.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(23-08-2012, 22:25 PM)IIIFFFAR Kirjutas: Aasta olnud arvata 1979 kui Pärnu rajoonis Tõstamaa sovhoosis üks sarnane iludus põllaserva ära kooles ja mulle õige mitmeks nädaliks "mängida" jäeti.
Oi, kus oli turnimist, all ja peal - roolis kombainert, redelil ja reelingul kaptenit ja mereröövelt, punkris tankisti mängit.
Oi jah - vedas sul siis et sihuke elukas mängukanniks(kombainist mereröövlilaeva ja tankini) On mida meenutada lapsepõlvest
Endal oli palju viletsam ja mitme-mitme kilomeetri kaugusel asuv"mängukann".
See oli kunagi põlema läind ja millegipärast ei veetud teda enam töökotta vaid demonteeriti kõik vähegi kasutuskõlbulik.Polnud seal enam ei heedrit,mootorit,juhiplatvormi,redelit ega reelingutPuhta plekk-kest,rootor ka läind aga selle eest sai sealt sisse ronida ja kombaini sisemusega tutvuda
Vot sihuke mängukann siis:
(Seda postitust muudeti viimati: 25-08-2012, 12:21 PM ja muutjaks oli dude.)
(03-08-2010, 20:45 PM)dude Kirjutas: Esimestel piltidel olev Don 1500 tundub päris sammaldunud ja päevi näinud, kuid tundub et töötab siiani. Ülejäänud piltidel Don 1500A ja John Deere W540 koos töötamas. Asukoht Kadrina
Nii, masinad endiselt elujõus! Nähtud ka Claas Lexion 100 EDITON vms (kroomitult 100 külje peal). Küsimus: plaan minna Kehtnasse õppima liikurmasina juhiks, kui tiht ja kuidas/kus korraldatakse õppepäevi/kursusi kombaineritele ning kas iga soovija saab nendest osa võtta? Keegi teab Haljala kombaini surnuaeda? Kirjeldan: seisid seal põhiliselt CK-5-d (5+tk) ja mõni CK-6 (2+tk). Raualõikajate lemmikkoht oli mõndaaega. Kui te olete vaadanud raamatut "Nõukogude Eesti" siis seal on pildid kus CK-5-d reas vilja võtavad ja tasutal paistab vilja hoidla kus katusel on suurelt ja punaselt kirjutatud VIRU. Seal kõrval asusuki "surnuaed". Nüüd hiljuti tahtsin pilti teha aga kõik eksemplarid olid ära viidud. Muuseas seal "Nõukogude Eesti" kombainide pildil võtab vilja ka minu sugulane CK-5-l, ribid kõigil akendel. See kombain on siiani alles, varena kahjuks.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-08-2012, 17:55 PM ja muutjaks oli E303.)
Keegi teab Haljala kombaini surnuaeda? Kirjeldan: seisid seal põhiliselt CK-5-d (5+tk) ja mõni CK-6 (2+tk). Raualõikajate lemmikkoht oli mõndaaega. Kui te olete vaadanud raamatut "Nõukogude Eesti" siis seal on pildid kus CK-5-d reas vilja võtavad ja tasutal paistab vilja hoidla kus katusel on suurelt ja punaselt kirjutatud VIRU. Seal kõrval asusuki "surnuaed". Nüüd hiljuti tahtsin pilti teha aga kõik eksemplarid olid ära viidud. Muuseas seal "Nõukogude Eesti" kombainide pildil võtab vilja ka minu sugulane CK-5-l, ribid kõigil akendel. See kombain on siiani alles, varena kahjuks.
[/quote]----------------------------------------------------------------Raamat Nõukogude eesti trükitud 1985 on täitsa olemas ning leidsin ka viru kolhoosi viljalõikuse pildi üles kuid seda taustal olevat viljahoidlat pildil küll ei olnud.Muidu on hea pilt kus on näha erinevatel aastatel toodetud nivasid.Esimene on 1978 aasta niva . Teine ja kolmas kombain on oranzi värvi 1977 aasta toodang .Peale kolost tuleb juba uus CK-5A valge kabiiniga.Ülejäänud on 80 kümmendate alguses toodetud kombainid.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Selline küsimus- kui pikk oli kolhoosi ajal kombainide ja traktorite tööiga.Mitu aastat pidi kombain töötama ennem kui sai tehasest uue kombaini tellida. Vene ajal kolhoosid ei saanud vabalt osta nagu praegu vaid põllumajandusministeerium jaotas masinaid tasuta kolhoosidele siis kui masinate normatiivne tööaeg täis sai .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-08-2012, 21:02 PM ja muutjaks oli Daff.)
Kui nüüd natukene sügavamalt läheneda sellele ekspluatatsiooni ajale, siis kui palju töötas kombain oma eluaja jooksul. Igal sügisel ca kuu aega. See teeb siis kokku jämedalt 12 kuud. Ikka armetult vähe, või mis?
Poolroomikutest: Miks oli nendel 8 aastat eluiga? Roomikuid nad ju ei kandnud. Ja margi järgi meie kolhoosis olid kõik, peale minu kasutada olnud CK-5 poolroomikud, ekh SKP-5ed. Eestis ehk enamus olid SKP-d?